|
Скачати 58.2 Kb.
|
V. Раціональні числа і дії над ними Тема 9. Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина Урок № 117 Тема. Координатна площина Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината точки)», «координатна чверть»; виробляти вміння учнів визначати координати точок на готових рисунках. Обладнання: розмічена дошка («клітинками»). Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання
а) пряму, перпендикулярну до даної прямої; б) пряму, паралельну до даної прямої. Виконайте відповідні символічні записи.
а) паралельну до ВА; б) перпендикулярну до ВС.
III. Актуалізація опорних знань Усні вправи
Які лежать ліворуч від початку відліку? праворуч від початку відліку? Які з них мають додатні, від'ємні, протилежні координати? Чому дорівнюють модулі координат названих точок?
Як провести перпендикуляри з т. А на прямі а та с? IV. Мотивація навчальної діяльності Традиційно на цьому етапі уроку вчитель нагадує учням, що математика як наука виникла зі спостережень людини за навколишнім світом і потреби виразити закономірності цього навколишнього світу мовою чисел. Але потім, розвиваючись, математичні знання стали допомагати людям у розв'язуванні різноманітних задач. Наприклад, задача на визначення положення якого-небудь об'єкта на земній поверхні або більш проста: визначення певної особи в глядацькому залі кінотеатру. Зрозуміло, що в першому випадку ми визначаємо географічні координати місця (широта і довгота), а в другому ми визначаємо місце в залі за номером ряду та номером місця в ньому. Виникає запитання: а чи існує загальна система визначення положення об'єкта на площині і якщо так, то як ця система побудована і як вона «працює»? V. Формування знань Навчальний матеріал уроку дуже об'ємний, бо містить багато нових термінів. Тому головна мета уроку — визначити зміст основних понять, пов'язаних із координатною площиною: система координат, координатні осі, координати точки, а також спосіб визначення координат точки на координатній площині та спосіб запису цих координат і їх назву. План викладення навчального матеріалу
Треба нагадати, що стрілка координатної прямої вказує додатний напрямок, а тому додатні числа на осях розташовані: на Ох праворуч від 0; на осі Оу — вище від 0 (від'ємні — на Ох — ліворуч від 0; на Оу — нижче від 0). Зауважимо, що іноді одиничні відрізки на різних осях можуть бути різними.
точка А має абсцису 3, ординату 4; точка В має абсцису -2, ординату 3; точка D має абсцису - 4, ординату - 4; точка С має абсцису - 1, ординату -3. (Бажано зробити ці записи, бо важковимовні нові поняття також треба вивчити.)
а) вивчення короткого способу запису координати точки; б) встановлення деяких властивостей координати точки. Щодо а), то необхідно, щоб учні запам'ятали, що в запису (a; b) a — це завжди абсциса, b — це завжди ордината. (Щоб краще запам'ятати, можна вказати на певну закономірність: перші літери назв координат «абсциса» та «ордината» в абетці йдуть у такому ж порядку, як і в символічному запису координат точки х та у.) Щодо б) то враховуючи рівень підготовки класу та швидкість сприйняття нового матеріалу, на цьому уроці можна дати або тільки знаки координат точки залежно від координатної чверті, в якій розташована точка, або ще й додатково властивості точок, що лежать на координатних осях та в півплощинах відносно кожної осі. У будь-якому разі або на цьому уроці, або на інших, учні повинні одержати інформацію, яку можна стисло передати у формі рисунка. Праворуч від Оу: х > 0, ліворуч — х < 0; вище від Ох. у > 0, нижче від Ох — у < 0. VI. Закріплення знань. Вироблення вмінь Усні вправи
K(0,5; 0,5).
а) Чому дорівнюють абсциси точок А, С, М? б) Чому дорівнюють ординати точок D, N, O? в) Назвіть абсциси точок, що лежать на осі ординат. г) Назвіть точки, ординати яких дорівнюють 0. д) В якій чверті лежать точки D, С, А, Е ? є) Назвіть координати точок, зображених на рисунку. Письмові вправи
а) абсциса -3, ордината 7; б) абсциса 0, ордината 5; в) ордината -7, абсциса 4; г) ордината 0, абсциса -3; д) абсциса і ордината дорівнюють 0.
а) належать осі абсцис; осі ординат; б) мають ординату 3; -2; 0; абсцису -2; 3; 0. Додаткові вправи (на повторення)
а) 60 % її становлять 1,8; б) її становлять 1,5 кг; в) 70 % її становлять 4,1т; г) її становлять 3,6 гри. VII. Підсумок уроку Запитання до класу
VIII. Домашнє завдання Вивчіть теорію (конспект у зошиті).
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати... |
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів... |
Урок-екскурсія вчителя фізики, математики Тема. Організація роботи елеватору. Спостереження за різними видами механічного руху (поступальний, обертальний, похила площина) |
Урок №20. Тема. Умова рівноваги важеля. Момент сили. Блок. Прості механізми ... |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
УРОК 13. ПЛОЩИНА. ПРЯМА. ПРОМІНЬ Мета Мета. Сформувати поняття учнів про площину, пряму, промінь як про абстрактні математичні поняття; вчити учнів будувати пряму і промінь,... |
Тема уроку. Вписані та описані піраміди і конуси. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, вписана в конус; площина, дотична до конуса; піраміда, описана навколо конуса, та вмінь знаходити... |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |