|
Скачати 45.57 Kb.
|
Тема 4. Взаємне розташування прямих на площині Урок № 30 Тема. Ознаки паралельності прямих Мета: закріпити знання учнів про ознаки паралельності двох прямих (за кутами, що утворилися при перетині даних прямих січною). Сформувати вміння:
Тип уроку: застосування знань, засвоєння вмінь та навичок. Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Ознаки паралельності прямих». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Вивчення учнями теоретичного матеріалу та первинні вміння його застосування перевіряємо під час виконання математичного диктанту. Математичний диктант
а) усі пари внутрішніх односторонніх; б) усі пари внутрішніх різносторонніх; в) усі пари відповідних кутів.
III. Мотивація навчальної діяльності. Формулювання мети й завдань уроку Щоб створити позитивну мотивацію діяльності учнів на уроці, вчитель може запропонувати до розв'язання задачу на доведення паралельності прямих, яка буде мати своє логічне продовження у 8 класі. Задача. На рисунку 2 АВ = ВС, АС — бісектриса кута ВАВ. Доведіть, що ВС || AD. Розв'язання. За умовою задачі трикутник ABC рівнобедрений з основою АС. За властивістю кутів рівнобедреного трикутника 1 = 3. Разом із тим 1 = 2, оскільки АС — бісектриса кута BAD. Звідси 2 = 3. Кути 2 і 3 є внутрішніми різносторонніми при прямих AD і ВС та січній АС. Оскільки ці кути рівні, то за ознакою паралельності прямих AD || ВС, що й треба було довести. Розв'язування задачі або силами учнів, або спільними зусиллями вчителя та учнів, або аналіз доведення за заздалегідь заготовленим зразком переконує учнів у тому, що для доведення паралельності прямих не завжди достатньо знати тільки ознаки паралельності, доволі часто необхідно застосовувати набуті раніше знання, вміння та навички. З попередніх висновків і випливає мета уроку. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
а) внутрішніх різносторонніх кутів при прямих AD, ME і січній ВО; б) внутрішніх односторонніх кутів при прямих AD, ME і січній КС.
а) внутрішні різносторонні кути рівні; б) відповідні кути не рівні?
Зауваження Якщо учні класу мають високий рівень знань та відповідні здібності до математики, на уроці можна з відповідним рівнем строгості обговорити питання існування прямої, паралельної даній, що проходить через точку, що не лежить на даній прямій. Якщо ж учитель бачить, що учні не готові, це питання на уроці краще не розглядати (на думку автора дуже небагато учнів загальноосвітніх шкіл розуміють суть суперечки математиків щодо V постулату Евкліда і тим більше можливість існування неевклідової геометрії. Краще запропонувати цей пункт для самостійного розгляду учнів та в індивідуальному порядку розв'язати питання, що виникнуть у допитливих учнів, запропонувавши їм відповідну додаткову літературу). Зекономлений таким чином час краще присвятити розв'язанню більшої кількості задач. V. Засвоєння вмінь На цьому уроці бажано розв'язати задачі на доведення паралельності прямих, що передбачають як пряме застосування ознак паралельності (початковий рівень), так і застосування ознак паралельності прямих разом із властивостями кутів (вертикальних, суміжних, при основі рівнобедреного трикутника, відповідних в рівних трикутниках і т. ін.). Задачі І рівня Які з прямих на рисунку 4 паралельні? Задачі II рівня
Рис. 5 Задачі III рівня
2. На рисунку 7 AD = CF,BC = DE, 1 = 2. Доведіть, що AB || EF. Задачі IVрівня У трикутнику ABC A = 20°, B= 80°. Із точки В проведено промінь BD так, що ВС — бісектриса кута ABD. Доведіть, що AC || BD. VI. Підсумки уроку Складаємо алгоритм доведення паралельності двох прямих. VII. Домашнє завдання Повторити ознаки паралельності прямих. Розв'язати задачі.
б) 2 = 72°, a 6 : 8 = 2 : 3.
С.П.Бабенко. Уроки геометрії. 7 клас. |
Уроки 8-9 Тема. Перпендикулярні і паралельні прямі Мета. Повторити відношення перпендикулярності і паралельності прямих на площині, розглянути властивості перпендикулярних прямих,... |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
Урок №2 Тема. Ознаки подільності чисел Мета: систематизувати інтуїтивні знання учнів про ознаки подільності, відомі їм з початкової школи (подільність на 2, 5, 10) та... |
Урок геометрії в 7 класі Тема: Перша і друга ознаки рівності трикутників ... |
Урок 24 Тема уроку Мета уроку: перевірка навчальних досягнень учнів з теми «Паралельність прямих і площин у просторі» |
Урок- КВК Геометрія 7 клас Тема: Рівнобедрений трикутник, основні лінії трикутника” Відрізок АВ перетинають 5 паралельних прямих. На скільки частин вони поділяють цей відрізок? (6) |
Урок №7 Тема. Паралельні прямі Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту таких понять: «паралельні прямі», «паралельні відрізки», «аксіома паралельних прямих».... |
Урок №1 Тема. Вступ. Точка і пряма. Властивості точок і прямих Учитель повідомляє учнів про організацію навчального процесу з вивчення геометрії, знайомить з вимогами програми щодо знань та вмінь... |
УРОК 14 Тема. Відстань між мимобіжними прямими. Розв’язування задач Мета: формувати в учнів уміння й навички самостійно розв'язувати задачі з використанням спільного перпендикуляра до мимобіжних прямих,... |
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ Мета: формувати в учнів уміння й навички застосовувати теореми 1 і 2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне... |