УРОК 68 Тема: Правильні і неправильні дроби. Дробові числа


Скачати 44.79 Kb.
НазваУРОК 68 Тема: Правильні і неправильні дроби. Дробові числа
Дата16.04.2013
Розмір44.79 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 6. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ

УРОК 68

Тема: Правильні і неправильні дроби. Дробові числа.

Мета: Введення понять правильного та неправильного дробу, дробового числа. Розвиток логічного мис­лення учнів.

План уроку

  1. Перевірка домашнього завдання

  2. Актуалізація опорних знань

  3. Вивчення нового матеріалу

  4. Закріплення матеріалу

  5. Підсумок уроку

  6. VI. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Учитель викликає двох-трьох учнів, які виконують на дошці вправи домашнього завдання. Крім того, цим учням можна на картках запропонувати додаткові питання, наприклад: розв'язати рівняння ; . У цей же час з рештою класу учитель проводить бліцопитування. Перевірка роботи учнів, що працюють біля дошки, проводиться після бліцопитування.
ІІ. Актуалізація опорних знань

Бліцопитування

Спосіб опитування

  1. Клас працюватиме за варіантами, тому для проведення бліц­опитування учитель має підготувати два варіанти аркушів з питаннями і пропусками для внесення учнями відповідей (наведені нижче). Загальна кількість аркушів має дорівнюва­ти числу учнів у класі.

  2. Після бліцопитування учитель збирає аркуші для перевірки. Максимальна оцінка — 12 балів.

Питання для бліцопитування

І варіант

Прізвище ____________________ Ім'я _____________ Клас _______

  1. Запишіть у вигляді дробу:

а) дві п'ятих: ____________; в) сім одинадцятих: ___________;

б) три сорокових: _________; г) дванадцять сотих: __________.

  1. Запишіть дробом, яка частина кожної із зображених на рисун­ках фігур заштрихована.

а) б) в) г)





  1. Замалюйте відповідну частину кожної з фігур на рисунках.


  2. Запишіть частку у вигляді дробу:

а) 5 : 7 = _______; б) 12 : 43 = _______ ; в) 24 : 3 = _______.

  1. Туристи пройшли маршрут за 4 години. Яку частину шляху вони пройшли:

а) за 1 годину? _____________; в) за 3 години? _____________.

б) за 2 години? _____________;

  1. На клумбі 200 тюльпанів. З них — червоні. Скільки черво­них тюльпанів на клумбі?

Відповідь:_________________ .

  1. Запишіть число 8 у вигляді дробу, вписавши відповідний чи­сельник:

a) ; б) ; в) .

  1. Розв'яжіть рівняння: .

_______________________________________________________________

Відповідь: х = __________ .

  1. Тетянка зібрала 28 грибів, з них грибів були білі. Скільки білих грибів зібрала Тетянка?

_______________________________________________________________

Відповідь:_____________ .

  1. Скільки градусів становить:

а) прямого кута? _____________________________________________ б) розгорнутого кута? ________________________________________

Відповідь: а) __________; б) ____________ .

  1. Миколка з'їв 4 пиріжки, що становить всіх пиріжків, що були на столі. Скільки пиріжків було на столі до того, як Ми­колка почав їх їсти?

______________________________________________________________

Відповідь:______________ .

  1. Петрик, Олег і Сашко зібрали 720 горіхів. Петрик зібрав усіх горіхів, а Сашко — решти. Скільки горіхів зібрав Олег?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідь: Олег зібрав _________________ горіхів.
II варіант

Прізвище _____________________ Ім'я ______________ Клас ________

  1. Запишіть у вигляді дробу:

а) три сьомих: ______________; в) чотири одинадцятих: ___________;

б) п'ять дев'ятих: ____________; г) тринадцять сотих: ______________.

  1. Запишіть дробом, яка частина кожної із зображених на рисун­ках фігур заштрихована.

а) б) в) г)



  1. Замалюйте відповідну частину кожної з фігур.



  1. Запишіть частку у вигляді дробу:

а) 3 : 8 = ________ ; б) 15 : 59 = __________; в) 16 : 8 = _________ .

  1. Тракторист зорав поле за 8 годин. Яку частину поля тракто­рист зорав:

а) за 1 годину? ____________; б) за 2 години? _______________ ;

в) за 7 годин? _____________ .

  1. До овочевого магазину завезли 240 кг овочів, з них становить картопля. Скільки кілограмів картоплі завезли до магазину?
    Відповідь:__________________ .

  2. Запишіть число 9 у вигляді дробу, вписавши відповідний чи­сельник:

а) ; б) ; в) .

  1. Розв'яжіть рівняння: .

_______________________________________________________________

Відповідь: х = _______________.

  1. Оля купила 24 зошити. усіх зошитів становили зошити в лінійку. Скільки зошитів у лінійку купила Оля?

_______________________________________________________________

Відповідь: _________________.

  1. Скільки градусів становить:

а) прямого кута? ____________________________________________

б) розгорнутого кута? ________________________________________

Відповідь: а) ________________; б) ___________________.

  1. Петрик піймав 6 окунів, що становить усієї кількості риби, яку він піймав. Яку кількість риби піймав Петрик?

______________________________________________________________

Відповідь: ______________.

  1. Наталка, Світлана та Юля збирали рослини для гербарію. Ра­зом дівчатка зібрали 450 експонатів. Наталка зібрала усіх зібраних експонатів, Юля — решти. Скільки експонатів зібрала Світлана?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідь: Світлана зібрала ____________ експонатів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Робота з підручником

Учитель пропонує учням прочитати матеріал підручника

[1]:п. 23([2]:п. 28).

Розв'язування вправ на осмислення матеріалу

Результати розв'язку усних вправ учні повідомляють з місць.

[1]: № 694, 696.

[2]: №721, 722.
IV. Закріплення матеріалу

Розв'язування вправ

[1]: № 702, 704, 710, 711, 713.

[2]: № 724, 726—728, 732, 734, 735, 736.
V. Підсумок уроку

Учитель звертає увагу учнів на те, що вміння рахувати швидко і правильно є необхідним при вивченні багатьох наук, особливо точних. Тому це вміння необхідно тренувати. Багато вправ, які пропонуються учням на уроці, розраховані на вміння рахувати усно, а не письмово. Тому деяким учням не вистачає часу саме через це невміння. Учитель рекомендує дітям потренуватися, розв'язавши будь-які усні вправи на поточну тему зі збірника (вони позначені кружечком, наприклад: 455°).
VI. Домашнє завдання

[1]: № 703, 705, 712, 714.

[2]: № 695, 697, 725, 729, 733, 737.



Л.Г.Стадник. Математика 5 клас

Схожі:

УРОК №68 Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів
«правильний дріб», «неправильний дріб», встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацьовування вміння розрізняти...
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
Мета. Ввести поняття: протилежні числа, цілі числа, дробові числа, раціональні числа і показати, як пов'язані між собою множини вказаних...
УРОК 65 Тема: Дробові числа. Дріб як частина цілого
Мета: Введеня поняття дробу, роз'яснення об'єктивної необхідності вивчення дробових чисел; розвиток логічного мислення учнів
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також...
УРОК 124 Тема: Тематична контрольна робота №11
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
УРОК 120 Тема: Розв'язування задач на відсоткові розрахунки. Самостійна робота №25
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
УРОК 82 Тема: Порівняння десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота №24
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка