|
Скачати 30.28 Kb.
|
Тема 1.Натуральні числа. Відрізок. Промінь, пряма. Порівняння натуральних чисел УРОК 13. ПЛОЩИНА. ПРЯМА. ПРОМІНЬ Мета. Сформувати поняття учнів про площину, пряму, промінь як про абстрактні математичні поняття; вчити учнів будувати пряму і промінь, розпізнавати їх та виявляти точки, що належать чи не належать прямій, променю. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Учитель розповідає учням казку, а ті, слухаючи, роблять певні рисунки. Подорож Точки країною Геометрії Жила собі Точка. Вона була дуже цікавою й хотіла все знати. Побачить незнайому лінію й неодмінно запитає: — Як тебе звати? Довгою ти є чи короткою? Подумала якось Точка: «Як же я зможу все взнати, якщо завжди житиму на одному місці? Вирушу я подорожувати!» Сказано — зроблено. Вийшла Точка на Пряму й пішла по ній. Ішла-йшла по Прямій лінії. Довго йшла. Втомилася. Зупинилась і каже: — Чи довго мені ще йти? Пряма, чи скоро тобі кінець? Усміхнулася Пряма: — Ех ти, Точко! Ти ніколи не дійдеш кінця. Хіба ти не знаєш, що в Прямої немає кінця? — Тоді я поверну назад, — сказала Точка. — Я, напевно пішла не в той бік. — І в другий бік не буде кінця. У Прямої лінії взагалі немає кінців. Засмутилася Точка: — Як же бути? Що ж, мені так і доведеться іти, йти та йти без кінця. — Коли ти не хочеш іти по прямій без кінця, то покличмо на допомогу Ножиці. — Покличмо, — зраділа Точка. — А для чого нам Ножиці? — Зараз побачиш, — відповіла Пряма. Тут звідки не візьмись з'явилися Ножиці, клацнули перед самим Точчиним носом і розрізали Пряму. — Ура!. — закричала Точка, — ось і кінець вийшов! От так Ножиці! А тепер зробіть, будь ласка, кінець з другого боку від мене. — Можна й з другого, — слухняно клацнули ножиці. — Як цікаво! — вигукнула Точка. — Що ж це з моєї Прямої вийшло? З одного боку кінець, від другого боку кінець. Як це називається? — Це Відрізок, — відповіли Ножиці, — тепер ти, Точко, на Відрізку Прямої. — Відрізок Прямої! Відрізок Прямої! — задоволено повторювала Точка, прогулюючись по Відрізку з одного кінця в інший. — Я запам'ятаю цю назву. Мені подобається на відрізку. Тут я влаштую свій дім. Але Пряма мені теж подобалася. Шкода, що її не стало. Адже тепер замість Прямої є мій Відрізок і ще два оцих... не знаю, як їх назвати. Теж Відрізки? — Ні, — відповіли Ножиці, — адже в них кінець тільки з одного боку. А в інший бік немає кінця. їх називають Променями. Це Промінь і це Промінь. — А! — радісно сказала Точка. — Я знаю, чому їх так називають. Вони схожі на сонячні промені. Ви вже розглядали поняття «геометрична фігура». Віддавна люди намагалися пояснити, що таке точка, пряма, відрізок. Виявилося, що це зробити дуже важко. Наприклад, щоб пояснити, що таке пряма, потрібно пояснити спершу, що таке точка, а пояснити, що таке точка неможливо, не згадавши про пряму. Утворювалося замкнене коло. Тому люди почали визначати основні геометричні поняття, описуючи їхні властивості. Детальніше про це ви дізнаєтеся в старших класах на уроках геометрії. Геометрія вивчає властивості фігур. У п'ятому класі ви ознайомитеся з деякими властивостями найпростіших геометричних фігур. Це плоскі геометричні фігури, тобто фігури, які містяться на площині. Уявлення про те, що таке площина, дає, наприклад, поверхня стола, якщо її необмежено продовжити в усі боки. Найпростіші геометричні фігури на площині — це точки і прямі. Точки прийнято позначати великими літерами латинського алфавіту А, В, С, ..., а прямі маленькими латинськими літерами а, b, с, ... або двома великими латинськими буквами, що лежать на цій прямій. Частина прямої, розташована з одного боку від будь-якої точки цієї прямої (включаючи саму точку), називають променем, а точку називають його вершиною. Будь-яка точка прямої поділяє її на два промені. Промінь позначають так же, як і пряму, — двома точками, до того ж першою завжди пишуть вершину променя: ОА — промінь, ОМ — промінь. II. Закріплення вивченого матеріалу. №№ 94, 96, 97, 99, 100. III. Підсумки уроку. Пояснення домашнього завдання. § 1, п. 4, №№ 95, 98. Ольга Ензельт. Уроки математики в 5 класі Урок 13 |
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь «площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів... |
УРОК 38 Тема: Промінь. Відрізок. Вимірювання довжини відрізка. Одиниці вимірювання довжини ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ Натуральні числа.... Вивчення математики в основній школі має забезпечити базову математичну підготовку учнів, що спрямована на їх загальний розвиток,... |
Урок №117 Тема. Координатна площина Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината... |
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати... |