|
Скачати 46.03 Kb.
|
7 клас УРОК-КАЗКА «Казка про те, як дієприслівник вів здоровий спосіб життя» Черноусова Л.М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ № 135, м.Дніпропетровськ Учитель вищої категорії, «Учитель-методист» Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми « Дієприслівник». «Казка про здоровий спосіб життя». Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про дієприслівник як особливу форму дієслова, дієприслівники доконаного і недоконаного виду, дієприслівниковий зворот; розвивати творчі здібності учнів, культуру мовлення, вміння знаходити дієприслівники в тексті та виділяти їх, редагувати речення; формувати навички групової та колективної роботи; виховувати культуру ставлення до власного здоров′я, до природи, навколишнього світу. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. Обладнання: таблиці, моделі розвиваючих завдань, підручник, картини циклу «Осінь у природі», намальовані учнями. ЗМІСТ І СТРУКТУРА УРОКУ I Організаційний момент Учитель. Рада вітати всіх присутніх на святі зустрічі з його величністю – Словом. Коштовний словесний вінок з рути-м′яти, запашного любистку, багряних маків та голубоокого барвінку так личить найдорожчому скарбу для кожної людини – рідній мові. У її володіннях багато незвіданого, казкового, таємничого, що чекає на своїх дослідників. Перед нами гостинно відчиняє двері поважна пані Морфологія. II Мотивація навчально-пізнавальної діяльності Репродуктивна бесіда, метою якої є створення сприятливої атмосфери для усвідомлення учнями індивідуального рівня знань та ступеня його узагальнення.
Усне повідомлення на лінгвістичну тему « Дієприслівниковий зворот». III Повідомлення теми, мети та завдань уроку Творче завдання, над яким учні працюють протягом уроку: 1.Аргументовано довести, чи доречно дібрано мовний матеріал уроку. 2.Фіксувати логічні домінанти – асоціативні коди кожного етапу уроку. IV Актуалізація та корекція опорних знань учнів з теми
Учитель. « Настав яскравий осінній ранок. Батько на прізвище Дієслово розбудив свого молодшого сина Дієприслівника о 6 годині, хоч сьогодні була субота. Тато справедливо вважав, що довгий сон не корисний для здоров′я. Його старший син – Дієприкметник – уїхав ще звечора на спортивні змагання. Дієприслівник встав з ліжка, потягнувся солодко, зліньки поприсідав, почухав потилицю і, позіхаючи, побрів умиватися. У ванній кімнаті подивився на себе в дзеркало і подумав: « Чим же я особливий?» 2. Прийом «Спостерігай» Завдання: із тексту, який буде далі читати вчитель, виписати всі дієприслівники. « Тепер треба було зробити зарядку, бо тато казав багато разів, що це піднімає настрій. Дотягнувшись рукою до носа, замислився: « Ну хто придумав цю зарядку, отруюючи дитині життя?!» Присів, схилившись, на підлогу( чомусь зранку ноги не тримають). Повернувшись для порядку вліво й вправо, вирішив, що заряду вистачить на цілий день». Учні читають виписані дієприслівники, даючи їм повну характеристику. Якщо у когось з учнів це завдання зроблене не дуже вдало, вони звертаються до таблиці підручника. 3. Гра «Ланцюжок». Передаючи по ряду листочок, кожен учень пише один дієприслівник, пов′язаний із фізичними вправами. Який ряд швидше впорається із завданням, той вибирає актора на наступний уривок казки. «Сьогодні вихідний , - подумав Дієприслівник снідаючи. – Чим же заповнити день?» Можна було б дивитися весь день телевізор, але зринуло в пам′яті, що казала сусідка – тітка Суржик.
Завдання: відредагувати текст, правильно перекладаючи дієприслівники. (Висновок про шкоду для здоров′я від сидіння перед телевізором).
«Дієприслівник вирішив, що краще він поїде в парк дихати свіжим повітрям і збирати…». Що ж буде збирати Дієприслівник учні дізнаються, коли розгадають ребус.
« Але тільки-но він вийшов з під′їзду, до нього з обох боків причепилися дві дівчини. Куди б він не пересувався, вони не відходили. Дієприслівник зустрів друзів, але дівчата не тільки не відійшли, а ще тісніше притиснулися до нього».
(Якщо хтось з учнів не може відповісти на це запитання, відкриває підручник і ще раз повторює розділові знаки при дієприслівнику). «Нарешті доїхав визволений дієприслівник до парку, але перед входом висіла табличка: «Відгадайте загадку, тоді пройдете».
Розшифруйте речення. Учні записують повний варіант речення: «Спілкування з природою бадьорить розум, даруючи єднання з прекрасним і вічним». Зробити повний синтаксичний розбір речення. ? Що ж побачив Дієприслівник в осінньому парку? Учні читають свої домашні твори або вірші про осінь. Демонструються дитячі малюнки.
V. Узагальнення та систематизація основних положень. Рефлексія 1. Учні задають один одному питання з теми. 2. Підводять підсумки уроку: про що нове дізналися, який матеріал зрозуміли краще завдяки мовному матеріалу уроку, які завдання були складними. VI. Домашнє завдання диференційованого характеру.
АНОТАЦІЯ Урок з української мови в 7 класі « Узагальнення та систематизація знань з теми «Дієприслівник як особлива форма дієслова». Урок у формі казки. Урок співпраці учителя з учнями, урок, на якому вчитель уміло використовує можливості учня для формування його як мовної особистості, здатної до активного розумового розвитку, до мовленнєвої діяльності в усіх її видах, до самовдосконалення духовних і моральних якостей; формування творчих компетентностей. Для вчителів української мови. Список використаної літератури Алексєєва Т. Розвивальне навчання – основа формування творчої особистості. УМЛШ. – 2-3. - №5. – с.17-19. Ворожейкіна О.М. 100 цікавих ідей для проведення уроку. – Х.:Вид. група «Основа», 2011. – 287, Карнаухова Л.О. Рефлексія як самоаналіз діяльності та її результатів. – Педагогічна майстерня. – 2011. - №4(4). – с.17-21. |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |
УРОК-КАЗКА (1 клас) Збірка містить розробки уроків в 1 – 4 класах з використанням інноваційних технологій навчання та оригінальний дидактичний матеріал... |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
Відділ освіти Єнакієвської міської ради «Володарка погоди»), як народжується Сніжинка і від чого тане (казка «День народження Сніжинки»), хто такі космічні гості – комети... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема... «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом,... |
Урок з елементами дослідження Мета Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження) |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ" На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш |
Методичні рекомендації щодо ведення журналу Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас,... |