|
Скачати 55.81 Kb.
|
Геометрія. 7 клас Тема : Урок – казка. Вертикальні кути та їх властивості Мета : Закріпити поняття вертикальних та суміжних кутів,вчити правильно формулювати та доводити властивості суміжних та вертикальних кутів, удосконалити вміння розв ‘язувати задачі, застосовувати набуті знання на практиці. Розвивати логічне та критичне мислення,вміння обгрунтовувати , формувати творчий потенціал, розвивати винахідливість. Виховувати патріотизм, точність, стильність і чіткість словесного вираження думки, виховувати відповідальність за результати роботи, любов до усної народної творчості, любов до казок, любов до Івана Франка, інтерес до навчання. Обладнання та наочність :картка з темою уроку, аркуші з запитаннями до гри “Учитель-учень”, ілюстрації до казки “Ріпка”, картки “Самостійна робота” Тип уроку: удосконалення знань і вмінь. Хід уроку І.Організація класу1. Привітання учнів - Добрий день, діти! Розпочнемо урок. Не бійтеся складного і невідомого , оскільки все складне утворюється з найпростішого. Сьогодні на уроці ми поринемось у казку. А ось в яку,скажете мені ви, розгадавши загадку. 2. Робота над загадкою В казці цій є дід Андрушка, бабка Марушка, внучка Мінка, собачка Хвінка, киця Варварка і мишка Сіроманка. Про яку казку йде мова?(“Ріпка”) 3. Перевірка готовності учнів до уроку ІІ.Перевірка домашнього завдання-Був собі дід Андрушка, а в нього бабка Марушка, а в бабки внучка Мінка, а у внучки собачка Хвінка, а в собаки подружка- киця Варварка, а у киці вихованка-мишка Сіроманка. А дід Андрушка любив щоб все було зроблено правильно, тому для початку перевіремо домашнє завдання. 1. Перевірка завдань заданих за підручником 1.1 Задача №111 Сума мір двох вертикальних кутів дорівнює 120˚. Знайдіть міру кожного з цих кутів. Розв‘язання: Вертикальні кути рівні. З цього маємо: 120÷2=60˚ Відповідь: міра одного кута 60˚. 1.2 Задача №122 Кути АОВ і ВОС суміжні, ОМ- бісектриса кута ВОС. Знайдіть кут АОВ, якщо: а)МОС=30˚ б)МОС=45˚ в)МОС=60˚ Розв‘язання: а)МОС=30˚, звідси ВОС=МОС•2=30˚•2=60˚ АОВ=180˚-ВОС=180˚-60˚=120˚ Відповідь:АОВ=120˚ б)МОС=45˚,ВОС=45˚•2=90˚ АОВ=180˚-90˚=90˚ Відповідь: АОВ=90˚ в)МОС=60˚, ВОС=60˚•2=120˚ АОВ=180˚-120˚=60˚ Відповідь:АОВ=60˚ 2. Гра “Учитель-учень” Учні першого варіанта призначаються “вчителями”, другого- “учнями” і навпаки. На кожній парті лежать аркуші із запитанями .”Учителі” ставлять запитання і позначають +(за правильну відповідь) , – (за помилку) або ±(в разі неповної відповіді). Результати (оцінку) записують в листи самоконтролю. Запитання : -Дати означення кута. -Які види кутів вам відомі? -Які кути називаються суміжними? -Сформулювати властивість суміжних кутів. -Які кути називаються вертикальними? -Сформулювати властивість вертикальних кутів. 3. Самоперевірка в парі за допомогою презентації. 4. Самооцінення учнів, мотивація оцінок. ІІІ. Оголошення теми та мети уроку-Діду Андрушкі сподобалось, що ви працьовиті діти, тому він повідомляє нам тему сьогоднішнього уроку(вчитель вивішує на дошку картку з темою уроку”Вертикальні кути та їх властивості”). Отже ми продовжимо вивчення вертикальних кутів. ІV. Актуалізація опорних знань-Взяв дід лопату та мотику, вскопав у городі грядку велику, зробив пальцем дірку і посадив ріпку. Щодня ходив дід на город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, до життя їй наснаги давав. Працював дід не марно, зросла ріпка гарно. Спочатку вона була така як… А щоб дізнатися, яка вона була, нам необхідно усно виконати кілька усних завдань. 1. Усний рахунок а)№98: Дано гострий кут А. Чи може бути гострим суміжний з ним кут? А прямим? (Ні, бо їх сума повинна дорівнювати 180˚) б)№103: Один з кутів, утворених при перетині двох прямих, дорівнює 100о. Знайдіть міри трьох інших кутів. (100˚,80˚,80˚) Ми молодці справились із завданням, тож продовжимо. 2. Доповідь учня”Іван Фанко – гордість України” - А зараз ваш однокласник розкаже вам про людину, яка у віршах написала казку “Ріпка” – це Іван Якович Франко. V. Удосконалення знань і вмінь учнів-Працював дід не марно, зросла ріпка гарно. Спочатку вона була така як бур‘як, потім як кулак, потім як два, а наприкінці стала така, як дідова голова. -Що ми бачимо? Над ріпкою працювали і вона виросла. Тому нам треба багато працювати, щоб збільшити об‘єм наших знань. 1. Робота за підручником А) Задача №110 Накресліть кут, що має 45˚. Побудуйте вертикальний йому кут. Побудова : - Будуємо кут 45˚; - Продовжуємо кожну з його сторін. Висновок: внаслідок побудови отримали вертикальні кути. Б) Задача №112 Знайдіть міри кутів, утворених перетином двох прямих, якщо міра одного з них дорівнює 50˚. Розв‘язування: Пара вертикальних кутів –це дві пари суміжних, отже їх сума дорівнює 360˚. (360˚-50˚•2)÷2=130˚ Відповідь : 50˚, 50˚,130˚, 130˚. В)Задача №113 -Перенесіть таблицю в зошит і заповніть її.
2. Динамічна пауза. Гра “Ріпка” -Молодці! Ви заслуговуєте на відпочинок. Тому ми пограємо у гру”Ріпка”(вчитель обирає 7 учнів, відповідно як персонажів у казці та діти виконують дії, про які в ній йдеться). -Пішов дід на город: гуп-гуп. Взяв дід ріпку за зелений чуб. Тяне – потяне, ніяк не витягне. Гукає дід бабку Марушку: - Іди, бабуню, не лежи, мені ріпку вирвати поможи. Прийшла бабка. Гуп-гуп, взяв дід ріпку за зелений чуб, баба діда за плече, тягнуть, аж піт тече. Тягнуть-потягнуть, ніяк не витягнуть. Гукає баба внучку Мінку. А Мінка якраз зайнята – розв”язує самостійну роботу. Давайте їй допоможемо. 3. Самостійна робота з подальшою перевіркою та обговоренням
Ось і Мінка вже пішла на город. Гуп-гуп. Взяв дід ріпку за зелений чуб,баба діда за сорочку, внучка бабу за спідничку, тягнуть-потягнуть, ніяк не витягнуть. Гукає Мінка собачку Хвінку…Стала й мишка до роботи: , тягнуть-потягнуть, , тягнуть-потягнуть і ВИТЯГНУЛИ. VІ. Підсумок уроку1.Підсумкова бесіда - Що допомогло діду вирвати ріпку? - Чи змогли б вони її вирвати, якби не були дружними? -Давайте й ми залишимося дружними та разом відповімо на запитання! - Які кути називаються суміжними? - Які кути називаються вертикальними? 2. Оцінення учнів по картках самоконтролю VІІ. Домашнє завдання1. Оголошення домашнього завдання -Повторити §4 с. 32-33; -Задача №126 ; - Задачі за готовими малюнками(с.38) 2. Інструктаж виконання домашнього завдання а) Виконати задачі за готовими малюнками(с.38) по варіантам, вони не важкі . ми подібні виконували в класі. б)Задача №126- практична. Необхідно перегинаючи аркуш паперу утворити пару суміжних і пару вертикальних кутів(показую зразок суміжних кутів). |
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати... |
УРОК №6 Тема. Кут. Вимірювання кутів Обладнання: таблиці №3 «Відрізки», №4 «Кути», набір демонстраційного креслярського приладдя |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
УРОК №1 Тема. Початкові поняття геометрії. Властивості точок і прямих Узагальнивши практичні знання і вміння учнів, сформулювати властивості приналежності точок і прямих та властивості взаємного розміщення... |
Урок з елементами дослідження Мета Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
УРОК №16 Тема уроку Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її... |