|
Скачати 54.87 Kb.
|
Тема: Микола Гоголь «Тарас Бульба». Гоголь і УкраїнаЗавдання уроку: ознайомити учнів з відомостями про життя та творчість М. В. Гоголя, показати його зв’язок з Україною, вплив української культури та фольклору на творчість письменника, розкрити історію створення повісті «Тарас Бульба»; розвивати усне мовлення учнів, уміння висловлювати власну точку зору; виховувати любов до історії рідного краю, його культури; сприяти формуванню патріотичної позиції школярівОбладнання: портрет М. В. Гоголя, виставка його книг, реферати учнів, ілюстрації до повісті «Тарас Бульба», малюнки дітей, «Дім у Василівці», репродукція картини С. Васильківського «Козаки в степу».Тип уроку: засвоєння нових знаньОчікувані результати. Учні розповідають біографію письменника, переказують близько до тексту ключові епізоди повісті, порівнює відомості про козацьку добу, отримані на уроках історії та зарубіжної літератури, дають визначення поняття повість, патріотичний колорит, ідейний зміст повісті «Тарас Бульба».Гоголь увійшов у російську літературу як глибоко самобутній письменник, творчість якого мала значний вплив на розвиток реалістичного мистецтва. І. Організаційний момент. Діти об’єднані у три групи, в кожній з яких є спікер, історик, літературознавець, доповідач, секретар(доповідає про результати роботи в групі, фіксує правильні відповіді). І група: Біличенко, Вечеря, Скляров, Волошин, Явтуховська. ІІ група: Щербина, Нестеренко, Журбенко, Іваненко, Каракай. ІІІ група: Шушпанова, Куляєв, Костенко, Скубченко, Фоменко, Єсипенко. Секретарі кожної групи одержують таблички для фіксації перебігу уроку.
ІІ. Підготовка до сприйняття навчального матеріалу. Вступне слово вчителя. Серед відомих імен в українській культурі особливе місце належить Миколі Васильовичу Гоголю. Відомий класик російської літератури, творчість якого, на думку російського літературознавця Храпченка, «мала значний вплив на розвиток реалістичного мистецтва», своїм корінням, душею був тісно пов’язаний з Україною. Він тут народився, провів дитячі роки. Український фольклор, легенди, пісні увійшли до ранніх творів, принісши славу молодому письменникові, вирізнивши його серед інших. ІІІ. Оголошення теми, мети та завдання уроку. Вчитель оголошує тему, мету, очікувані результати уроку. ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу. 1.Учитель. Зараз ми вирушаємо в заочну екскурсію гоголівськими місцями. А допоможуть нам наші літературознавці-біографи:
О. Пушкіним, В. Жуковським, Плетньовим, Погодіним. Виходять друком збірки «Вечори на хуторі поблизу Диканьки». 1835 року вийшла збірка «Миргород», в якій була вміщена повість «Тарас Бульба», де письменник звернувся до яскравих сторінок української історії – епохи козацтва. 2.Фронтальна бесіда.
3. Працюють історики. Повідомляють про виникнення українського козацтва.
4. Увертюра до опери М. Лисенка «Тарас Бульба». 5. Висновки учнів про прослухане. 1. На початку чути грізний гуркіт. Це плескіт народного гніву. 2. 2 тема – наспівна, широка мелодія. Образ неозорих українських степів. 3. У пісні «Засвіт встали козаченьки» заклик до боротьби за рідну землю, за батьківщину. V. Закріплення вивченого матеріалу. Робота в групах: скласти короткі влучні висловлювання для характеристики Запорозької Січі. (Результати роботи оголошує спікер) VІ. Підсумки уроку. «Вільний мікрофон»
/Оцінювання дітей, подяка за виступи та відповіді/ VІІ. Домашнє завдання. Перечитати повість «Тарас Бульба»; дібрати приклади ратної звитяги українців у боротьбі за рідну |
Повість Гоголя «Тарас Бульба» «Тарас Бульба», таблиці: «Жанри епосу», «Тарас Бульба», репродукції картин: «Козак в степу» – С. Васильківського; «Дума про козака... |
Уроки за творчістю М. В. Гоголя М. В. Гоголь. «Тарас Бульба». Гоголь і Україна. Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності й козацької звитяги в... |
“М. В. Гоголь. «Тарас Бульба». Гоголь і Україна. Зображення в повісті... М. В. Гоголь. «Тарас Бульба». Гоголь і Україна. Зображення в повісті любові до України, героїзму, мужності й козацької звитяги в... |
Урок № Тема уроку ... |
Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба»... Тема: Україна очима М. Гоголя і Р. М. Рільке (за повістю «Тарас Бульба» та оповіданням «Пісня про правду») 7 клас |
Урок-дослідження М. В. Гоголя “Тарас Бульба”, прослідкувати зображення історичних подій в Україні, побуту та звичаїв Запорізької Січі |
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення... Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь ) |
Уроку української мови в 11 класі на тему: «Л ітературне краєзнавство.... М. Гоголя. Вироблення навичок самостійної роботи з додатковою літературою, виразного читання. Збагачення активного словника учнів... |
УРОК ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ «В МОЇЙ ДУШІ СПІВАЄ СОЛОВЕЙ…» Важко назвати куточок землі, подібний до Полтавщини, на літературному небосхилі якого сяяло б стільки зірок різної величини: Маруся... |
Тема. Микола Гоголь. Життя і літературна діяльність. Романтична умовність... Позиційними особливостями; формувати розуміння місця митця на порубіжжі двох культур – української та російської, розвивати вміння... |