|
Скачати 65.23 Kb.
|
ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 9. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб. Мета: Формування навичок ділення на десятковий дріб; розвиток логічного мислення учнів. План уроку
Хід уроку I. Перевірка домашнього завдання Учитель демонструє учням правильні розв'язування вправ домашнього завдання, пропонує прокоментувати деякі з них, відповідає на питання учнів. Після цього збирає зошити і повертає інші зошити, з перевіреним попереднім домашнім завданням, при необхідності стисло коментує результати. II. Закріплення матеріалу Для закріплення матеріалу доцільно провести командну дидактичну гру. Дидактична гра У ході цієї гри у учителя є добра нагода заохотити до роботи слабовсти-гаючих учнів. Для гри необхідно наступне.
Спосіб гри
Питання для гри Розминка Порядок надання відповідей. Учні відповідають по черзі — по одному від кожної команди. Умови отримання жетонів. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 жетон. Якщо відповідь неправильна, команда жетона не отримує. Завдання:
1,3 : 0,13; 131313 : 0,13; 13,13 : 0,13; 1313 : 0,13; 131,3 : 0,013; 13 : 0,13; 1313 : 1,3; 13 : 0,013.
а) 49,5 · х = 49,5 : х; б) х : 17,5 = х · 17,5. Хто має міцні знання? Порядок надання відповідей. Завдання для обох команд однакові. Завдання № 1 розв'язується на дошці. Чотири учні (по два від команди) один за одним виходять до дошки і здійснюють обчислення. Якщо в обчисленні зроблена помилка, з команди викликається помічник. Завдання № 2 всі учні виконують у зошитах, а відповіді дають на планшетах. Учитель фіксує три перші правильні відповіді. Умови отримання жетонів. За кожну правильну відповідь свого представника на завдання № 1 (без допомоги) команда отримує 1 жетон. Три учні, які першими дали відповідь на питання № 2, отримують для своїх команд відповідно 3, 2 та 1 жетон. Завдання:
а) (0,5 · 0,8 – 0,25) : 0,3; в) (4,5 : 0,09 + 14 : 0,2) : 100; б) (0,34 – 0,09 · 3) : 0,1; г) 4 – 1,8 : (2,4 : 4) · 0,7.
Підказка для учителя: наступний член послідовності 0,5; 0,7; 1,2; 1,9... можна знайти за формулою kn = kn-l + kn-2.Таким чином, k5 = 3,1; k6 = 5. Хто перший зійде на вершину? Порядок надання відповідей. Команди мають окремі завдання. Для виконання кожної з дій до дошки виходять по одному представнику від команди, які вписують результат обчислення у заздалегідь підготовлений на дошці рисунок (на відповідній сходинці). Якщо хтось з учнів помиляється, учитель пропонує іншому представнику команди виправити помилку; для наступного обчислення до дошки виходить інший учень. Умови отримання жетонів. За кожне правильне обчислення (без допомоги) команда отримує 1 жетон, а та, яка першою здійснить необхідні обчислення, зробить порівняння та назве загадане слово, отримує ще 2 жетони. Вигляд рисунка для І команди:
Завдання:
Вигляд рисунка для II команди:
Завдання:
Правильні відповіді (інформація для учителя): I команда: Е — 2; Д — 25; Е — 5; І — 10; Н — 4; Л — 8; ділене. II команда: С — 10; А — 125; Т — 20; Ч — 4; К — 25; А — 8; частка. Хто краще розв'язує рівняння? Порядок надання відповідей: Кожна команда розв'язує по два рівняння (якщо бракує часу, можна запропонувати до розв'язання по одному рівнянню). До дошки викликаються найсильніші учні, решта працюють на місцях, демонструючи вчителю відповіді на планшетах. Умови отримання жетонів: за правильне розв'язання кожного рівняння біля дошки команда отримує 2 жетони. Відповіді з місць не оцінюються. Завдання: а) Рівняння для І команди: (х – 4,7) · 4,3 = 10,75; 3,6х + 2,5х = 18,91; б) Рівняння для II команди: (2,15 + у) · 3,4 = 12,92; 1,5у – 0,87у = 1,953. Правильні відповіді (інформація для учителя): а) х = 7,2; х = 1,65; б) у = 3,1; у = 3,1. Хто краще розв'язує задачі? Порядок надання відповідей. Для обох команд задача одна. По одному представнику від кожної команди працюють біля дошки. (Якщо для умови задачі на дошці не вистачає місця, її треба підготувати на кодоплівці або на плакаті, а учням, що працюють біля дошки, видати аркуші з умовою задачі.) Умови отримання жетонів. Якщо на дошці задачу буде розв'язано правильно, команда отримає 3 жетони. Команда, представник якої розв'яже задачу першим, отримає додатково 1 жетон. Учитель нагадує учням про кораблик з казки О. С. Пушкіна: Ветер по морю гуляет И кораблик подгоняет; Он бежит себе в волнах На раздутых парусах. <...> Ветер весело шумит, Судно весело бежит Мимо острова Буяна, К царству славного Салтана... Завдання: 3 якою швидкістю плив цей казковий кораблик, якщо відстань між островом Буяном і царством царя Салтана, що складає 268,75 км, він подолав за 12,5 години? Правильна відповідь (інформація для учителя): v = 21,5 км/год. Конкурс капітанів Порядок надання відповідей. Капітани команд працюють біля дошки, на якій заздалегідь написане завдання. (Якщо на дошці бракує місця, учитель має підготувати плакати.) Умови отримання жетонів. За всі правильні відповіді команда отримує 5 жетонів. Капітан може скористатися однією підказкою своєї команди, але ця допомога «коштуватиме» йому З жетони. Якщо ж капітан зовсім не впорався із завданням, то команда жетонів не отримує. Максимальна кількість жетонів: 5. Завдання:
38 · 24 = 912 26 · 37 = 962 3,8 · 2,4 2,6 · 3,7 38 · 0,24 26 · 0,37 912 : 24 962 : 37 91,2 : 3,8 96,2 : 2,6 9,12 : 2,4 9,62 : 3,7 380 · 2,4 260 · 3,7 Відповіді для вибору: Леопард — 9620 Гепард — 962 Тигр —3,8 Рись — 38 Правильні відповіді (інформація для учителя): І команда: тигр (найменше з чисел — 3,8); ІІ команда: гепард (найбільше з чисел — 962). ІІІ. Підсумок уроку Учитель підводить підсумок змагання, визначає команду-переможця (за кількістю жетонів), виставляє оцінки тим учням, які відзначились (можна урахувати думку команди). IV. Домашнє завдання [1]: № 944, 957. [2]: № 1006, 1007, 1012. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:... НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ |
УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів |
УРОК 89 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів |
УРОК 52. ДІЛЕННЯ Мета Мета. Формувати розуміння означення ділення як дії, оберненої до множення, повторити назви компонентів ділення; формувати вміння... |
УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета Мета. Формувати поняття десяткового дробу; вчити учнів розпізнавати десяткові дроби, читати і записувати їх, називати розряди десяткових... |
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як мішаних... |
УРОК-УСМІШКА З МАТЕМАТИКИ (3 КЛАС) Тема. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове. Ділення з остачею. Побудова геометричних фігур за заданими параметрами |
УРОК 103. ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ НА НАТУРАЛЬНЕ ЧИСЛО Мета Тема Ділення десяткових дробів. Дії з десятковими дробами. Середнє арифметичне |
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десяткових дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,... |