Міністерство освіти і науки України Відділ освіти Лохвицької районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Лохвиця 2013


Скачати 228.42 Kb.
НазваМіністерство освіти і науки України Відділ освіти Лохвицької районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Лохвиця 2013
Сторінка1/4
Дата17.12.2013
Розмір228.42 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3   4
Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти

Лохвицької районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Лохвиця 2013

Автор і укладач: Трубка Марія Михайлівна, учителька української мови та літератури Безсалівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Лохвицького району Полтавської області

Рецензенти:Науменко В.В.--методист відділу освіти Лохвицької районної державної адміністрації

Бохановська В.О.--учителька вищої категорії Безсалівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Практичні завдання з використанням технології критичного мислення, складені відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів "Українська література. 5-12 класи"(за редакцією Р.В. Мовчан). Вони допоможуть здійснити поточне і контрольне оцінювання навчальних досягнень учнів із української літератури у 5 класі, дадуть можливість учителеві зекономити час на уроці й оцінити кожного учня.

Для учителів-словесників та учнів.

Апробовано на районному методичному об'єднанні вчителів української мови та літератури.

Зміст

Слово в житті людини……………………………………………………………………..…………....3

Міфи та легенди українців. "Про створення землі", "Чому буває сумне

сонце?", "Про Зоряний Віз"………………………………………………………………………..…5

"Про вогонь", "Про вітер", "Про дощ", "Чому пес живе коло людини?"……7

"Дажбог", "Неопалима купина"…………………………………………………………………...9

Народні казки. Казка "Про правду і кривду"…………………………………..…..……..11

Казка "Про жар-птицю і вовка"…………………………………………………………..….……13

Казка "Красний Іванко і закляте місто"……………………………………………..….…….15

Літературні казки. Іван Франко. "Фарбований Лис"…………………………...………17

Василь Королів-Старий. "Хуха-Моховинка"……………………………………..………..19

Іван Липа. "Близнята"………………………………………………………………………….……….21

Василь Симоненко "Цар Плаксій"………………………………………………………..……..23

Загадки………………………………………………………………………………………………………...25

Леонід Глібов. "Химерний маленький", "Що за птиця?", "Хто розмовляє?"

"Хто сестра і брат?"………………………………………………………………………………………27

Леонід Глібов. "Квіткове весілля"…………………………………………………..………….29

Прислів'я і приказки………………………………………………………………………..…….…….31

Літописні оповіді……………………………………………………………………………..…….…….33

Олександр Олесь. "Княжа Україна"………………………………………………..…..………35

Драма-казка "Микита-Кожум'яка"………………………………………………..…..……….37

Антін Лотоцький. "Михайло-семиліток"……………………………………..……..……..39

І. С. Нечуй-Левицький. "Запорожці"…………………………………………..………..……..41

Оксана Сенатович. "Малий Віз"…………………………………………………..…….……...43

Т. Г. Шевченко. "Садок вишневий коло хати", "За сонцем хмаронька пливе…"……………………………………………………………………………………….………….…..45

КонстянтинаМалицька. "Чом, чом, земле моя…"…………………….…………......47

Констянтина Малицька. "Соловей"…………………………………………………….….49

Олена Пчілка. " Сосонка"……………………………………………………………………......51

П. Г. Тичина. "Гаї шумлять", "Блакить мою душу обвіяла", "Не бував

ти у наших краях!"…………………………………………………………………………………..53

Євген Гуцало. "Лось"………………………………………………………………………………57

Б. - Ігор Антонич "Весна", "Назустріч", "На шляху"………………………………..59

Григір Тютюнник. "Дивак"………………………………………………………………….....61

М. Вінграновський. "Перша колискова", "Ходімте в сад", "Сама

собою річка ця тече"……………………………………………………….………………………………….63

Тема. Слово в житті людини

1. Яка з прочитаних книг влітку вам сподобалась найбільше? Чому?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________2. Запишіть загадки про книжку

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Які книжки є найдавнішими?

______________________________________________________________________________________________________________________________

4. Продовжіть речення

Фольклор_____________________________________________________________________________________________________________________

5.Продовжіть речення

Образне слово ________________________________________________

_____________________________________________________________

6. Прочитайте речення «Під деревами, на білому, як цукор, снігу сіткою лягла тінь». Який художній засіб тут використано?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



k:\малюнки\images.jpeg

Тема. Міфи та легенди українців.

«Про створення землі», «Чому буває сумне сонце?», «Про Зоряний Віз»

1. Яке стихійне явище описується в легенді «Про Зоряний Віз?»

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Як ви думаєте, чому за народними уявленнями, у створенні Землі брали участь чорт і бог?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Допишіть речення:

Міф__________________________________________________________________________________________________________________________

4. На чиєму ви боці і чому: на боці сонечка, бо його образили, або на боці сестри, яку викрали та її брата що помстився за сестру?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Скільком людям допомогла дівчинка з легенди «Про Зоряний Віз?»

______________________________________________________________________________________________________________________________

6. Проаналізуйте поведінку дівчини з легенди "Про Зоряний Віз". Чи подобається тобі вона й чим?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

k:\малюнки\default.jpegт.jpegk:\малюнки\images2.jpeg

sunааааааааааааааааааааааа.jpg

andromeda.jpg

Тема. Міфи та легенди українців.

«Про вітер», «Про вогонь», «Про дощ», «Чому пес живе коло людини?»

1. Чому господар образився на вітер? (легенда «Про вітер») ______________________________________________________________________________________________________________________________

2. Вставте пропущене слово: «Перший вогонь каже: «Коли будеш гуляти, не спали там……… мого господаря, яке знаходиться на подвір’ї твого………(міф «Про вогонь»)

3. Які кольори веселки виконують роль насосу (міф «Про дощ") ______________________________________________________________________________________________________________________________

4.Чому лісові звірята радили самотньому псу спершу піти до вовка? (міф «Чому пес живе коло людини?») _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. За допомогою кольорових олівців візуалізуйте один із художніх засобів: «вітер наче насміхається» («Про вітер») або «лагодило драбину» («Чому буває сумне сонце?»)

.Словничок: візуалізувати - представити якесь явище у вигляді малюнка

6. Чому чоловікові перестало вестися господарство?

______________________________________________________________________________________________________________________________

img_6.jpg4desktop_ru_silniy_veter_1600_1604.jpg



zelovek_i_cobaka.jpg

k:\малюнки\imagesссс.jpegk:\малюнки\imagesіііі.jpeg

Тема. Міфи та легенди українців .

«Дажбог», «Неопалима купина».

1. «Неопалима купина»-- це міф чи легенда? Чому ви так думаєте?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Що пропонували вороги людям? (легенда «Неопалима купина»)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Поясніть, чому образ неопалимої купини є поетичним відображенням долі України та українського народу?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Що нового ви відкрили для себе, читаючи міфи та легенди давніх українців?

______________________________________________________________________________________________________________________________

5. Хто з дохристиянських богів «мав мужнє, широке, схоже на сонячне колесо обличчя й русяву бороду?»

______________________________________________________________________________________________________________________________

6. Які міфи та легенди ви читали додатково. Назвіть ці твори і поясніть, чим вони вас зацікавили?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



42547.jpg

Тема. Народні казки. «Про Правду і Кривду».

1. Допишіть речення.

Казка_________________________________________________________________________________________________________________________

2. Запишіть, що найбільше сподобалося в казці, що неприємно вразило. Чому?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Хто з героїв казки людина відверта, а хто—корислива? Чому ви так вважаєте?

______________________________________________________________________________________________________________________________

4. Які фантастичні персонажі, чудодійні предмети допомагають герою казки «Про Правду і Кривду?»

______________________________________________________________________________________________________________________________

5. Пофантазуйте, який вираз мало обличчя багатого брата, коли той довідався про успіхи бідного. Запропонуйте словесний портрет героя, використавши подані слова:

*обличчя—витягнуте, товстобоке, угодоване, щелепасте, розчервоніле, зблідле, стомлене.

______________________________________________________________________________________________________________________________

6. Які загальнолюдські цінності утверджує казка. Чому ви так вважаєте?

______________________________________________________________________________________________________________________________

97168835.jpg

Тема. Народні казки. Казка «Мудра дівчина»

1. Що спонукало Марусю виконувати завдання пана? Як це характеризує дівчинку?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Назвіть особливості казки.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________3. Як у казці зображено пана? Які засоби художньої виразності (епітети, порівняння) використано. Наведіть приклади.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________4.Якою ти уявляєш Марусю? Чи може вона так виглядати, як на картині "Українська дівчина" В. Маковського? Як ти думаєш, що в зовнішності людини найкраще свідчить про її розум?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Які риси вдачі, властиві дівчинці, підносить народ у казці.

______________________________________________________________________________________________________________________________

6. На які особливості родинного виховання звертається особлива увага у казці?

_______________________________________________________________

01273007.jpg

Тема. Народні казки. Казка «Про Жар—птицю та Вовка».

1. Чому страшний вовк стає помічником дурня? Вовк уособлює добро чи зло? Чи потворний він? _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Які пригоди трапилися з наймолодшим братом? Скільки їх було? Назвіть кожну з них.

______________________________________________________________________________________________________________________________

3. Хто з персонажів, на вашу думку, представляє світ фантастичний, а хто – реальний? Поясніть, який зі світів є добрішим, людянішим. Чому ви так вважаєте?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Які предмети побуту, одяг, вірування, родинні стосунки свідчать про те, що казка належить до українського фольклору?

______________________________________________________________________________________________________________________________

5. Спробуйте себе уявити на місці наймолодшого брата. Щоб ви зробили так само, а що по – іншому? Обгрунтуйте свої міркування.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Які духовні цінності підносить народ у казці?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



  1   2   3   4

Схожі:

На уроках біології”
ВІДДІЛ ОСВІТИ КАТЕРИНОПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ. РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
Відділ освіти Шосткинської районної державної адміністрації Районний...
Освітні системи в будь-якій країні світу повинні сприяти організації основних завдань соціально-економічного та культурного розвитку...
Програма з корекції тривожності засобами пісочної терапії під час...
...
ВІДДІЛ ОСВІТИ Амвросіївської районної державної адміністрації Амвросіївський...
Людина та її життя. Друга зумовлена тим, що сучасне покоління живе на зламі епох, зміна яких пов’язана з динамічними процесами у...
Відповідно до протоколу засідання журі конкурсу від 06. 04. 2013 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ...
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТ
Міністерство освіти і науки України Управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації
Міністерство освіти і науки України Головне управління освіти і науки...
А. К. Кравцов, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, підполковник
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ...
Міністерства освіти і науки проводиться Всеукраїнський конкурс юних зоологів і тваринників, метою якого є створення умов для творчого...
Відділ освіти Богородчанської районної державної адміністрації і. к за ЄДРПОУ 02143471

Міністерство освіти та науки, молоді та спорту України Відділ освіти...
На уроці спрямовуємо діяльність на те,щоб,озброївши дитину певними знаннями, навчити її шукати якомога ширше коло практичного застосування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка