|
Скачати 58.2 Kb.
|
V. Раціональні числа і дії над ними Тема 9. Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина Урок № 117 Тема. Координатна площина Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината точки)», «координатна чверть»; виробляти вміння учнів визначати координати точок на готових рисунках. Обладнання: розмічена дошка («клітинками»). Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання
а) пряму, перпендикулярну до даної прямої; б) пряму, паралельну до даної прямої. Виконайте відповідні символічні записи.
а) паралельну до ВА; б) перпендикулярну до ВС.
III. Актуалізація опорних знань Усні вправи
![]() Які лежать ліворуч від початку відліку? праворуч від початку відліку? Які з них мають додатні, від'ємні, протилежні координати? Ч ![]()
Як провести перпендикуляри з т. А на прямі а та с? IV. Мотивація навчальної діяльності Традиційно на цьому етапі уроку вчитель нагадує учням, що математика як наука виникла зі спостережень людини за навколишнім світом і потреби виразити закономірності цього навколишнього світу мовою чисел. Але потім, розвиваючись, математичні знання стали допомагати людям у розв'язуванні різноманітних задач. Наприклад, задача на визначення положення якого-небудь об'єкта на земній поверхні або більш проста: визначення певної особи в глядацькому залі кінотеатру. Зрозуміло, що в першому випадку ми визначаємо географічні координати місця (широта і довгота), а в другому ми визначаємо місце в залі за номером ряду та номером місця в ньому. Виникає запитання: а чи існує загальна система визначення положення об'єкта на площині і якщо так, то як ця система побудована і як вона «працює»? V. Формування знань Навчальний матеріал уроку дуже об'ємний, бо містить багато нових термінів. Тому головна мета уроку — визначити зміст основних понять, пов'язаних із координатною площиною: система координат, координатні осі, координати точки, а також спосіб визначення координат точки на координатній площині та спосіб запису цих координат і їх назву. План викладення навчального матеріалу
Треба нагадати, що стрілка координатної прямої вказує додатний напрямок, а тому додатні числа на осях розташовані: на Ох праворуч від 0; на осі Оу — вище від 0 (від'ємні — на Ох — ліворуч від 0; на Оу — нижче від 0). Зауважимо, що іноді одиничні відрізки на різних осях можуть бути різними.
точка А має абсцису 3, ординату 4; точка В має абсцису -2, ординату 3; точка D має абсцису - 4, ординату - 4; точка С має абсцису - 1, ординату -3. (Бажано зробити ці записи, бо важковимовні нові поняття також треба вивчити.)
а) вивчення короткого способу запису координати точки; б ![]() Щодо а), то необхідно, щоб учні запам'ятали, що в запису (a; b) a — це завжди абсциса, b — це завжди ордината. (Щоб краще запам'ятати, можна вказати на певну закономірність: перші літери назв координат «абсциса» та «ордината» в абетці йдуть у такому ж порядку, як і в символічному запису координат точки х та у.) Щодо б) то враховуючи рівень підготовки класу та швидкість сприйняття нового матеріалу, на цьому уроці можна дати або тільки знаки координат точки залежно від координатної чверті, в якій розташована точка, або ще й додатково властивості точок, що лежать на координатних осях та в півплощинах відносно кожної осі. У будь-якому разі або на цьому уроці, або на інших, учні повинні одержати інформацію, яку можна стисло передати у формі рисунка. Праворуч від Оу: х > 0, ліворуч — х < 0; вище від Ох. у > 0, нижче від Ох — у < 0. VI. Закріплення знань. Вироблення вмінь Усні вправи
K(0,5; 0,5).
а ![]() б) Чому дорівнюють ординати точок D, N, O? в) Назвіть абсциси точок, що лежать на осі ординат. г) Назвіть точки, ординати яких дорівнюють 0. д) В якій чверті лежать точки D, С, А, Е ? є) Назвіть координати точок, зображених на рисунку. Письмові вправи
а) абсциса -3, ордината 7; б) абсциса 0, ордината 5; в) ордината -7, абсциса 4; г) ордината 0, абсциса -3; д) абсциса і ордината дорівнюють 0.
а) належать осі абсцис; осі ординат; б) мають ординату 3; -2; 0; абсцису -2; 3; 0. Додаткові вправи (на повторення)
а) 60 % її становлять 1,8; б) ![]() в) 70 % її становлять 4,1т; г) ![]() VII. Підсумок уроку Запитання до класу
VIII. Домашнє завдання Вивчіть теорію (конспект у зошиті).
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати... |
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів... |
Урок-екскурсія вчителя фізики, математики Тема. Організація роботи елеватору. Спостереження за різними видами механічного руху (поступальний, обертальний, похила площина) |
Урок №20. Тема. Умова рівноваги важеля. Момент сили. Блок. Прості механізми ... |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
УРОК 13. ПЛОЩИНА. ПРЯМА. ПРОМІНЬ Мета Мета. Сформувати поняття учнів про площину, пряму, промінь як про абстрактні математичні поняття; вчити учнів будувати пряму і промінь,... |
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити... |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |