6 КЛАС УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА 2013


Скачати 122.62 Kb.
Назва6 КЛАС УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА 2013
Дата03.01.2014
Розмір122.62 Kb.
ТипАнкета
bibl.com.ua > Література > Анкета
ГЕНІЧЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I III СТУПЕНІВ № 4

6 КЛАС

УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА

2013


  • :

* біографію В.З.Нестайка , його твори та їх тематику;

* знати зміст повісті «Тореадори з Васюківки» ;

* знати визначення термінів «повість», «пригода», «пригодницька

повість».

  • :

* розрізняти поняття романтичного і пригодницького;

* розкрити особливості твору, його пригодницький характер;

* переказувати найцікавіші епізоди тексту;

* аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння;

*висловлювати власну аргументовану та толерантну думку.

  • :

*глибоку народну життєву мудрість, рідне слово;

*безкорисливість, патріотизм, щирість, гуманізм;

* позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний

світогляд, почуття дружби, любов до читання.

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\7.jpegАНКЕТА ПИСЬМЕННИКА

ВСЕВОЛОД ЗІНОВІЙОВИЧ НЕСТАЙКО

РІК НАРОДЖЕННЯ __________________________________________________________________________________________________________

МІСЦЕ НАРОДЖЕННЯ ______________________________________________________________________________________________________

ОСВІТА_________________________________________________________________________________________________________________________

ПРОФЕСІЯ _____________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРША ДРУКОВАНА КНИГА_______________________________________________________________________________________________

ТРИЛОГІЯ ПРО ЯВУ ТА ПАВЛУШУ _______________________________________________________________________________________

ШЕСТИТОМНИК ПРО ШКОЛУ В ЛІСІ______________________________________________________________________________________

ЛАУРЕАТ ЛІТЕРАТУРНИХ ПРЕМІЙ ІМЕНІ _______________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________

У 1979 РОЦІ РІШЕННЯМ МІЖНАРОДНОЇ РАДИ З ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТРИЛОГІЯ «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ» ВНЕСЕНА ДО _____________________________________________________________________________

________________________________________________________________________ ____________________________________________________________

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\1.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\9.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\3.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\i.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\2.jpeg

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\4.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\4.jpegc:\users\наташа\desktop\илюстрации\8.jpeg

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\image001.jpgТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ

ПОВІСТЬ - це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.

ПРИГОДА – це непередбачувані події , що трапляються з ким - небудь

ПРИГОДНИЦЬКИЙ ТВІР - це твір із захопливим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цього твору гострі конфлікти, а герої учасники багатьох цікавих подій, у яких з великою силою виявляються їх розум, винахідливість і мужність. Ці герої розкривають таємниці, здійснюють відкриття, показують чудеса відваги.

ПРИГОДНИЦЬКА ПОВІСТЬ

це твір,у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями.

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\image010.jpg ЦІКАВО ЗНАТИ :

У 1965 році на Харківській телестудія режисери С.Зелікін, В.Осипянц зняли  за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» дитячий пригодницький твір . Фільм отримав Гран-прі на Міжнародному фестивалі в Мюнхені (Німеччина),  1968 року і головну премію на Міжнародному фестивалі в Олександрії(Австралія) , 1969 року.

У 1983 році режисер Андрій Праченко зняв на кіностудії ім. О.Довженка дитячу комедію «Одиниця з обманом» за мотивами повісті В.Нестайко. Кінофільм за твором «Одиниця з обманом» отримав спеціальний приз на Міжнародному фестивалі в Габрово, столиці сміху в Болгарії.

c:\users\наташа\desktop\660d0cb4a1eaf47d4c7ffe787af18390.jpgc:\users\наташа\desktop\09120601411115126_f0_0.jpg

1.wmfТестові завдання за повістю В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»

(ч.1, р. I «Метро під свинарником. Тореадори з Васюківки. Собакевич»)

1. Яке прізвище було в Павлуші:

а) Завгородній; б) Собакевич; в) Рень; г) Нестайко.

2. Скільки коштуватиме проїзд у метро у Васюківці для вчительки арифметики:

а) три копійки; б) безкоштовно; в) одна копійка; г) п’ять копійок.

3. Чому будову метро хлопці вимушені були призупинити:

а) не вистачило будматеріалів; б) побачив тато і заборонив;

в) у підземелля потрапила свиня і все зруйнувала; г) лили сильні дощі.

4. Яке хобі було в діда Яви:

а) полювати; б) рибалити; в) доглядати за худобою; г) обробляти город.

5. Ким була Явина мати:

а) бригадир на заводі; б) ланкова кукурудзоводів; в) кухар; г) вчителька.

6. Яке лихо вчинив бугай Петька:

а) розбив сусідську огорожу; б) зіпсував комбайн Явиного діда;

в) загнав дачника на телеграфний стовп; г) зламав сторожовий курінь.

7. Хто став другою кандидатурою на участь у кориді:

а) льоха Манюня; б) корова Манька; в) бик Нафаня; г) цап Жора.

8. Яку шкоду вчинив цап Жора:

а) з’їв усю капусту; б) розбудив усіх посеред ночі;

в) з’їв сорочку Павлуші, поки той купався в калабані;

г) зайшов у будинок Павлуші.

9. До тореадорського реманенту друзів належали:

а) відро і хустка матері; б) простирадло і міцна мотузка;

в) капелюшок і килимок; г) ланцюг та червоний рушник.

10. Після чого Контрибуція розлютилася на хлопців:

а) коли її почали кусати мухи; б) коли вона захотіла пити;

в) коли один із хлопців ударив її по губі; г) коли Ява відбив їй ріг.

11. Як друзі врятували цуценя:

а) витягли його з криниці; б) нагодували;

в) витягли його з озера; г) знайшли йому господаря.

12. Як хлопчики назвали врятоване цуценя:

а) Полкан; б) Жучка; в) Шарик; г) Собакевич.

1.wmfТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ПОВІСТІ «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ»

(узагальнення )

1.Яришка, сидячи біля ліжка Яви, читала журнал:
а) «Котик-муркотик»; б) «Барвінок»; в) «Дзвіночок».
2. Ява прокинувся, коли на годиннику було:
а) десята година; б) пів на дев'яту; в) восьма година.
3. Яришка запропонувала Яві сніданок, який не містив такого харчу, як:
а) картопля; б) молоко; в) сир.
4. Як зверталася сестра до хворого Яви?
а) «Любий бгатику»; б) «Найрідніший мій!»; в) «Як почуваєш себе, миленький?!»
5.Дід Салимон любив повторювати, що їжа:
а) основне для здоров'я; б) джерело життя; в) робить людину добрішою.
6. Відчуваючи останні хвилини життя, Ява хотів побачити:
а) школярський спектакль п'єси М. Гоголя «Ревізор»; б) Павлушу, щоб попрощатися;

в) тата і матусю.
7.Перед власною смертю Ява, на згадку про себе, вирішив Яришці подарувати:
а) альбом з марками; б) велосипед; в) ковзани.
8. У якому класі навчалася Яришка? а) Першому; б) третьому; в) п'ятому.
9.Яву в Яришці дратувала: а) спритність; б) хитрість; в) лінь.
10.Замість смерті до Яви прийшла:
а) провідати вчителька літератури; б) подруга Яришки;

в) медичний працівник Люба Антонівна.
11.Будучи хворим, Ява з'їв сиру: а) кілограм; б) півтарілки; в) маленьку мисочку.
12.Медичний працівник дозволив Яві походити по кімнаті:
а) годину; б) півгодини; в) десять-п'ятнадцять хвилин.
13.Ява не довіряв медичним працівникам, бо вважав, що вони:
а) мусять заспокоювати хворих; б) тільки і роблять болючі уколи;

в) не думають про нього як про дитину.
14.Який художній засіб використаний у фразі: «Смерть поки що відступила»?
а) Епітет; б) метафора; в) алегорія.
15.З чим, на думку Яви, порівнюється торохкотіння кісток смерті?
а) Стукотом більярдних куль; б) гримкотінням велосипеду, що упав; в) стукотом

залізничних коліс.
16.За те, що Яришка падала з велосипеда, тим самим завдаючи йому шкоди, Ява
образливо її називав: а) свинею; б) коровою; в) опудалом.
17.Ява вважав, що або велосипед, або... а) сором; б) смерть; в) ганьба.
18.Велосипед Яви називався: а) «Ластівка»; б) «Орлятко»; в) «Україна».
19.Швидкість велосипеда порівнюється:
а) з блискавкою; б) вітром; в) підводним човном.
20.Ява з хвилюванням стежив, як Яришка на велосипеді впала, перечепившись:
а) через ковбок, на якому рубали дрова;
б) стару залізну діжу, яку збиралися віддати на металобрухт;
в) камінь, яким підпирали ворота.
21.Під вікном у Яви пахли: а) троянди; б) тюльпани; в) конвалії.
22. Кого не згадує Ява серед своїх товаришів, які мають велосипед?
а) Васю Деркача; б) Стьопу Карафольку; в) Кузьму Барила.
23. Яка основна вада була у Яришки під час розмови?
а) Багато жестикулювала; б) не вимовляла літеру «р»

в) відбувалися порушення у наголосах слів.
24. Під час хвороби Яви батьки, на його думку, були:
а) у відрядженні; б) на роботі; в) виїхали до родичів.
private_eye_following_a_ha.gifВІКТОРИНА «ХТО ЦЕ

1) «.Противна й плямиста, як географічна карта»

2) «.Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату»

3) «Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею зав’язує»

4) «Депутат райради, ланкова кукурудзоводів»

5) «Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить:

— Опозогив! — Вона букву “р” не вимовляє.— Загаза чогтова!»

6) «А взагалі характер. ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває»

7) «Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров’ячі прокльони. В калабаню лізти вона не хотіла. Вона була бридлива, охайна к

c:\users\наташа\desktop\илюстрации\2 (2).jpeg ВІКТОРИНА «ТАК ЧИ НІ ?»

  1. Хлопці хотіли прорити метро під клунею.

  2. За проїзд у метро хлопці збиралися брати п’ять копійок з учительки української мови.

  3. Дідусь у покарання примусив хлопців закопувати метро назад.

  4. Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки.

  5. Щоб витягти цуценя з криниці, хлопці принесли мотузку з дому.

  6. Кандидатура цапа Жори не підійшла на тореадорський бій, бо він був з одним рогом.

  7. Хлопці шукали порятунку від Контрибуції в калабані.

  8. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу.

  9. Сестра Яви не вимовляла літеру «Л».

  10. Театр хлопці організували разом з учителькою Галиною Сидорівною.

  11. Ява з Яришкою найчастіше сварилися через велосипед.

  12. Думаючи, що вмирає, Ява подарував Яришці свій магнітофон.

  • ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ

Які художні засоби автор використовує ? Ви вже знаходили їх у тексті, тому зараз я пропоную виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори.

ЕПІТЕТИ

МЕТАФОРИ

ПОРІВНЯННЯ










Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.

Дружба! Велике це слово- дружба!

Може, найбільше з усіх слів людських.

В. Нестайко

  • ГРА «ЗНАЙДІТЬ ІМ*Я»: розшифруйте імена і прізвища героїв повісті.

16,10,22,30,14,18 18,16,6,15,30,27,23,14

21,6,20,3,11,13 21,22,6,26,6,17,14,18

2,0,21,10,15,30, 22,20,18,28

КАРТА – ДЕШИФРАТОР

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

А

Б

В

Г

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

Й

К

Л

М

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ю

Я

  • Складання асоціативного куща «Справжній друг»



  • Складання сенкана зі словом Друг



  • Запишімо те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку, не красить підлітків

c:\users\a362~1\appdata\local\temp\finereader11\media\image1.jpeg

ПАВЛУСЬ + ЯВА

Бешкетники, неслухняні, необачні, не бажають учитися, кмітливі, винахідливі, люблять тварин, веселі, кмітливі, розумні, неслухняні, несерйозні, допитливі, необережні, дотепні, боягузи, добрі, сміливі, покірні, недисципліновані із почуттям гумору, вміють дружити .

tim_making_study_notes_lc.gifРОЗВ*ЯЗУВАННЯ КРОСВОРДУ :

По горизонталі

2. Синонім до слова калатало.

6. Прізвище письменника, який написав твір "Тореадори з Васюківки".

7. Ім'я головного героя, чий дід сварився за метро.

9. Те саме, що причандалля.

10. Прізвище Яви з твору "Тореадори з Васюківки".

11. Учителька якого предмету повинна була платити в побудованому Явою і Павлушею метро 5 копійок?

12. Кличка собаки із твору "Тореадори з Васюківки"

По вертикалі

1. Епічний прозовий твір, у якому автор розповідає про різноманітні події з життя здебільшого одного героя. Має великий обсяг.

3. Що відповів Ява Галині Сидорівні у Києві, коли та їх запитала: "Ви мене до інфаркту доведете! Де ви були? Де?"

4. Яке слово пропущено: "... смелее в бой, ..., .... Там ждет тебя любовь, Там ждет тебя любовь"?

5. Художній засіб, наявний у рядку: "От якби завжди можна було стежити за різними підозрілими шпигунами у метро на екскалаторі!"

8. Ім'я діда головного героя твору "Тореадори з Васюківки".



c:\users\наташа\desktop\илюстрации\4 (2).jpeg ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ ЗА ПОВІСТЮ :

МРІЯ

ДІЙСНІСТЬ







СМІШНЕ, КОМІЧНЕ

СУМНЕ







РОМАНТИЧНЕ

ПРИЗЕМЛЕНЕ, БУДЕННЕ







Схожі:

Методичний супровід проведення державної підсумкової атестації з...
«Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І.,Христенюк В. Ф.,Сидоренко...
Колісник Марина Володимирівна, учитель української мови та літератури
Упорядник: Колісник М. В. – учитель української мови та літератури Хорольської гімназії
7 клас УРОК-КАЗКА
Черноусова Л. М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ №135, м. Дніпропетровськ
Застосування технології розвитку критичного мислення на уроках української...
Кецова Вікторія Тихонівна, учитель-методист, учитель української мови і літератури Роганського аграного ліцею Харківської районної...
Актив ізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення української...
Це завдання в певній мірі реалізується через роботу над такою проблемною темою як активізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення...
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:...
...
6 клас Кудин Валентина Миколаївна, учитель української мови та літератури...
Мета: ознайомити учнів з творчістю Б. Грінченка, викликати в них глибоке співчуття до знедолених дітей
Вироблення навичок орфографічної грамотності під час вивчення теми...
Стрєльцова І. В., учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє
Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва
Урок літератури рідного краю\ ДОВЖЕНКО Н. Г учитель української мови та літератури НВК «Олімп»
МЕТА: допомогти учням ввійти в багатогранний світ поезії Галини Анатоліївни Могильницької
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка