Тема: Мрії збуваються… (за повістю-казкою О. Гріна «Пурпурові вітрила»)


Скачати 33.07 Kb.
НазваТема: Мрії збуваються… (за повістю-казкою О. Гріна «Пурпурові вітрила»)
Дата15.12.2013
Розмір33.07 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок позакласного читання за повістю-казкою О.Гріна «Пурпурові вітрила» 7 клас.
Тема: Мрії збуваються… (за повістю-казкою О.Гріна «Пурпурові вітрила»)
Мета уроку: познайомити учнів із короткими відомостями про життєвий і творчий шлях О.Гріна ;
- формувати вміння і навички вести дискусію з приводу прочитаного, потребу мріяти;
- розвивати творчі здібності і нахили ;
- виховувати високі моральні якості учнів.
Обладнання: портрет О.Гріна , картки з правилами ведення диспуту, кольорові картки, макет вітрильника, музичний супровід, учнівські ілюстрації до твору.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Вчитель. «Мир, в котором живут герои Грина, может показаться нереальным только человеку, нищему духом», - сказав про творчість О. Гріна російський письменник К. Паустовський.
Як ви розумієте ці слова?
Орієнтовні відповіді учнів:
- Люди, на жаль, перестали вірити в чудеса і стали жорстокими.
- Потрібно завжди вірити у щось незвичайне.
- Людина, яка створила повість «Пурпурові вітрила», щира, мрійлива, добра.
Вчитель: Ваші думки слушні. І вірно ви помітили, що надзвичайну повість «Пурпурові вітрила» міг створити тільки надзвичайний письменник - Олександр Грін (Гриневський).
Сьогодні ми будемо говорити про нього і його прекрасний твір «Пурпурові вітрила» .

План
(на дошці, або на картках)

  1. О.Грін – мрійник і письменник.

  2. Зв'язок Гріна з Україною.

  3. Повість-казка «Пурпурові вітрила»

  4. Мрії збуваються.

(Учні записують тему уроку і план у зошити)

ІІІ. Виклад матеріалу.

Повідомлення учнів (учень може підготувати повідомлення звичайного характеру або від імені самого автора. В повідомленні необхідно звернути увагу на родину, зміну професії, участь у революційних подіях, літературну діяльність).
1. Життєвий і творчий шлях О.Гріна (коротка довідка)
2.Заочна екскурсія до будинку-музею у Феодосії (мультимедійна презентація чи фото-ряд, відео).
3. Створення повісті «Пурпурові вітрила».
Робота над текстом повісті «Пурпурові вітрила»
1. Групова робота


1група : скласти стислий план повісті.

2група : характеристика головних образів (Ассоль, А.Грей, Лонгрен).

3 група : інсценізувати уривок твору (на вибір учнів)

Виступи груп. Учні інших груп роблять записи у зошитах.

Інсценізація.
Евристична бесіда за текстом твору, використовуючи план , складений учнями 1групи.

Чи можуть наші мрії, іноді казкові і нереальні стати реальністю?
Учні висловлюють свої думки.
Вправа «Гронування»
Які асоціації у вас викликає пурпуровий колір?
Учні записують свої асоціації на кольоровому папері і прикріплюють на дошку, у формі вітрил, до вітрильника:


Життя

Серце

Кохання



Радість

Щастя



Вірність


Висновки: Для здійснення мрій необхідно віра і впевненість в своїх силах.

Творче завдання:

Напишіть міні-твір на тему : «Якими фарбами ви зобразили б життя героїв повісті «Пурпурові вітрила» ? (під музичний супровід учні працюють над творчою роботою).

Далі зачитуються 2-3 роботи.

Інші збираються, а потім формуються збірки учнівських творів.

IV. Підведення підсумків уроку.
Вправа «Мікрофон».
- Як ви ставитесь до мрійливості Ассоль?
- Хто допоміг здійснити мрії Ассоль?

-Ви б хотіли бути схожими на героїв твору ?
Відповіді учнів : (Ассоль дуже добра, чуйна, вірна дівчина. Вона залишилась без матері ,але не стала черствою і жорстокою. Вона була доброю і чуйною і доля її за це подарувала кохання,щастя…)

  • Вправа «Інтерв’ю» «Наші заповітні мрії»:

  • Про що ви мрієте?

  • Чи обов’язково мрія має бути пов’язана з матеріальними благами?

  • Чи маєте ви рожеві мрії?

Домашнє завдання

  • Підготувати виразне читання уривку із твору «Пурпурові вітрила» О.Гріна.

  • Підібрати музичний супровід до твору.

  • Підготуватись до уроку позакласного читання за твором О.Генрі «Дари волхвів».

Схожі:

Для учнів 5 класу Пригоди на сторінках сучасної книги
«Пригоди на сторінках сучасної книги (за повістю-казкою Івана Андрусяка «Стефа і її Чакалка»)»
Всеволода Нестайка «Незвичайні пригоди в лісовій школі»
Уроки читання за літературним твором – дитячою повістю казкою Всеволода Нестайка «Незвичайні пригоди в лісовій школі» (уривок)
Урок позакласного читання
Сьогодні свято. А хто знає яке? Так, сьогодні католицьке Різдво. А з чим асоціюється Різдво? (з подарунками, зі снігом, із казкою)....
Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба»...
Тема: Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба» та оповіданням «Пісня про правду») 7 клас
Тема. Коли любов в душі радіє, тоді народжуються мрії
Мета: формувати в учнів бережливе ставлення до навколишнього середовища; розвивати естетичні смаки та риси справжнього дбайливого...
Урок вивчення нового матеріалу) 5 клас Тема уроку: Образ Лиса Микити...
Мета: охарактеризувати образ Лиса Микити; набути умінь і навичок аналізувати художній образ
Вічна тема кохання… за повістю Квітки-Основ`яненка «Маруся»
Мета: Розкрити красу мови твору, ліризм і драматизм зображених подій; розвивати спостережливість і мовну культуру учнів; уміння сприймати...
Тема. Українська народна казка «Півник та двоє мишенят» Мета
Мета: Познайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її...
Уроку 10 клас Тема. Гобсек романтик чи реаліст? (за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек»)
Бальзак – романтик чи реаліст; повторити поняття «романтизм», «романтичний герой», «реалізм»; розвивати уміння учнів аналізувати...
За поезією українських авторів та українською народною казкою "Кривенька качечка"
Під мелодію вальсу до зали заходить Осінь з кошиком у руці. В кошику овочі, фрукти, колоски, гриби і т. ін
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка