Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю, що долі наші схожі». «Батьки»… Мета


Скачати 68.77 Kb.
Назва Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. «Я думаю, що долі наші схожі». «Батьки»… Мета
Дата 08.02.2014
Розмір 68.77 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи

Тема. Життєвий і творчий шлях поета-земляка Іллі Манченка. « Я думаю, що долі наші схожі». «Батьки»…

Мета: ознайомити школярів із цікавими фактами життя і творчості поета; учити коментувати текст поезії, визначити ідейно-тематичну спрямованість його віршів;розвивати вміння сприймати життєві явища, роль батьків у контексті загальнолюдських понять і цінностей; формувати гармонійно розвинену особистість; виховувати почуття пошани і любові до батьків та Батьківщини, рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет поета, збірка поезій « Родина—родина»

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. Мотивація навчання школярів

II. Повідомлення теми, мети уроку

Дозволь мені, мій вечоровий світе,

Упасть зерном у рідній стороні.

Василь Стус

III. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда з учнями за питаннями:

  • Які почуття охоплюють кожного з вас, коли ви згадуєте маму і тата?

  • Хто з відомих поетів у своїй творчості оспівує матір?

  • Поясніть вислів: «Композитор передає картини природи за допомогою звуків, художник — за допомогою фарб, а поет – за допомогою образного слова.»

2. Гра « Квітка»

Завдання:на пелюстках квітки запишіть зашифровані слова.

1.Простий троп:художнє означення, влучна характеристика особи, предмета чи явища, що допомагають наочно уявити ці явища, відчути ставлення автора до них, викликати в читача певну їх негативну чи позитивну оцінку. ( Епітет)

2.Вірш, у якому перші літери рядків утворюють слово або речення.( Акровірш)

3.Троп: слово чи словосполучення, що через непряме порівняння розкриває ознаки одного явища перенесенням на нього ознак іншого явища.( Метафора)

4. Частина сюжету твору, де розвиток дії набуває найвищого напруження, піднесення.( Кульмінація)

5. Символ вогню, сонця; неперервності життя, роду українців; України; дівочої чистоти та краси; вічної любові, кохання,вірності;материнства; символ нескореності та стійкості; українського козацтва; єдності нації; потягу до своїх традицій, звичаїв. ( Калина)

6. Однакове звучання або співзвучність кінцевих складів віршованих рядків. (Рима)

IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

1. Вступне слово вчителя

Сьогоднішній урок літератури рідного краю присвячений темі: «Життєвий і творчий шлях поета – земляка Іллі Манченка». Він не тільки наш земляк, він випускник цієї школи.

Тож вирушаємо у подорож цікавими сторінками життєвої долі цієї молодої та обдарованої людини.

2. Розповідь учителя про життєвий і творчий шлях поета

(під час розповіді учні складають план)

МАНЧЕНКО ІЛЛЯ АНАТОЛІЙОВИЧ ( 30 травня 1986р.)

Розпочав свій життєвий шлях Манченко І. А. 30 травня 1986 р. в металургійному містечку Маріуполь, що на Донеччині, у робітничій родині. Батько був родом з мальовничої Вінниці, а мати – з Архангельська. До Маріуполя переїхали 1963 року. Батьки працювали у школі, були дуже зайнятими людьми. Отже, перші уроки добра і краси, чесності і порядності дала йому бабуся Любов Павлівна. Вона дивилася за Ільком, доки батьки були на роботі. Любов до української культури, звичаїв, обрядів прищепив батько, який сумував за своїм рідним краєм. Над усе він мріяв, щоб син вивчився і став справжньою людиною.

Спершу його стежина вела в місцеву школу. У 1993 році пішов у перший клас з українською мовою навчання ЗОШ № 61. Саме тут працювали батьки. Тато був заступником директора з господарчої частини, а мати—секретарем. Навчався добре, багато читав, фантазував. Учитель початкових класів, Гороховцева Лідія Миколаївна, була доброю і знаючою людиною. Виховувала в учнів почуття людяності, любові до звичаїв і обрядів українського народу. У родині Манченків також шанували традиції українців. Батько, Анатолій Миколайович, давно хотів створити куточок з народознавства, де можна було б збирати речі народного побуту (посуд, одяг, вишиті картини…). Ця мрія здійснилася 01. 09. 1993р. Анатолій Миколайович створив у кабінеті макет хати, розписав стіни, сволоки, піч. Лідія Миколаївна наповнила цю хату старовинними речами. Ці предмети були не просто експонатами, їм дали нове життя, використовуючи їх для наочності під час уроків і позакласних заходів. Учнівський колектив, учителі і батьки брали активну участь у створенні кімнати, поповнюючи її предметами народного побуту з різних куточків України. Так закладали фундамент сучасного етнографічного музею « Українська садиба».

Виховання у національних традиціях впливало на формування особистості майбутнього поета, на його творчу долю. У старших класах велику увагу приділяє вивченню літератури і історії. Із захопленням читає твори Т. Шевченка, Лесі Українки, Ліни Костенко, Д. Павличка, В. Симоненка, творчість саме цих письменників і поетів стане невичерпним джерелом для натхнення у подальшій творчості митця. Літературний талант у Іллі виявився рано. У 2003 році, закінчуючи школу, написав свій перший вірш « Дзвінок», який присвятив святу Останнього дзвоника. Після школи продовжує навчання у Маріупольському гуманітарному університеті (спеціальність українська мова та література). Під час навчання в університеті займається літературною діяльністю. Член організації « Просвіта».

Дебют, як поета, відбувся у 2007 році на конкурсі « Самодіяльних художніх колективів» у Донецьку. За поезії « До тем високих не беруся», « Сон», «Мама» був нагороджений Дипломом . Лауреат конкурсу « Молоді таланти України» у 2008 році серед студентів у Вінниці. Цього ж року читає вірш «Рушник» на фестивалі Української пісні та поезії у Маріуполі. Багато виступає в рідному місті і по Україні. Друкується у різних виданнях: « Надія і Держава», « Літературна Україна», « Приазовський робочий». У літературному доробку Манченка Іллі три збірки: « Я не хохол ! Я – українець!» (2008р.), « Три любові»(2009 р.), « Родина—родина» (2009 р.). Головна й домінуюча ознака лірики поета – оптимістичність і емоційність світобачення ліричного героя. Він оспівує любов до рідної землі,до України, до народу, а головне до батьків: « Лише тоді міцна уся родина, коли у ній шануються батьки».

У 2008 році закінчив університет. Зараз працює у ЗОШ № 30 учителем української мови та літератури.

3. Робота над поезією І. А. Манченка

3.1. Виразне читання поезії « Я думаю, що долі наші схожі»

Я думаю, що долі наші схожі,

В одному лиш не схожі Мамо ми,

Плекали Ви, посеред літа рожі,

А я їх висіяв серед зими…

Плекали Ви калину біля хати,

А я люблю коли цвіте бузок—

Іще люблю полями теж гуляти,

Й торкатися замріяних зірок…

Злітати в небо синє, аж до сонця ,

Пірнати потім у морську глибінь,

Тихесенько постукувать в віконце,

З якого Мама дивиться у двір…

3.2. Тема: показ гармонії краси української природи і щасливого родинного життя.

3.3 Ідея: уславлення синівської любові до матері і до рідної землі, де ти народився.

3.4. Основна думка: для кожної людини рідний край і мама наймиліші. Літературний рід:лірика.

3.5. Жанр: ліричний вірш. Вид лірики:інтимна (особиста).

3.6.Художні особливості поезії.( Анафора, епітети, пестливі слова,фольклорні мотиви)

3.7. Обговорення ідейного змісту вірша. Бесіда за питаннями.

1.Якими почуттями пройнявся кожен із вас, під час читання цієї поезії?

2.Як ви розумієте вислів « торкатися замріяних зірок…»?

3.Які зорові, звукові образи виникають у вас під час читання цієї поезії?

4.Як ви можете охарактеризувати ліричного героя?

спостережливий і уважний

Ліричний герой чуйний і лагідний

дбайливий і духовно багатий

4.Аналіз поезії « Батьки»

4.1.Виразне читання поезії

« Батьки»

Нема тепліше Маминої ласки

Нема рідніше батькових обійм,

Ми всі в дитинстві віримо у казки,

Хоча в батьків багато вже сивин.

Ми вірим в те, що завжди жити будуть

І кожен день нас з посмішкойстрічать,

Своїх батьків повіки не забудем,

Бо вони вчили жить і вигравать.

Ми перед ними станем на коліна,

Поклонимось низенько до землі,

Лише тоді міцна уся родина,

Коли у ній шануються батьки!

4.2. Тема: зображення любові і пошани до батьків.

4.3.Ідея:уславлення синівської любові і поваги до батьків та їх сивин.

4.4.Основна думка: неповторність і цінність батьківського виховання у долі людини. Літературний рід: лірика.

4.5.Жанр: ліричний вірш. Вид лірики: інтимна (особиста).

4.6.Обговорення змісту поезії.

V. Розв’язування тестових завдань.

1.І. А. Манченко народився:

а)30 травня 1985;

б)25 квітня 1987;

в)30 травня 1986.

2. Де народився поет?

а) м. Маріуполь;

б)м. Донецьк;

в)м. Вінниця.

3. Як звали його бабусю?

а) Любов Петрівна;

б) Любов Павлівна;

в) Любов Семенівна.

4.У якій школі навчався:

а) ЗОШ №61;

б) НВК « Український колегіум-школа»;

в) Гімназія №1.

5. Ініціатором створення куточку народознавства в школі були:

а) батько і мати;

б) адміністрація школи;

в)батько і перша вчитель.

6.Його перший вірш називається :

а) « Батькам»;

б) « Дзвінок»;

в) «Рушник».

7. Навчався Манченко Ілля в:

а) Донецькому гуманітарному університеті;

б) Київському університеті;

в)Маріупольському гуманітарному університеті.

8. Коли відбувся дебют поета:

а) у 2007 році;

б) у 2008 році;

в) у 2009 році.

9. Його перша збірка поезій називається:

а) « Три любові»;

б) «Я не хохол ! Я—українець!»;

в) « Родина—родина».

10. Любов до українських звичаїв і обрядів прищепили:

а) бабуся і мама;

б)батько;

в) учитель початкових класів.

11.Членом якої організації є:

а) «Молодь України»;

б) « Просвіта»;

в) «Плуг».

12. Друкується у виданнях:

а) « Надія і Держава», « Літературна Україна», « Ранок»;

б) « Приазовський робочий», « Надія і Держава», « Літературна Україна»;

в) «Ранок», «Каштан», « Приазовський робочий».

VI. Підсумок уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон»

Дайте відповіді на запитання : Чим мене вразили вірші?

VII. Оголошення результатів навчальної діяльності

VII. Домашнє завдання

Вивчити один з віршів поета. Намалювати ілюстрації до одного з віршів.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №61

Учитель Гребенюк Вікторія Іванівна

Схожі:

О. де Бальзак видатний французький письменник, зачинатель соціального...
Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» —...
Оксани Іваненко «Тарасові шляхи»
Т. Шевченка, ознайомити учнів із поезіями Т. Шевченка, поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях поета
Уроку
Тема уроку: «На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА....
ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”
Тема. Життєвий і творчий
...
Урок світової літератури. 10 клас. Тема: Ф. М. Достоєвський. Життєвий...
Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Філософсько – етичні та естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх...
Тема: Мрії збуваються… (за повістю-казкою О. Гріна «Пурпурові вітрила»)
Мета уроку: познайомити учнів із короткими відомостями про життєвий і творчий шлях О. Гріна
Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка,...
Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, розвивати творчі здібності школярів, виховувати любов та повагу...
Тема: "Я народився і жив для добра і любові". (Життєвий і творчий шлях Олександра Довженка)
Мета: ознайомити студентів з біографією письменника; дати уявлення про кіноповість; розвивати аналітичні навички та вміння; прищепити...
Тема: Поспішайте творити добро на Землі
Мета: поглибити знання учнів про загально-людські якості, формувати уміння диференціювати ознаки доброго та лихого, систематизувати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка