|
|
Бурхливий, суперечливий суспільно-історичний розвиток світу в першій половині XX ст. Зміна світоглядних та естетичних систем. Складність та неоднозначність художнього процесу цього
періоду.
|
|
|
|
Модернізм як неокласична модель культури, найновіше й найпослідовніше втілення естетико-художнього перевороту XX ст. Авангардизм та його основні течії. Доля реалізму. Елітарна та масова культури..
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях Франца Кафки. Оповідання «Перевтілення».Своєрідність світобачення та його художнє втілення в оповіданні Франца Кафки «Перевтілення». Грєгор Замза та його родина. Особливості стилю письменника.
|
|
|
|
Р.з.м. Творча робота за новелою Ф.Кафки «Перевтілення».
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях ірландського письменника Джеймса Джойса. Характерні риси його поетики: «потік свідомості», пародійність, іронічність, інтертекстуальність.
|
|
|
|
Психологічне есе «Джакомо Джойс», його автобіографічний характер.
|
|
|
|
Позакласне читання. М Пруст. «У пошуках утраченого часу».
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях російського письменника Михайла Булгакова. Булгаков і Київ.
|
|
|
|
Роман «Майстер і Маргарита» як вершина творчості письменника.Проблематика і система образів твору Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита». Особистість і влада, різні аспекти потрактування проблеми.
|
|
|
|
Твір Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита» — роман-міф. Трансформація міфічних мотивів; поєднання реальності та фантастики.Сатиричне змалювання радянських обивателів і функціонерів Москви 30-х років"XX ст. у романі .Трагізм долі митця (майстра). Утвердження сили творчості й кохання в долі героїв роману Михайла Булгакова «Майстер і Маргарита».
|
|
|
|
Р.з.м. Дискусія «Що таке істина?»
|
|
|
|
Письмовий контрольний твір за вивченими творами.
|
|
|
|
Глибинні зрушення в поезії початку XX ст. Модернізм і основні течії європейської поезії XX ст. Життєвий і творчий шлях австрійського поета Райнера Марії Рільке. «Орфей, Еврідіка, Гермес», «Ось дерево звелось». Життєвий і творчий шлях французького поета Ґійома Аполлінера. «Лорелея», «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй».
|
|
|
|
« Срібна доба» російської поезії, розмаїття літературних напрямів, течій та шкіл у поезії. Трагічні долі митців цієї доби. Життєвий і творчий шлях російського поета Олександра Блока! Символізм його поезій .Життєвий і творчий шлях російської поетеси Анни Ахматової. Втілення в творчості А. Ахматової ознак акмеїзму .
|
|
Із літератури другої половини XX ст.
|
|
|
|
Провідні тенденції в розвитку літератури другої половини XX ст. Нові тенденції у світовій літературі 1960-1970-х років: активізація провідних жанрів інтелектуальної прози, поезії, драматургії, літератури факту та вплив на белетристику; розвиток наукової фантастики та антиутопії. Переростання модернізму в постмодернізм у літературі останньої третини XX ст.
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях німецького письменника Бертольда Брехта. Б. Брехт як драматург-новатор. «Епічний театр» Брехта, його теоретичні засади й творча практика.
|
|
|
|
Драма Бертольда Брехта «Життя Галілея». Проблема моральної відповідальності вчених за наслідки наукових досліджень. Неоднозначність образу головного героя твору Бертольда Брехта «Життя Галілея». Інтелектуальний характер драми.
|
|
|
|
Контрольна робота.
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях французького письменника Альбера Камю; його філософські та естетичні погляди. А. Камю й екзистенціалізм.
|
|
|
|
Художнє осягнення подій Другої світової війни у світлі екзистенціальної філософії; абсурд і трагічний стоїцизм у романі Альбера Камю «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі Альбера Камю «Чума» .
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях американського письменника Ернеста Хемінгуея. Особливості його поетики й стилю.
|
|
|
|
«Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору Ернеста Хемінгуея .«Старий і море» — повість-притча про людину. Вплив Е. Хемінгуея на розвиток художньої прози XX ст.Маркеса.
|
|
|
|
Р.з.м. написання твору за повістю-притчею «Старий і море».
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях колумбійського письменника Ґабріеля Ґарсія .
|
|
|
|
Органічне поєднання буденного і фантастичного як характерні риси «магічного реалізму»в оповіданні «Стариган із крилами».Зустріч людей із янголом, її символічний сенс. Трагічне зображення ставлення людей до дива.
|
|
|
|
Письмовий контрольний твір за вивченими творами.
|
|
|
|
Із літератури кінця XX — початку XXI ст.
|
|
|
|
Постмодернізм — одне з найяскравіших літературних явищ другої половини XX ст., його теоретичні засади й художня (літературна) практика. Соціоісторичні, культурно-філософські та естетичні чинники розвитку постмодернізму в художній літературі.-Основоположні принципи постмодерністської поетики. Сучасний літературний процес.
|
|
|
|
Р.з.м. Дискусія : « Рольхудожньої літератури в житті сучасної людини».
|
|
|
|
Життєвий і творчий шлях сербського письменника Милорада Павича. Втілення в його оповіданні « Дамаскин» рис постмодернізму.
|
|
|
|
Оповідання Милорада Павича «Дамаскин». «Віртуальний історизм» як характерна ознака творчості письменника.
|
|
|
|
Позакласне читання. П.Зюскінд «Запахи»
|
|
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
|
|
|
|
Найвидатнініі здобутки світової літератури доби античності, Середньовіччя, Відродження, XVII і XVIII ст., а також XIX ст; (доби романтизму).
|
|
|
|
Найвидатніші здобутки світової літератури XIX ст. (доби реалізму та раннього модернізму), а також XX — початку XXI ст.( у тому числі сучасного літературного процесу).
|
|
|
|
Контрольна робота .
|
|
|
|
Я – літературно освічена людина.
|
|