Тема уроку: «Йду до людей з відкритою душею » Мета уроку


Скачати 56.2 Kb.
Назва Тема уроку: «Йду до людей з відкритою душею » Мета уроку
Дата 07.01.2014
Розмір 56.2 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок


Тема уроку: «Йду до людей з відкритою душею...»
Мета уроку: ознайомити учнів з творчістю Дар'ї Горлиці; розвивати естети­чні смаки школярів, вміння серйозно сприймати поезію, аналі­зувати почуте й прочитане, робити власні висновки та узагаль­нення; сприяти формуванню у школярів почуття патріотизму і гуманізму.

Тип уроку: урок-автограф (урок літератури рідного краю).
Хід уроку:

(Святково прикрашений клас. У виконанні директора сільського будинку культури Галини Борківець звучить пісня «Вальс котелевських ночей» на слова Л.Ларіонової; музика О.Чепурного).

Учитель:

— Мій рідний край! Які чудові слова цієї пісні! Чи можна сказати краще про ту землю, де народився, живеш, де привітно усміхаються до тебе віконця батьківської хати, де змійкою в'ється стежина дитинства. Мені здається, що людину не можна назвати людиною, якщо вона не любить своєї землі, забуває про свою колиску. Ми повинні не тільки любити свій край, а й знати його історію, культуру, літературу — минулу і су­часну. Знати, щоб не збідніла наша душа. Цій темі присвячено сьогоднішній урок літератури рідного краю — урок-автограф «Йду до людей з відкритою душею». Чому урок-автограф? Та тому, що сьогодні ми всі (і кожен зокрема) отримаємо автограф від Людмили Іванівни Ларіонової.

Учень:

Йду до людей з відкритою душею,

Нехай на серці спокій чи штормить.

Життям, коханням, працею своєю

З людьми ділюсь я завжди, кожну мить.

Самій в собі мені здається тісно —

Йду до людей, щоб ширше бачить Світ

Життя — то хор,а люди його пісня,

І ритми буднів — музика, політ.

Учень:

— Людмила Ларіонова, Дар'я Горлиця, хто ж вона? (Учениця читає вірш Л.Ларіонової «Я — українка!»)

Літературознавець 1:

— Ми знаємо, що Людмила Ларіонова — обдарована поетеса, знана і ша­нована в Котельві жінка. Серце її ще змалечку прагнуло краси і світла. Допитлива дівчинка шукала у книжках відповіді на багато життєвих питань.

Літературознавець 2 :

— Людмила Іванівна Ларіонова (літературний псевдонім Дар'я Горлиця) народилася 1 січня 1946 року в Котельві Полтавської області, в сім'ї вчителів. Там же закінчила школу.

Літературознавець 1:

— Більшу частину свого життя (аж до виходу на пенсію) працювала в м. Суми лікарем. Відвідувала літературну студію «Зажинок». Друкува­лась в обласній та місцевій пресі, виступала на радіо і телебаченні. Її твори неодноразово відзначалися дипломами фестивалю «Сумські зо­рі». Повернувшись в рідне село, продовжує писати, веде активну гро­мадську і творчу роботу. Бере участь у поетичних конкурсах літстудії «Ветеран» у Полтаві. Публікується у збірках «Голос ветерана», «Пол­тавський сміхограй», різних газетах. Пісні та її тексти звучать на сце­нах району та обласного центру.

Літературознавець 2:

— Книга «Йду до людей» — це перша збірка в її творчому доробку. її ав­торка обстоює і утверджує загальнолюдські незрушні цінності — пра­цю, добро, любов, вікову щедрість і красу українських традицій, непо­вторну природу рідного краю.

Учитель:

— Звичайно, ми вже багато знаємо про Людмилу Ларіонову (Дар'ю Гор­лицю). Хотілося б знати ще більше. Людмила Іванівна люб'язно відпо­вість на всі ваші запитання.

Запитання учнів:

— Людмило Іванівно, звідки «родом» такий поетичний псевдонім Дар'я Горлиця?

— Але ж прізвище Ларіонова теж звучить досить мелодійно...

— Де бере початок Ваша творча стежка?

— Що змусило повернутися до Котельви?

— Який випадок із дитинства запам'ятався Вам найбільше?

— Ким Ви мріяли стати? Чи здійснилась Ваша мрія?

— Чи пам'ятаєте, коли почали писати вірші і що Вас спонукало до їх на­писання?

— Як готувалася збірка «Йду до людей?»

(Відповідаючи на запитання учнів Людмила Іванівна Ларіонова зачитала кі­лька віршів із своєї збірки)

Учитель:

— Глибоко патріотична громадянська лірика поетеси. Такі поезії як «Україні», «Україно моя», «Душа моєї України», «Я — українка», «Ве­личальна Україні» та інші — це священний гімн нашому древньому краю, це велика любов щирого серця.

(Учні читають напам'ять заздалегідь підготовлені вірші)

(Виступ літературного театру)

(Звучить пісня на слова Л.Ларіонової, музика В.Попіка «Величальна Украї­ні»).

Учитель:

— Чимало хороших поезій Ларіонової присвячено темі війни. Дитина по­воєнної Котельви, Людмила Іванівна, чутливо вловила те, чим жили люди у повоєнні роки, якою була для них війна, скільки принесла вона страждань і горя, кільки навіки перекреслила юних життів. Про це у віршах... А втім послухаємо...

(Учитель читає вірш «Немає забутих солдатів»).

(У виконанні учнів звучать вірші «Розстріляна зброя», «Салюти над Полта­вою», «Ветеранам», «Подвиг»).

(Авторка збірника читає вірші «Не був мій батько комуністом»).

Учитель:

— Наші учні не лише вивчили напам'ять вірші, а й написали свої вражен­ня від прочитаного.

(Учні читають свої твори-мініатюри)

Учитель:

— Окремо хотілося б сказати про інтимну лірику поетеси. Вона то журлива-задумлива, то окрилено-світла, але не залишає шляху до відчаю, зворушництва, нещирості і неправди. У цьому — позиція і характер автора.

(Виступ літературного театру)
Бесіда за поезіями

1. Яка тема об'єднує ці твори?

2. Хто є ліричним героєм поезій?

3. Які художні засоби використовує автор?

(Учні виписують їх в зошити)

4. Яка основна думка поезії?

5. Яку строфічну будову мають твори?

6. Як ви розумієте слова:

«Рука простягнута болить,

А серце серця не дістало...»?

Учитель:

— Людмило Іванівно, у вашій збірці багато віршів-присвят. Не боїтесь не­довговічності поезій, присвячених конкретним особистостям?

(Авторка збірки відповідає на запитання і зачитує такі вірші)

Учитель:

— Напевно, ще багато запитань хотіли б отримати відповідь школярі, та час наш обмежено. Аби хоч трохи задовольнити цікавість школярів, проведемо бліц-інтерв'ю. У ньому можуть взяти участь усі присутні; запитання – найрізноманітніші.

— Бажання писати не зникло після виходу першої збірки?

— Де можна придбати збірку?

— Коли до Вас приходить муза?

— Чи вірите в кохання з першого погляду?

— Що ви найбільше цінуєте в людях?

— Талант, на Вашу думку, це дар Божий чи невтомна праця?

— Які ваші улюблені квіти?

— Як ставитесь до творчості постмодерних поетів?

— Яку пору року любите найбільше?

— Хто може стати Вашим другом?

— Ваше хобі?

Учитель:

— Діти, чи сподобався вам урок сьогодні?

— Прошу написати про своє враження від уроку у форматі твору-мініатюри «Лист поетесі».

(Звучить пісня «Мій рідний край»)

Учитель:

— Ось така вона — жінка-українка, Людмила Ларіонова, Дар'я Горлиця.

— Впродовж прожитих десятиліть з'явився у неї солідний доробок - вір­ші, пісні, гуморески, проза. Писалося і творилося все це без претензій на членство в літературних об'єднаннях чи спілках. То був голос душі, який стримати було неможливо.

— Її вірші зворушують, змушують уважніше подивитися навкруги, заду­матися над своїм місцем у житті.

— Ми щиро вдячні Людмилі Іванівні за сьогоднішню зустріч, за урок-ав­тограф та автограф, залишений у наших серцях.

— Творчої Вам наснаги, Людмило Іванівно!

(Учні дарують квіти гості, твори-мініатюри, а вона підписує збірку для кла­су)


Схожі:

Урок 2 Тема уроку: Гідність та честь Мета уроку
Мета уроку: Соціалізація особистості через уявлення учнів про щастя, людську індивідуальність, характер; пояснити поняття «гідність»,...
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку
Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди
Урок дослідження Тема уроку
Мета уроку: дати учням поняття про займенник як частину мови, формувати вміння знаходити займенники у тексті, визначати їх морфологічні...
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку
Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку
Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку
Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна
Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу...
Тема уроку
Мета уроку: дати уявлення про значення ґрунту в природі і цінність його для людей, про шляхи забруднення і руйнування ґрунту, про...
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
УРОКУ Тема уроку
Методична мета уроку: Інтерактивне навчання учнів графічного представлення даних електронних таблиць засобами мультимедіа з використанням...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка