|
Скачати 50.42 Kb.
|
Тема 1. Взаємне розміщення прямих на площині УРОК № 7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів. Мета: домогтися свідомого розуміння учнями означення суміжних кутів, засвоєння змісту властивості суміжних кутів, а також сформувати уявлення в учнів про зміст поняття «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати зміст теореми про властивість суміжних кутів та, використовуючи цю властивість, розв'язувати задачі на обчислення суміжних кутів. Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Обладнання: таблиця № 5 «Суміжні кути», набір демонстраційного приладдя. Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Цей етап уроку можна провести у формі самостійної роботи з наступною перевіркою виконання за готовими розв'язками. Самостійна робота № 2
III. Мотивація навчальної діяльності учнів Для створення позитивної мотивації навчальної діяльності учнів можна запропонувати для розв'язання такі завдання.
IV. Формулювання мети і завдань уроку Спираючись на спостереження і висновки, отримані на попередньому етапі уроку, вчитель формулює мету уроку (вивчення одного з можливих випадків взаємного розміщення двох кутів) і після узгодження цієї мети з учнями формулює завдання на урок: дати означення нового поняття і навчитися користуватися ним для розпізнавання і зображення, а також дослідити, які властивості має нове поняття і навчитися користуватися ним для розв'язування практичних задач. V. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Усні вправи Знайдіть градусну міру кута АОВ на рис. 24. Рис. 24 VI. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Методичний коментар На відміну від традиційного означення, у підручнику Г. П. Бевза міститься конструктивне означення суміжних кутів (тобто кутів, на які розгорнутий кут розбивається своїм внутрішнім променем), а традиційне означення наводиться далі як пояснення способу розпізнавання суміжних кутів. Оскільки в цій темі учні вперше в шкільному курсі геометрії вивчають теорему, то необхідно пояснити учням зміст цього поняття (для більш свідомого сприйняття можна організувати роботу учнів з тлумачним словником) і на прикладі теореми про суміжні кути розпочати копітку роботу з формування в учнів уявлень про зміст поняття «властивість». Формулювання та спосіб доведення теореми про суміжні кути, що наведені в підручнику, майже не відрізняються від традиційних, за виключенням того, що в теоремі йдеться про «Суму мір» (а не про суму кутів), а в доведенні розглядається «об'єднання» суміжних кутів (з поняттям об'єднання учні масової школи не знайомі). Як і на кожному з попередніх уроків геометрії, при вивченні нового матеріалу використовуємо наочність: дивимось табл. № 5 «Суміжні кути». Таблиця № 5
VII. Первинне усвідомлення нового матеріалу Методичний коментар Роботу над закріпленням нових понять необхідно розпочати з виконання вправ на усвідомлення означення суміжних кутів; при виконанні відповідних усних вправ необхідно вимагати від учнів аргументувати свою думку із посиланням на вивчене означення. Так само при розв'язуванні вправ на усвідомлення означення властивості суміжних кутів необхідно вимагати від учнів спочатку формулювати твердження, що відповідає умові задачі згідно з теоремою, а вже потім виконувати необхідні обчислення. Усні вправи
Рис. 25
Рис. 26
Графічні вправи Накресліть розгорнутий кут АОВ.
Письмові вправи На закріплення поняття властивості суміжних кутів учні виконують вправи № 104, 106, 109 (а). VIII. Підсумки уроку Запитання до учнів
а) ці кути мають спільну вершину; б) ці кути мають дві інші сторони — доповняльні промені; в) ці кути є суміжними; г) їх сума дорівнює 180°?
IX. Домашнє завдання
Додаткова задача. Бісектриса ділить кут АОВ на два кути, один із яких має градусну міру 50° . Знайдіть градусну міру кута, суміжного з кутом АОВ. Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 7 |
Тема : Урок казка. Вертикальні кути та їх властивості Мета : Закріпити поняття вертикальних та суміжних кутів,вчити правильно формулювати та доводити властивості суміжних та вертикальних... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
УРОК №15 Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні... Про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити... |
УРОК №41 Тема. Вписані і центральні кути Мета: домогтися засвоєння учнями наслідків з теореми про вимірювання вписаного кута, закріпити знання означення та властивостей... |
УРОК №6 Тема. Кут. Вимірювання кутів Обладнання: таблиці №3 «Відрізки», №4 «Кути», набір демонстраційного креслярського приладдя |
УРОК №5 Виробити первинні вміння учнів виконувати зображення кутів певного виду або певної градусної міри і позначати зображені кути, виробити... |
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання... Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорівнює 35° [кута АВС дорівнює 25°] |
Урок №43 Тема. Сума кутів опуклого многокутника Мета: закріпити знання змісту понять, вивчених на попередньому уроці. Працювати над засвоєнням учнями змісту та доведення теореми... |
ЗАХИСТ АВТОРСЬКИХ ТА СУМІЖНИХ ПРАВ В УКРАЇНІ В цій роботі представлені огляд та аналіз поточних тенденцій в сфері інтелектуальної власності (ІВ) в Україні. Зокрема, дослідження... |