Урок в темі №2 ТЕМА УРОКУ. Коцюбинський. „Тіні забутих предків. Уславлення світлого, здорового життя, яке перебуває в гармонії з природою


Скачати 139.28 Kb.
Назва Урок в темі №2 ТЕМА УРОКУ. Коцюбинський. „Тіні забутих предків. Уславлення світлого, здорового життя, яке перебуває в гармонії з природою
Дата 10.02.2014
Розмір 139.28 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
КОНСПЕКТ УРОКУ

Українська література

10 КЛАС

Урок в темі № 2

ТЕМА УРОКУ. Коцюбинський. „Тіні забутих предків". Уславлення світлого, здорового життя, яке перебуває в гармонії з природою.

ТЦУ:

  1. Опрацювати зміст повісті М. Коцюбинського „Тіні забутих предків", дізнатися про історію створення твору, розкрити її фольклорні джерела, ідейно-тематичний зміст; проаналізувати образи Івана та Марічки, показати красу їхніх почуттів, визначити роль справжніх духовних цінностей в житті.

  2. Розвивати вміння аналізувати прозовий твір, усне мовлення, дослідницькі здібності учнів; вміння оцінювати прочитане, висловлювати свої думки з цього приводу, розвиваючи предметні, ключові життєві компетентності.

  3. Виховувати любов до художнього слова, повагу до звичаїв свого та іншого народів, взаємну повагу, загальнолюдські цінності.

ОБЛАДНАННЯ. Фотографії Карпат, ілюстрації до повісті, тексти твору, підручник, словник до повісті, пам'ятка „правила роботи в групі", листи самоконтролю, диск з фільмом С.Параджанова «Тіні забутих предків», декорації для інсценування.

ТИП УРОКУ. Змістовно-пошуковий.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ (таблиця)


Етап уроку

Методи і прийоми

Компетентності

1 х «»30

Слово вчителя з елементами бесіди

Соціальна, самоосвітня, літературознавча

Робота в групах, знайомство з пам’яткою «Правила роботи в групі і порядок заповнення листа самоконтролю»

Соціальна, пізнавальна, особистісна

Словникова робота – робота з діалектизмами

Пізнавальна, літературознавча

Повідомлення учнів

Інформаційна

Евристична бесіда

Соціальна, пізнавальна, літературознавча

Робота з картками

Особистісна, самоосвітня

Складання схеми «Іванове світове дерево»

Соціальна, самоосвітня

Заповнення листа самоконтролю

Особистісна

2 х «30»

Перегляд епізодів фільму, повідомлення учнів про фільм «Тіні забутих предків» і його долю

Пізнавальна, соціальна, полікультурна, самоосвітня

«Мозкова атака»

Особистісна

Повідомлення учнів про значення імен «лінгвістичний контекст»

Пізнавальна, самоосвітня

Інсценування уривку

Соціальна, полікультурна

«Займи позицію»

Особистісна, соціальна

Заповнення листа самоконтролю

Особистісна

3 х «30»

«Асоціативні кущі»

Соціальна, пізнавальна

Літературні шахи

Соціальна, полікультурна, літературознавча

Гра «Ти-мені, я-тобі»

Соціальна, літературознавча

«Продовжіть речення»

Особистісна, літературознавча

«Мікрофон»

Особистісна, соціальна

Заповнення листа самоконтролю

Особистісна
ЕПІГРАФ УРОКУ.

Любов, відчай, самотність, смерть -

Ось фрески із життя людини, які ми створювали.

С. Параджанов




Структура і зміст уроку

УВМ, УВЗМ

Предметні компетентності

Ключові життєві компетентності

І.

1 міні - модуль

Організаційний етап.

УВМ 1. Підготувати клас до роботи




Соціальна

II.

Етап підготовки до активного засвоєння матеріалу уроку.










1.

Слово вчителя з елементами бесіди, що направлена на активацію опорних знань.

- Протягом десятків років творчості М. Коцюбинського хвилювала й продовжує хвилювати своїх прихильників. У чому ж секрет популярності його творів? Перш за все, у тому, що звертався він до своїх читачів із зрозумілими для всіх проблемами. По-друге, його герої були й актуальними. По-третє, секрет його популярності - у своєрідному індивідуальному стилі й зверненні до нових літературних напрямків.

УВМ 2. Узагальнити й систематизувати в пам'яті учнів початкову інформацію, яка необхідна для засвоєння матеріалу. Виховувати естетичні смаки, розвивати компетентності, що сприяють саморозвитку.

Літературознавство.

Пізнавальна, самоосвітня

2.

Мотивація навчальної діяльності.

- Запишіть теми уроку й допоможіть визначити завдання, які ми ставимо перед собою на сьогоднішній урок (учні називають, записують на дошці і в зошиті завдання уроку):

  • Опрацювати зміст твору;

  • Дізнатися про історію створення повісті:

  • Розкрити фольклорні джерела „Тіней забутих предків";

  • Розкрити ідейно-тематичний зміст повісті;

  • Показати красу почуттів Івана й Марічки;

  • Визначити значення справжніх людських почуттів у житті людини;

  • Проаналізувати образи головних героїв

Розділ по групах, знайомство з

пам'яткою „Правила роботи в

групі" і порядок заповнення

листа самоконтролю.

УВМ 3. Підготувати учнів до включення діяльність, розвивати пізнавальну активність і сприяти мотивації навчальної діяльності.




Пізнавальна, особистісна, соціальна

III

Етап відтворення вивченого

  1. словникова робота-робота з діалектизмами.

  2. повідомлення „Історія створення повісті». Робота в групах, перевірка її

  3. бесіда з учнями по питаннях:

  • які народні звичаї показав
    М. Коцюбинський?

  • Які образи вас вразили?

  • Чи знали ви про них з народознавства?

  • Які були обставини праці і життя гуцулів, які шли на полонину?

  • Що ви дізналися про здібності, таланти карпатського народу?

  • Розкажіть про християнські вірування героїв твору.

4. робота з картками дослідимо мову письменника. Завдання кожної картки: визначте худ.засоби у наведеному уривку. Визначте імпресіоністичні ознаки в ньому.

Картка 1. З лускотом й зойком лети десь в долину зрубане дерево в лісі, аж гори одвічно зітхають-і знову плаче трембіта.

Картка2. Тихо дзвонить хвоя смерек, тихо шепчуть ліси, холодні сни літньої ночі, плачуть дзвінки корів, і гори безперестанку спускають сум свій в потоки.

УВМ 4. Повторити зміст повісті, розвивати творчу, інформаційну, соціальну компетентності, формувати навички само-і взаємоконтролю.

Літературознавча

Пізнавальна, особистісна, соціальна.






Картка3. 3 гори на гору, з поточка на поточок пурха коломийка, така легенька, прозора, що чуєш, як од неї за плечима тріпають крильця... Картка 4. Полонина почала своє життя живим негасним вогнем, що мав її боронити од всього лихого. І, наче знають се, вогонь вивсь гордо своїм гадючим тілом та дихав усе новими клубами диму...

5. Робота над уривком про сир, „Легенда про створення світу"

6. складання схеми „Іванове світове дерево".

7. Підсумок. Заповнення листа самоконтролю.










IV

V



VІІ

2-й міні-модуль.

Етап ознайомлення с новим матеріалом.

  1. повідомлення „Фільм 'Тіні забутих предків" і його доля".

  2. „Мозкова атака". Що таке кохання?

  3. Проблемне питання:

  • Чи могло бути майбутнє у коханні Марічки й Івана?

  • Чим головні герої

повісті „Тіні забутих предків" нагадують Ромео і Джул'єтту?

  • Якою була їх перша зустріч?

  • Чому вони покохали одне одного? Яким було їх кохання?

  • Чому автор дає своїм героям такі імена?

  1. Повідомлення учнів про значення імен, (лінгвістичний контекст)

  2. Інсценування уривку „Розставання Марічки з Іваном перед походом на полонину".

  3. „Займи позицію" учні вибирають певну думку: „Так" або „Ні". Згідно з цим вони групуються. Записують щонайменше 3 аргументи на захист своєї думки. У процесі обговорення можуть перейти в іншу групу, але обов'язково мотивувати свій перехід.

  • Чи могло бути майбутнє у коханні Івана та Марічки?

  1. Підсумок. Заповнення листа самоконтролю.

3-й міні-модуль

Етап осмислення й закріплення матеріалу.

  1. „Асоціативні кущі"...(діти їх створюють і пояснюють)

Іван-юнак-флояр-пастух- закоханий...

Марічка-дочка природи-пісня- кохання-мавка....

  1. Літературні шахи

А1-Доведіть, що дія повісті „Тіні забутих предків" відноситься до кінця 19-20 століття.

А2-Розкажіть про історію створення „Тіней забутих предків".

А3-Розкажіть про історію створення фільму „Тіні забутих предків"

В1-Які гуцульські традиції показав М. Коцюбинський?

В2-суть легенди про арідника і Бога.

В3-Які назви мала повість? Поясніть, чому письменник дуже серйозно ставився до вибору заголовка.

С1-схарактеризуйте фабулу повісті.

С2-Усно створіть анотацію до твору.

СЗ -виголосить промову від імені

будь-якого героя „Я і природа".












  1. Гра „Ти -мені, я-тобі"

Клас розбивається на 2 команди. Учасники однієї команди ставлять запитання учасникам другої. Якщо друга команда дала правильну відповідь, вона має право ставити своє питання учасника першої. Якщо ж відповідь була неправильною, то друга команда відповідає на наступне питання. Можливі запитання:

1.Тема повісті „Тіні забутих предків".

2.Особливості

імпресіоністичного письма твору.

3.Рік випуску одноіменого фільму.

4.Виконавець ролі Івана у фільмі С. Параджанова.

5.Скільки варіантів назви твору

перебрав М.Коцюбинський для

назви своєї повісті?

6. Де вивчав традиції

гуцульського народу Михайло

Михайлович?

7.Роль вогню у творі.

8.Символіка води у повісті.

Підбиття підсумків уроку.

1. Продовжіть

речення: Мене

вразило...

2. Мікрофон

• Як ви поясните епіграф до уроку?

• 3 якого твору ці

слова?

• Про яку любов

йдеться?

• Чи відповідає

зміст епіграфа

змісту нашого

уроку?

3.Заповнення листа самоконтроля. Оцінка діяльності класу
Етап інформації про домашнє завдання. Підготуватися до уроку-семінару „Значення творчості М.Коцюбинського."

Контекстні матеріали

Літературні компетенції

Українська література - зарубіжна література («Тіні забутих предків» М.Коцюбинського, «Ромео і Джул’єтта» В.Шекспіра)

«Вічні образи в літературі»

Українська література- лінгвістика (герої «Тіней…», значення та походження імен)

«Згадка» імен персонажів літературного твору



УВМ 5. Ознайомити учнів з художньо-зображаннями засобами мови, формувати емоційно-ціннісне ставлення до літератури, як мистецтва слова на основі розвитку пізнавальної і творчої компетенцій учнів у процесі активної навчальної діяльності, навички самоконтролю.


УВМ 6. Формувати уміння робити висновки й узагальнення, творчу, і інформаційну, інтелектуальну, полі культурну компетентності.

УВМ 7. Формування навичок само-й взаємоконтроля.

УВМ 8. Розвиток творчих здібностей, пізнавального інтересу, формування естетичних смаків.

Літературознавча.

Літературознавча, культурологічна.

Літературознавча.


Пізнавальна, особистісна, соціальна, самоосвітня.

Пізнавальна, особистісна, соціальна.

Особиста, соціальна.

Пізнавальна, особистісна, самоосвітня



Схожі:

Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»
Сьогодні ми з вами познайомимося з повістю М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», але спочатку згадаємо життя і творчість письменника....
Урок засвоєння нового матеріалу (із використанням проектних технологій)....
Тема. Повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» – пісня про казковий світ природи, про найсвітліші людські почуття. Трагічна...
ГУЦУЛЬЩИНИ
Сьогодні ми з вами помандруємо стежками Гуцульщини, побуваємо і побачимо ті місця, які надихнули М. Коцюбинського на написання повісті...
Разом із Коцюбинським відкриваємо для себе гуцульський край та вічні...
...
ЛІТЕРАТУРНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ «ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНІ ДЖЕРЕЛА...
ТЕМА. ЛІТЕРАТУРНО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ «ФОЛЬКЛОРНО-МІФОЛОГІЧНІ ДЖЕРЕЛА ОБРАЗНОСТІ У ТВОРЧОСТІ М. КОЦЮБИНСЬКОГО (НА МАТЕРІАЛІ ПОВІСТІ...
За жанром «Тіні забутих предків» це
«Тепер має бути тихо у стаї, двері замкнені… поки ватаг чаклує». Так письменник говорить про обряд
За жанром «Тіні забутих предків» це
«Тепер має бути тихо у стаї, двері замкнені… поки ватаг чаклує». Так письменник говорить про обряд
Долинами… Фольклорні джерела повісті М. Коцюбинського
М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»;розвивальна – сприяти розвиткові самозаглиблення через вивчення традицій свого народу; виховна...
Урок 1 Тема уроку
Тема уроку: Що означає бути щасливим. Індивідуальність людини та відчуття гармонії в собі. Чому важливо правильно оцінювати себе
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота...
Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка