ТЕМА УРОКУ: Пауль Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору. МЕТА УРОКУ


Скачати 72.49 Kb.
Назва ТЕМА УРОКУ: Пауль Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору. МЕТА УРОКУ
Дата 08.02.2014
Розмір 72.49 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
ТЕМА УРОКУ: Пауль Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик

повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору.

МЕТА УРОКУ:

  • коротко ознайомити учнів з особистістю та творчістю відомого німецького письменника Пауля Маара та повістю «Машина для здійснення бажань або Суботик повертається в суботу»; розкрити особливості сюжету та яскравість художнього світу твору «Машина для здійснення бажань або Суботик повертається в суботу»;

  • формувати навичка аналізу літературного твору; розвивати критичне, логічне мислення та творчу уяву учнів;

  • сприяти розширенню читацького кругозору, виховувати інтерес до читання сучасної дитячої літератури.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна презентація, портрет письменника,

виставка книг «Сучасна дитяча література».

ТИП УРОКУ: урок художнього сприймання твору

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

І. Організаційний момент

Зустріч з учнями .

Покажіть, який у вас настрій.

Усміхніться сусідові по парті, другому сусідові.

Привітайте один одного:

як хороші знайомі;

як космонавти з космосу;

як мільйонери у банку;

як щасливі люди.

ІІМотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети уроку

Бесіда

  • Що таке дружба, на вашу думку?

  • Яку людину ми можемо назвати другом?

  • Чи маєте ви друзів?

  • Якого друга ми можемо назвати вірним? Чи маєте ви вірних друзів?

  • Чи хотіли б ви мати казкового, чарівного, незвичайного друга?

  • Хто з літературних героїв міг би стати вашим другом? Чому?

  • Чи можуть бути дорослі друзями для дітей?

  • Чи можуть діти навчати дорослих і змінювати їх?

Вчитель. Отже, на сьогоднішньому уроці ми познайомимося з вами з досить дивним і незвичайним та надзвичайно цікавим веселим героєм, який став другом і сином для звичайного боязкого дорослого пана. І що саме дивне, зумів його змінити. Я думаю вам вже цікаво зустрітися з цим дивовижним створінням. А ось він! Погляньте! ( перегляд фрагменту фільму про Суботика на німецькій мові. Німецький сайт www.dassams.de).

Вчитель. Хто цей герой? Як його звати? Можливо ви з ним уже знайомі? Про що він нам розповідає, хто зрозумів із трейлера? Отже наш урок присвячений саме цьому цікавому герою.

Тема нашого уроку: «Пауль Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу". Яскравість художнього світу твору».

А завдання до уроку спробуємо сформулювати самостійно за схемою

Навчитися

Розвивати

Виховувати

ІІІ Сприймання нового матеріалу.

Вчитель У нас працювали творча група і підготувала нам знайомство із Суботиком та його друзями і родиною (Творча група1. Представляє міні-презентацію «Герої твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань або Суботик повертається в суботу» )

Виступ творчої групи

Суботик – герой творів Пауля Маара. Це дивовижна маленька істота з цупкою рудою чуприною. Замість носа у нього хоботець, обличчя все у синіх цятках, за допомогою яких можна здійснювати бажання. Любить ласувати деревиною, гумою чи папером. Вміє складати вірші про події,що відбуваються у його житті. Веселий, пустотливий.

Пан Пляшкер – названий батько Суботика. Несміливий закомплексований дорослий чоловік. Живе у найманій квартирі. Боїться свою хазяйку та свого начальника. Має багато бажань, але не може сам нічого зробити.

Пані Моркван – власниця квартири, у якій живе пан Пляшкер. Строга, серйозна пані, любить чистоту. Вимоглива до свого мешканця.

Пан Вівторакус – друг пана Пляшкера. Дуже відповідальний. Любить тварин та птахів. Добросердечний, запальний.

Вчитель. Ми познайомилися із головними героями твору. І перевіримо як ви знаєте зміст. Ділимося на дві команди ( підходимо до стола і витягуємо листівку із кольором)

Завдання 1.Розгадати кросворд, у виділеній колонці прочитаєте ім’я головного героя.




1




























2






















3




























4

























5































6
















7






















  1. Сині цятки на обличчі головного героя, які виконують усі бажання( веснянки);

  2. Дерево, яке виросло на кухні пані Моркван (яблуня);

  3. Друге ім’я головного героя(Робінзон);

  4. Господиня будинку, де мешкали герої(Моркван);

  5. Друг батька(Вівторакус);

  6. Колір волосся головного героя(рудий);

  7. Ім’я батька головного героя(Пляшкер).

Завдання 2. Вікторина

  1. У який день з’явився Суботик?

  2. Скільки тижнів чекав пан Пляшкер на повернення сина?

  3. Що мало відбутися у четвер, щоб Суботик повернувся?

  4. З ким завітав у гості пан Вівторакус?

  5. Для чого Пляшкер замовив три бляшані листки?

  6. Що робив Суботик кожного ранку?

  7. У що був одягнений Суботик?

  8. Яке мав волосся головний герой?

  9. Якого кольору були веснянки Суботика?

  10. Якого кольору був водолазний костюм героя?

  11. На чиєму горищі опинилися герої?

  12. Перше бажання пана Плаяшкера для машини для здійснення бажань?

  13. У якому ресторані хотіли пообідати герої?

  14. Що сталося з папугою пана Вівторакуса?

  15. Де відпочивали пан Пляшкер та Суботик?

  16. Хто хотів врятувати героїв з безлюдного острова?

  17. Яке бажання загадав пан Вівторакус,коли потрапив до машини для здійснення бажань?

  18. Що сталося з машиною для здійснення бажань?

  19. Хто ремонтував машину для здійснення бажань?

  20. Останнє і головне бажання пан Пляшкера?

Завдання 3. Знайди у тексті потрібне слово.( виписати з тексту цитати, пропускаючи головні за змістом слова)

Коло думок

  • Яке враження справила на вас повість-казка Пауля Маара?

  • Перекажіть епізод, який вас найбільше вразив?

  • Яким ви вперше побачили Суботика?

Рольова гра

Уявіть себе одним із персонажів твору і розкажіть про першу вашу зустріч із Субтиком ( від імені пан Пляшкера, пані Моркван, пана Вівторакуса, пана Амфібера, одного з туристів)

Робота з ілюстраціями до твору та кадрами із фільму.

  • Яким зобразив Пауль Маар свого героя на ілюстраціях, які намалював сам?

  • Яким побачили героя майстри кіно?

  • Чи збігаються ваші уявлення про героя з його творцями?

Творче завдання( робота в парах)

Скласти сенквей про Суботика

Суботик

Незвичайний , веселий, чудний

Розважається, співає, переконує, відпочиває

Пана Пляшкера він впевненим зробив

Дивак

Вчитель. А яким ви бачите «літературного батька» Суботика? Що це може бути за людина?

Коло думок учнів

Виступ творчої групи 2.Представлення Пауля Маара. Презентація «Пауль Маар – відомий німецький письменник»

ІІІ. Узагальнення і систематизація

Яким було життя пана Пляшкера до появи Суботика?

Яким воно стало з його появою?

«Незакінчене речення»

Художній світ твору …

ІV. Оцінювання роботи учнів на уроці.

V. Домашнє завдання.

Автор нам не вказав про те чи Суботик - хлопчик, чи дівчинка. А як думаєте ви? Обгрунтуйте свою думку.

Намалювати ілюстрації до улюбленого епізоду з твору.

Схожі:

Тема: Жити з сонцем у душі (за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»). Мета
Тип уроку: урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
Тема: Вічна загадка людської душі… (за новелою М. Коцюбинського «Сон») Мета
Тип уроку: урок позакласного читання, урок вивчення та аналізу художнього твору (духовно-естетичне сприйняття твору)
УРОК 47 Тема уроку
Мета уроку: Формувати уміння учнів знаходити ймовірність здійснення принаймні однієї з незалежних подій
Тема уроку
Мета: продовжити ознайомлення учнів з особливостями жанру літературної казки; учити самостійно визначати головну думку художнього...
Тема. Візуальні мистецтва. Архітектура. Скульптура. Мета уроку
Мета уроку: дати поняття «архітектура», «скульптура»; навчити розпізнавати види архітектури та скульптури; розвивати навички сприймання...
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку
Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач
Тема : Цінності дитинства та їх сприйнятя в дорослому житті. Вплив...
Мета : вчити школярів висловлювати власну думку, розвивати навички переказу художнього твору, зв'язне мовлення учнів, уміння вести...
Тема. „Собори душ своїх бережіть, друзі”
Мета: розкрити образи твору і їх проблемне навантаження; підсумувати вивчення творчості Олеся Гончара; закріпити вивчене про образи...
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Уроку. «Правда про війну в оповіданні Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Містить характеристику предметного світу оповідання, дає можливість дослідити значення образів – символів та увиразнити провідну...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка