|
Скачати 61.06 Kb.
|
Тема: Поспішайте творити добро на Землі Мета: поглибити знання учнів про загально-людські якості, формувати уміння диференціювати ознаки доброго та лихого, систематизувати і розширити знання про творчий і життєвий шлях В.Сухомлинського як людину-добротворця; розвивати образне сприймання оточення, зв`язне мовлення, критичне та творче мислення; виховувати почуття милосердя, чуйність, людяність. Обладнання: конверти із завданням для груп презентація «В.Сухомлинський – людина-добротворець» прислів`я на дошці запис мультфільму «Пригоди кота Леопольда» підручник «Я і Україна», 3 клас ( Т.М. Байбара, Н.М. Бібік, Київ, Форум, 2003) Тип уроку: інтегрований урок громадянська освіта – позакласне читання Епіграф уроку (на дошці) Поспішайте творити добро на землі (М. Сингаївський) ХІД УРОКУ І. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів - Над яким розділом підручника ми працюємо і про що вивчаємо в ньому? - Що таке людські чесноти і недоліки? - Як ви думаєте, яких рис у характері людини більше? Доведіть. 1. Гра-естафета «Веселий м`ячик» (маленький м`ячик передається учнями «ланцюжком») - Назвати людські чесноти. Учитель: Всі людські чесноти можна об`єднати одним словом – добро. 2. Створення проблемної ситуації - Існує ще спільнокореневе слово – доброта. Чи однакові за значенням ці поняття? (роздуми-відповіді учнів) ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. - То ж на сьогоднішньому уроці, який об`єднає громадянську освіту і позакласне читання, ви: - навчитеся розрізняти поняття «добро» і «доброта» - будете давати свою оцінку вчинкам героїв прочитаних оповідань В.Сухомлинського - зрозумієте сутність добра і його ролі в житті людини ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійне опрацювання учнями статті підручника «Доброта» (ст.43) -Доведіть, що справжнє добро твориться «ні за так». - Як назвати добрі діла, які творяться тоді, коли це вигідно? (корисливість) 2. Читання і обговорення оповідання В.Сухомлинського «Добро і Зло» (ст. 43-44) з елементами вибіркового читання. - Як зреагувало Добро на вчинок Зла? - Чому Зло перекосилося на слова Добра? - Причиною яких негативних явищ може бути Зло? - Доведіть, що добро сильніше від зла. 3. Створення панорами добрих справ класу (На дошці написане кольоровими буквами слово «ДОБРО». Учні класу пишуть на клейких аркушах про добрі вчинки однокласників протягом певного проміжку часу – дня, тижня – і приклеюють навколо слова.) 4. Робота в «четвірках» - Назвати казки, в яких особливо підкреслюється перемога добра над злом. (відповіді учнів) 5. Робота над прислів`ями Вчитель: Доброта і милосердя... Це два крила, на яких тримається людство. Ці риси характеру цінуються ще з давніх давен. Цілком природно вважалося допомогти нещасному, поділитися з голодним шматком хліба, дати притуок бездомному, порятувати хворого чи каліку, захистити скривдженого. Про значення доброго ставлення народ склав багато прислів`їв. ( На дошці записані прислів`я, які читають і пояснюють учні) Від добра добра не шукають. Добре ім'я краще багатства. Добре роби - добре й буде. Добро треба шукати, а зло саме прийде. Світ не без добрих людей. 6. Поетична хвилинка (читають підготовлені учні) 1-й учень Сказав мудрець: Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай! Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізні від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра! 2-й учень Навчаймося добра, Як вчаться мови діти, Щоб потім все життя його творить святе. Плекаймо крізь роки Троянди ніжні й жито, Тримаймо у серцях, Як сонце золоте. 4-й учень Не зобидь ні старця, ні дитину, Поділись останнім сухарем, Тільки раз ми на землі живемо У могилу не бери провину. Зло нічого не дає, крім зла, Вмій прощати, як прощає мати. За добро добром спіши воздати – Мудрість завжди доброю була. ІІІ. Узагальнення і систематизація нових знань 1.Робота над епіграфом уроку. Учитель: Прочитайте епіграф нашого уроку. - Чому автор цих рядків так вважає? (відповіді учнів) - І справді, кожна людина має залишити по собі на землі пам`ять - добрий слід. Згадайте, де ми про це вже читали? («ЯКИЙ СЛІД ПОВИННА ЗАЛИШАТИ ЛЮДИНА НА ЗЕМЛІ?» В.Сухомлинського) 2. Перегляд презентації «В.Сухомлинський – людина-добротворець» Завдання перед переглядом: - Чому В.Сухомлинського так називають? Запитання після перегляду: - У чому ви вбачаєте творення добра цією видатною людиною-гуманістом? (Все життя виховував дітей ) - Доведіть, що його бажання творити добро закладене ще з дитинства. ( *Батьки виховували добротою, не били за провину *Сам Василько ще в школі допомагав слабшим учням з математикою *Любив гратися з малюками) 3. «Читальний зал» (Аналіз запропонованих для обов`язкового прочитання творів В.Сухомлинського). 5-й учень Добрим бути просто чи не просто? Не залежить доброта від зросту. Як людей полюбиш-пошануєш, Силу для добра в душі відчуєш. Доброта з роками не старіє, Доброта від холоду зігріє. І закрутиться Земля скоріше, Якщо разом станемо добріші. «Усмішка» - Чому серцем маленької дівчинки заволодів страх? - Хто і як зміг відновити радість у її серці? - Який висновок для себе ви зробили? «У кого радість, а в кого горе» - Що вразило вас у цьому оповідання найбільше? - Чи легко було б вам відповідно вчинити? Чому? «Протоптали стежку» - Чому діти вирішили допомогти бабусі Марії? - Які почуття викликав у вас такий вчинок дітей? «Конвалії перед Наталиним вікном» і «Прийшли провідати хвору» (порівняльний аналіз) - Що спільного у цих оповіданнях? - Дайте оцінку вчинкам однокласників дівчаток. 4. «Кінозал доброти» (перегляд мультфільму «День народження кота Леопольда» або інших із серії «Пригоди кота Леопольда » з коротким обговоренням вчинків героїв) Учитель: Життя людини у порівнянні з вічністю - коротке. І тому не треба чекати, коли ви станете дорослими чи багатими. Поспішайте робити добро! Добрі справи... Це і добрі слова, і допомога старим, і підтримка друзів. Задумайся: коли ти останній раз дарував мамі квіти? А коли допоміг їй по господарству? Чи давно відвідував бабусю? Чи дзвониш дідусеві регулярно, чи ділишся з ним своїми проблемами? Чи допоміг молодшій сестрі, коли вона просила тебе про допомогу, або відговорився вічною зайнятістю? Чи відвідав хворого друга? Це все і багато чого іншого, мій ровеснику, уже можна робити сьогодні. Не відкладай добрі справи на майбутнє! 5. Групова робота. Складання списка конкретних добрих справ на майбутнє: 1-а група. У своєму класі 2-а група Вдома 3-я група У дворі свого будинку 4-а група Створює ескіз майбутньої стіннівки «Поспішайте робити добро!» 5-а група Записує всі слова, які у своєму складі мають частину «добро» (доброчинність, добробут, доброзичливість, добротворець, добровільний, добропорядний...) ІІІ. Підсумок уроку - Чим збагатили сьогодні свої знання?А душу? - Яка робота на уроці виявилася найцікавішою? - А яка складною? - Що понесете з собою з цього уроку? (в кінці уроку учні співають пісню з мультфільму «Пригоди кота Леопольда» музика Б. Савельєва, слова А. Хайт «Якщо добрий ти») |
Урок Доброти. 4 клас Тема: «Той, хто творить добро, творить саме життя» Василя Сухомлинського; розвивати уявлення про добро і зло, уміння творити добро у повсякденному житті; виховувати бажання бути добрими,... |
Урок Доброти і Милосердя Розливальна: 2 Навчити дітей творити Добро, радуватися за інших, сприймати чужий біль, як свій |
Поспішаймо творити добро” Мета: виховати в учнів почуття чуйності, доброти, милосердя, поваги до своїх батьків, старших людей; викликати співчутливе ставлення... |
УКРАЇНСЬКОЇ ЦЕНТРАЛЬНОЇ РАДИ Учредительного Зібрання, простягає руку представникам Української демократії Центральній Раді, і закликає, в згоді з ним, творити... |
Тема : «Дорога до безсмертя» Мета Великої Вітчизняної війни. Формувати патріотичні почуття : любов до рідного краю, відповідальність за його долю. Виховувати загальнолюдські... |
«Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай» Мета: виховувати духовність, доброту, почуття милосердя, ввічливість, любов до ближніх; ознайомлювати учнів із народними традиціями;... |
Розв'язування прикладів і задач на вивчені Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, кругозір учнів, інтерес до уроків математики шляхом... |
Сценарій відкритого виховного заходу в 5-му класі: «Раз добром зігріте... Мета: розширювати поняття дітей про красу людської душі, розвивати вміння творити добро у повсякденному житті, виховувати бажання... |
Урок №2 Тема уроку : Як розрізняють добро і зло Після уроку діти зможуть : пояснювати зміст понять «добро» і «зло»,»доброчинність» |
Тема: Б. Харчук «Планетник». Добро і зло в повісті, в сучасному світі і в людині Мета: дослідити, як у творі відтворено добро і зло; охарактеризувати образ Планетника, з'ясувати роль діда Капуша у творі та його... |