КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НАДЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”. ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ РОМАНУ ПРО РОБІНЗОНА” ВЧИТЕЛЬ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ


Скачати 147.59 Kb.
Назва КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НАДЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”. ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ РОМАНУ ПРО РОБІНЗОНА” ВЧИТЕЛЬ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Дата 04.01.2014
Розмір 147.59 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Література > Конспект


КРИВОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №60

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДНІПРОПЕРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ:


”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НАДЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”. ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ РОМАНУ ПРО РОБІНЗОНА”


ВЧИТЕЛЬ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ТЕТЕРЯ ЛЮДМИЛА СЕРГІЇВНА
КАТЕГОРІЯ ВИЩА
”ВЧИТЕЛЬ-МЕТОДИСТ”

М. КРИВИЙ РІГ

2013 РІК

ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ РОМАНУ ПРО РОБІНЗОНА”.
МЕТА: – подати короткі відомості про життя та творчість Д. Дефо, історію створення роману про Робінзона;

– розвивати логічне мислення школярів, уміння слухати повідомлення та занотовувати найголовніше;

– прищеплювати інтерес до творчості письменника.
ОБЛАДНАННЯ: портрет Д. Дефо, дитячі ілюстрації до роману, географічна карта, аудіо запис вальсу А. Хачатуряна до п’єси М. Лермонтова „Маскарад”, відео фільм „Життя та творчість Д. Дефо”, уривки художнього фільму „Робінзон Крузо”, ілюстрація картини І. Айвазовського „Корабельна аварія”, відео „Звуки та пейзажі природи”, презентації.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань, урок-подорож.
ЕПІГРАФ УРОКУ: „Робінзон Крузо” – це перша книга, яку варто прочитати кожній людині, як тільки вона навчиться читати за букварем”.

Жан-Жак Руссо

ЛІТЕРАТУРА:

1. Юрченко І.Ю. Даніель Дефо і його роман „Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо” // Зарубіжна література. – 1997. № 3.

2. Ружевич Т.Н., Підставна Л.І. Даніель Дефо. Робінзон Крузо // Всесвітня література. – 2000. – № 4.

3. Зарубіжна література: Матеріали до уроків. 6 клас / Укладач Шутько Р.Б. – Х.: Торсінг, 2000.

4. Урнов Д.М. Дефо. – М.: „Молодая гвардия”, 1990.

5.Урнов Д.М. Робинзон и Гулливер. Судьба двух литературных героев. – М.: Наука. 1973.

6. Айвазовский И. „Галерея искусств И. Айвазовский”, 2005, № 5.
ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. Вступне слово вчителя. Лунає вальс А. Хачатуряна до п’єси М. Лермонтова „Маскарад”.
Сьогодні ми вирушаємо у подорож у добу Просвітництва, до Англії, де мешкав один із найвеличніших авторів світової літератури, перший англійський письменник-просвітитель – Даніель Дефо. Творча спадщина цього творця вражає: він залишив поколінням читачів близько чотирьохсот праць, двісті п’ятдесят з яких були опубліковані за життя автора. Проте надмогильна плита сповістила лише таке: „Даніель Дефо, автор „Робінзона Крузо”. Помер 24 квітня 1731 року на сімдесятому році від народження”. Саме цей роман і приніс йому світову славу. Ми розпочинаємо свою подорож, аби познайомитися з автором та його романом, який впродовж майже трьох сотень років залишається чи не найпопулярнішим романом пригодницької літератури.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Вчитель. На екрані демонструється зображення вітрильника.



Пропоную вам стати пасажирами ось цього комфортабельного вітрильника та відправитися в подорож поки що до Англії. А допомагатиме нам у цій подорожі капітан Роджерс.
2. Учень-капітан.



Увага , наш вітрильник відпливає від порту Севастополь. Перетнувши Чорне море, минаємо протоку Босфор і Дарданелли, потрапляємо в Середземне море. Огинаємо південний берег Греції, проходимо острови Сицилію та Сардинію, Гібралтарською протокою, повз береги Іспанії т Португалії, до краю Біскайської протоки, мимо північних берегів Франції, перетнувши Ла-Манш, входимо в гирло річки Темзи, на берегах якої розташована столиця Англії – Лондон. Ступаємо на берег і вузькими вуличками старої столиці Альбіону простуємо на зустріч з письменником. Аж ось, здається і він.
3. Рольова гра. Учень – в ролі Дефо.

Вітаю вас, відважні мореплавці. Я завжди у захваті від людей, які не бояться подорожувати, котрі відважно нехтуючи домашнім затишком, сміливо вирушають назустріч небезпеці, щоб пізнати невідоме, щоб випробувати свої сили. Дивлячись на вас, я згадую себе молодого. Такий же безстрашний, допитливий, здатний піти на край світу, злетіти вище гір, до самого сонця. Вам мабуть цікаво дізнатися, як я жив, як став письменником. Пропоную вам переглянути фільм, який про мене вам розкаже багато цікавого.
4. Перегляд документального фільму „Даніель Дефо”.

5. Вчитель.

Традиційно пропоную вам узагальнити ті знання, що ви отримали.

Для цього давайте використаємо добре відомий прийом „Гронування”.



6. Учениця.

Ми детально вивчили біографію Даніеля Дефо, визначили головні моменти та склали гронування, яке свідчить про те, як письменник прийшов до свого вирішального моменту – написання роману „Робінзон Крузо”. Колір вибрали блакитний, тому що це колір моря, морських пригод, які так вабили Дефо.
7. Учень-капітан.
Увага, наш вітрильник відпливає з порту Лондона. Прошу пасажирів-екскурсантів піднятися на борт судна. Ми беремо курс на острів, де в ХУІІ столітті 28 років 2 місяці і 19 днів жив Робінзон Крузо. Успішно минаємо Ла-Манш і виходимо...
8. Вчитель. Інтерактивна технологія „Пароль”.

Вихід в Атлантичний океан закрито. Піратські кораблі перегородили шлях і бажають почути „Пароль”.

Кожен учень по черзі повинен назвати суттєве для попереднього матеріалу слово чи словосполучення.
9. Учні по черзі.

Лондон... Подорож до Іспанії, Італії, Франції... Повстання проти короля Іакова.... 59 років... Морська пригода Робінзона Крузо...
10. Учень-капітан.

Шлях відкрито. Ми пливемо в водах Атлантичного океану. Огинаємо Африку, долаємо океан і через протоку Дрейка дістанемося до берегів Чилі.
11. Вчитель.
Готуючись до нашої подорожі, я, поспілкувавшись із капітаном нашого вітрильника, довідалась про те, що він перебираючи папери у шафах, серед мотлоху знайшов щоденник одного із пасажирів. Розгорнувши його, став із захопленням читати розповідь про неймовірні пригоди, які трапилися з автором нотаток. Але з плином часу деякі слова розпливлись, було неможливо прочитати та зрозуміти зміст написаного. Тому капітан звертається до вас із проханням розшифрувати записи у щоденнику.




Робінзон Крузо народився в 1632 році в заможній родині у місті .... Батько бачив сина у майбутньому .... Але Робінзон мріяв лише про .... 1 вересня 1651 року Крузо подався у .... Перший рейс був ..., оскільки корабель під час .... Врятувавшись та переживши потрясіння, він .... Цього разу на корабель, що плив до берегів ..., напали .... Юнак потрапив у.... Лише через ... Робінзон .... Згодом він опинився в ... і став власником .... 1 вересня 1659 року непосидючий моряк знову вирушив до ..., щоб купити там .... Але корабель потрапляє у шторм, і Робінзон став єдиним, кому ....

Для довідок: Йорку, юристом, морські подорожі, плавання, невдалим, бурі затонув, знову вирушив у море, Гвінеї, пірати, у рабство, 2 роки, зумів втекти, Бразилії, цукрової плантації, Гвінеї, рабів, вдалося врятуватися.
12. Релаксація. Вчитель.

Ви чудово впоралися із завданням. Тепер можете трішки відпочити і поглянути на море.
13. Демонстрація відео „Звуки та пейзажі природи”.
Море ніколи не буває одноманітним, нецікавим, бо щодня, навіть щохвилини стає різним. Таємниче, мінливе, неосяжне, море хвилює душу, не залишає байдужим серце. Одного дня воно тихе і спокійне, наче велике дзеркало, холодне й прозоре. Сонячні промінчики, пронизуючи солону воду, сягають дна, лагідно торкаються золотавого піску та яскравих сяючих мушель, гладеньких камінців, ловлять маленьких спритних рибок, що зграйками весело бавляться біля берега. Наступного дня все раптом змінюється. Налетить поривчастий вітер і пожене хвилі до берега. Вода стане каламутно-зеленою, іноді темно-синьою, навіть вражаюче чорною. Не видно більше ані риб, ані мушель, ані піску. Є тільки шалені хвилі, які несамовито б’ють прибережний пісок. Хоча навіть у такі моменти море видається дивовижним.

Як ви гадаєте, чи випадково ми згадали море?

14. Учень.

Ви згадали море невипадково. Тому що саме море змінить життя Робінзона Крузо. Дасть йому можливість довести, що він здатний носити горде звання – Людина.
15.Демонстрація репродукції картини Івана Айвазовського „Корабельна аварія”.



Пропоную уважно придивитися до картини. Шторм у розпалі. Хвилі схожі на злих велетнів. Вони із небаченою силою розбиваються об скелі. Чорне грозове небо нависає над морем, і глядача окутує пекельний страх. Такий страх і відчай відчував Робінзон Крузо, коли його корабель у саме такий потужний шторм розбився об рифи. Хоч би яку жахливу бурю ми побачили на картині Івана Айвазовського, на верхній частині полотна крізь скупчення грозових хмар пробивається промінчик світла. Нехай він тоненький і слабкий, але він сповіщає спасіння. Такий промінь світла допоміг врятуватися і Робінзону Крузо.
15. Вчитель.

Наш вітрильник наближається до острова. Але, як відомо, море в цій місцевості містить багато пасток. Тому, щоб цілими і неушкодженими потрапити до гавані, потрібно до справи братися лоцманам. Я сподіваюся, що серед вас є сміливі, які візьмуть на себе відповідальність провести судно, обминаючи пастки.
Завдання 1.

З’єднайте морський термін і його значення.
Гавань англійська міра довжини

Боцман внутрішня частина порту, призначена для стоянки суден

Ярд невелике портове судно

Пірога старшина на судні

Баркас вузький і довгий човен індіанців-карибів.


Завдання 2.



Встановіть послідовність подій у житті Робінзона.
Життя у батьківському домі –

Знайомство з П’ятницею –

Перша морська подорож –

Робінзон – плантатор у Бразилії –

Втеча з полону –

Життя на безлюдному острові –

Повернення на батьківщину
Завдання 3.

Встановіть послідовність дій Робінзона Крузо.

Посіяв зерно –

Почав полювати –

Приручив тварин –

Виготовив посуд –

Перевіз речі з корабля –

Збудував перше житло –

Навчився шити одяг –

16.Вчитель. Завдяки чудовим знанням лоцманів наш вітрильник без пригод потрапив у затишну гавань. Які краєвиди, яка природа! Хвильки, обганяючи одна одну, накочуються на берег, ніби запрошуючи нас зійти на нього. А ось нас зустрічають та вітають місцеві жителі – дівчата-карибки.
17. Лунає музика дівчата в костюмах танцюють та вітають гостей, одягають їм на шию стрічки з квітів.
18. Вчитель.



Одна із дівчат та капітан Роджерс, який уже не раз бував на острові пропонують нам відкрити для себе його таємні стежини.
19. Демонстрація творчого проекту-презентації „Вас вітає острів Розпуки”.
20. Вчитель.

А зараз пропоную здійснити екскурсію до музею Робінзона Крузо. Це печера, у якій понад 28 років жив герой. Ось її на стіні висить портрет його творця – Даніеля Дефо.
21. З’являється учень.
На ньому порвані джинси, солом’яний капелюх, кошик з їжею. Він вдивляється в далечінь. Потім починає працювати.
22. Інтерактивний діалог учениці з Робінзоном Крузо.



Ви бачите чоловіка, який зовсім не пригнічений самотністю. Він щось майструє. Давайте познайомимося з ним.

  • Шановний Робінзоне, доброго дня, що це ви майструєте?

  • Добридень, друзі. Облаштовую собі помешкання.

  • А це що за яскрава така річ?

  • Парасолька. До речі, я її сам змайстрував – бачив, як це робили в Бразилії, щоб сховатися від сонця й дощу.

  • А що вам допомогло не забути мову і залишитися Людиною? Адже Селькірк – ваш прототип – після чотирьох років перебування на острові зовсім перестав говорити. А ви прожили 28 років на острові і не забули мови людей.

  • Мені допомогло те, що я вів щоденник. Папір та чорнило взяв на кораблі, багато читав; у мене був співрозмовник – П’ятниця, якого я навчив говорити англійською.

  • А чи бували ви в наших краях?

  • Так. Даніель Дефо написав продовження першої книги про мене „Подальші пригоди Робінзона Крузо”, де розповідається про те, як я потрапляю до Росії.

  • Пане Робінзоне, на превеликий жаль, нам треба рухатися далі. Але хотілось би ще повернутися до вас та продовжити нашу розмову.

  • Я не заперечую, будь ласка повертайтеся, але обов’язково виконайте моє домашнє завдання – прочитайте про мене роман.


23. Перегляд уривка художнього фільму „Робінзон Крузо” .
24. Вчитель.
Ми вже з вами сьогодні згадували ім’я „Селькірк”. Він став прототипом Робінзона Крузо. Група учнів готувала попереднє завдання: вивчала історію створення роману про Робінзона. Пропоную їх заслухати.
25. Учні розповідають історію Селькірка та історію створення роману. Одного разу Даніель Дефо у готелі „Ландогер Трау” зустрівся з Олександром Селькірком – штурманом судна „П’ять портів”. Олександр розповів свою історію про те, як він посварився з капітаном судна, а той висадив його на незаселений острів Хуан-Фернандес поблизу берегів Чилі. Там ві прожив 4 роки і 4 місяці, харчуючись м’ясом кіз та черепах, фруктами та рибою.



Увесь перший рік Селькірк запасався всім, що потрапляло до його рук. Пізніше навчився розуміти природу багатьох речей, опанувавши і пригадавши чимало умінь. Нарешті повеселішав, коли 2 лютого 1709року брістольський корабель „Герцог” під командуванням Вудса Роджерса пристав до одного із островів архіпелагу Хуан-Фернандес.

Усе почуте від Олександра Селькірка капітан Роджерс записав до судового журналу. Коли ці записи були оприлюднені, про Селькірка заговорили у кав’ярнях та світських салонах Лондона. Творчо використавши пригоди Селькірка, Даніель Дефо випустив у світ свого „Робінзона Крузо”. Сім раз він змінював подробиці перебування героя на острові, переніс острів з Тихого океану до Атлантичного. А час дії переніс приблизно на 50 років у минуле, збільшив термін перебування свого героя на острові у сім разів.
26. Вчитель.

Як ви вже бачили, зустрівшись з Робінзоном на острові біля його печери, герой, опинившись на безлюдному острові не впав у відчай, хоч спочатку і назвав острів островом Розпуки. Він мужньо буде долати перешкоди та намагатися вижити. І йому це вдасться. Він не тільки виживе, він залишиться Людиною. Як же це сталося? Що йому допоможе не втратити людські якості та називатися Людиною? Свій творчий проект-презентацію „Календар перебування Робінзона Крузо на острові Розпуки” пропонує вам учень класу.
27. Демонстрація творчого проекту-презентації „Календар перебування Робінзона Крузо на острові Розпуки”.
Учень, що представляє проект.
Мета мого проекту полягала в тому, щоб простежити поведінку Робінзона на безлюдному острові та з’ясувати причини, які допомогли йому залишитися після двадцяти восьми років самотності Людиною. Я помістив у календар всі справи, якими займався Робінзон Крузо. І всі вони свідчать про те, що герой робив усе можливе, щоб почуватися людиною, опинившись за межами людського суспільства. Він створив на острові свій маленький цивілізований світ, для чого пройшов усі стадії розвитку людського суспільства: мисливство, скотарство, землеробство. Робінзон довів, що людина здатна залишитися людиною за будь-яких трагічних обставин. Ми маємо використати досвід Робінзона Крузо: ніколи не впадати у відчай, наполегливо працювати, забезпечувати людські умови життя, сподіватися на краще і вірити у майбутнє. За будь-яких умов завжди треба пам’ятати: терпіння і труд усе перетруть.
28. Вчитель.

Друзі! Ви мабуть переконалися, що Робінзон Крузо під час перебування на острові навчився робити багато того, чого не вмів раніше, завдяки своїй наполегливості, працелюбності та кмітливості. Ці риси допомогли йому забезпечувати себе усім необхідним місяцями та роками та вижити на безлюдному острові. Мені подобаються слова французького письменника Ремарка: „Доки людина не здається, вона сильніша за свою долю”. Відомо, що Селькірк, який перебував на острові лише 4 роки, майже розучився говорити. А життя на безлюдному острові Робінзона Крузо сприяло розвиткові багатьох практичних умінь та його моральному вдосконаленню. І найкраще на мою думку, тут підходить вислів В.Г. Бєлінського: „Праця облагороджує людину”.
29. Демонстрація таблиці „Ментальна карта героя”.
Прошу розглянути таблицю та зробити висновки: які риси характеру отримує Робінзон на безлюдному острові, навчаючись новим ремеслам.



ІУ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
1. Вчитель.



Робінзон – пересічна людина, яка не має виняткових здібностей, боїться смерті й хоче вижити. Його поведінка екстремальній ситуації викликає повагу у читача, а самому герою дає можливість не тільки вижити, але й зберегти при цьому людські якості.

А який висновок можете зробили для себе ви? Що дало можливість герою вижити?
2. Прийом „Мікрофон”. Учні по черзі говорять у мікрофон, висловлюючи свої думки.


  • Він зумів перемогти себе, свій страх, відчай.

  • Він пізнав справжню ціну самому собі.

  • Він знайшов в собі мужність переосмислити своє життя.

  • Звертання до Біблії дало можливість пізнати добро.

  • Праця залишила його людиною.


3. Прийом „Акваріум”. На екрані картинки природи екзотичного острова.

Ми з вами побували сьогодні на казковому екзотичному острові. Навколо така чудова природа: смарагдовий океан, пальми, метелики, екзотичні квіти... А зверніть увагу на дивовижних рибок. Пропоную трохи порибалити. Спіймати собі на згадку про подорож золоту рибку, яка може стати вам колись у нагоді.

(Вчитель пропонує із акваріума витягнути рибку та почитати вислів).
„Робінзон Крузо” – безсмертне творіння Дефо”

Т.Г. Шевченко
„Я взяв собі за обов’язок навчити його всього, що могло бути для нього корисним”.

Д. Дефо

„У всякому злі треба вбачати якесь добро”.

Д. Дефо

„Я людина, англієць і хочу допомогти вам”.

Д. Дефо

„Мій роман вчить людину перемагати труднощі, бути сильним і нездоланним”.

Д. Дефо
4. Рольова гра.
Учень, який грає роль Робінзона дарує дітям свою скриню із скарбами, які він зберігав на острові.

Мої любі читачі. Я сьогодні незвичайно схвильований зустріччю з вами. А також дуже задоволений тим, що навіть триста років потому читають роман про мене. Ви говорили про мене такі слова, що мені захотілося вам віддячити. Тим більше, що в вашій холодній країні сьогодні відзначають День святого Миколая. Я вітаю вас із святом та дарую вам скриню із своїми скарбами, сподіваюсь вони стануть вам у нагоді.
5. Вчитель.

Прошу відкрити скриню та подивитися, що подарував вам Робінзон Крузо.

Діти відкривають скриню. В ній шоколад у вигляді монеток та цукерки, що символізують перлини, а також „Пам’ятки”. Зміст пам’ятки зачитується.


ПАМ’ЯТКА

ШАНОВНИЙ ДРУЖЕ!


  1. Перш ніж впадати у відчай, подумай, що „могло бути гірше”.

  2. Навчись віддавати перевагу світлим, аніж темним сторонам становища і думати більше про те, що в тебе є, ніж про те, чого ти позбавлений.

  3. Протиставляй злу – добро.

  4. Не панікуй, дослухайся голосу розуму, знайди співрозмовника в самому собі.

  5. Шукай підтримки у вірі: і не тільки в Бога, але й в свої сили та можливості.

  6. Примирися з неминучим, намагайся змінити те, що тобі підвладне.

Робінзон Крузо
6. Заключне слово вчителя.
Даніель Дефо написав більше 500 творів. Один лише їхній список становить цілий том. Усіх його книжок, як цеглин, вистачило б на постамент для пам’ятника, на самий верх якого піднялася б лише одна постать. Ні, не Даніеля Дефо. Людина в дивному одязі, в цапиній шапці і з волохатою парасолькою стояла б там. Немов на пагорбі, озираючи околиці уважним поглядом моряка. Це навіть не персонаж із книжки, а щось більше – символ людської витримки перед неймовірними обставинами.

З того часу минула не одна епоха великих відкриттів, людство завоювало нові рубежі, проявивши дивовижну мужність і впертість. Однак, чи йшла людина до полюсу, чи підкорювала небо, всюди за нею линула тінь дивної постаті в гостроверхій шапці з волохатою парасолькою.

Це він, Робінзон Крузо, історія виживання якого на безлюдному острові залишиться назавжди гімном людського духу і розуму.
7. Презентація „моя улюблена книжка”. Інтерв’ю з учнями та вчителями про значення в їхньому житті роману Д. Дефо.
8. Виставлення та коментар оцінок.
У. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Прочитати роман та переказувати зміст. Скласти усну розповідь на тему: „Людина в життєвих випробуваннях”.


Схожі:

Уроку української мови та світової літератури на тему: «Тренувальні...
«Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Подорож числівника сторінками «Робінзона Крузо»»
Пропонуємо Ваші увазі тест «Як Ви ставитеся до самотності». Відчуйте...
Сторія Робінзона Крузо являє собою явне самотність, тому що в даній  ситуації спілкування просто неможливо
О. де Бальзак видатний французький письменник, зачинатель соціального...
Життєвий і творчий шлях письменника. Поєднання реалістичних та романтичних елементів у його художній системі. «Людська комедія» —...
Урок світової літератури. 10 клас. Тема: Ф. М. Достоєвський. Життєвий...
Ф. М. Достоєвський. Життєвий і творчий шлях митця. Філософсько – етичні та естетичні погляди письменника та їх утілення в художніх...
Встанов или послідовність дій Робінзона Крузо на острові та з’єднали з малюнками

Уроку: навчальна
Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Життєвий і творчий шлях митця. Роман «Портрет Доріана Грея» осердя творчості...
Уроку
Тема уроку: «На шлях я вийшла ранньою весною і тихий спів несміливий заспівала». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки
ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
...
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі
Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;...
Тема: "Я народився і жив для добра і любові". (Життєвий і творчий шлях Олександра Довженка)
Мета: ознайомити студентів з біографією письменника; дати уявлення про кіноповість; розвивати аналітичні навички та вміння; прищепити...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка