|
Скачати 26.99 Kb.
|
В.Г.Бевз, Г.П.Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ 4. Раціональні числа Уроки 70-72 Тема: ЦІЛІ І ДРОБОВІ ЧИСЛА Мета. Ввести поняття: протилежні числа, цілі числа, дробові числа, раціональні числа і показати, як пов'язані між собою множини вказаних чисел. Вимоги до підготовки учнів. У результаті вивчення теми учні мають навчитися: наводити приклади додатних і від'ємних чисел; називати число, протилежне даному; описувати поняття ціле число, раціональне число. Методичні зауваження та поради Поняття протилежні числа допоміжне, але досить важливе, бо за його допомогою звичайно вводять поняття цілих чисел і модуля числа. Це поняття - відношення, подібне до відношень взаємно прості числа, паралельні прямі, перпендикулярні прямі тощо. Іноді пропонують розглянути питання про протилежні числа після додавання додатних і від'ємних чисел. Зрозуміло, що тоді можна було б дати досить просте і чітке означення: два числа називаються протилежними, якщо їх сума дорівнює нулю. Проте така послідовність дещо формальна; про протилежні числа природніше говорити там, де й про протилежні знаки, а це треба розглянути перед додаванням додатних та від'ємних чисел, бо в самому правилі додавання згадуються «протилежні знаки». По-друге, якщо своєчасно не з'ясувати поняття протилежні числа, то тоді важко пояснити, що таке модуль числа, складніше вводити поняття цілого числа тощо. Поняття цілого числа досить важливе для подальшого вивчення математики і для математичної освіти взагалі. Якщо не акцентувати увагу учнів на понятті цілі числа, то ця досить важлива числова множина мов би випадає з розгляду і залишається поза увагою учнів. У такому разі саме розширення поняття числа відбувається незадовільно. Робота з матеріалом підручника На першому уроці
На другому уроці
На третьому уроці
Вказівки та розв'язання вправ 900. Усі твердження правильні. 912. Якщо а ≠ 0, то протилежні числа а і -а відповідають точкам координатної прямої, розташованим по різні боки від початку координат.
а б Мал. 27 913. а) Так, бо -(+1,7) - число, протилежне числу +1,7, і воно дорівнює -1,7. 915. Цілими є числа: перше, друге, третє, шосте і восьме. 927*. Задача має безліч розв'язків. Поставивши в якій-небудь порожній клітині довільне число х, неважко визначити через нього решту шуканих чисел (мал. 27, а). Якщо, наприклад, х = 0, маємо розв'язок, що на малюнку 27, б. Особисті нотатки вчителя __________________________________________ _________________________________________________________________ _________________________________________________________________ Книга для вчителя Уроки 70-72 |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Мета. Дати учням перші уявлення про від'ємні числа, ввести поняття додатні числа, недодатні числа, пояснити, хто і коли використовує... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа У результаті вивчення теми учні мають навчитися: називати модуль заданого числа; описувати поняття модуль числа; розв'язувати вправи,... |
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа Розділ 4 Програма на вивчення розділу відводить 64 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел В. Г. Бевз, Г. П. Бевз. Уроки математики в 6 класі Розділ Подільність натуральних чисел |
Урок №65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0 Раціональні числа і дії над ними Тема Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел |
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби Розділ 2 Програма на вивчення розділу відводить 30 годин. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції Розділ 3 Програма на вивчення розділу відводить 24 години. Тут передбачається вивчення таких тем |
Уроки математики в 6 класі Розділ Відношення і пропорції У результаті вивчення теми учні мають навчитися: описувати поняття коло, круг, круговий сектор; записувати і пояснювати формули довжини... |