|
Скачати 55.1 Kb.
|
Тема. Микола Гоголь. Життя і літературна діяльність. Романтична умовність оповідання «Вечір проти Івана Купала». Мета уроку: ознайомити учнів із основними подіями життя та творчістю письменника, змістом оповідання, його композиційними особливостями; формувати розуміння місця митця на порубіжжі двох культур – української та російської, розвивати вміння усного переказування прозового твору, розкриття його моральних мотивів, ідейного змісту; виховувати повагу до українських традицій, чистоту душі і моральність поведінки. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (особистісно зорієнтований). Обладнання: портрети письменника, виставка творів, фрагменти кінофільму «Вечір проти Івана Купала». Форми, методи, прийоми роботи: «Психологічний настрій», таблиця «Повинні знати і вміти», прес-конференція, міні-лекція, робота в групах, повідомлення учнів, складання «ланцюжка нахилів», конспектування, створення таблиці-опори, тестування, взаємооцінювання, «Мікрофон». Гоголь – справжній знавець людського серця! Наймудріший філософ! І найпіднесеніший поет повинен благоволити перед ним, як перед людинолюбцем! Т.Шевченко Перебіг уроку І. Організаційний етап ІІ. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальної діяльності *»Психологічний настрій» – Посміхніться один одному і побажайте успіхів! ІІІ. Визначення мети і теми уроку * Заповнення таблиці "Повинні знати і вміти" (спільно з учнями записуються завдання, які необхідно засвоїти протягом уроку, і вміння, які формуються) Повинні ЗНАТИ: Повинні ВМІТИ: біографію М.Гоголя знаходити цікаві факти його творчість визначати жанри зміст твору аналізувати текст композицію знаходити особливості композиції реальне і фантастичне узагальнювати ІV. Вивчення нового матеріалу
Микола Васильович Гоголь(1809-1852)
*Робота в групах за підручником 1 – с. 213-214: дитинство – юність 2 – с. 214-215: навчання – вибір професії 3 – с. 215: творчість 4 – с. 216-217: Київ – література 5 – с. 218: закордонне життя 6 – с. 219: релігійність – завершення долі * Виступи учнів із повідомленнями
фольклорист – мистецтвознавець – історик – письменник – видавець
– Як ви розумієте слова Т.Шевченка про М.Гоголя (епіграф)?
1. Джерела оповідання М.Гоголя «Вечір проти Івана Купала»:
2. Тема: зображення історії гріхопадіння Петра, скоєння ним злочину заради збагачення. Ідея: згубне втручання злих сил у людське життя, висока народна мораль засуджує злочини. Жанр: оповідання(повість). 3.Композиція Обрамлення: розповідь про діда-оповідача. Експозиція: опис характеру оповідача Хоми Григоровича, початок розповіді. Зав’язка: поява на хуторі Басаврюка. Розвиток дії: Корж виганяє наймита Петра, який укладає угоду з дияволом, іде в Купальську ніч за скарбом. Кульмінація: хлопець, засліплений багатством, убиває Івася. Розвиток дії: одруження з Пидоркою, їх нещасливе життя. Розв’язка: божевілля Петра, його смерть. Пидорка йде в монастир. Обрамлення: незвичайні події на хуторі. V. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок 1. Перегляд фрагментів кінофільму 2. Складання таблиці-опори «Реалістичне і фантастичне у творі»
3. Тестування (с. 228-229) VІ. Контроль, корекція та оцінювання знань
VІІ. Підсумковий етап 1. «Мікрофон»
VІІІ. Домашнє завдання 1. Створити рекламу твору за такими критеріями: — відповідність реклами художньому тексту; –– максимум інформації за мінімальної кількості слів; — логічність; — аргументованість; — доступність;
2.Опрацювати питання рубрики «Аналізуємо твір». |
Микола Гоголь «Тарас Бульба» Гоголь увійшов у російську літературу як глибоко самобутній письменник, творчість якого мала значний вплив на розвиток реалістичного... |
На Івана, на Купала Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна... |
Тема уроку: Виникнення Запорізької Січі Мета уроку Мета уроку: з'ясувати як і чому виникло українське козацтво; розповідати про появу перших січей і діяльність Дмитра Вишневецького;... |
Урок засвоєння нових знань. Обладнання уроку: Портрет С. Ф. Черкасенка,... Тема уроку: Спиридон Черкасенко. Цікава сторінка з життя митця. Образ донецького степу в поезії «Вечір у степу» |
Уроку Тема уроку: Значення періодичного закону. Життя та наукова діяльність Д. І. Менделєєва |
Уроку української мови в 11 класі на тему: «Л ітературне краєзнавство.... М. Гоголя. Вироблення навичок самостійної роботи з додатковою літературою, виразного читання. Збагачення активного словника учнів... |
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення... Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь ) |
УРОКУ Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя: виникнення (сентименталізму) та розвиток (класицизм, реалізм)... |
Тема: Михайло Старицький. Життя і творчість. Багатогранність діяльності.... Ти учнів із життям і творчістю письменника, розкрити багатогранність його спадщини, допомогти усвідомити ідейно – художній зміст,... |
Уроки 5, 6 Тема: Літературна балада. Особливості жанру літературної... Навчальна мета: дати визначення поняття «літературна балада», розкрити особливості жанру балади, особливості «німецької системи віршування»;... |