Уроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський


Скачати 56.99 Kb.
НазваУроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський
Дата11.12.2013
Розмір56.99 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Цикл уроків за творчістю В.Сухомлинського - " Бо я - людина"
Тема. Василь Сухомлинський. Оповідання " Горбатенька дівчинка". Урок виразного читання

Мета: удосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання вголос і про себе, розвивати зв'язне мовлення, уміння визначати головну думку оповідання, аналізувати твір, робити в процесі аналізу порівняння, узагальнення, коригувати увагу, мовлення, пам'ять; виховувати повагу до учительської праці, любов і доброту до ближнього, співчуття до своїх однолітків .

Обладнання. Виставка творів В.Сухомлинського; підручник; текст оповідання.

Тип уроку. Урок формування нових знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Підготовчий етап.

1. Організаційна частина.

(Привітання з учнями. Перевірка готовності учнів і класу до уроку).

ІІ. Основний етап.

1. Повідомлення теми й мети уроку.

– Сьогодніі ми проведемо урок виразного читання за творчістю В.Сухомлинського із циклу " Бо я — людина", і ознайомимося з одним із його оповідань, яке називається " Горбатенька дівчинка", та перед тим, як перейдемо до його вивчення, наші класні бібліографи презентують нам свою виставку дитячої літератури, автором яких є В.Сухомлинський.


2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Що означає бути справжньою людиною?

На це питання ми дамо відповідь, прочитавши цікаві і повчальні твори. А розпочнемо ми з оповідання Василя Сухомлинського " ( учні продовжують назву оповідання, назване учителем раніше)

3. Перевірка домашнього завдання.

На сьогодні вам було завдання знайти у тлумачному словнику значення слів "людяний" і "доброта." (Учні зачитують виписані тлумачення слів.)

ЛЮДЯНИЙ, а, е.

1. Який щиро, доброзичливо, чуйно ставиться до інших; уважний до чужих потреб; гуманний. Купер'ян.. натура товариська, веселий, людяний (Леся Українка, III, 1952, 722); Мушу признатись, що ті люди такі цікаві, такі добрі й людяні, що душа з ними одпочиває (Михайло Коцюбинський, III, 1956, 358); Він дуже людяний, оцей Стьопа Матюшенко. Завжди комусь допомагає, за когось клопочеться (Вадим Собко, Матв. затока, 1962, 232);

// Сповнений щирістю, гуманністю. Вона усміхалась людяною усмішкою, простягнувши до мене обидві руки (Олесь Досвітній, Вибр., 1959, 404); Велике й людяне серце було в Миколи Щорса, сповнене ненавистю до ворогів і палкою любов'ю до трудящого народу (Семен Скляренко, Легенд. начдив, 1957, 60);

// Оснований на гуманному ставленні до людини. Не залишим, не покинем (То закон людяний, чесний) Друга вірного в біді (Микола Шеремет, Дорога.., 1957, 21); Девіз Другого Московського Міжнародного кінофестивалю надзвичайно людяний: «За гуманізм кіномистецтва, за мир і дружбу між народами!» (Мистецтво, 5, 1961, 30);

// У якому є щирість, уважність, доброзичливість (про художні твори тощо). Деякі [оповідання] визначаються живим малюнком дійсного життя і глибшою, людяною думкою (Іван Франко, IV, 1950, 156).

2. рідко. Те саме, що людний. — А станьте ви [Вітри] на рівні ноги: На гори, доли, на людяні шляхи, на перелоги (Павло Тичина, I, 1957, 48).

ДОБРОТА, и, жін. Чутливе, дружнє ставлення до людей. Не шукай красоти, а шукай доброти (Українські.. прислів'я.., 1955, 116); Сміялися з його незграбного вигляду, але любили., за його доброту (Іван Франко, II, 1950, 217);

// Привітність, ласка, прихильність. Доброта так і просвічує в його одкритому лиці (Михайло Коцюбинський, I, 1955, 446); Скільки мудрості в поглядах на життя, скільки людяності, доброти в серці [Оленчука]. Сусіди йдуть до нього з своїми клопотами, і він., кожному чимось порадить, допоможе (Олесь Гончар, Таврія.., 1957, 351).
Слово вчителя.

- Всі ви маєте друзів, багато часу проводите з однокласниками, ділитесь своїми радощами, таємницями, невдачами й успіхами, а коли на деякий час розлучаєтесь з ними, з нетерпінням чекаєте зустрічі. Що потрібно для того, щоб ті, хто поруч, ставилися до вас з повагою, розумінням, мали бажання допомогти, підтримати вас у скрутний час, ви дізнаєтеся, прочитавши оповідання.
4. Запис дати і теми уроку на класній дошці, учні – у зошитах.
5. Первинне читання оповідання вчителем.
Опорне запитання
- Що боявся побачити учитель в очах своїх учнів?
6. Повторне читання оповідання вчителем та кращими учнями (2-3).

7. Фізкультхвилинка.

8. Мовчазне читання.

- Зараз ви прочитаєте оповідання мовчки. Після того, як ви прочитаєте, дасте відповіді на такі питання:

- Який іспит витримали діти?

9. Бесіда за змістом оповідання.

- Що робив клас, коли постукали у двері?

- Хто зайшов до класу?

- Якою була дівчинка?

- Чому так хвилювався вчитель?

- Який іспит витримали діти?

- Поясніть значення виразів: живенько відчинив, впилися в незнайому дівчинку, полегшено перевів дух.

- Як по-іншому можна назвати оповідання?

- Знайди в оповіданні зачин, основну частину і кінцівку.

10. Вибіркове читання.

- Знайдіть і прочитайте, як клас зустрів незнайому дівчинку?

- Знайдіть і прочитайте, які почуття пережив учитель?

- Знайдіть і прочитайте, що побачив учитель у очах дітей?
11. Визначення головної думки оповідання.
- Яка головна думка оповідання.
Учні усно визначають головну думку, записують у зошити.
ІІІ. Заключний етап.
1. Підсумок уроку.
- Що ми читали сьогодні на уроці?
- Хто є головними героями оповідання?
2. Пояснення домашнього завдання.

- Вдома вам потрібно навчитися виразно читати оповідання, переказувати.
Додаток
" Горбатенька дівчинка"

Клас розв'язував задачу. Учні схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

— Відчини двері й подивись, хто там стукає,— мовив учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п'ять пар очей впилися в незнайому дівчинку.

Вона була горбатенька.

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.

Учитель полегшено перевів дух.

— Цю дівчинку звуть Оля,— сказав директор.— Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:

— Я....

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.

Література

1. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи // Упоряд. Стебна О.В. – Х.: Вид. група ,, Основа”, 2006.-176с.

2. Лопухівська А.В. – Про виховання почуття відповідальності – 1989.

3. Словник української мови: в 11 томах. — Том 2, 1971. — Стор. 326.

4. Сухомлинський В. Вічна тополя. – К., 2003. 3.Сухомлинський В. Казки школи під голубим небом.- К., 1991.

5. Сухомлинський В. Чиста криниця. - К., 1993.

6. Чорнокозова В.М. – Бесіди на морально-етичні теми – 1996 .

Схожі:

Хід уроку І. Вправи на вдосконалення навичок читання
Матеріал уроку. Василь Сухомлинський "Який слід повинна залишити людина на землі?"
Урок 20 Тема: Толерантність основа людського спілкування
«Жити серед людей – це однаково, що ходити в казковому саду, де навколо тебе ніжні пелюстки квітів, на яких тремтять краплини роси,...
Ухомлинський педагог директор Сірош Надія Василівна
Василь Олександрович Сухомлинський — учитель з великої літери, один із видатних педагогів сучасності не лише в Україні, а й у всьому...
Десять Не можна Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ
Не можна ледарювати, коли всі працюють; ганебно байдикувати, розважатися, коли ти добре знаєш про це старші покоління працюють і...
«Система роботи щодо морально-етичного виховання дошкільнят»
У народі кажуть: день починається з ранку, річка з джерельця, а життя людини з народження та дитинства. «Дитина – ніжний паросток,...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів МУЗИКА
В. Сухомлинський. — Без музики важко переконати людину, яка вступає в світ, у тому, що людина прекрасна, а це переконання, по суті,...
Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи у навчальному закладі
Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з іншого — багатство народу, його майбутнє,...
Василь Сухомлинський Життя, педагогічна і суспільна діяльність
«Праця і моральне виховання» (1962), «Воспитание личности в советской школе» (1965), «Моральні заповіді дитинства і юности» (1966),...
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета
На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під...
Василя Сухомлинського В. Кондратова Застосування комп’ютерної графіки...
Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка