|
Скачати 122.62 Kb.
|
ГЕНІЧЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III СТУПЕНІВ № 4 6 КЛАС УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА 2013
* біографію В.З.Нестайка , його твори та їх тематику; * знати зміст повісті «Тореадори з Васюківки» ; * знати визначення термінів «повість», «пригода», «пригодницька повість».
* розрізняти поняття романтичного і пригодницького; * розкрити особливості твору, його пригодницький характер; * переказувати найцікавіші епізоди тексту; * аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння; *висловлювати власну аргументовану та толерантну думку.
*глибоку народну життєву мудрість, рідне слово; *безкорисливість, патріотизм, щирість, гуманізм; * позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд, почуття дружби, любов до читання. АНКЕТА ПИСЬМЕННИКА ВСЕВОЛОД ЗІНОВІЙОВИЧ НЕСТАЙКО РІК НАРОДЖЕННЯ __________________________________________________________________________________________________________ МІСЦЕ НАРОДЖЕННЯ ______________________________________________________________________________________________________ ОСВІТА_________________________________________________________________________________________________________________________ ПРОФЕСІЯ _____________________________________________________________________________________________________________________ ПЕРША ДРУКОВАНА КНИГА_______________________________________________________________________________________________ ТРИЛОГІЯ ПРО ЯВУ ТА ПАВЛУШУ _______________________________________________________________________________________ ШЕСТИТОМНИК ПРО ШКОЛУ В ЛІСІ______________________________________________________________________________________ ЛАУРЕАТ ЛІТЕРАТУРНИХ ПРЕМІЙ ІМЕНІ _______________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________ У 1979 РОЦІ РІШЕННЯМ МІЖНАРОДНОЇ РАДИ З ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТРИЛОГІЯ «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ» ВНЕСЕНА ДО _____________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ____________________________________________________________ ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ ПОВІСТЬ - це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб. ПРИГОДА – це непередбачувані події , що трапляються з ким - небудь ПРИГОДНИЦЬКИЙ ТВІР - це твір із захопливим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цього твору гострі конфлікти, а герої учасники багатьох цікавих подій, у яких з великою силою виявляються їх розум, винахідливість і мужність. Ці герої розкривають таємниці, здійснюють відкриття, показують чудеса відваги. ПРИГОДНИЦЬКА ПОВІСТЬ це твір,у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями. ЦІКАВО ЗНАТИ : У 1965 році на Харківській телестудія режисери С.Зелікін, В.Осипянц зняли за твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» дитячий пригодницький твір . Фільм отримав Гран-прі на Міжнародному фестивалі в Мюнхені (Німеччина), 1968 року і головну премію на Міжнародному фестивалі в Олександрії(Австралія) , 1969 року. У 1983 році режисер Андрій Праченко зняв на кіностудії ім. О.Довженка дитячу комедію «Одиниця з обманом» за мотивами повісті В.Нестайко. Кінофільм за твором «Одиниця з обманом» отримав спеціальний приз на Міжнародному фестивалі в Габрово, столиці сміху в Болгарії. Тестові завдання за повістю В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» (ч.1, р. I «Метро під свинарником. Тореадори з Васюківки. Собакевич») 1. Яке прізвище було в Павлуші: а) Завгородній; б) Собакевич; в) Рень; г) Нестайко. 2. Скільки коштуватиме проїзд у метро у Васюківці для вчительки арифметики: а) три копійки; б) безкоштовно; в) одна копійка; г) п’ять копійок. 3. Чому будову метро хлопці вимушені були призупинити: а) не вистачило будматеріалів; б) побачив тато і заборонив; в) у підземелля потрапила свиня і все зруйнувала; г) лили сильні дощі. 4. Яке хобі було в діда Яви: а) полювати; б) рибалити; в) доглядати за худобою; г) обробляти город. 5. Ким була Явина мати: а) бригадир на заводі; б) ланкова кукурудзоводів; в) кухар; г) вчителька. 6. Яке лихо вчинив бугай Петька: а) розбив сусідську огорожу; б) зіпсував комбайн Явиного діда; в) загнав дачника на телеграфний стовп; г) зламав сторожовий курінь. 7. Хто став другою кандидатурою на участь у кориді: а) льоха Манюня; б) корова Манька; в) бик Нафаня; г) цап Жора. 8. Яку шкоду вчинив цап Жора: а) з’їв усю капусту; б) розбудив усіх посеред ночі; в) з’їв сорочку Павлуші, поки той купався в калабані; г) зайшов у будинок Павлуші. 9. До тореадорського реманенту друзів належали: а) відро і хустка матері; б) простирадло і міцна мотузка; в) капелюшок і килимок; г) ланцюг та червоний рушник. 10. Після чого Контрибуція розлютилася на хлопців: а) коли її почали кусати мухи; б) коли вона захотіла пити; в) коли один із хлопців ударив її по губі; г) коли Ява відбив їй ріг. 11. Як друзі врятували цуценя: а) витягли його з криниці; б) нагодували; в) витягли його з озера; г) знайшли йому господаря. 12. Як хлопчики назвали врятоване цуценя: а) Полкан; б) Жучка; в) Шарик; г) Собакевич. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ПОВІСТІ «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ» (узагальнення ) 1.Яришка, сидячи біля ліжка Яви, читала журнал: а) «Котик-муркотик»; б) «Барвінок»; в) «Дзвіночок». 2. Ява прокинувся, коли на годиннику було: а) десята година; б) пів на дев'яту; в) восьма година. 3. Яришка запропонувала Яві сніданок, який не містив такого харчу, як: а) картопля; б) молоко; в) сир. 4. Як зверталася сестра до хворого Яви? а) «Любий бгатику»; б) «Найрідніший мій!»; в) «Як почуваєш себе, миленький?!» 5.Дід Салимон любив повторювати, що їжа: а) основне для здоров'я; б) джерело життя; в) робить людину добрішою. 6. Відчуваючи останні хвилини життя, Ява хотів побачити: а) школярський спектакль п'єси М. Гоголя «Ревізор»; б) Павлушу, щоб попрощатися; в) тата і матусю. 7.Перед власною смертю Ява, на згадку про себе, вирішив Яришці подарувати: а) альбом з марками; б) велосипед; в) ковзани. 8. У якому класі навчалася Яришка? а) Першому; б) третьому; в) п'ятому. 9.Яву в Яришці дратувала: а) спритність; б) хитрість; в) лінь. 10.Замість смерті до Яви прийшла: а) провідати вчителька літератури; б) подруга Яришки; в) медичний працівник Люба Антонівна. 11.Будучи хворим, Ява з'їв сиру: а) кілограм; б) півтарілки; в) маленьку мисочку. 12.Медичний працівник дозволив Яві походити по кімнаті: а) годину; б) півгодини; в) десять-п'ятнадцять хвилин. 13.Ява не довіряв медичним працівникам, бо вважав, що вони: а) мусять заспокоювати хворих; б) тільки і роблять болючі уколи; в) не думають про нього як про дитину. 14.Який художній засіб використаний у фразі: «Смерть поки що відступила»? а) Епітет; б) метафора; в) алегорія. 15.З чим, на думку Яви, порівнюється торохкотіння кісток смерті? а) Стукотом більярдних куль; б) гримкотінням велосипеду, що упав; в) стукотом залізничних коліс. 16.За те, що Яришка падала з велосипеда, тим самим завдаючи йому шкоди, Ява образливо її називав: а) свинею; б) коровою; в) опудалом. 17.Ява вважав, що або велосипед, або... а) сором; б) смерть; в) ганьба. 18.Велосипед Яви називався: а) «Ластівка»; б) «Орлятко»; в) «Україна». 19.Швидкість велосипеда порівнюється: а) з блискавкою; б) вітром; в) підводним човном. 20.Ява з хвилюванням стежив, як Яришка на велосипеді впала, перечепившись: а) через ковбок, на якому рубали дрова; б) стару залізну діжу, яку збиралися віддати на металобрухт; в) камінь, яким підпирали ворота. 21.Під вікном у Яви пахли: а) троянди; б) тюльпани; в) конвалії. 22. Кого не згадує Ява серед своїх товаришів, які мають велосипед? а) Васю Деркача; б) Стьопу Карафольку; в) Кузьму Барила. 23. Яка основна вада була у Яришки під час розмови? а) Багато жестикулювала; б) не вимовляла літеру «р» в) відбувалися порушення у наголосах слів. 24. Під час хвороби Яви батьки, на його думку, були: а) у відрядженні; б) на роботі; в) виїхали до родичів. ВІКТОРИНА «ХТО ЦЕ ?» 1) «.Противна й плямиста, як географічна карта» 2) «.Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату» 3) «Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею зав’язує» 4) «Депутат райради, ланкова кукурудзоводів» 5) «Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить: — Опозогив! — Вона букву “р” не вимовляє.— Загаза чогтова!» 6) «А взагалі характер. ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває» 7) «Бігала навколо калабані і мукала на нашу адресу якісь свої коров’ячі прокльони. В калабаню лізти вона не хотіла. Вона була бридлива, охайна к ВІКТОРИНА «ТАК ЧИ НІ ?»
Які художні засоби автор використовує ? Ви вже знаходили їх у тексті, тому зараз я пропоную виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори.
Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова. Дружба! Велике це слово- дружба! Може, найбільше з усіх слів людських. В. Нестайко
16,10,22,30,14,18 18,16,6,15,30,27,23,14 21,6,20,3,11,13 21,22,6,26,6,17,14,18 2,0,21,10,15,30, 22,20,18,28 КАРТА – ДЕШИФРАТОР 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 А Б В Г Г Д Е Є Ж З И І Й К Л М 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я
ПАВЛУСЬ + ЯВА Бешкетники, неслухняні, необачні, не бажають учитися, кмітливі, винахідливі, люблять тварин, веселі, кмітливі, розумні, неслухняні, несерйозні, допитливі, необережні, дотепні, боягузи, добрі, сміливі, покірні, недисципліновані із почуттям гумору, вміють дружити . РОЗВ*ЯЗУВАННЯ КРОСВОРДУ : По горизонталі 2. Синонім до слова калатало. 6. Прізвище письменника, який написав твір "Тореадори з Васюківки". 7. Ім'я головного героя, чий дід сварився за метро. 9. Те саме, що причандалля. 10. Прізвище Яви з твору "Тореадори з Васюківки". 11. Учителька якого предмету повинна була платити в побудованому Явою і Павлушею метро 5 копійок? 12. Кличка собаки із твору "Тореадори з Васюківки" По вертикалі 1. Епічний прозовий твір, у якому автор розповідає про різноманітні події з життя здебільшого одного героя. Має великий обсяг. 3. Що відповів Ява Галині Сидорівні у Києві, коли та їх запитала: "Ви мене до інфаркту доведете! Де ви були? Де?" 4. Яке слово пропущено: "... смелее в бой, ..., .... Там ждет тебя любовь, Там ждет тебя любовь"? 5. Художній засіб, наявний у рядку: "От якби завжди можна було стежити за різними підозрілими шпигунами у метро на екскалаторі!" 8. Ім'я діда головного героя твору "Тореадори з Васюківки". ЗАПОВНИТИ ТАБЛИЦЮ ЗА ПОВІСТЮ :
|
Методичний супровід проведення державної підсумкової атестації з... «Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І.,Христенюк В. Ф.,Сидоренко... |
Колісник Марина Володимирівна, учитель української мови та літератури Упорядник: Колісник М. В. – учитель української мови та літератури Хорольської гімназії |
7 клас УРОК-КАЗКА Черноусова Л. М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ №135, м. Дніпропетровськ |
Застосування технології розвитку критичного мислення на уроках української... Кецова Вікторія Тихонівна, учитель-методист, учитель української мови і літератури Роганського аграного ліцею Харківської районної... |
Актив ізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення української... Це завдання в певній мірі реалізується через роботу над такою проблемною темою як активізація пізнавальної діяльності в процесі вивчення... |
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:... ... |
6 клас Кудин Валентина Миколаївна, учитель української мови та літератури... Мета: ознайомити учнів з творчістю Б. Грінченка, викликати в них глибоке співчуття до знедолених дітей |
Вироблення навичок орфографічної грамотності під час вивчення теми... Стрєльцова І. В., учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель |
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва |
Урок літератури рідного краю\ ДОВЖЕНКО Н. Г учитель української мови та літератури НВК «Олімп» МЕТА: допомогти учням ввійти в багатогранний світ поезії Галини Анатоліївни Могильницької |