Розв’язування вправ 7 клас


Скачати 78.15 Kb.
Назва Розв’язування вправ 7 клас
Дата 24.10.2013
Розмір 78.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи


Розробка уроку для 7 класу з теми «Розв’язування вправ»

Розробила: вчитель математики Миропільського навчально-виховного комплексу Краснопільської районної ради Сумської області Гриценко Любов Василівна

Нетрадиційний урок


«Розв’язування вправ»


«Урок – казка в 7 класі»



Тема : Розв’язування вправ 7 клас

Мета: а) повторити, узагальнити і систематизувати набуті знання з теми «Функції » .закріпити їх при розв'язуванні вправ, формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики;

б) розвивати графічні навички, вміння робити висновки, уяву, логічне мислення;

в)виховувати впевненість у собі, повагу, ввічливе ставлення один до одного, любов до природи.

Тип уроку : повторення, узагальнення і систематизація знань і умінь .

Обладнання : дошка, таблиці, картки - пелюстки, записи на дошці, сигнальні картки, зірочки, підручник, ілюстративно - дидактичний матеріал (зображення квітки, дівчинки, бджілки) креслярський інструмент, мультимедійний проектор.

Учитись можна тільки весело.

Щоб перетравити знання , треба поглинати їх з апетитом .

Анатоль Франс.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку .

  1. Перевірка домашнього завдання .

Учитель збирає зошити для перевірки .

№ 953 Побудувати графіки і вказати координати точки їх перетину

а) (2 ; 2) , б) (5;0), в) (0;-1), г) (-3 ;0).

№957 Побудувати графік функції а) у = 2 , б) у = - 4 , в) у = 3,5.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів .

Формулювання мети й завдань уроку.

Тема : Розв'язування вправ .
Разом з вами ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо набуті знання з теми « Функції» і закріпимо їх при розв'язуванні вправ . Кожна людина повинна поповнювати запас своїх знань. Чим більший запас знань, тим легше розуміти і вивчати щось нове. Тому що все нове ґрунтується на застосуванні попередніх знань. І не треба лякатись, коли щось не зрозуміло. Більше наполегливості, і все незрозуміле стане доступним. Щоб чогось досягти, треба обов’язково поставити перед собою мету і спробувати її досягти. Перед нами сьогодні стоїть мета: повторити, узагальнити і систематизувати набуті знання з теми: «Функції» і закріпити їх при розв’язуванні вправ. Кожен перевірить себе як засвоїв матеріал, а над чим треба ще працювати. І допоможе нам у цьому казка.

  1. Повторення,систематизація і узагальнення знань учнів

В одному селі жили собі сестричка Олеся і братик Василько. Жили дружно, разом вчили уроки, допомагали один одному, разом гралися. От якось і каже Олеся:

- Васильку, давай гратися в піжмурки.

- Добре, - відповідає Василько, - давай.

І почали гратися. Тільки як братик заховається, то Олеся бігає шукає, а знайти не може. А Василько її відразу знаходить. Прикро їй від цього стало, сіла вона і засумувала. Аж чує, хтось обзивається до неї:

  • Чого сумуєш, дівчинко?

  • Як же мені не сумувати, як заховається Василько, то я не можу знайти його, а я не знаю де заховатись, щоб братик не знайшов мене .

  • Ну, добре, - каже той самий голос, - я тобі допоможу так заховатись, що Василько тебе зроду не знайде. Але ти повинна виконати вправи .

Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця (на екрані 6 усних завдань)

Повторення , систематизація і узагальнення знань учнів



  1. Який з графіків зайвий ?


2) Яка з функцій зайва ?
у= -х + 3 у= 5х /6 у= 1/ х

к а в

  1. Графік якої функції зображений на малюнку ?



у= х + 2 у= -х+2 у=х-2

і м к

4)Яка з функцій зростаюча ?

у=3 - 2х у=0,5х + 5 у= - 6х

м т а

  1. Яка з функцій спадна ?

у= 2,5 — Зх у=1,7х-2 у= 4х

к т а

  1. Графіки лінійних функцій паралельні

у= 1,5х + 2 у= Зх у=2х

у= 3, х + 2 у= 5 + Зх у= - 2х

м а в

1

2

3

4

5

6

к

в

і

т

к

а




Заховалася Олеся у квітці на клумбі, за якою вона доглядає. Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюсточки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ через синє скельце, а на пелюстках написані математичні вправи. Спробуємо їх розв’язати разом з Олесею. (робота в групах).



№ 1 Біля кожного графіка записати відповідну формулу:

№ 2 Заповнити таблицю за графіком № 5. (за таблицею)

х

-3

0

5










у










-1

0

2


№ 3 Побудувати графік функції у= -1,5х + 3 та назвати властивості функції.

№ 4 Які точки належать графіку функції у= -2х + 1, А (2 ; -3 ) , В (-1 ; 3 ) , С ( 5 ; 11 )

№ 5 Записати координати точок перетину графіків (за таблицею)

А (5 ; 9), В (1 ; -3), С (-3 ; 1 ), М(4;0), N(-1,3; 2,7), Р (-8 ; 6)

№ 6 Поставити замість * число, так, щоб графіки були

а) паралельні у= 2,5х + 3 б) перетинались у= *х - 2

у= 4 + *х у= -5х + 1

Навчилась і Олеся такі вправи виконувати .

Сидить Олеся в квітці спостерігає як Василько її шукає . Зазирає за кожен кущик за кожен горбочок, але Олесі не знайде. А вона сидить посміхається . Аж чує , до квітки хтось летить . Гуде як літак, ще й дзижчить. А саме волохате . Підлетіло до квітки , сіло на край пелюсточки , а потім швидко до серединки. Злякалась Олеся т як закричить:

  • Ой , боюся !

Спинилось воно , побачило дівчинку і каже:

  • Не лякайся , не бійся мене . Краще відгадай хто я ?

Дізнаємось про це і ми , якщо складемо слово із букв . (ж,і,д,б,а,к.л)

Олеся відгадала, що то бджілка.

  • Я - бджілка, - промовила незнайомка , - хоч і волохата , а золотиста, чепурненька, славна . Випускаю свій носик, встромлюю в денце квітки і починаю смоктати чистий - пречистий , прозорий ,як сльоза , нектар .А потім перетворюю його в мед, яким люблять ласувати дітки .

Закортіло і Олесі меду.

  • Летимо разом зі мною до моєї хатинки. Вона знаходиться в садочку. Щоб до неї дістатися треба нам виконати таку вправу:

  • Задати формулою залежність площі саду прямокутної форми від його довжини х, якщо ширина 15м .

Яку формулу ми отримали ? S=15x

Як долетіли до вулика , то запахло медом . А скільки його там дізнаємось, якщо знайдемо за графіком № 3 значення аргументу при у=6 .(за таблицею)

Коли Олеся почала ласувати медом , то враз згадала про Василька, бо звикла всім ділитися .

  • Ой , лишенько! Та це ж він бідолашний бігає та шукає мене !

Шкода їй стало брата і вона загукала з усієї сили : « Васильку, я осьдечки ! »

І прокинулась .Бо все це їй наснилось :і про квітку , і про бджілку, і про мед. Василько теж хотів , щоб йому сон такий наснився , але нічого в нього не виходить. Не люблять Василька квіти . Він їх шаблею січе, їздить поміж ними велосипедом . А коли грає м”ячем , то не обминає клумбу , а біжить через неї по м”яч . А Олеся доглядає квіти, здмухує з них ранню росу, вдихає їхні пахощі. Коли й ви будете так робити , як Олеся , то і вам може приснитися не менше диво .

Закінчилася наша казка. Кожен собі зробить висновок як себе вести .

5 . Підсумок уроку.

А ми підведемо підсумок уроку .

Поставити оцінки дітям , відмітити найкращих , звернути увагу на помилки , допущені під час виконання вправ .

Незакінчене речення:

Лінійною називається функція ……………. яку можна задати формулою виду у=кх + в, де к і в деякі числа , а х - аргумент.

Графіком лінійної функції є……….пряма ;

Областю визначення є всі числа ;

Областю значень є……………всі числа;

Функція зростає, якщо………..к > 0

Функція спадає, якщо ………...к < 0

Якшо к = 0, то ……………….. у=в - стала функція ;

Якшо в=0 , то ……………у=кх - пряма пропорційність;

Графік прямої пропорційності проходить…………… через початок координат.

От ми всі разом в казці побували.

Про функцію багато що пізнали.

Трішки ми почаклували,

Декого і здивували.

Я думаю кінчати час -

Перерва вже чекає нас .

6.Домашнє завдання $ 23 , № 956*, № 945 .

Схожі:

КОНСПЕКТ УРОКУ В 6 КЛАСІ тема: РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ВПРАВ НА ВСІ...
Подано розв’язання домашніх вправ, в яких допущені помилки; учні шукають їх і виправляють
9-й клас. ГЕОМЕТРІЯ
Розв'язує трикутники. Застосовує алгоритми розв'язування трикутників до розв'язування прикладних задач
УРОК №30 Тема уроку. Розв'язування вправ
Мета уроку: формування вмінь учнів використовувати рівняння прямої до розв'язування задач
Урок 5 Тема уроку. Розв'язування задач
...
УРОК РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ ЗА ПОЧАТКОВУ ШКОЛУ Мета
Мета. Повторити співвідношення між компонентами та результатами дій віднімання, додавання, множення та ділення, розв'язування задач...
УРОК 2 Тема. Перпендикулярність прямих у просторі. Розв’язування вправ
Мета: формувати в учнів уміння й навички за­стосовувати теореми 1 і 2 під час розв'язування задач; розвивати просторову уяву, логічне...
Урок №16 Тема. Зведення дробів до НСЗ. Порівняння дробів Мета: відпрацювати...
Розв'язання домашніх вправ учитель заздалегідь записує на відкид­ній дошці. На цьому уроці учні, працюючи у парах, перевіряють пра­вильність...
Тема уроку. Розв'язування задач. Мета уроку
Один із учнів відтворює розв'язування задачі №8, а клас в цей час пише математичний диктант
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем...
Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання
Тема уроку: Розв’язування тригонометричних рівнянь
Навчальна: ознайомити учнів з іншими способами розв'язування тригонометричних рівнянь; навчити раціонально вибирати метод їх розв'язування;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка