|
Скачати 49.47 Kb.
|
Урок - дослідження Тема уроку. Займенник як частина мови: морфологічні ознаки, синтаксична роль. Мета уроку: дати учням поняття про займенник як частину мови, формувати вміння знаходити займенники у тексті, визначати їх морфологічні ознаки, синтаксичну роль, виховувати почуття власної гідності, поваги до людей. Форми і методи навчання: елементи ТРВЗ-педагогіки (системно-функціональний аналіз, метод емпатії (перевтілення), інтерактивні форми навчання. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Оформлення дошки: тема, схема СФА, проблемні питання: для чого у мові «живуть» займенники? Для чого у світі живе людина?, девіз уроку. Методична довідка. Клас поділено на 3 групи. Протягом уроку склад груп буде змінюватися. На початку уроку діти поділені на групи відповідно до кольору карток. До складу «кольорових» груп входять учні з різним рівнем навчальних досягнень. В ході уроку учні розподіляться згідно номерів, які відповідатимуть рівню знань учнів. Хід уроку І. Оргмомент Учитель. - З яким настроєм прийшли на урок? - Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? - Продовжте речення « Сьогодні на уроці я хочу ….» Який девіз нашого уроку? (зачитують з дошки) Я, ти, він, вона – разом ми одна сім`я. Будем всі ми працювати, знання нові здобувати ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Стук у двері. Заходить учень (заздалегідь підготовлений) і звертається до класу: Він казав, щоб хтось із вас після уроку зайшов до нього. Якщо його не буде у своєму кабінеті – зачекаєте. У нього дуже важлива справа до вас. Так, наче все сказав. Нічого не забув? Не забудьте: це дуже важливо! (виходить з класу) Учитель. Та ні, мабуть, те, про що наговорив нам Сашко, не таке вже й важливе, якщо той, кому хтось із вас потрібний терміново, не підійшов до вас особисто. Важливе зараз інше. Це вивчення нової теми. Діти, а ви зрозуміли, кому і до кого треба прийти після уроку? Що було відсутнім у повідомленні? Ми сьогодні розпочинаємо вивчати ЗАЙМЕННИК. -Що вам уже відомо про цю частину мови? Наведіть приклади займенників. Пригадайте, які займенники вживав Сашко. Сьогодні ви поповните свої знання про займенник, з`ясуєте його морфологічні ознаки, синтаксичну роль. А на наступних уроках вас ще чекає багато нового, поки що вам невідомого. ІІІ. Вивчення навчального матеріалу
Займенники – зручні, хоч в них немає гри фарб справжнього живого мовлення, вони не можуть мати при собі яскравого епітета. Вони, як запасні гравці на футбольному полі або дублери в театрі, виходять на поле, коли змушено «звільняють гру» значущі слова.
Це питання, відповіді на які ми з вами будемо готувати протягом уроку.
Кожна група отримує картки із завданнями, схему СФА Завдання для всіх груп: заповнити систему і надсистему схеми Група зелених. Визначте основну функцію займенника. Для цього скористайтеся матеріалом підручника на стор. 226 (1-ий абзац) Група синіх. Запишіть властивості займенника. Для цього скористайтеся правилом на стор 226 ( 2-ий і 4-ий абзаци) Група червоних. Щоб з`ясувати, що є підсистемою займенника, ознайомтеся із розрядами займенників на стор. 225. Назви розрядів запишіть у схему.
(Учитель заповнює схему на дошці) Один із учнів робить узагальнення за схемою: 4. «Я- редактор» Прочитайте уважно текст. Обговоріть його у групах. Що б ви в ньому змінили? (Виправлення робити в друкованому тексті ). Відредагований текст запишіть у зошити, підкресліть займенники. Визначте відмінок) У кожного з нас повинна бути мета. Мета для людини, як маяк для корабля, без маяка корабель не потрапив би до берега: плавав би морем, корабля жбурляли б хвилі. А людина без мети не могла б жити, людина була б схожа на корабель без керма. 5. Продовжте речення і запишіть. Підкресліть займенники. Моя мета - ……… 6.Розбір займенника як частини мови - Давайте ощасливимо сьогодні хоч одного займенника і видамо йому посвідчення частини мови. (Групи заповнюють бланки посвідчення для займенника «моя») 1. Ім`я ________________ 2. Частина мови___________________ 3. Вказує на ознаку, предмет, особу, кількість (потрібне підкресліть) 4. Початкова форма_____________________ 5. Розряд за значенням____________________ 6. Відмінок______________________________ 7. Особа (якщо є)_________________________ 8. Число (якщо є)_________________________ 9. Рід (якщо є) ___________________________ 10. Синтаксична роль_____________________ ІУ. Закріплення вивченого матеріалу (Зміна складу груп: учні сідають у групи відповідно свого номера) 1.Завдання для груп. Група №1. Твір-перевтілення на одну із тем: «Я - весна», «Я- річка», «Я - пролісок», «Я – квітень» Група №2. Виконати вправу 407 (стор. 226). Вставлені займенники підкреслити Група № 3. Розподілити картки зі словами у два конверти: в один – займенники, в другий - інші частини мови (мої, тихо, чудовий, свій, вони, радісний, свято, ми, я, читати, швидкі, цей, себе, той, всі, сто, п`ятиповерховий, наш) 2. Звіт груп про виконану роботу 3 Вибірковий диктант. Учитель читає вірш, учні виписують займенники. Що таке людське життя, як його прожити, Щоб на старості років та й не пожаліти? Пролетить швиденько час, мій шановний друже, Швидко висохне вода у старій калюжі. З часом пізнається світ, пізнається доля, Пізнається і життя – на те твоя воля. Будь людиною простою, май хорошу душу. Бо людина – це є ти. Обійди калюжу. Якщо є сторонній шлях, піди по сухому, Тільки скривдити себе не давай нікому. Полюби усіх навколо, це тобі потрібно, І твоє звання – людина – ти відстоюй гідно. - То для чого людина живе на світі? У. Узагальнення матеріалу за СФА. (за схемою може без труднощів розповісти про займенник будь-який учень) - Для чого займенники існують у мові? ( для милозвучності мови, для уникнення небажаних повторів ) Порівняйте займенник з іншими частинами мови, які ми вивчили. Що спільного і відмінного у них? УІ Підсумок уроку. УІ Завдання додому: усний твір-перевтілення «Я - займенник», (з використанням займенників); письмовий міні-твір «Моя родина» Урок - дослідження «Займенник як частина мови: морфологічні ознаки, синтаксична роль» Горобець Олена Федорівна, учитель української мови та літератури ЗШ І-ІІІ ст. с. Могильне Гайворонського району |
Урок з елементами дослідження Мета Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) |
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки) |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Тема Сутність педагогічного дослідження На практиці, як правило, дослідник використовує як теоретичні, так і емпіричні методи дослідження. Таке дослідження прийнято називати... |
УРОК №46 Тема уроку Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки |
Урок 21 Тема уроку Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині |
УРОК №35 Тема уроку Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними |
УРОК 43 Тема уроку Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислення ймовірностей подій |
УРОК №28 Тема уроку ... |
УРОК 13 Тема уроку ... |