Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, розвивати творчі здібності школярів, виховувати любов та повагу до рідної мови, художнього


Скачати 51.05 Kb.
НазваМета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, розвивати творчі здібності школярів, виховувати любов та повагу до рідної мови, художнього
Дата10.11.2013
Розмір51.05 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи
Мета:поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, розвивати творчі здібності школярів, виховувати любов та повагу до рідної мови, художнього слова.

Хід заходу

1.Слово вчителя.
-Т.Г.Шевченко прожив 47 років. Його життя нагадує нам спалах зірки, але зірки, що не згасає, а розгорається. Дата народження і дата смерті стоять поряд, але між ними- роки життя талановитої людини, що стала славою і гордістю українського народу.
Учениця.

-Щовесни, коли тануть сніги

І на рясті просяє веселка,

Повні сили й живої снаги ,

Ми вшановуєм пам'ять Шевченка!
Учитель.

-Сьогоднішня наша зустріч – данина пам’яті великому поетові. І я пропоную провести її у формі гри-конкурсу знавців творчості Шевченка.

( Оголошуються умови конкурсу)

1 тур – отримавши картки з рядками поезій Шевченка, учні за 3 хвилини мають написати назви творів, з яких ці рядки узято.

1.»Сидить собі в старій ряднині…»(«І золотої, й дорогої…»)

2.»А хату раєм називають…»(«Якби ви знали , паничі…»)

3.»Як понесе з України…»(«Заповіт»)

4.»На панщині пшеницю жала…»(«Сон»)

5.»В неволі плачучи умру…»(«Мені однаково…»)

6.»Село неначе погоріло…»(«І виріс я на чужині»)

7.»Оглянувся я на хату…»(« Мені тринадцятий минало…»)

8.»Плугатарі з плугами йдуть…»(«Садок вишневий коло хати»)

9.»Пишається над водою червона калина…»(«Тече вода з-під явора…»)

10.»По діброві вітер віє…»(«Тополя»)
(Журі підводить підсумки, команди відпочивають, а уболівальники розповідають легенди, перекази, вірші про Кобзаря. Бали за активність нараховуються командам ).
1.Кобзарем його ми звемо,

Так від роду і до роду

Кожний вірш свій і поему

Він присвячував народу.

Чисту матір і дитину він прославив серцем чистим,

Всю осяяв Україну поглядом він променистим.
2. Благословен той день і час,

Коли прослалась килимами

Земля, яку сходив Тарас

Малими босими ногами.

Земля, яку скропив Тарас

Дрібними росами-сльозами.
3.І ось настав той день і час,

І розіллялась, мов медами,

Земля, що освятив Тарас

Своїми муками-ділами.

Земля, що окропив Тарас

Громовозвукими словами.
4.Отче наш, Тарасе всемогучий,

Що створив нас генієм своїм,

На моїй землі, як правда сущий

Б’ющий у неправду, наче грім.

Ти, як небо, став широкоплечо

Над літами, що упали в грузь,

Віку двадцять першого предтечо,

Я на тебе одного молюсь.
5. Уже достигли полуниці,

Росу вечірню трави п’ють,

І в ароматі медуниці

Хрущі шевченківські гудуть.

Нема співця, о ні, він з нами,

Його пісні, його любов!

Його це місяць над садами

У сяйві тихому зійшов.

І все, здається, я клянуся,

Крізь сяйво місяця бліде

До мене рідний, добровусий

Тарас Григорович іде…
6. Ти перед нами стоїш, як світоч,

Ти перед нами гориш і світиш,

Ти перед нами, ти серед нас,

Бо допалав ти , але не згас.

В грудях народу, у кожній жилці,

В грудях народу, у кожній гілці,

У кожній хвильці т вого Дніпра,

Цвіте твій голос і не вмира!
2 тур.

За три хвилини написати, які події в житті Т.Г.Шевченка відбулися у вказані роки:
1814 рік – народився в с. Моринці.

1831р. –прибув до Петербурга.

1838 – викуплений з кріпацтва.

1840 – перша редакція «Кобзаря».

1845 – написання «Заповіту».

1847 – арешт.

1857 – закінчується період заслання.

1861 – помер у м.Петербурзі.
Підведення підсумків другого туру.
Конкурс серед глядачів на кращого декламатора поезій Шевченка.
«Мені тринадцятий минало…»

«І золотої, й дорогої…»

«На панщині пшеницю жала…»

«Садок вишневий коло хати…»
3 тур «Конкурс реставраторів»
За 5 хвилин відновити пропущені слова в наведених рядках.
«Садок вишневий … , хрущі над вишнями гудуть»(коло хати)

«Малого сліду не покину на нашій… (славній Україні)

«Як у Дніпра… воду позичає(веселочка)

«Цвітуть сади, біліють хати, а на горі…(стоять палати)

«Уже покликали … , а я собі у бур’яні(до паю)

«Наша дума,… не вмре, не загине(наша пісня)

«Нема на світі…, немає другого…(України, Дніпра)

«Ну що б ,здавалося, слова, слова та голос-…(більш нічого)

«Біленькі хати повалялись, стави … (бур’яном поросли)
3 тур. Прослухавши питання і обговоривши його, команда дає відповідь. Право відповідати надається команді, капітан якої перший піднесе руку.
1.Назвіть автора повісті «Тарасові шляхи» (О.Іваненко)

2.За вказаними цифрами назвіть вірш, який тут зашифровано:10, 1, 20, 19, 3, 12, 23. («Заповіт»).

3.Село, в якому провів дитинство Шевченко (Кирилівка).

4.Майстер живописних справ, у якого навчався і працював молодий Шевченко (Ширяєв).

5.Визначте віршовий розмір поезії «Реве та стогне Дніпр широкий». (чотиристопний ямб).

6.Ім’я сестри, яка була для Шевченка другою матір’ю (Катерина).

7.Художник-земляк, з яким Шевченко зустрівся у Літньому саду (Сошенко).

8.Великий російський художник, наставник і друг Шевченка (Брюллов).

9.Дата перепоховання Шевченка (22 травня 1861 рік).

10.Зараз ця гора називається Тарасова. А яка її попередня назва? (Чернеча).
Учні:
1.Над широким Дніпром у промінні блакить

І висока, і тиха могила.

В тій могилі співець незабутній лежить,

Що народу віддав свої сили.
2.Що народу віддав своє серце й пісні,

Свої мрії, прозорі, досвітні.

А навколо лани вдалині, вдалині,

Розлетілись, як птиці блакитні.
3. Спи спокійно, поет! Образ сонячний твій

Ні зітерти ні бурі, ні часу.

В українській сім’ї, славній, вольній, новій

Ми тебе не забудем , Тарасе !
4.Збулись твої слова пророчі,

І час оновлення настав

І темні просвітились очі,

Вчорашній раб всесильним став !
5.Вперед , брати ! Все далі й далі,

Як тихий надвечірній спів,

Нам сяє в радості й печалі

Ясний Шевченків «Заповіт» !.

(Звучить мелодія «Заповіту»)

Журі підводить підсумки конкурсу знавців творчості Шевченка.

Схожі:

Вікторина для знавців української мови та літератури
Мета: поглибити знання учнів із лінгвістики; формувати навички колективної роботи; сприяти розширенню словникового запасу школярів;...
Вірші Марії Підгірянки Марійка Підгірянка – дітям
Мета. Розширити і поглибити знання учнів про творчий і життєвий шлях поетеси. Вчити учнів виразному читанню поезії Виховувати любов...
Оксани Іваненко «Тарасові шляхи»
Т. Шевченка, ознайомити учнів із поезіями Т. Шевченка, поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях поета
Тема. Творчість Лесі Українки Мета
Мета. Розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати...
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом...
МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення...
Тема: Урок позакласного читання
Мета: Розширити знання учнів про творчість М. В. Гоголя; про письменника, як особистість; викликати інтерес до національної культури....
Тема: Поспішайте творити добро на Землі
Мета: поглибити знання учнів про загально-людські якості, формувати уміння диференціювати ознаки доброго та лихого, систематизувати...
Т. ШЕВЧЕНКО «ТОПОЛЯ». РОМАНТИЧНА ІДЕЯ НЕЗНИЩЕННОСТІ СПРАВЖНЬОГО КОХАННЯ,...
Шній світ героїв; розвивати активний словник школярів, увагу, пам’ять, уміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження,...
«ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ»
Мета: поглибити знання учнів про історичне минуле нашої держави; формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів...
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка