ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Скачати 170.01 Kb.
НазваВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Дата08.02.2014
Розмір170.01 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ВАТУТІНСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ ст. №1

ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Всеукраїнський конкурс: «Шкільна бібліотека»

Номінація: «Компетентний читач»

Тема проекту:
« Віктор Гюго – великий романтик Франції»


Зміст:
1. Мета та завдання проекту стор 1-4

2. Опис заходу стор 5 -12

ПРОЕКТ
Керівник проекту
Прізвище, ім’я,

по батькові Чубур Світлана Володимирівна

Овсієнко Тетяна Анатоліївна
Посада бібліотекар

вчитель французької мови

Тема проекту: Віктор Гюго - великий романтик Франції
Мета проекту:

Світова література:

* Висвітлити життєвий та творчий шлях Віктора Гюго, створити портрет письменника-романтика і гуманіста, захисника скривджених і знедолених;

* Сприяти усвідомленню учнями літературного та загальнолюдського значення творів Гюго.

Французька мова:

* Навчити розповідати про життя і творчість Віктора Гюго французькою мовою;

* Удосконалювати навички і вміння усного мовлення та аудіювання , як супровідного;

* Вчити інтонації французької поезії .

* Розвивати навички і вміння самостійної роботи з різними джерелами інформації, її пошуку і систематизації, робити узагальнення і висновки.
* Виховання інтересу до світової літературної спадщини, сприяти зацікавленості до читання;

* Виховання співпереживання до літературних героїв;

* Показати красу природи в поезії засобами іноземної мови.
Завдання проекту:

  1. Ознайомитися з життєвим і творчим шляхом Віктора Гюго українською та французькою мовами.

  2. Прочитати роман «Собор Паризької Богоматері» та ознайомитися з історією написання , його сюжетом і системою образів.

  3. Дослідити роль Гюго в становленні французького романтизму.

  4. Підготувати інформацію про історичний романтичний роман «Собор Паризької Богоматері».

  5. Зібрати інформацію про Собор як архітектурну пам’ятку.

  6. Дослідити і висвітлити життєві долі героїв.

1

  1. Створити групи, у яких збирати інформаційний матеріал, упорядкувати у вигляді рефератів і презентацій.

8. Ознайомити з біографією і віршами французькою мовою

Вид проекту: інформаційний, інтегрований, груповий, короткотривалий.

Змістовна галузь: колективно – творча робота


Віковий склад учасників: 15-16 років (9 - 11 клас)

Форма представлення

результатів проекту : позакласний захід з використанням презентації

Джерела і зміст

інформації

Тривалість проекту : короткотривалий
Технічне забезпечення

проекту : виставка книг, магнітофон, учнівські презентації,

малюнок собору.

Назва навчального

закладу:

Ватутінська спеціалізована школа І-ІІІ ст №1

Ватутінського міськвиконкому Черкаської області.


Місто: Ватутіне.

2


І етап – стратегія проекту

Аналіз проблеми та актуальність проекту.
Тема проекту: Віктор Гюго - великий романтик Франції
Визначення мети проекту – Виховання інтересу до світової літературної

спадщини, сприяти зацікавленості до читання;

Виховання співпереживання до літературних

героїв;

Показати красу природи в поезії засобами

іноземної мови.

Обговорення методів

дослідження :

збір і запис інформації життя і творчість Віктор Гюго,

детальний аналіз і вивчення зібраного матеріалу,

обробка матеріалу, опис, презентація.

Формування провідної проблеми :

Висвітлити життєвий та творчий шлях Віктора Гюго,

створити портрет письменника-романтика і гуманіста,

захисника скривджених і знедолених;

Сприяти усвідомленню учнями літературного та

загальнолюдського значення творів Гюго.

Створення координаційної групи
Координаційна група проекту

бібліотекар – Чубур Світлана Володимирівна

вчитель французької мови – Овсієнко Тетяна Анатоліївна

Пошуковий загін:

Литвин Вікторія - учениця 11 класу;

Макара Віталій - учень 11 класу;

Пересунько Анна - учениця 11 класу;

Головенко Дарія - учениця 11 класу;

Підчис Костянтин – учень 11 класу;

Павлова Аліна – учениця 10 класу;

Кононенко Ліза – учениця 10 класу;

Демчук Дарія – учениця 9-Б класу;

Головатенко Віктор – учень 9-А класу.
3

ІІ етап – планування проекту
1. Ознайомлення метою та провідною проблемою.

2. Формування учнівських груп

3. Визначення між групами напрямків робіт.

4. Збір інформації щодо об’єкту дослідницької діяльності.

5. Запис інформації.
ІІІ етап – реалізація проекту

1. Аналіз та обробка інформації.

2. Електронне оформлення інформації.

3. Опис життєвого та творчого шляху Віктора Гюго.

4. Презентація дослідницької діяльності.

4



Опис роботи
1-й слайд . Вірш «Париж» на фоні музики «Sous le сiel de Paris» –

Paris

Cette ville

Aux longs cris

Qui profile

Son front gris.

Des tois frêles

Cent tourelles

Clochers grêles

C’est Paris

Повідомлення мети заключного уроку.

Вчитель світової літератури:

Ми з вами здійснимо подорож до чарівної країни, яка дала світу багато видатних людей: письменників, поетів, композиторів, вчених, художників, діячів культури і мистецтва. Але наша мандрівка поверне нас у XIX століття і ознайомить з великим письменником, поетом, громадським діячем, захисником знедолених – Віктором Гюго.

Вчитель французької мови:

Le but de notre leçon est :

    • Faire connaissance avec la vie et l’oevre de Victor Hugo

    • Apprendre les poésie de Victor Hugo

    • Améliorer les connaissances en lecture, communication, compréhension

    • Faire les testes

    • Travailler dans le groupe, avec les sourses d’information, savoir faire la conclusion

    • Savoir apprecier les réponses des camarades et sa propre



3-й слайд - (портрет)



Віктор Гюго

Віктор - Марі Гюго по суті може бути названим монументальною фігурою французького романтизму. І це не є перебільшенням. Він залишився вірним принципам романтизму і проніс стяг романтичної естетики через усе XIX століття. Змінивши правила суворо-нормативного носія, Гюго став найвидатнішим теоретиком романтизму.

5

У передмові до драми „ Кромвель" він проголосив право художника на свободу творчості: „ Немає більше правил і зразків. Поет повинен мати радниками тільки природу і своє натхнення". Перше слово про Гюго скажуть наші біографи. Видатний лідер французького романтизму справив величезний вплив на всі л-ні жанри: поезію, драму, роман, літ. критику. У 25 років Віктор Гюго очолив л-ну школу-романтизму. Утворив і очолив групу „Сенакль", в якій були не лише письменники-романтики, але й видатні художник. Про це розповідь наших мистецтвознавців.
4-8-слайди-–біографія французькою мовою.

VICTOR HUGO

Les Anglais ont Shakespeare et les Italiens Dante, les Allemands ont Goethe et les Espagnols Cervantes, les Français, eux, ont Victor Hugo.

Victor Hugo, un grand poète, dramaturge et écrivain français,est né le 26 février 1802 а Besançon. Son père, officier dans les armées françaises, en 1810, est devenu général.

Le 10 juillet 1816, un jeune garçon de quatorze ans écrit dans son cahier: «Je veux être Chateaubriand ou rien». Chateaubriand est alors le plus connu des écrivains français, un homme politique important.

Ecolier, Victor Hugo écrit déjа des poésies. En 1819, il gagne le premier prix d'un concours de poésie et Chateaubriand appelle le jeune Hugo «l'enfant sublime».

Après 1820 V.Hugo a établi les relations étroites avec les romantiques et il est devenu leur chef. Il a écrit toute une série de drames romantiques: «Cromwelb (1827), «Hernani» (1830), «Ruy Blas» (1838) et d'autres.

Les romans les plus connus de V.Hugo sont: «Notre-Dame de Paris» (1831), «Les Misérables» (1862), «Les Travailleurs de la mer» (1866), «L'Homme qui rit» (1869), «Quatre-vingt-treize» (1874).

♦Les Misérables», c'est encore aujourd'hui le roman français le plus lu dans le monde. V.Hugo a mis quinze ans pour l'écrire» L'histoire de Jean Valjean et de Cosette permet а Hugo de raconter aussi son siècle: la bataille de Waterloo, le palais du roi Louis-Philippe, les barricades oщ ont été tués des enfants de treize ans, comme Gavroche, le jeune héros du roman, mais surtout la vie des pauvres gens.

V.Hugo a écrit une oeuuvre immense. Il s'est battu contre la peine de mort, pour l'égalité entre les hommes et les femmes, l'école pour tous, la démocratie.

Victor Hugo est mort а Paris, le 22 mai 1885.
9-11-й слайди -

Гюго, Берліоз, Делакруа. Часто ці імена ставлять поряд. Три вожді французького романтизму: великий письменник, великий композитор і великий художник.

У листі до Гюго Берліоз писав: „Ви геній, істота могутня, велетень, одночасно ніжний, безжалісний, витончений, мелодійний, вулканічний, той, що голубить і зневажає".

І сам композитор Гектор Берліоз прагнув бути таким у своїх романтичних творах.

6


Ледве чутний любовний шепіт і рев фантастичних сил, пасторальний наспів і безмежна іронія знайшли у „Фантастичній", та інших симфоніях, нові засоби вираження.

Коли ми слухаємо музику Ректора Берліоза, вона навіює нам такі образи: тріпотіння опромінених сонцем листочків, несміливі кроки закоханих, шелест трав у мирних полях, темні обличчя вбивць, чорні хмари, дзвони, що оплакують героя.

„Соловей орлиного зросту" - сказав про Берліоза Генріх Гейне.

Слухаючи „Фантастичну" симфонію композитора, згадуєш „Собор Паризької Богоматері" і картину Ежена Делакруа „Свобода, що веде народ".

У Франції відомого художника Ежена Делакруа вважали найенергійнішим та найбільш бурхливим серед усіх романтиків. Протягом усього творчого шляху Делакруа постійно звертався до історичних та героїчних сюжетів. Такими є його найвідоміші творіння: „Правосуддя Трояна", „Здобуття хрестоносцями Константинополя", „Битва при Пуат'є", „Битва при Нанеї" та багато інших.

Офіційне визнання та славу художникові принесла картина „Свобода, що веде народ"(1831р.). (Звучить «Марсельєза») Сюжет картини був навіяний подіями великої французької революції. Це одне із найбільш романтичних полотен художника. Саме за цю картину Делакруа отримав у петлицю стрічку Почесного легіону.
12-й слайд

В романі «Трудівники моря» Гюго показує трудову людину в боротьбі з морською стихією. Живучи на островах письменник бачив життя трудівників моря і відтворив їх у своєму романі. Гюго прославляє стійкість і мужність моряків у романтичній постаті Жільята, що перемагає сувору природу океанського острова.

У 1869р. Гюго створив один із найромантичніших своїх творів - роман «Людина, яка сміється». Події роману відбуваються в Англії в 17ст.. Це страшна історія про мандрівного актора Гуїнплена. У дитинстві його було викрадено і за допомогою операції перетворено на потвору. Викрадачі розраховували на те, що їм пощастить продати хлопчика мандрівним акторам. Зовнішність його була страшною, але душу він мав щиру і добру. Від імені всього народу Гуїнплен гнівно засуджував королівську владу і аристократію: «Те, що ви зробили зі мною, зробили з усім людським родом: спотворили його право, справедливість, істину, розум і думки». «Людина, яка сміється»,- це виклик жорстокому суспільству, в якому немає місця любові та співчуттю.

У 70рр.Гюго активно поєднував літературну працю з політичною діяльністю. Письменник стає сенатором, але не полишає писати. З'являється роман «93рік» про велику французьку революцію.

7

12-й слайд -

У 60-ті роки Гюго створив три прекрасних літературних романсів: «Знедолені», «Працівники моря», «Людина яка сміється». В цих романах яскраво звучить соціальна тема. В епіграфі до « Знедолених» говориться: «Доки не будуть розв'язані три основних питання нашого століття: пригноблення людей, падіння жінок, змучених голодом, виснажених дітей у нічній роботі. Доки на землі панують злидні і неуцтво - книги, подібні до цієї, не можуть бути некорисними. Вперше Віктор Гюго використовує у романі матеріали з життя сучасної йому Франції відмовляючись від звичайного романтичного підходу до подій і явищ, письменник дає ряд реалістичних образів. Ось Жан Вальжан, якщо за словами Гюго «уособлює весь народ цілком». Лише бідність довела його до становища злочинця каторжниця, і безсердечне суспільство закрило перед ним усі двері. Ось Фантіна, швачка, що ніяк не могла прогодувати свою дитину і змушена продавати своє волосся, зуби, а потім саму себе. Назавжди в пам'яті читачів лишається образ сміливого паризького хлопчика Гавроша, який нехтуючи небезпекою, героїчно б'ється на барикадах. «Знедолені» навіки увійшли у золотий фонд загальнолюдської культури.
Повідомлення про поезію:

LA POÉSIE DE V.HUGO (les recueils)

«Odes et ballades» (1828) - des souvenirs personnels, l'auteur chante un Moyen Age de Fantaisie.

«Les Orientales» (1829) - la description de l'Orient.

«lies Feuilles d'automne» (1831): la poésie intime qui célèbre la famille.

«Les Chants du crépuscule» (1835): les sentiments graves, il exprime ses déceptions politiques.

«Les Voix intérieures» (1837): le lyrisme personnel: ses souvenires, la nature, l'actualité.

«Les Rayons et les Ombres» (1840): le rôle du poète.

«Les Contemplations» (1856): poèmes organisés autour de la mort de sa fille Léopoldine.

«Les Chansons des rues et des bois» (1865): impressions pendant les promenades.

«L'Art d'être grand-père» (1877): les relations avec ses petits enfants: Georges et Jeanne.

«Les Chвtiments» (1853): la critique de Napoléon_. «La Légende des siècles» (1859-1883): l'histoire de l'hu­manité.
13-й слайд- вірш

On doute

La nuit....

J’écoute :

Tout fuit

Tout passe ;

L’espace

Effasse

Le bruit

8


14-й слайд-
Chanson des oiseaux

Avril ouvre à deux battants

Le printemps

L’été le suit et dexploie

Sur la terre un beau tapis

Fait d’épis

D’herbe, de fleurs et de joie

15-й слайд-

Victor Hugo est l'un des plus célèbres écrivains français du xix* siècle. Le recueil des Contemplations rassemble des poèmes écrits après la mort de sa fille Léopoldine, morte accidentellement. Ici, il se la rappelle aux côtés de son autre fille, Adиle, durant leur enfance.

Mes deux filles

Dans le frais clair-obscur du soir charmant qui tombe,

L'une pareille au cygne et l'autre а la colombe,

Belles, et toutes deux joyeuses, ô douceur!

Voyez, la grande sњur et la petite sњur

Sontjssises au seuil du jardin, et sur elles

Un bouquet d'oeuillets blancs aux longues tiges frкles,

Dansjme urne de marbre agitй par le vent,

Se penche, et les regarde, immobile et vivant,

Et frissonne dans l'ombre, et semble, au bord du vase,

Un vol de papillons arrêté dans l'extase.

La Terrasse, prиs d'Enghien, juin 1842. Victor Hugo, Les Contemplations (1,3), 1856.

16-й слайд-

LE PRINTEMPS

Voici le printemps !

mars, avril au doux sourire,

Mai fleuri, juin brыlant,

tous les beaux mois amis.

Les peupliers au bord des fleuves endormis.

Se courbent mollement comme de grandes palmes;

L'oiseau palpite au fond des bois tiиdes et calmes.

Il semble que tout rit, et que les arbres verts

Sont joyeux d'кtre ensemble et se disent des vers.

(Victor Hugo. 1802-1885)
9


17-й слайд-

L’aube est moins claire

L’air moins chaud

Le ciel moins pur

Les longs jours sont passés

Les mois charmants finissent

Hélas ! Voici déjà des arbres jaunissent !

L’automne est triste avec sa bise et son bruillard

Et l’été qui s’enfuit est un ami qui part.

Діалог-

-Salut ! Tu es pressé ?

-Bonjour, je vais à la bibliothèque, je doit écanger mes livres. Et toi, tu vas où ?

-Je me promène tout simplement.

-Veux-tu m’accompagner à la bibliothèque ? C’est n’est pas loin.

-Volontier . Je prendrai aussi quelque chose à lire.

-Si tu veux une oeuvre sérieuse, je te conseille le roman de V . Hugo.

-Voici la bibliothèque, entrons. Oh, une expositions des livres de V . Hugo.Nous avons aujourd’hui une leçon, consacrée à V . Hugo. Allons –y !

-Volontier !
18 -й слайд-

Екскурсовод

Нотр - Дам де Парі, або Собор Паризької Богоматері, є архітектурною памяткою ранньою французької готики і водночас головним собором столиці Франції. Він був закладеною у 1163 р. але будівництво тривало протягом кількох століть до XIV (1257) Нотр - Дам де Парі являє собою базиліку завдовжки 120 метрів, яка складається з 5 поздовжніх нефів і одного поперечного трансепта. У храм ведуть три входу-портали обрамлені арками, що тягнуться в глибину .Над арками містяться німі зі статуями-персонажами Старого Заповіту ,це так звана «королівська галерея». Центр західного фасаду прикрашає вікно-троянда .На вежах Собору скульптури фантастичних чудовиськ-химер. Він має грандіозні розміри довжина-130 м; ширина-108;висота-35 м, а дві башти, що височить по краях Собору мають висоту

69 м.


10

19-й слайд- Собор у романі-образ гротесковий, без гротеску неможливо було створити цілісний образ. Простежуючи в літературному маніфесті появу і розвиток гротеску в західноєвропейській культурі і мистецтві, письменник-романтик зазначав: «Особливо характерний він для чудової архітектури Середньовіччя, яка замінила тоді собою всі мистецтва. Гротеск відзначає собою фронтони соборів, обрамляє картини пекла і чистилища під аркою порталів, палає на кольорових вітражах вікон, розгортає своїх потвор, своїх псів і своїх демонів навколо капітелей, уздовж фриз біля самісіньких країв дахів.

Пригадаймо описи собору в романі, скульптурні зображення демонів та драконів, щ о так лякали парафіян і так подовбалися дзвонарю Квазімодо статуї святих єпископів, королі існували в соборі із зображенням химер і страховиськ, красиве співіснувало з потворним вродливе з бридким і все це потворне, бридке відтіняло красу храму, підкреслювало божественну силу добра, що має завжди перемогу над злом.

Завдяки дотриманню проголошених у літературному маніфесті естетичних принципів, використанню контрастів і гротеску у створенні образів і відображенні реалій життя, Гюго зумів оживити собор Паризької Богоматері, зробити його символічним героєм твору. Певною мірою цьому сприяв створений ним образ Квазімодо який своєю зовнішністю нагадував страховиськ, що оселились в соборі.
20-й слайд- Клод Фролло

21-й слайд- Квазімодо

Квазімодо-представник знедолених кіл населення у романі. Потворна зовнішність ще не потворна зовнішність душі. Духовна краса горбаня приховання у віддалених у найпотаємніших куточках його єства. Знущання, образи лякають його, і він стає мало покірним рабом архідиякона. Але цей горбань завдяки доброті Есмеральди стає людиною здатною захищати не тільки себе, а в першу чергу свою кохану, яку засуджено на смерть. Квазімодо єдиний в романі, хто здатний покохати не вимагаючи натомість нічого, кохати всім серцем. Кохання і собор перетворив горбаня зі спотвореним обличчям і тілом на не переможну людину на велетня.

Собор допомагав дзвонарю Квазімодо захищати храм від нападів розбишак із «двору чудес» і рятуватись від смертельної кари. Собор сприяє пробудженню духовності Квазімодо. Християнські сюжети на малюнках Собору, зображення Богоматері та Ісуса Христа - вели Квазімодо шляхом Добра, Істини, Справедливості, Кохання Квазімодо до Есмеральди посилювалося, і в кінці роману ми бачимо іншу людину-істоту яка на висоті 160 футів захищає своє кохання « На голови бродяг сипалися кам’яні брили, як гради стріл, важкі баняки каміння падали зверху їм на голови, лився гарячий свинець. У розпачі ламав руки, і молив небо про чудо.

Квазімодо зіштовхнув Клода Фроло зі стіни Собору, і той розбився. Есмеральду повісили на шибиниці. А Квазімодо зник, а за 1.5-2 роки його скелет було знайдено поряд зі скелетом жінки, яку він стискав в обіймах. Як бачимо, В.Гюго залишається вірним своїй романтичній ідеї християнство врятує людство і зробить людину людиною.
11

22-й слайд- Есмеральда –

Головною героїнею роману можна назвати циганку - красуню Есмеральду. У красуню-дівчину закохуються відразу троє чоловіків - Клод Фролло, Квазімодо, П’єр Грегуар. Есмеральда в перекладі з іспанської означає «смарагд». Граціозна й витончена в танці. Дивує городян показом фокусів кізочки – розумниці Джалі. Дівчина великої душі, глибоких почуттів. Сама ж Есмеральда любить легковажного офіцера гвардії Феба де Шатонера. Відкинувши домагання Клода, Есмеральда врешті-решт стає жертвою його помсти. Її звинувачують у спробі вбити капітана Феба, яку насправді вчинив через ревнощі Клод, у чаклунстві та проституції. Несправедливий суд засуджує її до повішення. Героїчні спроби Квазімодо , що самовіддано любив Есмеральду, врятувати її не зазнали успіху. Фінал роману написаний у дусі романтичної трагедії – Есмеральда повішена. Квазімодо скидає з даху собору Клода Фролло, сам же зникає. І лише кілька років по тому знайшли два скелети.

Сценка- Есмеральда – Квазімодо
Підсумки-.

  • V Hugo était un grand écrivain romancier, poète, homme politique.

  • L’oeuvre de V Hugo est immense et connu dans le monde entier

  • Le plus connu est le roman « Notre Dame de Paris », le plus lu- « Les Misérables »

Висловлення вражень про роботу над проектом:

  • La leçon était intéressante

  • La présentation de N. m’a beaucoup plus

  • Je suis content, parce que j’ai reçu une bonne note etc.

Протягом тривалого життя світогляд і політична орієнтація письменника зазнавали змін, однак за своє життя він залишався вірним поборником добра, справедливості, захисником знедолених. Тому великий письменник в. Гюго є популярним, сучасним і сьогодні, коли настраждале суспільство потребує співчуття. Наш захід про великого романтика Франції- В. Гюго хотілось би закінчити словами Паустовського з повісті ,. Золота троянда „ :

«Музика його книг була такою могутньою, як грім океанських прибоїв»

12

Схожі:

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ МЕТОДИЧНИЙ...
«Інтегрування оптимальних педагогічних технологій та ефективних форм і методів роботи для створення ситуації успіху для кожного учня...
ПРИШКІЛЬНИЙ ТАБІР «ДРУЖБА» ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ...
ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 ІМ. М. Ф. ВАТУТІНА ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ...
Мова, яку приємно вивчати, мова яку легко вивчати. Вивчати французьку, насамперед, означає отримувати насолоду від гарної, багатої...
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С....
СТАТУТ Учнівського самоврядування Черкаської загальноосвітньої школи...
Ити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням...
План розвитку Черкаської гімназії № 31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
План розвитку Черкаської гімназії № 31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
План розвитку Черкаської гімназії №31 на 2010 2015 роки
Автори: Пивоваров Василь Миколайович, директор Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради Черкаської області
Овсієнко Наталія Іванівна, вчитель хімії, Черкаської загальноосвітньої...
Контрольна робота з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
Управл і ння освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради Методичний...
Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради Черкаської області, Волошина Марія Сергіївна, учитель фізики,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка