|
Скачати 75.45 Kb.
|
Відділ освіти Великобагачанської районної державної адміністрації Методичний кабінет Гоголівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (Урок з навчання грамоти, 1 клас) Підготувала вчитель початкових класів Кондратенко Віталіна Олександрівна Гоголеве 2013 Кондратенко Віталіна Олександрівна Звук [ж], буква «же». Звукове моделювання Мета: Ознайомити учнів з звуком [ж], який не має парного м’якого, та літерою (же), навчити артикулювати звук (ж), виділяти за змістом слова, ставити запитання до окремих речень; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння складати звукові моделі слів, схеми до речень і речення за схемами, виразне, правильне, швидке, читання і виховувати дбайливе ставлення до природи і інтерес до навчання. Обладнання: підручники, звукові фішки, таблиці, мультимедійний проектор. Хід роботи I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти, Руки гарно підіймати, На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати . Щоб нам не було мороки — Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ - Діти, скажіть будь ласка яку літеру ми вивчили на минулому уроці? - Скільки звуків позначає ця літера? - А скільки ви знаєте голосних звуків? - Назвіть скільки букв у слові Я л и н к а - А скільки в цьому слові звуків? - Складіть будь-ласка звукову модель цього слова = 0 – 0 – – 0 - Молодці! 1. Весела читалочка. Я-я-я- лялька то була …(моя) Я-я-я- дуже дружно в нас … (сім’я) Я-я-я- книжка це лежить … (твоя) Ля-ля-ля- я вже зовсім не … (маля) Ля-ля-ля- годує Ясочка …(кроля) Як-як-як- тато у Михасика … (моряк) 2. Артикуляційна робота з потішкою. Яків ягідок нарвав – Ой , які червоні! Яків їх в долині взяв – І горять долоні. 3. Вправи на розширення кута зору ,,Зазирни у віконце”
4. Відгадування загадок, складання звукових моделей. а) Стрічок дві, один вінок — Буква я іде в танок. У святковому залі Стоїть, як картинка, Весела зелена Красуня … (ялинка) =0-0- -0 б) Я — дерево-красень А звуть мене … (ясен) =0-0- В) У пароплава на борту Я висну в будь-яку погоду. А тільки з'явимося в порту — Я першим кидаюсь у воду. (Якір) =0=0- 5. Фізкультхвилинка Хмарка сонечко закрила, Слізки срібні зронила, Ми ті слізки пошукаєм, У травичці позбираєм. Пострибаєм, як зайчата. Політаєм, як пташата. Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки, ніжки. Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову! III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ – Сьогодні на уроці ми ознайомимось з новим звуком та буквою, поміркуємо та дізнаємось багато цікавого , навчимося читати склади і слова з цією буквою. А яку букву ми вивчатимемо ви дізнаєтесь відгадавши загадку. Біля нашої криниці Пропливає дивна птиця Довгоноса довгошия, У криниці дзьоба миє Набира цебром водицю. Як зовуть цю дивну птицю? (Журавель) IV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВОЮ БУКВОЮ – Який перший звук у слові журавель? Так звук ж. Хоч зараз і зима, але до нас на урок прилетів журавель і приніс цю кумедну літеру. Знайомтесь це писана і друкована літера «же». Тепер ми з нею також товаришуємо, і це приголосний звук, в сонце-зайчику будемо зафарбовувати яким кольором? На що схожа буква ж? Я узяв нитки червоні І зв’язав дві букви к. Буква схожа на жука. - Ось, я літера яка, Бо я схожа на жука. Тільки ти жука згадаєш, Мене одразу упізнаєш. V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Цікавинка (довідка) А зараз, дорогі діти , цікавинки від журавля. Журавлі живуть біля річок, озер, ставків, боліт. Вони живляться дрібними тваринами. Полюють на жаб, дрібну рибу. Журавлики добре підготувалися для полювання на цих тварин. На високих ногах вони ходять по мілководдю і довгим дзьобом вихоплюють жаб, риб із води. Самка відкладає два яйця і висиджує їх 20-30 днів. Журавлі – дуже рідкісні й цінні птахи, а тому їх скрізь охороняють. 2. Артикуляція звука, спостереження за вимовою. — Діти, зараз я буду читати вірш, а ви повинні впізнати букву «же», якщо впізнали, то потрібно плеснути один раз в долоні. Жив жучок між бур'янами, Жив без тата і без мами. Жовтим листям ворушив. Жив і жив і не тужив. Жаба квакнула: «Попався!» Жук завмер – так налякався. 3. Аналітико-синтетична вправа. (Виділення слів зі звуком «ж»). Діти, я буду читати слова, якщо почуєте звук ж на початку слова, встає перший ряд, в середині слова встає другий ряд, в кінці слова, то встає третій ряд. Жито, сніжок, жук, дужка, стежка, морж, жучок, коржик, сніжинка, чиж. 4. Чистомовка від журавля. Жа-жа-жа – широка межа Жу-жу-жу – я туди біжу. Жі-жі-жі – журавель на межі. Же-же-же – журавель жабу стереже. Жи-жи-жи – журавлю допоможи. Жи-жи-жи – жабку подержи. 5. Читалочки-з'єдналочки. ду ло ді ні
|
Урок навчання грамоти 1 клас Тема Тема: закріплення звуків [з],[з'], вивчення букви З. Формуванння аудіатив них умінь за текстом М. Павленко. Звуко-буквені зіставлення.... |
Урок узагальнення набутих компетентностей. Форма уроку: урок із використанням... Засоби навчання: підручник О. П. Глазової «Рідна мова. 7 клас» (К. «Зодіак-Еко», 2007) комп’ютери, електронне видання «Словники України»,... |
Урок навчання гра моти. 1 клас Л. А. Козиренко. Альбер Камю. «Чума» Заняття №1. Підготовка проекту «Компетентнісний підхід в системі особистісно орієнтованого навчання» |
Тема: Урок навчання грамоти. Леся Українка “Вишеньки” Мета Мета : удосконалювати навички читання віршованих творів,ознайомити з життям і творчістю української поетеси Лесі Українки та її віршем... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Конспект уроку навчання грамоти Урок подорож на тему «Закріплення знань про букву ї» Мета. Продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення в системі голосних української мови; формувати навички... |
Предмет: українське читання Клас: 4 Розділ Обладнання: портрет І. Кульської; виставка книжок письменниці; запис на дошці теми уроку, слів для словникової роботи; грамоти для... |
А урок наш незвичайний Обладнання: ПК, програма Paint, карта країни, кросворд, грамоти, паровоз, фонограма, правила роботи |
Гасюк О. О., Степан М. Г. Художнє вишивання Урок з образотворчого мистецтва (6 клас) за технологією особистісно орієнтованого навчання з елементами формування самоосвітньої... |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |