|
Скачати 86.72 Kb.
|
Тема уроку. ШЕРЛОК ХОЛМС І ЙОГО ТВОРЕЦЬ АРТУР КОНАН ДОЙЛ СЕКРЕТ ПОПУЛЯРНОСТІ ТВОРІВ ПРО ШЕРЛОКА ХОЛМСА. Урок додаткового читання. А. Конан Дойл. Оповідання «Пістрява стрічка», «Спілка рудих». Мета уроку: зацікавити учнів творчістю А. Конан Дойла, з’ясувати причини популярності художнього образу Шерлока Холмса, аналізуючи звички, здібності, захоплення, зовнішність, характер героя, метод його розслідування; розвивати творчі здібності учнів, уміння опрацьовувати інформацію; формувати уявлення про загальнолюдські цінності; виховувати гуманізм, нетерпимість до зла та повагу до розумних, сильних людей, які активно втручаються в життя і невтомно борються зі злом. Тип уроку: проблемний урок з елементами дослідницької роботи. Форма уроку: урок-дослідження. Методи: творчо-пошуковий, дослідницький. Прийоми: слово вчителя, бесіда, робота в групах, колективне складання схеми. Обладнання: портрет письменника, підручник, аудіо запис музики з кінофільму «Пригоди Шерлока Холмса і доктора Ватсона», мультимедійна презентація. Епіграфи до уроку Людина великого серця, велика на зріст, з великою душею. Дж. К. Джером Шерлок Холмс – це та людина, яка ніколи не жила, але яка ніколи і не помре. Орсон Уеллс (американський актор і режисер) Очікувані результати. Учень (учениця): переказує та аналізує зміст твору, розкриваючи характери героїв та манеру розслідування справи; дає визначення понять «детектив», «дедукція», визначає особливості жанру твору; ХІД УРОКУ І. Організація початку уроку. ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Ліро-епічний твір Жанр фольклору *Напружений сюжет Зображення подій певного історичного періоду Герої – історичні особи Створення фантастичних картин та образів *Різновид пригодницької літератури *Містить захопливу інтригу *Головний герой – детектив *Розслідування злочину *Наявність таємниці
IV. Представлення детективних клубів.
(Один клуб має назву «Руді», інший – «Холмс-13». Клуб «Руді» буде виконувати завдання, які стосуються оповідання «Спілка рудих», клуб «Холмс-13» – завдання до оповідання «Пістрява стрічка») V. Аналіз прочитаних оповідань.
Генрі Баскервіль, Джулія Стоунер, Вінсент Сполдінг, Джон Клей, місіс Фарінтош, місіс Степлтон, Грімсбі Ройлот, міс Гонорія Вестфейл, Джейбезе Вілсон, місіс Лаура Лайонз, Вільямс Моріс, містер Степлтон, Хелін Стоунер, Дункан Росс, Гуго Баскервіль. - З якого твору герої, яких не записали?
«Спілка рудих»
«Пістрява стрічка»
«Спілка рудих»: Об’ява у газеті Моторний помічник Вілсона Вивчення місцевості, де розташовувулася Спілка рудих Огляд контори містера Вілсона Засідка у темряві «Пістрява стрічка»: Заповіт місіс Стоунер Фальшивий дзвінок Душник Блюдечко з молоком Батіжок VІ. Робота із біографією письменника та його героя. (презентація)
Ім’я героєві А. Конан Дойл дав на честь свого партнера по грі в покер американського журналіста Олівера Віндела Холмса.
Доктор Ватсон про Шерлока Холмса: «У його незвичайній вдачі проявлялася двоїста природа цієї людини , і я часто думав, що дивовижна точність та проникливість народилася у ньому в боротьбі з поетичним, схильним до споглядання життєвим началом». «Ви справжній благодійник нації». «Незмірно щасливий, він просидів увесь вечір у кріслі, м’яко ворушачи в такт музиці своїми довгими, тонкими пальцями, і його лагідне, усміхнене обличчя, томливі, замріяні очі так не нагадували Холмса-детектива, безжалісного, розумного, завжди готового діяти, що аж не вірилося».
Шерлок Холмс про себе та свої справи: «Цей випадок врятував мене від нудьги». «Все моє життя – безперервне зусилля врятуватися ві банальної одноманітності існування. А отакі маленькі загадки допомагають мені в цьому». «Буду вам дуже вдячний, якщо ви покладете в кишеню револьвер. Револьвер – чудовий аргумент для джентльмена, який може зав’язати вузлом сталеву кочергу». «Завдання на три люльки. Прошу вас не обзиватися до мене хвилин із п’ятдесят» «Мабуть-таки, я приношу певну користь».
Цитатна доріжка.
Генріх Манн
Бертольт Брехт
Джеймс Чейз
Брати Гонкури
Анна Ахматова
VII. Підведення підсумків уроку. Отже, сьогодні з нами на уроці були літературні герої Шерлок Холмс і доктор Ватсон, які завжди цікаві людству. Читачі прагнуть їх наслідувати і знову і знову повертаються до них. Сподіваюсь, що і ви багато в чому будете брати з них приклад. Цікавинки - Шерлок Холмс є одним з найпопулярніших літературних героїв світу. Ще за життя Конан Дойля почали з’являтися автори, які писали свої твори про пригоди цього сищика. Оповідання про Шерлока Холмса створювали син Конан Дойля Андріан Конан Дойль, відомі письменники-детективісти Еллері Кввін, Стівен Кінг, Рекс Стаут і навіть президент США Франклін Рузвельт. - твори про Шерлока Холмса є найбільш екранізованими у світі. На сьогодні нараховують близько 213 кінофільмів за участю великого сищика. Найуспішнішим вважають англійський та радянський телесеріали. «Собаку Баскервілів» переносили на кіноекран 19 разів. Самого ж Холмса в кіно зіграли 117 акторів. - Радянський серіал про Шерлока Холмса (1978-1985), головні ролі в якому виконали Василь Ліванов та Віталій Соломін, визнали однією з найкращих постановок у кіно навіть англійці, а 2006 року Її Величність Королева Великобританії Єлизавета ІІ удостоїла звання Кавалера Ордена Британської імперії російського актора Василя Ліванова.
VІІІ. Домашнє завдання. 1. Письмово в робочому зошиті написати твір-мініатюру «Мій Шерлок Холмс». 2. Підготувати рекламний постер до улюбленого оповідання зі збірки «Записки про Шерлока Холмса» Артура Конан Дойла. 3. Створити титульну сторінку до улюбленого оповідання зі збірки «Записки про Шерлока Холмса» Артура Конан Дойла. 4. Скласти сенкани із такими словами: «особистість», «детектив», «Шерлок Холмс». ІХ. Оцінювання роботи учнів на уроці. |
Тема. Артур Конан Дойль. Оповідання «Пістрява стрічка». Майстерність... Мета: продовжити знайомство учнів з творчістю А. К. Дойля; на прикладі твору Пістрява |
Артур Конан Дойль автор популярних творів про знаменитого детектива... Тема: Артур Конан Дойль – автор популярних творів про знаменитого детектива Шерлока Холмса. Оповідання „Пістрява стрічка” |
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ «В’ЄТЬСЯ, НАЧЕ СТРІЧКА, НЕСПОКІЙНА РІЧКА» Мета: на зразках художніх творів поглиблювати уявлення дітей про природу рідного краю. Розвивати мовлення учнів, працювати над збагаченням... |
Уроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський Тема. Василь Сухомлинський. Оповідання " Горбатенька дівчинка". Урок виразного читання |
Урок позакласного читання Г. Г. Маркеса, допомогти учням збагнути ідею оповідання «Стариган з крилами», мотиви поведінки персонажів, їхні характери; з’ясувати... |
Урок рольової гри. Обладнання : портрет письменника, виставка його... Методи, прийоми й форми роботи: розповідь учителя, виразне читання (вчителем і учнями), рольова гра, аналіз поезій, укладання таблиці... |
Урок №21 Тема: Система образів та проблематика оповідання «Стариган з крилами» Мета: дослідити проблематику та систему образів оповідання; розвивати навички художнього аналізу твору, самостійно робити висновки,... |
Урок розвитку мовлення Чарівна, щедра, золотокоса, багата, барвиста, різнокольорова, пишнобарвна, строката, пістрява, яскрава, ошатна, чепурна, урочиста,... |
Обсяг і послідовність – Рівень 2 Ціль 2: Вказувати на текст під час читання учителем оповідання з книжки на підставці |
Обсяг і послідовність – Рівень 1 Ціль 2: Вказувати на текст під час читання учителем оповідання з книжки на підставці |