|
Скачати 109.07 Kb.
|
6 клас Кудин Валентина Миколаївна, учитель української мови та літератури Монастирищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 2011р. за оповіданням Б. Грінченка „Грицько” Мета: ознайомити учнів з творчістю Б. Грінченка, викликати в них глибоке співчуття до знедолених дітей; розкрити психологію поведінки героїв; розвивати спостережливість, бажання зрозуміти задум автора, уміння уявляти прочитане, навички індивідуально-художнього аналізу твору, творчий потенціал дітей; дати імпульс внутрішній роботі думки учнів; виховувати почуття добра, милосердя, співпереживання, моральні чесноти. Обладнання: портрет письменника, дошка, зошити, підручники, схеми, скринька, бублик, вишитий рушник, карта, фото П. Лук’яненка „Круча”. Оформлення дошки: епіграф, проблемне запитання, теорія літератури, словник уроку. Епіграф: Проблемне запитання: Над чим спонукає замислитися твір Б.Грінченка „Грицько”? Тип уроку: комбінований Словник уроку: благородний – той, який відрізняється високими моральними якостями Теорія літератури: літературний портрет Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, усміхніться. Із цих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях, ми розпочнемо урок. Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над творами письменника, який все своє життя відстоював ідеал добра і любові, благородні людські почуття. А ім’я цього письменника – Борис Грінченко (звертаю увагу на портрет).
(Перечитати оповідання „Грицько”, підготуватися до його аналізу, виконати індивідуальні завдання.) ІІІ. Перевірка домашнього завдання Бліцопитування
( Дві цукерки і бублик.)
5. Чому мати не дозволяла Семену їсти вишні в їхньому садку? ( „ ... продам та хоч на спідницю наберу та тобі чоботи дам пошити ...” 6. У що Грицько нарвав вишень? ( У бриль) 7. Де хлопчик вирішив з’їсти вишні та бублика? (Біля річки над кручею) 8. З якою метою ішов Семен до Грицька? (Щоб вихопити бублика) 9. За що ухопився Грицько, рятуючи Семена? ( За камінь) 10. Кого побачив Грицько після того, як відкрив очі? (Батька, людей і Семенову матір) 11. Як Семенова матір подякувала Грицькові за порятунок її сина? (Тричі поцілувала) 12. Чи віддав Грицько свого бублика Семенові? (Автор про це не говорить) ІV. Робота над текстом оповідання Система завдань і запитань
Діти, я прийшла до вас на урок не з порожніми руками, а з чарівною скринькою. Як ви гадаєте, що в ній лежить? Не знаєте? Тоді послухайте загадку, яка допоможе вам відповісти на моє запитання. Як навколо об’їси, Серединки не проси. Ми такі гостинці – Дірка в серединці. (Бублики)
Вибіркове читання
(„Мати не дають їсти – кажуть: „продам, та хоч на спідницю собі наберу та тобі чоботи дам пошити... А то, кажуть, саме рам’я на нас таке, що й люди...”)
Читання за дійовими особами
Виразне читання уривків Засобами виразного читання відтворіть особливості вдачі персонажів, їхнє ставлення один до одного, а також автора – до них.
Прочитайте опис кручі та річки під нею З якою метою автор описує їх? Яке це має значення для розуміння зображеної далі події? (Автор ніби готує читача: щось має статися, наближається небезпека) Розгляньте фото П. Лук’яненка „Круча” Чи вдало відтворено те, про що описав письменник?
Прочитайте, як у тексті передано розпач матері, її відчай Виразне читання
Психологічний експеримент Гра „Ти – літературний герой”
Зверніть увагу, як це висвітлено в народній творчості (додаток 2) V. Закріплення вивченого - На основі вивченого матеріалу складіть (самостійно) порівняльну характеристику героїв (робота з картою) Порівняльна характеристика героїв
Заслуховування кількох характеристик:
VІ. Підсумок уроку - Діти, як ви гадаєте, чи досягли ми поставленої мети? Тож давайте підіб’ємо підсусок нашого уроку. ( Орієнтовні відповіді учнів)
Чужий хліб боком вилізе. Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.
VІІ. Оцінювання знань учнів. Аргументація оцінок
VІІІ. Домашнє завдання (диференційоване)
Б. Грінченка „Грицько”. Додаток 1 Схема до оповідання Б. Грінченка „Грицько” Додаток 2 Народні прислів’я та приказки
Додаток 3
|
«Невмируща поезія Лесі Українки» Підготувала учитель української мови та літератури Монастирищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 |
Кундель Валентина Олександрівна, учитель української мови та літератури Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області |
Відділ освіти Уманської районної державної адміністрації Боюс Галина Петрівна, учитель української мови та літератури Паланської ЗОШ І-ІІІ ступенів, перша кваліфікаційна категорія |
Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої... |
Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої... |
Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої... |
Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої... |
Учитель української мови та літератури Кременчуцької ЗОШ І –ІІІ ступенів... Диктант привчає учнів писати з максимальним зосередженням уваги, розвиває пам'ять, зір, слух, виробляє вміння свідомо користуватися... |
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист... Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика... |
Інтегрована інтелектуальна гра-змагання «Мови рідної розмай!» «Інтер», учитель української мови та літератури Верхньоторецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ясинуватського району Донецької... |