|
Скачати 71.03 Kb.
|
Тема 1. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості Урок № 5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь, що ділить даний кут на два кути», «розгорнутий кут», «рівні кути», «бісектриса кута та аксіоми вимірювання і відкладання кутів», «види кутів». Сформувати вміння:
Тип уроку: засвоєнні знань, умінь та навичок. Форма проведення: фронтальна практична робота. Наочність і обладнання: таблиці «Відрізки», «Кути». ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель спонукає учнів до самоперевірки готовності до уроку та повідомляє тему та план роботи на уроці. II. Перевірка домашнього завдання Самостійна робота
III. Формулювання мети й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності Певний мотиваційний момент відбувся під час виконання учнями домашнього завдання (задача 4). Учні отримали поштовх до міркувань у напрямку того, що два промені з одним початком можуть утворити як знайому їм фігуру — пряму, так ще не вивчену фігуру — кут (зрозуміло, що ця фігура є також знайомою учням з 5 класу). Виходячи з нових умов вивчення фігур, учитель разом з учнями формулює основну дидактичну мету уроку. IV. Актуалізація опорних знань Перед формулюванням означення кута, понять рівності кутів, бісектриси кута та аксіом вимірювання та відкладання кутів доречно буде повторити аналогічні поняття, означення, аксіоми щодо відрізків, звернувшись при цьому до таблиці «Відрізки». V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу 1°. Означення кута. Елементи кута. Позначення кутів. 2°. Внутрішня область кута. Промінь, що ділить кут на два кути. 3°. Розгорнутий кут та його внутрішня область. 4°. Рівність кутів. Бісектриса кута. 5°. Вимірювання кутів: одиниці вимірювання, аксіома вимірювання. 6°. Аксіома відкладання кутів; порівняння кутів за градусною мірою. 7°. Види кутів. Методичний коментар Як поняття відрізка, так і поняття кута на інтуїтивному рівні знайоме учням ще з 5 класу. Тому головне завдання уроку — дати достатньо строгі математичні формулювання перелічених вище об'єктів, спираючись на знання учнів та використовуючи прийом аналогії. Організуємо практичну роботу учнів, висновками кожного з етапів якої і будуть зазначені в темі уроку поняття. Завдання 1 а) Позначте довільну точку О. Побудуйте два доповняльні промені ОА і ОВ. б) Позначте довільну точку С. Побудуйте два промені СМ і CN, що не є доповняльними. Порівняйте, що спільного в утворених у пунктах а) і б) геометричних фігурах? З яких геометричних фігур складаються фігури на рисунках? Висновок формулюємо разом з учнями (означення кута, його елементи та позначення, внутрішня область кута). Завдання 2 (Кожній парі учнів роздаємо набір пронумерованих паперових моделей кутів — різної градусної міри та різні за розмірами.) Знайдіть та вкажіть серед запропонованих моделей кутів: а) рівні; б) нерівні; в) найбільший; г) найменший. Поясніть, які дії виконували при цьому. Висновки формулюємо разом з учнями (означення рівних кутів, бісектриси кута, можливо, властивості кутів, відкладених від однієї півпрямої в одну півплощину). Завдання 3 (робота з тими самими паперовими моделями кутів) Яким ще відмінним від застосованого в завданні 2 способом можна перевірити, чи є серед кутів: а) рівні; б) найбільший; г) найменший? Який вимірювальний інструмент ви застосовували для цього в 5 класі? В яких одиницях вимірювали кути? Висновок. (Формулюємо зміст поняття «вимірювання кутів», «одиниці вимірювання кутів» та аксіоми вимірювання і відкладання кутів.) Завдання 4 (робота з моделями) Порівнявши градусні міри кутів, поділіть їх на чотири групи за градусною мірою. Поясніть свій вибір. Висновок. (Розглядаємо види кутів за градусною мірою та властивість порівняння кутів за градусною мірою.) Після чого демонструємо учням узагальнену таблицю «Кути». Таблиця
VI. Первинне усвідомлення нового матеріалу Виконання усних вправ (за готовими рисунками)
а) назвіть усі кути; б) назвіть найбільший кут; в) знайдіть рівні кути, якщо АС — бісектриса кута BAD і AD — бісектриса кута САЕ. VII. Підсумки уроку На рисунку 5 зображено кути 1, 2. Чи можуть виконуватись рівності: 1) 1 = 30°, 2 = 70°; 2) 1 = 20°, 2 = 50°; 3) 1 + 2 = 100°? Відповідь поясність. VIII. Домашнє завдання Вивчити означення, аксіоми, що розглядались на уроці. Усно виконати вправи.
а) хвилинна стрілка годинника протягом 15 хвилин; 30 хвилин; 10 хвилин; б) годинна стрілка протягом 3 годин; 1 години; 30 хвилин.
а) бути меншою за градусну міру прямого кута; б) дорівнювати градусній мірі прямого кута; в) бути більшою за градусну міру прямого кута; г) бути більшою за градусну міру розгорнутого кута?
С.П.Бабенко. Уроки геометрії. 7 клас. Урок №5 |
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання... Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорівнює 35° [кута АВС дорівнює 25°] |
УРОК №41 Тема. Вписані і центральні кути Мета: домогтися засвоєння учнями наслідків з теореми про вимірювання вписаного кута, закріпити знання означення та властивостей... |
7-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
Урок №2 Тема. Опуклі чотирикутники. Сума кутів чотирикутника Мета: сформувати уявлення про внутрішню область чотирикутника, поняття опуклого та неопуклого чотирикутників, кута опуклого чотирикутника,... |
Контрольна робота №2 Побудувати кут АОВ, міра якого дорівнює 80º. Знайти міри кута АОМ і кута СОМ, якщо ОМ – бісектриса кута АОВ |
Уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про радіанну міру... Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про радіанну міру вимірювання кутів і дуг. Формування умінь визначати радіанну... |
Тема. Вимірювання кутів за допомогою транспортира Мета Мета: ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, із будовою транспортира і правилами користування ним; ознайомити учнів із змістом... |
Уроки 39 40 Тема. Геометричне місце точок Мета. Ввести поняття ГМТ, серединного перпендикуляра, показати, що бісектриса кута є ГМТ, які лежать у внутрішній області кута і... |
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати... |