УРОК 76. МІШАНІ ЧИСЛА Мета


Скачати 25.09 Kb.
Назва УРОК 76. МІШАНІ ЧИСЛА Мета
Дата 14.04.2013
Розмір 25.09 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Тема 6. Звичайні дроби

УРОК 76. МІШАНІ ЧИСЛА

Мета. Формувати поняття «мішане число», «ціла і дробова частина числа»; формува­ти алгоритм виділення цілої частини з неправильного дробу; вчити учнів за­стосовувати названі алгоритми під час розв'язування вправ.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

  1. Порівняйте значення виразів:

а) і ; б) і ;

в) і ; г) і .

  1. Якому з виразів дорівнює дріб ?

а) 5 : т; б) т · 5; в) т : 5; г) т + 5.

  1. Відповіддю до яких із задач є число ?

  1. Знайдіть частку чисел 6 і 5.

  2. Скільки кілограмів цукерок отримав кожний з 6 учнів, між якими поділили порівну 5 кг цукерок?

  3. 3 якою швидкістю йшов пішохід, якщо за 6 год він пройшов 5 км?

  4. 3 6 м тканини пошили 5 фартухів. Скільки метрів тканини витратили на один фартух?

  5. Розв'яжіть рівняння 6х = 5.


II. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Допоможіть Наталі з Галею розділити між собою порівну три яблука.

3 : 2 = (2 + 1) : 2 = 2 : 2 + 1 : 2 = 1 + = 1.

  1. Як порівну розділити 8 плиток шоколаду між трьома дітьми?
    8 : 3 = (6 + 2) : 3 = 6 : 3 + 2 : 3 = 2 + = 2.

Числа 1, 2називають мішаними числами. 1 і 2 називають цілою частиною мішаного числа, і називають його дробовою частиною.

Будь-який неправильний дріб, у якого чисельник націло не ділиться на знаменник, можна записати у вигляді мішаного числа.

Нехай ми маємо дріб .

  • Який це дріб?

  • Що одзначає риска дробу? Виконаємо ділення.



19 = 3 · 6 + 1.

.

Щоб перетворити неправильний дріб, у якого чисельник націло не ді­литься на знаменник, у мішане число, потрібно чисельник поділити на зна­менник. Отримана неповна частка буде цілою частиною мішаного числа, а остача — чисельником його дробової частини.

742.

Нехай ми маємо мішане число 8. Його потрібно перетворити в непра­вильний дріб 8= = .

Щоб мішане число перетворити у неправильний дріб, потрібно цілу ча­стину помножити на знаменник дробової частини й до отриманого добутку додати чисельник дробової частини. Ця сума є чисельником неправильного дробу, а його знаменник дорівнює знаменникові дробової частини мішаного числа.

746.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

744.

759.

Потрібно неправильний дріб записати у вигляді мішаного числа.

761.

1 (додатково).

Три хлопчики піймали разом 7 кг риби і весь улов поділили порівну. Скільки кілограмів риби припало кожному?

2 (додатково).

За тиждень сім'я витратила 8 кг картоплі. Скільки кілограмів картоплі витрачали за 1 день?

3 (додатково).

Розв'яжіть рівняння:

а) ; б) ; в) .
IV. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання.

№ 4, п. 26, №№ 743, 745, 747.



Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 76

Схожі:

Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
Мета. Дати учням перші уявлення про від'ємні числа, ввести поняття додатні числа, недодатні числа, пояснити, хто і коли використовує...
Уроки математики в 6 класі Розділ Раціональні числа
Мета. Ввести поняття: протилежні числа, цілі числа, дробові числа, раціональні числа і показати, як пов'язані між собою множини вказаних...
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета
Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з на­туральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння викори­стовувати...
УРОК 68 Тема: Правильні і неправильні дроби. Дробові числа
Мета: Введення понять правильного та неправильного дробу, дробового числа. Розвиток логічного мис­лення учнів
Урок-подорож «Шлях до зірок»
Мета. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу числа. Продовжувати вчити читати і записувати...
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на...
Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком
...
Урок №65 Тема. Додатні і від'ємні числа. Число 0
Раціональні числа і дії над ними Тема Раціональні числа. Порівняння, додавання і віднімання раціональних чисел
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу
Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення нави­чок знаходження дробу від...
Урок №2 Тема. Використання найпростіших формул. Абсолютні, відносні...
Тема. Використання найпростіших формул. Абсолютні, відносні та мішані посилання на клітинки і діапазони клітинок
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка