|
Скачати 34.75 Kb.
|
ІII. ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 7. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів. Мета: Введення поняття десяткового дробу, формування навичок читання і запису десяткових дробів. План уроку
Хід уроку I. Аналіз самостійної роботи № 17 і тематичної контрольної роботи № 7 Учитель аналізує результати самостійної роботи № 17 (при необхідності) та тематичної контрольної № 7, звертаючи увагу на типові помилки, а також на завдання високого рівня складності, та роз'яснює їх з метою зацікавлення всіх учнів класу вивченням предмета. II. Актуалізація опорних знань Опитування проводиться таким чином: учитель зачитує питання, учні дають відповіді на планшетах.
III. Вивчення нового матеріалу Робота з підручником Учитель пропонує учням самостійно ознайомитися з теоретичним матеріалом: [1]: п. 27. [2]: п. 31. Розв'язування вправ на осмислення матеріалу Щоб переконатися, що теоретичний матеріал учні зрозуміли правильно і в повному обсязі, учитель викликає з місць кількох учнів, пропонуючи їм пояснити надані у підручнику розв'язання та розв'язати усно такі вправи: [1]: № 771. [2]: 806—808. IV. Закріплення матеріалу Розв'язування усних вправ Подані нижче вправи учні розв'язують самостійно і дають відповіді на планшетах (завдання учитель може читати вголос або підготувати на дошці, плакаті чи кодоплівці):
а) 6 кг; б) 4 т 21кг; в) 3 ц; г) 8 т 7 ц; д) 25 кг; є) 25 ц 25 кг.
а) ; б) ; в) ; г) .
а) 0,6; б) 0,3711; в) 0,501; г) 0,234567; д) 0,24; є) 0,1020305. Розв'язування письмових вправ Для письмового розв'язування вправ учитель викликає до дошки одного за одним кількох учнів. [1]: № 770, 773, 775. [2]: №809, 811, 813, 814. V.Підсумок уроку Підсумовуючи матеріал, який учні опрацювали на поточному уроці, учитель додає до вивченого історичну довідку. Слова учителя: Десяткова система числення виникла на початку VII ст. в Індії. А поняття десяткового дробу вперше з'явилося в роботах арабських математиків у середні віки і незалежно від них — у Стародавньому Китаї. Вважається, що першим ввів поняття десяткових дробів та правила дії з ними видатний середньоазіатський математик та астроном аль-Каші, який працював у 20—ЗО pp. XV ст. у Самаркандській обсерваторії. Аль-Каші є автором книги «Ключ арифметики», де вченим був використаний спеціальний запис десяткових дробів: ціла і дробова частини писалися одним рядком, але ціла частина — чорним чорнилом, а дробова — червоним або ціла частина відокремлювалася від дробової вертикальною рискою. Приблизно через півтора сторіччя, у 1585 році, фламандський учений Симон Стевін (1548—1620), який викладав математику в славнозвісному Лейденському університеті (Голландія), присвятив свою книгу «Десятина» десятковій системі мір і десятковим дробам. Так було започатковано використання десяткових дробів у Європі. Симон Стевін, як і аль-Каші, писав десятковий дріб у рядок, але відокремлював цілу і дробову частини цифрою нуль, узятою в кружечок. Ту систему запису, якою ми користуємося сьогодні, запропонував німецький астроном Йоганн Кеплер (1571 —1630). Однак треба пам'ятати, що на відміну від нашої країни, де сьогодні дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у СІЛА, Великій Британії відокремлюючий знак інший — крапка. Коми у цих країнах в запису чисел використовують для відокремлення класів. Наприклад, число 1 200 345,29 у СІЛА буде записано так: 1,200,345.29, а число 0,58 там матиме вигляд такий: 0.58 або .58. VI. Домашнє завдання [1]: № 772, 774, 776. [2]: №810, 812, 815,816. Л.Г.Стадник. Математика 5 клас |
УРОК 88 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів |
УРОК 89 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів Поняття про десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів |
УРОК 82. ДЕСЯТКОВИЙ ДРІБ. ЗАПИС І ЧИТАННЯ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ Мета Мета. Формувати поняття десяткового дробу; вчити учнів розпізнавати десяткові дроби, читати і записувати їх, називати розряди десяткових... |
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ |
План-конспект уроку на тему "Множення десяткових дробів" Тема. Множення... Мета: навчити учнів виконувати множення десяткових дробів, а також розв’язувати задачі на використання десяткових дробів |
Урок-подорож з математики у 5 класі Повторити правила додавання і віднімання десяткових дробів, правило множення десяткових дробів |
УРОК №68 Тема. Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів «правильний дріб», «неправильний дріб», встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацьовування вміння розрізняти... |
УРОК 82 Тема: Порівняння десяткових дробів ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ |
УРОК 91 Тема: Множення десяткових дробів. Мета: Закріплення навичок Мета: Закріплення навичок виконання дії множення десяткових дробів; розвиток логічного мислення учнів |
УРОК 88. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ Мета Мета. Встановити правила додавання і віднімання десяткових дробів; формувати вміння застосовувати ці знання при розв'язанні задач... |