|
Скачати 108.5 Kb.
|
Математика в 1 класі Урок-подорож «Шлях до зірок» Вчителя-методиста Шабської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Б-Дністровського р-ну Одеської області Сушицької Ольги Володимирівни Тема. Нумерація чисел 11-20. Задачі на знаходження невідомого доданка. Порівняння чисел. Мета. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу числа. Продовжувати вчити читати і записувати числа 11-20. Закріпити уміння розвʼязувати задачі на знаходження невідомого доданка, порівнювати числа. Розвивати обчислювальні навички учнів, спостережливість, творче мислення. Виховувати відчуття цінності життя на планеті Земля, важливість свого існування у Всесвіті. Прищеплювати любов до науки математики. Методично-дидактичне забезпечення: 1)компʼютер; 2)проектор; 3)магнітофон; 3)відео та аудіозаписи; 4)малюнки : «Сонячна система», «Зіркове небо», «Планета Земля», 5) космічний корабель «Першокласний», 3 ракети для роботи в группах: «Розумна», «Кмітлива», «Успішна»; 6) кроссворд; 7) індивідуальні картки з прикладами;8) таблиці з коротким записом задач; 9) числовий ряд 11-20; 11) індивідуальні набори геометричних фігур; 13) наліпки-зірки для оцінювання роботи на уроці + планшетки для зірок; 14) таблиця розрядів; 15)зошит; 16) підручник; 17)додатковий матеріал: індивідуальні картки, завдання з логічним навантаженням (малюнки, кольорові олівці). Хід уроку І. Організація учнів до уроку. - Діти, сьогодні до нас завітали гості. Ви з гостями привітайтесь всі: - Добрий день! Вправо, вліво поверніться, Своїм друзям посміхніться, І від серця побажайте всі: - Добрий день! ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1) «Мікрофон» - Сьогодні ви будете космонавтами і вперше в своєму житті побуваєте в космосі. - Що ви відчуваєте перед польотом у Всесвіт? (Радість, захоплення, хвилювання…) - Що очикуєте від уроку? (Цікавих завдань, нових знань…) -Чого очикуєте від себе і всіх членів екіпажу? (Активної роботи, правильних відповідей, відмінних результатів…) 2) Інформаційна довідка. /Зв.музика. На екрані зображення зіркового неба/ Учень 1: - У вічній темряві космосу сяють промінисті зірки. Вони купчаться, утворюючи химерні визерунки. Такі скупчення зірок називають сузірʼями. ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. -Сьогодні ми повторимо усну і письмову нумерацію чисел 11-20. Будемо розвʼязувати задачі, приклади, порівнювати числа. За кожну правильну відповідь ваш сусід наліплює зірочку на планшетку, яка є у кожного на парті. Я впевнена,що сьогодні на небі засвітяться нові зірки, бо ми будемо: -Діяти… - Активно! -Думати… - Оперативно! -Сперечатись… - Доказово! -Для всіх обовʼязково!!! «Розгадай кроссворд» - А допомогати точно відповідати будуть знання точної науки. Щоб дізнатись якої, розгадаємо кроссворд. Якщо відповіді вірні-сигнал «Сонечко», якщо ні – хмаринка.(на партах у учнів сигнальні картки. На екрані зʼявляються сонечко і хмаринка. Сигнал після підтвердження вчителем). Якщо відповідь правильна-сигнал –сонечко, якщо ні-хмаринка «Створення ситуації успіху» -Зусередтесь, думайте і у вас обовязково все вийде, успіх чекає на вас!
фігурки. («Танграм»)
- Прочитайте ключове слово: (математика) -Випробування ви пройшли (зірка ) і математична станція дозволяє 1-А політ до зірок космічним кораблем «Першокласний». Але ж не забувайте, в космосі може все трапитись, тож будьте уважними! - Рахуємо: 5, 4, 3, 2, 1, ПУСК!!! /На екрані зʼявляється космічний корабель Після«Пуск» корабель летить в небо із звуком(стихає). Фон-Зоряне небо, космічний корабель./ ІV. Інтерактивні вправи. -Діти, а що це ви хитаєтесь?! Ось і перша перешкода – невагомість. Вона відбирає вагу і в корабля і в людини. А щоб її подолати нам треба рахувати. 1.Гра «Лічилочка»
2. Гра «Сусіди»
-Молодці, і з цим завданням ви справились (зірка). Тепер можна спокійно відкрити бортові журнали-зошити і записати число. 3. Гра «СОС» /На екрані Ракета .Звучить сигнал тривоги!!!/ (відкриваю на дошці переплутаний числовий ряд). 11 14 13 15 16 17 19 18 20 12 -Діти, щось сталось з нашим головним комп’ютером! Порушився цифровий ряд. Треба викласти його правильно. (Учні викладають числа від 11 до 20 по порядку) 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 -Прочитайте числа правильно хором. 4) Гра «Встав пропущене число» -Знов перешкода, деякі кнопки з цифрами відімкнулись від системи. 11 12 . 14 15 . . 18 . 20 -Запишіть правильно, каліграфічно в зошити тільки ті числа, які пропущено. (13, 16, 17, 19). Перевірка: -Прочитайте числа, які ви записали. Молодці! Ще одна зірка зʼявилась на небі. 5) Емоційне стимулювання «Емоційний сплеск» -А зараз вивільніть свою позитивну енергію і перетворіть її на ланцюгову реакцію. Заправимо свій корабель емоційним сплеском. (Під ритмічні авації учні ланцюгом встають парами, усміхаються, радіють, останній сплеск – всі разом.) 6) Обчислювання прикладів. Космічна станція «Дружба» -А зараз, діти , ми зупинимось на космічній станції «Дружба» і розділимось на 3 дружні екіпажі. Для подальшого польоту до зірок нам необхідно обчислити приклади. ( у кожного учня є індивідуальна картка з прикладом. Обчисливши несете приклад капітану на перевірку. Хто швидше справиться із завданням, той першим відправиться далі своєю ракетою. І в 6+4+2=12 4+4+2=10 10+5+1=16 7+3-1=9 5+5+4=14 10+10=20 ІІ в 9+1+0=10 8+2+1=11 3+3+4=10 13+1=14 10+2=12 10+9=19 (Капітани кріплять на дошці макети ракет: «Розумна», «Кмітлива», «Успішна») -Молодці команди, молодці капітани. І на небі зʼявляються аж 3 зірочки. Не забудьте оцінити один одного зірочкою. 7) Самостійна робота «Порівняй числа». - Поблизу станції знаходиться маленька планета «Черепашка». Кумедні мешканці пропонують подружитися з ними і порівняти числа, -Відкрийте підручник на с. 91, №6. (розмістити в 2 стовпчики). 12<20 14>11 18>13 10=10 Перевірка. -Ну що ж, молодці, швидко справились з завданням, можна летіти далі.Подивіться в ілюмінатори. Що ви бачите? /На екрані зʼявляється планета Земля/ Інформаційна довідка. Учень 2 Земля- одна з планет сонячної системи, вона схожа на кулю, яка рухається по своїй орбіті навколо Сонця. /Музичний фон, спокійна музика, картинка- Земля,ніч, зірки/ «Психогімнастика»
На небі спалахують чарівні зірочки – більші та менші, що мерехтять золотом, сріблом. Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки – покліпайте очима. Зірочки розминають після сну свої промінчики – підніміть руки вгору. Ось так яскраво сяють наші зірки!!! -Яку зірку можна побачити вдень? ( - Сонце) Щоб його швидше побачити, треба творчо попрацювати над задачею. 8) Творча робота над задачею Задача. Землю огортає нічна пітьма і прохолода. Небо вкрило 7 яскравих зірок, а потім ще3 /На дошці малюнок- зірки, під ними цифри/ - Продовжіть запитання: - Скільки… всього зірок вкрило нічне небо? -Дайте відповідь на запитання, використовуючи метод «Прес» (вже знайомий для дітей) Метод «Прес» (Я виконаю дію додавання, томущо мені треба знайти суму, наприклад у мене є 7 цукерок і 3 цукерки, я до 7+3=10. Тому , щоб знайти суму зірок я до7 додам 3 буде 10 зірок). - Продовжіть запитання: -На скільки… більше зʼявилось зірок спочатку, ніж потім? - Якою дією розвʼяжемо задачу? Чому? (Я виконаю дію віднімання 7-3=4, бо щоб порівняти два числа треба від більшого відняти менше). -Молодці, діти( зірка на дошку), а ось і Сонце. /На екрані зʼявляється СОНЦЕ/ Інформаційна довідка Учень 3. Сонце – найбільша зірка нашої сонячної системи, це найближча зірка до нас. Сонце лише здається нерухомим, а насправді воно крутиться у просторі з шаленою швидкістю. -А щоб сонце зігріло нас, нам треба розвʼязати задачу. 9) Робота над задачею - В ваших підручниках є картка з задачею. Прочитайте її самостійно. Тепер 1 учень вголос. Задача. На космічній станції працювало 10 космонавтів, 8 чоловіків, а решта- жінки. Скільки жінок космонавтів працювало на космічній станції? /на дошці- короткий запис/ чоловіків - 8 10 жінок - ? Аналіз задачі -Про що ви дізнались з умови задачі? (Про космонавтів, які працювали на космічній станції.) -Скільки всього космонавтів працювало на космічній станції? (10) Що таке число 10? (Це сума-результат дії додавання. А за умовою задачі це кількість чоловіків і жінок разом) -Скільки з них було чоловіків? (8) Чи можемо знайти, скільки було жінок-космонавтів? (Так, я виконаю дію віднімання. 10-8=2(ж.) Запис задачі в зошитах і на дошці. (зірка) / На екрані зʼявляється Місяць-супутник Землі/ -Молодці! Ми так запрацювались, що і не помітили як наші ракети прибули на Місяць – супутник Землі. Оскільки Місяць не має атмосфери, то одягнемо скафандри і перейдемо в зорельоти, які побудуємо власноруч. Знайдіть конверт з секретом.Прощупайте його пальчиками і скажіть що там може бути? Спустошіть конверти. Що це? (- Геометричні фігури) -Які фігури у вас є, назвіть їх. Давайте пригадаємо,як називається гра,в якій за допомогою частин квадрату можна скласти різноманітні фігурки. 10.Гра «Танграм» -За допомогою різних геометричних фігурок змайструйте для себе власний зорельот. / Звучить космічна музика.Учні виконують творчу роботу/ /Поступово музика стає тихішою/ V. Рефлексія, оцінювання результатів уроку. 1. Ситуація успіху. Такі гарні зорельоти я бачу вперше в своєму житті! Молодці, тепер ми точно долетимо до далеких галактик і запалимо свої зірки на небосхилі Всесвіту. Порадуйте нас своїми успіхами, подивимось скільки сьогодні зʼявилось нових сузір’їв. І швидше повертаємось на Землю. (Учні виносять планшетку їз заробленими за правльні відповіді зірочками. Прикріплюють на дошку, сідають на місця). 2.«Мікрофон» -Чи справдились ваші очікування? -Сподобалась вам подорож до зірок? -Що найбільше запам’яталось? -З яким настроєм повертаєтесь на Землю? 3. Створення емоційного забарвлення /Відео Природа Землі/ -Встаньте. Глибоко вдихніть повітря: чисте і приємне, бо таке повітря є тільки на нашій Землі. Нахиліться до струмочка, вимойте обличчя чистою прозорою водою, бо така вода є тільки на нашій землі. Подивіться, яка квіточка пробивається крізь землю і тягнеться до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі. Подивіться один на одного. Усміхніться один одному, бережіть один одного, бо такі діти є тільки на нашій землі!!! Урок закінчено.</20> |
Запитання до розділу “Галактики” Найбільш компактна область галактик, в якій спостерігається сильна концентрація зірок у кожному кубічному парсеку знаходяться тисячі... |
Запитання до розділу “Галактики” Найбільш компактна область галактик, в якій спостерігається сильна концентрація зірок у кожному кубічному парсеку знаходяться тисячі... |
Уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі Ключові поняття : Різдвяне оповідання, життєвий шлях героя, деградація, відродження особистості героя |
Урок-подорож, урок-дослідження. 1 «Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах |
Урок подорож по сторінкам Червоної книги Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив... Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання... |
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел» Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам... |
Тема Квіти-символи року (урок подорож) |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |