|
Скачати 40.46 Kb.
|
І.Подільність чисел Тема 1. Подільність чисел. Прості і складені числа. Урок № 2 Тема. Ознаки подільності чисел Мета: систематизувати інтуїтивні знання учнів про ознаки подільності, відомі їм з початкової школи (подільність на 2, 5, 10) та доповнити ці знання ознаками подільності на 3 і 9. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання
Методика проведення Учні дають короткі письмові відповіді у вигляді символів, які означають: «+» — так; «—» — ні; «0» — не знаю. Запитання до класу Чи правда, що:
Після виконання роботи обов'язково має проводитись перевірка і повторення основних теоретичних понять попереднього уроку. II. Мотивація пізнавальної діяльності Коротка евристична бесіда, зміст якої приблизно такий. Шановні учні! Ви вже знаєте, що означає поняття «число а ділиться на число b». Як же можна перевірити, чи справджується це твердження для даних двох натуральних чисел? (Поділити а на b, і якщо частка — натуральне число, то відповідь ствердна.) Чи не існує якихось інших способів перевірити подільність а на b? Чи обов'язково треба ділити 288 на 2; 150 на 10; 2 365 на 5, щоб довести подільність цих чисел? (Ні, за певними ознаками ми бачимо, що перше число в кожній з пар ділиться на друге.) III. Систематизація і доповнення знань Після проведеної бесіди учні готові сприймати (а може, і самостійно сформулювати ознаки подільності чисел на 2, 5, 10 (див. конспект 2)). Після виконання відповідних записів учнями в зошитах учителю слід ще раз звернути увагу учнів на те, що, використовуючи ці ознаки подільності, ми «звертаємо увагу» тільки на останню цифру. Ознаки подільності на 3 і 9 учитель формулює самостійно і для допитливих учнів доводить їх. Результати записуються до конспекту 2.
Кмітливі учні (або вчитель) зауважують, що одне й те саме число може ділитись одночасно на кілька з названих чисел (на 2 і на 5, на 3 і на 5, на 9 і на 2), що може означати виконання подільності й на інші числа (подільність на 3 і на 5 означає подільність на їх добуток, тобто на 15 і т. ін.). IV. Закріплення знань І рівень Усні вправи Про які з названих чисел 1; 2; 10; 15; 100; 102; 900 можна сказати, що вони: а) парні; б) непарні; в) діляться на 10; г) діляться на 5; д) діляться на 3; є) кратні 9? ІІ, IIIрівні Письмові вправи
а) кратні 5; б) діляться на 9; в) діляться на 5 і на 9; г) не діляться ні на 2, ні на 3.
б) 72*331; в) 4*07.
а) парні натуральні числа, менші за 20; б) непарні натуральні числа, не більші за 21; в) усі парні двоцифрові числа, що мають у складі цифру 7; г) найбільше трицифрове число, що ділиться на 9; д) найменше трицифрове число, що ділиться на 3. Додатково. Вправи на повторення а) Напишіть число, яке є дільником чисел: 15 і 18; 40 і 60; 12 і 24; 16 і 21. б) Знайдіть значення виразу (403 · 804 – 71 370 : 234) · 14 + 1428. в) Розв'яжіть задачу. Площа поля 520 га. За добу було зібрано врожай з площі, що становить 28% площі поля. З якої площі у гектарах було зібрано врожай? V. Підсумок уроку Запишіть у кожну з клітинок таблиці по одному натуральному числу, яке задовольнило б обидві умови.
VI. Домашнє завдання
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Тема: Подільність чисел. Ознаки подільності Які числа слід підставити замість букв a, b, c і d, щоб всі рівності виявилися вірними |
ПРОГРАМА ВСТУПНОГО ІСПИТУ ЗА ФАХОМ (СПІВБЕСІДА) ДЛЯ АБІТУРІЄНТІВ,... Множина натуральних чисел. Ознаки подільності. Надання числа як добутка простих множників. Основна теорема арифметики. НОК и НОД.... |
ПРОГРАМА ВСТУПНОГО ІСПИТУ ЗА ФАХОМ (СПІВБЕСІДА) ДЛЯ АБІТУРІЄНТІВ,... Множина натуральних чисел. Ознаки подільності. Надання числа як добутка простих множників. Основна теорема арифметики. НОК и НОД.... |
Урок в 6 класі Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел ( НСД) Мета: сформулювати поняття спільного дільника кількох чисел, найбільшого спільного дільника, взаємно простих чисел; домогтися засвоєння... |
УРОК 3 Тема: Нумерація натуральних чисел. Десяткова система числення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок №6 Тема. Найменше спільне кратне кількох натуральних чисел Мета: на основі знань про кратне число сформувати уявлення учнів про поняття спільного кратного кількох натуральних чисел, НСК, а... |
Урок №5 Тема. Найбільший спільний дільник кількох чисел НСД кількох чисел; сформувати початкові вміння учнів виконувати базові завдання, що передбачають використання алгоритму знаходження... |
УРОК 32 Тема: Письмове множення НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Урок 2 Тема. Наближені значення чисел і величин. Абсолютна та відносна похибки Мета: ознайомити учнів з наближеними значеннями чисел і величин, розвивати навички обчислення абсолютної та відносної похибок,... |
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |