|
Скачати 70.53 Kb.
|
Тема уроку: «Незвичайні подорожі з Жулем Верном» (6 клас) Мета уроку: - формувати інтерес до пригодницької та науково – фантастичної літератури; - показати, що вона розкриває глибокі соціальні й моральні проблеми; - ознайомити з біографією та творчістю Ж.Верна; - розвивати навички групової форми роботи; - виховувати вдумливого читача. Тип уроку: засвоєння нових знань. Нестандартний (урок – подорож). Обладнання: портрет письменника, виставка творів Ж.Верна, аудиокнига «П’ятнадцятирічний капітан»Жуля Верна , словник, тести, глобус. Хід уроку: Епіграф: Що б я не писав, що б я не вигадував – усе це завжди буде нижче від справжніх можливостей людини. Ж.Верн Організаційний момент: ( вітання, перевірка відсутніх,перевірка готовності до уроку). Оголошення теми уроку. Сьогодні ми знову звертаємось до теми « Людина в життєвих випробуваннях». Продовжує її твір «П’ятнадцятирічний капітан» знаменитого мрійника; фантазера, науковця і мандрівника, француза за походженням - Жуля Верна. Отже, рушаємо у незвичайні подорожі з Жулем Верном на нашому вітрильнику « Мрія». Постановка мети уроку (на дошці малюнок вітрильника або паперовий виріб) За час подорожі ми маємо: - познайомитися з життєвим і творчим шляхом письменника; - перевірити отриманні знання шляхом виконання тестової роботи; - удосконалити навички роботи в групах; - робити висновки, правильно формулювати свою думку. Але ми не можемо розпочати нашу подорож без знань з теорії літератури. Працюємо зі словниками, які у вас на парті. Дописати визначення, яких немає. (Додаток 1) Пояснення нового матеріалу. Всі запаслися знаннями з теорії літератури... Отже, в путь. Цю людину ще за життя сучасники називали «всесвітнім мандрівником», «віщуном», «чародієм», «пророком», «винахідником без майстерні». Він замислив описати всю земну кулю - природу різних кліматичних зон, тваринний і рослинний світ, звичаї і традиції всіх народів планети. З-під його пера вийшло 63 романи, які друкував його друг Етцель. Це французький письменник Жуль Верн. У перше наша швартовка у порту острова. «Життєвий шлях Ж.Верна» Виступ 1 команди (випереджальне завдання по біографії Жуля Верна)
Запитання до учнів 1 команди. Слово вчителя Подорожуємо до другого острова «Творчість Жуля Верна» Його творчість – це географічний калейдоскоп природничих і науково-фантастичних творів. «Творчий доробок майстра» Виступ 2 команди (випереджальне завдання по творчості письменника) Завдання для інших учнів: скласти конспект. Слова вчителя (доповнення, якщо потрібно) Багатотомна серія романів, яку він назвав «Надзвичайні подорожі» включає 63 романи та 2 збірки повістей і оповідань – близько 1800 книжних сторінок. Над “Надзвичайними подорожами ” письменник пропрацював понад 40 років ,а видання серії розтяглося понад півстоліття. “Незвичайні подорожі” являють собою універсальний географічний опис земної кулі. Крім того, в семи романах місцем дії служать моря й океани ,4 романи складають цикл “робінзонад”, у 3 романах події відбуваються в міжпланетному просторі . Перевірка засвоєних знань. Тестові завдання по варіантам.(Додаток №2) Самоперевірка. Прослуховування музичного уривку. Про який твір йшлося в записі? (аудиозапис, аудиокнига «П’ятнадцятирічний капітан»Жуля Верна, уривок) Слово вчителя. Наступна зупинка вітрильника «Мрія» - історія роману «П’ятнадцятирічний капітан» Виступ 3 команди (випереджальне завдання по історії створення роману «П’ятнадцятирічний капітан») Інші учні класу роблять нотатки в конспекті. Слово вчителя Більшість романів Жуля Верна написано понад 100 років тому, але ми й досі з інтересом читаємо їх. Як ви вважаєте – чому? (Варіанти відповідей : часи різні, а проблеми ті ж самі. Нас цікавить і хвилює те ж саме,що хвилювало людей багато років тому). Підсумовуючи і узагальнюючи все,що ми сьогодні почули, зробили, побачили, ми можемо визначити особливості творчості Жуля Верна, і тоді всім стане зрозуміло, чому нас цікавлять його твори. Ми наближаємося до тихої гавані «Підсумки уроку» Метод Прес. (Додаток №3) Робота в зошитах. Особливості творчості Ж.Верна
В одному з листів Ж.Верн писав: «Читач прагне не вчитися, а розважатися, і якщо хочеш учити його, взнаки не подавай, навчання повинне переплітатися з діянням, інакше мету не буде досягнуто». Ми відчуваємо любов і повагу письменника до людей. Він вірить у їх сили і творчі можливості. Ми бачимо це в його творах, і про це він говорить сам (епіграф уроку) «Що б я не писав, що б я не вигадував - усе це завжди буде нижче від справжніх можливостей людини». Жуль Верн.» Підсумки уроку: Вправа «Актуальний мікрофон».
Заключне слово вчителя На творах Жуль Верна виховувались тисячі юних читачів. Багато відомих вчених і винахідників з подякою згадують твори Жуля Верна, тому що саме вони допомогли їм знайти своє покликання, а іноді навіть наштовхували на відкриття. І коли космічна ракета вперше передала на Землю фотографію зворотнього боку місяця, одному з «потойбічних» кратерів було присвоєно ім’я Жуль Верн. Цей кратер прилягає до Моря Мрії. Я бажаю, щоб ваші мрії здійснилися і допомогли Вам у цьому твори Жуля Верна. Сподіваюсь, що наша подорож на вітрильнику «Мрія» по островах творчості Жуля Верна була цікавою та корисною і буде спонукати вас до читання захоплюючих творів цього автора. Домашнє завдання: прочитати І ч. роману «П’ятнадцятирічний капітан», підібрати цитати до характеристики образу Діка Сенда; скласти навігаційну карту для судна «Пілігрим»; скласти морський словник. Додаток №1Літературознавчий словникНауковий роман – це твір, в якому гострий та цікавий сюжет перетинається з викладом основ певних наук. Пригодницька література – Роман – Науково-фантастична література – це різновид художньої літератури, в якій зображується дивний і незвичайний світ, це твори, за основу яких взято ідею впливу досягнень науки і техніки на розвиток людства. Пригода – (лат. ad-venio, veni – траплятися, випадати на долю) – несподівана подія, сміливе починання. Додаток №2 Тестові завдання: перевірка знань І варіант
а) Англії; б) Франції; в) Іспанії. 2. Скільки романів склали творчий доробок Ж.Верна: а) 40; б) 75; в) 63. 3. Який новий жанр створив письменник? а) фантастичне оповідання; б) пригодницький роман; в) науковий роман. 4. Знання в якій із галузі наук допомагали Ж.Верну створити свої шедеври? а) географія; б) фізика; в) медицина. 5. Чи подорожував сам Жуль Верн? а) так; б) ні. 6. Перу письменника належить твір: а) «Острів скарбів»; б) «Діти капітана Гранта»; в) «Пригоди Тома Сойєра». 7. Роман Ж. Верна «П`ятнадцятирічний капітан» має ознаки: а) пригодницького роману; б) історичного роману ; в) фантастичного роману. 8. В якому місті Франції народився Ж.Верн? а) Париж; б) Марсель; в) Нант. ІІ варіант1. Чим з дитинства захоплювався Ж. Верн: а) романтикою морських пригод; б) мисливством; в) сільським господарством. 2. Улюбленим письменником Ж. Верна був: а) Фенімор Купер; б) Чарльз Діккенс. 3. Як називалась головна праця Ж.Верна: а) «Незвичайні подорожі»; б) «Пригоди та фантастика»; в) «Історія Франції». 4. До якої країни намагався втекти 11-річний Ж.Верн?: а) Африка; б) Австралія; в) Індія. 5. В якій галузі науки Ж. Верн писав наукові дослідження?: а) фізика; б) географія; в) історія. 6. Кого з видатних науковців надихали та спонукали твори Ж. Верна?: а) Ціолковський; б) Коперник; в) Ньютон. 7. Хто був видавцем творів Ж.Верна: а) Тромт; б) Уелдон; в) Етцель. 8. Який роман був надрукований у 1863 році і став першим твором, що дав поштовх для літературної діяльності Ж.Верна?: а) «Діти капітана Гранта»; б) «П`ять тижнів на повітряній кулі»; в) «Двадцять тисяч льє під водою». Додаток № 3 Метод “Прес” має таку структуру та етапи:1. Позиція Я вважаю, що... ( висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд) 2. Обґрунтування ... тому, що... (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції). 3. Приклад ... наприклад... (наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони підсилять вашу позицію). 4. Висновки Отже (тому), я вважаю... ( узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це заклик прийняти вашу позицію). Захищаючи свою позицію, намагайтесь дотримуватись структури методу “Прес”. |
УРОК №70 Тема уроку Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з геометрії за 8 клас |
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика» |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Тема уроку. Розв'язування задач. Мета уроку Один із учнів відтворює розв'язування задачі №8, а клас в цей час пише математичний диктант |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
Уроку Тема уроку План складено за підручником: Назаренко Н. В., Гармаш Л. В. Художня культура. 9 клас Харків. «Оберіг» 2009 р |
Тема уроку. Об'єм циліндра. Мета уроку Мета уроку: формування знань учнів про об'єм циліндра, а також умінь знаходити об'єми циліндрів |
Тема уроку. Площа сфери. Мета уроку Мета уроку: вивчення формули для площі сфери; формування вмінь застосовувати вивчену формулу до розв'язування задач |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |