|
Скачати 51.05 Kb.
|
Мета:поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т. Шевченка, розвивати творчі здібності школярів, виховувати любов та повагу до рідної мови, художнього слова. Хід заходу 1.Слово вчителя. -Т.Г.Шевченко прожив 47 років. Його життя нагадує нам спалах зірки, але зірки, що не згасає, а розгорається. Дата народження і дата смерті стоять поряд, але між ними- роки життя талановитої людини, що стала славою і гордістю українського народу. Учениця. -Щовесни, коли тануть сніги І на рясті просяє веселка, Повні сили й живої снаги , Ми вшановуєм пам'ять Шевченка! Учитель. -Сьогоднішня наша зустріч – данина пам’яті великому поетові. І я пропоную провести її у формі гри-конкурсу знавців творчості Шевченка. ( Оголошуються умови конкурсу) 1 тур – отримавши картки з рядками поезій Шевченка, учні за 3 хвилини мають написати назви творів, з яких ці рядки узято. 1.»Сидить собі в старій ряднині…»(«І золотої, й дорогої…») 2.»А хату раєм називають…»(«Якби ви знали , паничі…») 3.»Як понесе з України…»(«Заповіт») 4.»На панщині пшеницю жала…»(«Сон») 5.»В неволі плачучи умру…»(«Мені однаково…») 6.»Село неначе погоріло…»(«І виріс я на чужині») 7.»Оглянувся я на хату…»(« Мені тринадцятий минало…») 8.»Плугатарі з плугами йдуть…»(«Садок вишневий коло хати») 9.»Пишається над водою червона калина…»(«Тече вода з-під явора…») 10.»По діброві вітер віє…»(«Тополя») (Журі підводить підсумки, команди відпочивають, а уболівальники розповідають легенди, перекази, вірші про Кобзаря. Бали за активність нараховуються командам ). 1.Кобзарем його ми звемо, Так від роду і до роду Кожний вірш свій і поему Він присвячував народу. Чисту матір і дитину він прославив серцем чистим, Всю осяяв Україну поглядом він променистим. 2. Благословен той день і час, Коли прослалась килимами Земля, яку сходив Тарас Малими босими ногами. Земля, яку скропив Тарас Дрібними росами-сльозами. 3.І ось настав той день і час, І розіллялась, мов медами, Земля, що освятив Тарас Своїми муками-ділами. Земля, що окропив Тарас Громовозвукими словами. 4.Отче наш, Тарасе всемогучий, Що створив нас генієм своїм, На моїй землі, як правда сущий Б’ющий у неправду, наче грім. Ти, як небо, став широкоплечо Над літами, що упали в грузь, Віку двадцять першого предтечо, Я на тебе одного молюсь. 5. Уже достигли полуниці, Росу вечірню трави п’ють, І в ароматі медуниці Хрущі шевченківські гудуть. Нема співця, о ні, він з нами, Його пісні, його любов! Його це місяць над садами У сяйві тихому зійшов. І все, здається, я клянуся, Крізь сяйво місяця бліде До мене рідний, добровусий Тарас Григорович іде… 6. Ти перед нами стоїш, як світоч, Ти перед нами гориш і світиш, Ти перед нами, ти серед нас, Бо допалав ти , але не згас. В грудях народу, у кожній жилці, В грудях народу, у кожній гілці, У кожній хвильці т вого Дніпра, Цвіте твій голос і не вмира! 2 тур. За три хвилини написати, які події в житті Т.Г.Шевченка відбулися у вказані роки: 1814 рік – народився в с. Моринці. 1831р. –прибув до Петербурга. 1838 – викуплений з кріпацтва. 1840 – перша редакція «Кобзаря». 1845 – написання «Заповіту». 1847 – арешт. 1857 – закінчується період заслання. 1861 – помер у м.Петербурзі. Підведення підсумків другого туру. Конкурс серед глядачів на кращого декламатора поезій Шевченка. «Мені тринадцятий минало…» «І золотої, й дорогої…» «На панщині пшеницю жала…» «Садок вишневий коло хати…» 3 тур «Конкурс реставраторів» За 5 хвилин відновити пропущені слова в наведених рядках. «Садок вишневий … , хрущі над вишнями гудуть»(коло хати) «Малого сліду не покину на нашій… (славній Україні) «Як у Дніпра… воду позичає(веселочка) «Цвітуть сади, біліють хати, а на горі…(стоять палати) «Уже покликали … , а я собі у бур’яні(до паю) «Наша дума,… не вмре, не загине(наша пісня) «Нема на світі…, немає другого…(України, Дніпра) «Ну що б ,здавалося, слова, слова та голос-…(більш нічого) «Біленькі хати повалялись, стави … (бур’яном поросли) 3 тур. Прослухавши питання і обговоривши його, команда дає відповідь. Право відповідати надається команді, капітан якої перший піднесе руку. 1.Назвіть автора повісті «Тарасові шляхи» (О.Іваненко) 2.За вказаними цифрами назвіть вірш, який тут зашифровано:10, 1, 20, 19, 3, 12, 23. («Заповіт»). 3.Село, в якому провів дитинство Шевченко (Кирилівка). 4.Майстер живописних справ, у якого навчався і працював молодий Шевченко (Ширяєв). 5.Визначте віршовий розмір поезії «Реве та стогне Дніпр широкий». (чотиристопний ямб). 6.Ім’я сестри, яка була для Шевченка другою матір’ю (Катерина). 7.Художник-земляк, з яким Шевченко зустрівся у Літньому саду (Сошенко). 8.Великий російський художник, наставник і друг Шевченка (Брюллов). 9.Дата перепоховання Шевченка (22 травня 1861 рік). 10.Зараз ця гора називається Тарасова. А яка її попередня назва? (Чернеча). Учні: 1.Над широким Дніпром у промінні блакить І висока, і тиха могила. В тій могилі співець незабутній лежить, Що народу віддав свої сили. 2.Що народу віддав своє серце й пісні, Свої мрії, прозорі, досвітні. А навколо лани вдалині, вдалині, Розлетілись, як птиці блакитні. 3. Спи спокійно, поет! Образ сонячний твій Ні зітерти ні бурі, ні часу. В українській сім’ї, славній, вольній, новій Ми тебе не забудем , Тарасе ! 4.Збулись твої слова пророчі, І час оновлення настав І темні просвітились очі, Вчорашній раб всесильним став ! 5.Вперед , брати ! Все далі й далі, Як тихий надвечірній спів, Нам сяє в радості й печалі Ясний Шевченків «Заповіт» !. (Звучить мелодія «Заповіту») Журі підводить підсумки конкурсу знавців творчості Шевченка. |
Вікторина для знавців української мови та літератури Мета: поглибити знання учнів із лінгвістики; формувати навички колективної роботи; сприяти розширенню словникового запасу школярів;... |
Вірші Марії Підгірянки Марійка Підгірянка – дітям Мета. Розширити і поглибити знання учнів про творчий і життєвий шлях поетеси. Вчити учнів виразному читанню поезії Виховувати любов... |
Оксани Іваненко «Тарасові шляхи» Т. Шевченка, ознайомити учнів із поезіями Т. Шевченка, поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях поета |
Тема. Творчість Лесі Українки Мета Мета. Розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати... |
ТЕМА: Речення, його граматична основа. Речення з одним головним членом... МЕТА: поглибити знання учнів про граматичну основу речення, способи вираження підмета й присудка, дати загальне уявлення про речення... |
Тема: Урок позакласного читання Мета: Розширити знання учнів про творчість М. В. Гоголя; про письменника, як особистість; викликати інтерес до національної культури.... |
Тема: Поспішайте творити добро на Землі Мета: поглибити знання учнів про загально-людські якості, формувати уміння диференціювати ознаки доброго та лихого, систематизувати... |
Т. ШЕВЧЕНКО «ТОПОЛЯ». РОМАНТИЧНА ІДЕЯ НЕЗНИЩЕННОСТІ СПРАВЖНЬОГО КОХАННЯ,... Шній світ героїв; розвивати активний словник школярів, увагу, пам’ять, уміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження,... |
«ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ» Мета: поглибити знання учнів про історичне минуле нашої держави; формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів... |
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних... |