Урок-подорож «Шлях до зірок»


Скачати 108.5 Kb.
Назва Урок-подорож «Шлях до зірок»
Дата 03.12.2013
Розмір 108.5 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Астрономія > Урок
Математика в 1 класі

Урок-подорож «Шлях до зірок»

Вчителя-методиста Шабської ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Б-Дністровського р-ну Одеської області

Сушицької Ольги Володимирівни


Тема. Нумерація чисел 11-20. Задачі на знаходження невідомого

доданка. Порівняння чисел.

Мета. Формувати свідоме засвоєння учнями помісцевого значення цифр та десяткового складу числа. Продовжувати вчити читати і записувати числа 11-20.

Закріпити уміння розвʼязувати задачі на знаходження невідомого доданка, порівнювати числа. Розвивати обчислювальні навички учнів, спостережливість, творче мислення.

Виховувати відчуття цінності життя на планеті Земля, важливість свого існування у Всесвіті. Прищеплювати любов до науки математики.
Методично-дидактичне забезпечення:
1)компʼютер; 2)проектор; 3)магнітофон; 3)відео та аудіозаписи; 4)малюнки : «Сонячна система», «Зіркове небо», «Планета Земля», 5) космічний корабель «Першокласний», 3 ракети для роботи в группах: «Розумна», «Кмітлива», «Успішна»;

6) кроссворд; 7) індивідуальні картки з прикладами;8) таблиці з коротким записом задач; 9) числовий ряд 11-20; 11) індивідуальні набори геометричних фігур;

13) наліпки-зірки для оцінювання роботи на уроці + планшетки для зірок; 14) таблиця розрядів; 15)зошит; 16) підручник; 17)додатковий матеріал: індивідуальні картки, завдання з логічним навантаженням (малюнки, кольорові олівці).
Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

- Діти, сьогодні до нас завітали гості.

Ви з гостями привітайтесь всі: - Добрий день!

Вправо, вліво поверніться,

Своїм друзям посміхніться, І від серця побажайте всі: - Добрий день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1) «Мікрофон»

- Сьогодні ви будете космонавтами і вперше в своєму житті побуваєте в космосі.

- Що ви відчуваєте перед польотом у Всесвіт? (Радість, захоплення, хвилювання…)

- Що очикуєте від уроку? (Цікавих завдань, нових знань…)

-Чого очикуєте від себе і всіх членів екіпажу? (Активної роботи, правильних

відповідей, відмінних результатів…)
2) Інформаційна довідка.

/Зв.музика. На екрані зображення зіркового неба/

Учень 1:

- У вічній темряві космосу сяють промінисті зірки. Вони купчаться, утворюючи химерні визерунки. Такі скупчення зірок називають сузірʼями.
ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

-Сьогодні ми повторимо усну і письмову нумерацію чисел 11-20. Будемо розвʼязувати задачі, приклади, порівнювати числа. За кожну правильну відповідь ваш сусід наліплює зірочку на планшетку, яка є у кожного на парті. Я впевнена,що сьогодні на небі засвітяться нові зірки, бо ми будемо:

-Діяти… - Активно!

-Думати… - Оперативно!

-Сперечатись… - Доказово!

-Для всіх обовʼязково!!!

«Розгадай кроссворд»

- А допомогати точно відповідати будуть знання точної науки. Щоб дізнатись якої, розгадаємо кроссворд. Якщо відповіді вірні-сигнал «Сонечко», якщо ні – хмаринка.(на партах у учнів сигнальні картки. На екрані зʼявляються сонечко і хмаринка. Сигнал після підтвердження вчителем). Якщо відповідь правильна-сигнал –сонечко, якщо ні-хмаринка

«Створення ситуації успіху»

-Зусередтесь, думайте і у вас обовязково все вийде, успіх чекає на вас!











  1. м






















    а






















    т



















    е































    м




























    а










    т































    и

























    к



















    а









    Результат дії додавання. (Сума)

  2. Прямокутник з рівними сторонами. (Квадрат)

  3. Геометрична фігура, яка має 3 кути. (Трикутник)

  4. Скільки всього одиниць в одному десятку? (Десять)

  5. Одиниця вимірювання довжини. (Дециметр)

  6. Одиниця вимірювання маси. (Кілограм)

  7. Гра, у якій із частин квадрата складають різноманітні

фігурки. («Танграм»)

  1. Одиниця вимірювання часу. (Година)

  2. Наука про закони правильного мислення. (Логіка)

  3. Як називаються числа які ми додаємо? (Доданки)

- Прочитайте ключове слово: (математика)

-Випробування ви пройшли (зірка ) і математична станція дозволяє 1-А політ до зірок космічним кораблем «Першокласний». Але ж не забувайте, в космосі може все трапитись, тож будьте уважними!

- Рахуємо: 5, 4, 3, 2, 1, ПУСК!!! /На екрані зʼявляється космічний корабель Після«Пуск» корабель летить в небо із звуком(стихає). Фон-Зоряне небо, космічний корабель./

ІV. Інтерактивні вправи.

-Діти, а що це ви хитаєтесь?! Ось і перша перешкода – невагомість. Вона відбирає вагу і в корабля і в людини. А щоб її подолати нам треба рахувати.

1.Гра «Лічилочка»

  • Полічіть від 9 до 15, від 13до 19, від 20 до14.

2. Гра «Сусіди»

  • -Назвіть сусідів числа 11, 14, 17, 10, 19.

-Молодці, і з цим завданням ви справились (зірка). Тепер можна спокійно відкрити бортові журнали-зошити і записати число.

3. Гра «СОС» /На екрані Ракета .Звучить сигнал тривоги!!!/

(відкриваю на дошці переплутаний числовий ряд). 11 14 13 15 16 17 19 18 20 12

-Діти, щось сталось з нашим головним комп’ютером! Порушився цифровий ряд. Треба викласти його правильно.

(Учні викладають числа від 11 до 20 по порядку) 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

-Прочитайте числа правильно хором.

4) Гра «Встав пропущене число» -Знов перешкода, деякі кнопки з цифрами

відімкнулись від системи. 11 12 . 14 15 . . 18 . 20

-Запишіть правильно, каліграфічно в зошити тільки ті числа, які пропущено. (13, 16, 17, 19).

Перевірка: -Прочитайте числа, які ви записали.

Молодці! Ще одна зірка зʼявилась на небі.

5) Емоційне стимулювання «Емоційний сплеск»

-А зараз вивільніть свою позитивну енергію і перетворіть її на ланцюгову реакцію. Заправимо свій корабель емоційним сплеском. (Під ритмічні авації учні ланцюгом встають парами, усміхаються, радіють, останній сплеск – всі разом.)

6) Обчислювання прикладів. Космічна станція «Дружба»

-А зараз, діти , ми зупинимось на космічній станції «Дружба» і розділимось на 3 дружні екіпажі. Для подальшого польоту до зірок нам необхідно обчислити приклади. ( у кожного учня є індивідуальна картка з прикладом. Обчисливши несете приклад капітану на перевірку. Хто швидше справиться із завданням, той першим відправиться далі своєю ракетою.

І в 6+4+2=12 4+4+2=10 10+5+1=16 7+3-1=9 5+5+4=14 10+10=20

ІІ в 9+1+0=10 8+2+1=11 3+3+4=10 13+1=14 10+2=12 10+9=19 (Капітани кріплять на дошці макети ракет: «Розумна», «Кмітлива», «Успішна»)

-Молодці команди, молодці капітани. І на небі зʼявляються аж 3 зірочки. Не забудьте оцінити один одного зірочкою.

7) Самостійна робота «Порівняй числа».

- Поблизу станції знаходиться маленька планета «Черепашка». Кумедні мешканці пропонують подружитися з ними і порівняти числа,

-Відкрийте підручник на с. 91, №6. (розмістити в 2 стовпчики).

12<20 14>11 18>13 10=10

Перевірка. -Ну що ж, молодці, швидко справились з завданням, можна летіти далі.Подивіться в ілюмінатори. Що ви бачите? /На екрані зʼявляється планета Земля/

Інформаційна довідка.

Учень 2 Земля- одна з планет сонячної системи, вона схожа на кулю, яка рухається по своїй орбіті навколо Сонця.

/Музичний фон, спокійна музика, картинка- Земля,ніч, зірки/

«Психогімнастика»

  • Заплюшіть очі. Нашу Землю оповиває тиха ніч.

На небі спалахують чарівні зірочки – більші та менші, що мерехтять золотом, сріблом. Уявіть себе зірочками. Замерехтіли наші зірочки – покліпайте очима. Зірочки розминають після сну свої промінчики – підніміть руки вгору. Ось так яскраво сяють наші зірки!!!

-Яку зірку можна побачити вдень? ( - Сонце)

Щоб його швидше побачити, треба творчо попрацювати над задачею.

8) Творча робота над задачею

Задача. Землю огортає нічна пітьма і прохолода.

Небо вкрило 7 яскравих зірок, а потім ще3

/На дошці малюнок- зірки, під ними цифри/

- Продовжіть запитання: - Скільки… всього зірок вкрило нічне небо?

-Дайте відповідь на запитання, використовуючи метод «Прес» (вже знайомий для дітей)

Метод «Прес»

(Я виконаю дію додавання, томущо мені треба знайти суму, наприклад у мене є 7 цукерок і 3 цукерки, я до 7+3=10. Тому , щоб знайти суму зірок я до7 додам 3 буде 10 зірок).

- Продовжіть запитання: -На скільки… більше зʼявилось зірок спочатку, ніж потім?

- Якою дією розвʼяжемо задачу? Чому? (Я виконаю дію віднімання 7-3=4,

бо щоб порівняти два числа треба від більшого відняти менше).

-Молодці, діти( зірка на дошку), а ось і Сонце. /На екрані зʼявляється СОНЦЕ/

Інформаційна довідка

Учень 3. Сонце – найбільша зірка нашої сонячної системи, це найближча зірка до нас. Сонце лише здається нерухомим, а насправді воно крутиться у просторі з шаленою швидкістю.

-А щоб сонце зігріло нас, нам треба розвʼязати задачу.

9) Робота над задачею

- В ваших підручниках є картка з задачею. Прочитайте її самостійно. Тепер 1 учень вголос.

Задача. На космічній станції працювало 10 космонавтів, 8 чоловіків, а решта- жінки.

Скільки жінок космонавтів працювало на космічній станції?

/на дошці- короткий запис/

чоловіків - 8 10

жінок - ?

Аналіз задачі

-Про що ви дізнались з умови задачі?

(Про космонавтів, які працювали на космічній станції.)

-Скільки всього космонавтів працювало на космічній станції? (10)

Що таке число 10? (Це сума-результат дії додавання. А за умовою задачі це кількість чоловіків і жінок разом)

-Скільки з них було чоловіків? (8)

Чи можемо знайти, скільки було жінок-космонавтів?

(Так, я виконаю дію віднімання.

10-8=2(ж.)

Запис задачі в зошитах і на дошці. (зірка)

/ На екрані зʼявляється Місяць-супутник Землі/

-Молодці! Ми так запрацювались, що і не помітили як наші ракети прибули на Місяць – супутник Землі. Оскільки Місяць не має атмосфери, то одягнемо скафандри і перейдемо в зорельоти, які побудуємо власноруч. Знайдіть конверт з секретом.Прощупайте його пальчиками і скажіть що там може бути? Спустошіть конверти. Що це?

(- Геометричні фігури)

-Які фігури у вас є, назвіть їх. Давайте пригадаємо,як називається гра,в якій за допомогою частин квадрату можна скласти різноманітні фігурки.

10.Гра «Танграм»

-За допомогою різних геометричних фігурок змайструйте для себе власний зорельот.

/ Звучить космічна музика.Учні виконують творчу роботу/





/Поступово музика стає тихішою/

V. Рефлексія, оцінювання результатів уроку.

1. Ситуація успіху. Такі гарні зорельоти я бачу вперше в своєму житті! Молодці, тепер ми точно долетимо до далеких галактик і запалимо свої зірки на небосхилі Всесвіту. Порадуйте нас своїми успіхами, подивимось скільки сьогодні зʼявилось нових сузір’їв. І швидше повертаємось на Землю.

(Учні виносять планшетку їз заробленими за правльні відповіді зірочками.

Прикріплюють на дошку, сідають на місця).

2.«Мікрофон»

-Чи справдились ваші очікування?

-Сподобалась вам подорож до зірок?

-Що найбільше запам’яталось?

-З яким настроєм повертаєтесь на Землю?

3. Створення емоційного забарвлення /Відео Природа Землі/

-Встаньте. Глибоко вдихніть повітря: чисте і приємне, бо таке повітря є тільки на нашій Землі. Нахиліться до струмочка, вимойте обличчя чистою прозорою водою, бо така вода є тільки на нашій землі.

Подивіться, яка квіточка пробивається крізь землю і тягнеться до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі.

Подивіться один на одного. Усміхніться один одному, бережіть один одного, бо такі діти є тільки на нашій землі!!!

Урок закінчено.</20>

Схожі:

Запитання до розділу “Галактики”
Найбільш компактна область галактик, в якій спостерігається сильна концентрація зірок у кожному кубічному парсеку знаходяться тисячі...
Запитання до розділу “Галактики”
Найбільш компактна область галактик, в якій спостерігається сильна концентрація зірок у кожному кубічному парсеку знаходяться тисячі...
Уроку: Подорож Скруджа Різдвяної ночі в часі і просторі
Ключові поняття : Різдвяне оповідання, життєвий шлях героя, деградація, відродження особистості героя
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Урок подорож по сторінкам Червоної книги
Готуючи урок,автор використовувала Червону книгу України та підручник з біології різних років видання
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
УРОК МАТЕМАТИКИ УЧИТЕЛЯ ПОКРОВСЬКОЇ О. Ю. У 1-А КЛАСІ Урок проходив...
Мандруючи казковим лісом, діти зустрічали перешкоди, які могли подолати, виконуючи математичні завдання. Першокласники виявили знання...
Урок в 5 класі за темою «Множення і ділення натуральних чисел»
Тема нашого уроку сьогодні «Множення і ділення натуральних чисел». Друзі, сьогодні ми з вами відправимося в подорож по стежинкам...
Тема Квіти-символи року (урок подорож)

Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля...
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка