Тема : Розв’язування вправ 7 клас
Мета: а) повторити, узагальнити і систематизувати набуті знання з теми «Функції » .закріпити їх при розв'язуванні вправ, формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики;
б) розвивати графічні навички, вміння робити висновки, уяву, логічне мислення;
в)виховувати впевненість у собі, повагу, ввічливе ставлення один до одного, любов до природи.
Тип уроку : повторення, узагальнення і систематизація знань і умінь .
Обладнання : дошка, таблиці, картки - пелюстки, записи на дошці, сигнальні картки, зірочки, підручник, ілюстративно - дидактичний матеріал (зображення квітки, дівчинки, бджілки) креслярський інструмент, мультимедійний проектор.
Учитись можна тільки весело.
Щоб перетравити знання , треба поглинати їх з апетитом .
Анатоль Франс.
Хід уроку
Організаційний момент.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку .
Перевірка домашнього завдання .
Учитель збирає зошити для перевірки .
№ 953 Побудувати графіки і вказати координати точки їх перетину
а) (2 ; 2) , б) (5;0), в) (0;-1), г) (-3 ;0).
№957 Побудувати графік функції а) у = 2 , б) у = - 4 , в) у = 3,5.
Мотивація навчальної діяльності учнів .
Формулювання мети й завдань уроку.
Тема : Розв'язування вправ .
Разом з вами ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо набуті знання з теми « Функції» і закріпимо їх при розв'язуванні вправ . Кожна людина повинна поповнювати запас своїх знань. Чим більший запас знань, тим легше розуміти і вивчати щось нове. Тому що все нове ґрунтується на застосуванні попередніх знань. І не треба лякатись, коли щось не зрозуміло. Більше наполегливості, і все незрозуміле стане доступним. Щоб чогось досягти, треба обов’язково поставити перед собою мету і спробувати її досягти. Перед нами сьогодні стоїть мета: повторити, узагальнити і систематизувати набуті знання з теми: «Функції» і закріпити їх при розв’язуванні вправ. Кожен перевірить себе як засвоїв матеріал, а над чим треба ще працювати. І допоможе нам у цьому казка.
Повторення,систематизація і узагальнення знань учнів
В одному селі жили собі сестричка Олеся і братик Василько. Жили дружно, разом вчили уроки, допомагали один одному, разом гралися. От якось і каже Олеся:
- Васильку, давай гратися в піжмурки.
- Добре, - відповідає Василько, - давай.
І почали гратися. Тільки як братик заховається, то Олеся бігає шукає, а знайти не може. А Василько її відразу знаходить. Прикро їй від цього стало, сіла вона і засумувала. Аж чує, хтось обзивається до неї:
Чого сумуєш, дівчинко?
Як же мені не сумувати, як заховається Василько, то я не можу знайти його, а я не знаю де заховатись, щоб братик не знайшов мене .
Ну, добре, - каже той самий голос, - я тобі допоможу так заховатись, що Василько тебе зроду не знайде. Але ти повинна виконати вправи .
Допоможемо Олесі виконати завдання незнайомця (на екрані 6 усних завдань)
Повторення , систематизація і узагальнення знань учнів
Який з графіків зайвий ?
2) Яка з функцій зайва ?
у= -х + 3 у= 5х /6 у= 1 / х
к а в
Графік якої функції зображений на малюнку ?
у= х + 2 у= -х+2 у=х-2
і м к
4)Яка з функцій зростаюча ?
у=3 - 2х у=0,5х + 5 у= - 6х
м т а
Яка з функцій спадна ?
у= 2,5 — Зх у=1,7х-2 у= 4х
к т а
Графіки лінійних функцій паралельні
у= 1,5х + 2 у= Зх у=2х
у= 3, х + 2 у= 5 + Зх у= - 2х
м а в
Заховалася Олеся у квітці на клумбі, за якою вона доглядає. Гарно Олесі у квітці, затишно, спокійно. Як гляне через пелюсточки, то все навколо таке, наче дивиться вона на світ через синє скельце, а на пелюстках написані математичні вправи. Спробуємо їх розв’язати разом з Олесею. (робота в групах).
№ 1 Біля кожного графіка записати відповідну формулу:
№ 2 Заповнити таблицю за графіком № 5. (за таблицею)
№ 3 Побудувати графік функції у= -1,5х + 3 та назвати властивості функції.
№ 4 Які точки належать графіку функції у= -2х + 1, А (2 ; -3 ) , В (-1 ; 3 ) , С ( 5 ; 11 )
№ 5 Записати координати точок перетину графіків (за таблицею)
А (5 ; 9), В (1 ; -3), С (-3 ; 1 ), М(4;0), N(-1,3; 2,7), Р (-8 ; 6)
№ 6 Поставити замість * число, так, щоб графіки були
а) паралельні у= 2,5х + 3 б) перетинались у= *х - 2
у= 4 + *х у= -5х + 1
Навчилась і Олеся такі вправи виконувати .
Сидить Олеся в квітці спостерігає як Василько її шукає . Зазирає за кожен кущик за кожен горбочок, але Олесі не знайде. А вона сидить посміхається . Аж чує , до квітки хтось летить . Гуде як літак, ще й дзижчить. А саме волохате . Підлетіло до квітки , сіло на край пелюсточки , а потім швидко до серединки. Злякалась Олеся т як закричить:
Спинилось воно , побачило дівчинку і каже:
Не лякайся , не бійся мене . Краще відгадай хто я ?
Дізнаємось про це і ми , якщо складемо слово із букв . (ж,і,д,б,а,к.л)
Олеся відгадала, що то бджілка.
Я - бджілка, - промовила незнайомка , - хоч і волохата , а золотиста, чепурненька, славна . Випускаю свій носик, встромлюю в денце квітки і починаю смоктати чистий - пречистий , прозорий ,як сльоза , нектар .А потім перетворюю його в мед, яким люблять ласувати дітки .
Закортіло і Олесі меду.
Летимо разом зі мною до моєї хатинки. Вона знаходиться в садочку. Щоб до неї дістатися треба нам виконати таку вправу:
Задати формулою залежність площі саду прямокутної форми від його довжини х, якщо ширина 15м .
Яку формулу ми отримали ? S=15x
Як долетіли до вулика , то запахло медом . А скільки його там дізнаємось, якщо знайдемо за графіком № 3 значення аргументу при у=6 .(за таблицею)
Коли Олеся почала ласувати медом , то враз згадала про Василька, бо звикла всім ділитися .
Ой , лишенько! Та це ж він бідолашний бігає та шукає мене !
Шкода їй стало брата і вона загукала з усієї сили : « Васильку, я осьдечки ! »
І прокинулась .Бо все це їй наснилось :і про квітку , і про бджілку, і про мед. Василько теж хотів , щоб йому сон такий наснився , але нічого в нього не виходить. Не люблять Василька квіти . Він їх шаблею січе, їздить поміж ними велосипедом . А коли грає м”ячем , то не обминає клумбу , а біжить через неї по м”яч . А Олеся доглядає квіти, здмухує з них ранню росу, вдихає їхні пахощі. Коли й ви будете так робити , як Олеся , то і вам може приснитися не менше диво .
Закінчилася наша казка. Кожен собі зробить висновок як себе вести .
5 . Підсумок уроку.
А ми підведемо підсумок уроку .
Поставити оцінки дітям , відмітити найкращих , звернути увагу на помилки , допущені під час виконання вправ .
Незакінчене речення:
Лінійною називається функція ……………. яку можна задати формулою виду у=кх + в, де к і в деякі числа , а х - аргумент.
Графіком лінійної функції є……….пряма ;
Областю визначення є всі числа ;
Областю значень є……………всі числа;
Функція зростає, якщо………..к > 0
Функція спадає, якщо ………...к < 0
Якшо к = 0, то ……………….. у=в - стала функція ;
Якшо в=0 , то ……………у=кх - пряма пропорційність;
Графік прямої пропорційності проходить…………… через початок координат.
От ми всі разом в казці побували.
Про функцію багато що пізнали.
Трішки ми почаклували,
Декого і здивували.
Я думаю кінчати час -
Перерва вже чекає нас .
6.Домашнє завдання $ 23 , № 956*, № 945 .
|