Урок навчання грамоти 1 клас
Тема: закріплення звуків [з],[з'], вивчення букви З. Формуванння аудіатив них умінь за текстом М. Павленко. Звуко-буквені зіставлення. Розвиток мовлення за текстом А.Мілна « Пісенька Вінні – Пуха». Омоніми. Диференційований підхід у формуванні умінь читати.
Мета: закріпити звуки [з],[з'], вивчити букву З, формувати артикуляційні уміння, удосконалювати навички читання складів, слів, речень. Розширити словниковий запас учнів новими словами, розвивати усне мовлення, дати уявлення про роль наголосу для розуміння значення слів. Виховувати любов до рідного краю, бажання стати справжніми учнями.
Обладнання: Комп`ютер, екран, проектор, малюнки, картки із написами слів, речень.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
- Сьогодні незвичайний день, це день, коли всі діти отримують подарунки. Що ж це за день? ( День Святого Миколая). Побував він у вас дома, у школі. Чи всі отримали подарунки? Разом з подарунками Святий Миколай залишив свої побажання. Давайте прочитаємо. ( Дорогі діти. Вітаю вас із святом. Бажаю вам стати справжніми учнями). Хто із вас хоче стати справжнім учнем? Яким повинен бути справжній учень? (Відповіді дітей)
Тож тепер часу не гаєм,
І урок наш починаєм.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Повторення вивчених букв.
Бесіда з учнями.
Яку букву вивчали на минулому уроці?Прочитайте слова, записані на дошці.(Дім, діти, долина, диво, дарунок, добро, дрова)
Що спільного між цими словами?(Пишуться з буквою Д)
Які звуки позначає буква Д?Які це звуки? Голосні чи приголосні?
Про яку назву нагадало слово долина ?( Липова Долина. Це назва нашого селища.).
Чи подобається вам наше селище? Де найбільше любите бувати? (На дитячому майданчику «Казка»)
Де живе казка? Звідки приходить до вас казка? Казка – вічна мандрівниця. Ось і сьогодні ми познайомимося з чарівною мандрівницею. А щоб дізнатися хто це, ви послухаєте уважно оповідання М. Павленко.
ІІІ. Мотивація навчання учнів.
Читання оповідання вчителем.
Бесіда за прочитаним.
Ви зрозуміли хто ця мандрівниця?(Казка) Казка –мандрівниця. Вона подорожує від однієї дитини до іншої. Комусь її розповідає бабуся чи мама, хтось прочитає сам.
Хто ж літав над квіткою – казкою? Чим були здивовані бджоли? Що вони зробили?
А тепер від квітучої пори перейдемо у засніжену зиму.
Слухання вірша.
Послухайте вірш, який звук найчастіше повторюється?
Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі,
Заснули зайчики малі.
(Відповіді дітей)
Слухання і заучування скоромовки.
Послухайте уважно вірш, запам`ятайте слова із звуками [з],[з'].
Зробила завірюха,
Замети на землі.
І замки візерункові
Узимку на вікні.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Звуки [з],[з'] на письмі позначаються буквою З. Сьогодні ми вивчимо цю букву, навчимося читати з нею склади, слова, речення. Також попрацюємо з казкою А. Мілна « Пісенька Вінні – Пуха».
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Читання складів ( прямих і обернених) з буквою З.
2. Відгадування загадок
Довгі вуха,
Куций хвіст,
Невеличкий
Сам на зріст.
На городі побував,
Нам капусту
Попсував. (Заєць)
Родичами в нього поні,
Статні, гарні, добрі коні,
Чорно – біла одежина,
В смужечку боки і спина.(Зебра)
Звуковий аналіз слів заєць, зебра.
Читання слів з буквою З.
Сьогодні ми познайомимося з уривком з казки А. Мілна, англійського письменника «Пісенька Вінні – Пуха». Разом з героями цієї казки Вінні – Пухом та П`ятачком будемо виконувати різні завдання.Спочатку ми допоможемо Вінні – Пуху врятуватися від злих бджіл. А щоб допомогти Вінні – Пуху, треба швидко прочитати слова, які записані на бджілках. ( На бджілках записані слова: казка, лоза, коза, зір, зірка, зірки, корзина, лозина, казкар.)
Гра «Блискавка»
А тепер допоможемо П`ятачку швидко прочитати слова, які будуть з`являтися на екрані. (З`являються слова: мама, сік, мило, ліс, дім, мала, сова, коса, лапа.)
Пояснення значення слів замок, замок.
Робота над твором А.Мілна « Пісенька Вінні – Пуха»
а) Читання вчителем;
б) Бесіда за прочитаним.
- Що замкнула сова?
- Де мешкає сова?
- Чим вона була стурбована?
- Що є для ведмедика кращим у світі?
- Чому? Які слова кумедні ? ( Відповіді учнів)
в) Диференційована робота над формуванням навичок читання.
- Прочитайте слова, складаються із двох складів.
- Прочитайте виразно окличне речення.
- Прочитайте речення, у яких є слова замок, замок.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота над текстом. ( На екрані з`являються речення: За селом луки. Там висока зелена трава. Дід пасе кізок. Із ним песик Дозор.)
а) Читання речень учнями вголос.
б) Самостійне читання речень з карток.
в) Вибіркове читання. ( Прочитайте речення, у якому є слово трава. Прочитайте третє речення. Знайдіть і прочитайте як звали песика).
2. Робота в парах. Знайди зашифроване слово. ( На партах лежать картки, на яких записані літери: р, с, м. о, л, о, д, ц, і, е, у, к. Діти знаходять слово молодці )
VІІ. Підсумок уроку.
Яку букву вивчали? Які слова запам`ятали з буквою З?
Повторіть скоромовку.
Чи сподобався урок?
Просигналізуйте смайликами, якщо сподобався. Ви працювали як справжні учні. Ви – молодці! Тому вам випадає велика честь за свою успішну працю запалити маленькими вогниками символічну Новорічну ялинку. Я бажаю вам щасливого Нового року.
|