|
Скачати 26.37 Kb.
|
1.1. Натуральні числа УРОК № 10 Тема. Площина. Пряма. Промінь. Мета: сформувати уяву учнів про поняття «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів про нескінченність; навчити учнів будувати пряму і промінь, розпізнавати їх та виявляти точки, що належать чи не належать прямій (променю). Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Учитель нагадує учням, що на попередніх уроках вони повторили поняття: «відрізок» («довжина відрізка»), «ламана», що відносяться до геометричних фігур, які можна виміряти. Але, крім таких фігур, існують фігури, що виміряти не можна, бо вони нескінченні. Можна уявити собі і виміряти лише їх частини (які і є відрізками). І про ці геометричні фігури піде мова далі. II. Формування нових знань Методичні рекомендації
Перш ніж розглядати з учнями поняття «площина», «пряма», «промінь», доцільно буде познайомити їх з описами більш загальних геометричних об'єктів: поверхня, лінія, точка. — Кожне геометричне тіло має поверхню. Ось поверхня кулі (учитель гладить кулю долонею). Поверхня куба (показує) складається з шести квадратів. Іноді поверхню уявляють у вигляді дуже тонкої плівки (як мильні пузирі), але це не зовсім правильно, бо будь-яка плівка має товщину, а поверхня — ні. Поверхня — це межа між геометричним тілом і середовищем, що його оточує. Ось поверхня стола, поверхня стіни... Говорять про поверхню води в озері, поверхню Земної кулі. Дві поверхні можуть перетинатись, у разі перетину вони утворюють лінію. Наприклад, дві поверхні стіни в класі перетинаються по лінії кута. Лінія, так само, як і поверхня, не має товщини. Перетин двох ліній утворює точку. Кінці лінії, також є точками. Тому точка, як і лінія, не має ні ширини, ні довжини, ні висоти.
Спираючись на поняття «поверхня», формуємо уявлення про поняття «площина» (як поверхня, уявлення про яку дають поверхня стола, стіна тощо) і поняття «нескінченності» площини (методичний прийом «уяви», що дану поверхню збільшили в багато разів), тобто властивість, яка означає, що площину можна продовжити в будь-якому напрямку на будь-яку відстань.
Викладання цього питання можна проводити за підручником, спираючись на рисунки, що подані в п. 4 підручника (с. 29, 30).
Додатково слід зауважити, що точки як геометричні фігури можуть бути у певний спосіб розташовані щодо площини, прямої і променя, а саме належати чи не належати кожній з цих фігур. (Проілюструвати це можна за допомогою простих демонстрацій з навколишніх предметів.) III. Закріплення матеріалу Розв'язування вправ
Знайдіть пропущене слово (число). Рис. 5 Методичні рекомендації На початковому етапі закріплення вивченого матеріалу, коли проводиться фронтальна робота, доцільно попрацювати з рисунком, продубльованим на дошці. Крім цього, щоб охопити всіх учнів роботою, доцільно проводити традиційну роботу з так званими сигнальними картками. IV. Підсумок уроку Виберіть з поданих слів ті поняття, про які йшлося на уроці і спробуйте пояснити, що вони означають: точка; число; цифра; довжина; пряма; лінія; поверхня; промінь; трикутник. V. Домашнє завдання п. 4, №№ 95; 98; 102; 119. С.П.Бабенко УРОКИ МАТЕМАТИКИ 5 клас Урок 10 |
УРОК 13. ПЛОЩИНА. ПРЯМА. ПРОМІНЬ Мета Мета. Сформувати поняття учнів про площину, пряму, промінь як про абстрактні математичні поняття; вчити учнів будувати пряму і промінь,... |
УРОК 38 Тема: Промінь. Відрізок. Вимірювання довжини відрізка. Одиниці вимірювання довжини ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
Урок №117 Тема. Координатна площина Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината... |
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати... |