Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Монастирищенської районної ради


Скачати 115.21 Kb.
НазваМельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Монастирищенської районної ради
Дата14.12.2013
Розмір115.21 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи




Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №5 Монастирищенської районної ради








Сценарій педагогічної ради

«Використання соціальних сервісів Web 2.0 у професійній діяльності педагога»




Анотація

Нині сучасне суспільство все більше використовує Інтернет-технології, що стрімко розвиваються на підґрунті постійного зростання інтересу до них представників різних сфер людської діяльності.

Якщо ще кілька років тому засобами масового спілкування були лише електронна пошта, телеконференції та інтерактивні бесіди, а Інтернет-сайти були статичними, що не дозволяло безпосередньо висловлювати користувачам власну думку щодо опублікованого матеріалу (т.з технологія Веб 1.0), то з розповсюдженням широкосмугових мереж і появою технологій Веб 2.0, збільшилася кількість Інтернет-користувачів та поширилось програмне забезпечення, що підтримує групові взаємодії.

Оскільки наші діти народились, коли Інтернет та Всесвітня Павутина вже були, вони у цій країні – аборигени, а ми – імігранти. Тому не випадковим є вибір теми педради.

Мета педагогічної ради: познайомити учителів з можливостями соціальних педагогічних сервісів, зорганізувати їх до вивчення нових ІК-технологій, дослідження можливостей використання їх у викладанні предмета, виховному процесі.

Якщо учителі не знайомі з прийомом технології розвитку критичного мислення «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно, необхідно попередньо проінструктувати їх щодо такої форми роботи.

Етап планування і підготовки до педради

  1. Анкетування учнів. (Додаток)

  2. Анкетування учителів (Додаток)

  3. Підготовка інструктивних карток для використання прийому «Шість капелюхів мислення». (Додаток)

  4. Як основний доповідач, так і співдоповідачі готуючись до виступів, копіюють посилання на ті чи інші сторінки, сайти, блоги тощо та вставляють їх у свої презентації. (Задля запобігання неочікуваним проблемам з Інтернет-звʼязком необхідно зробити копію презентації, але замість посилань на сторінках презентацій розмістити скріншоти – копії сторінок, зроблені за допомогою клавіші PrintScreen)

Етап проведення педагогічної ради

І. Офіційна частина

  1. Організаційний момент

Слово – ведучому (директору).

Інформує про кількість присутніх, відсутніх членів педагогічної ради, причини їхньої відсутності та пропонує розпочати роботу педагогічної ради. (Кожна пропозиція ставиться на голосування в порядку їх надходження, Результати відкритого голосування - оголошуються).

  1. Оголошення порядку денного (ведучий).

(Висловлювання думок, щодо змісту. За потреби до порядку денного вносяться зміни, після чого він затверджується голосуванням.)

  1. Обговорення регламенту

(Голосування з питань встановленого регламенту)

ІІ. Основна доповідь (матеріали для підготовки – див додатки)

ІІІ. Дебати з використанням прийому РКМ «Шість капелюхів» Едварда де Боно.

Чому капелюхи? Існує традиційний звʼязок між мисленням і капелюхами (переклади англійських ідіоматичних виразів): »Я в своєму капелюсі мислення». »Давайте одягнемо тут наші капелюхи мислення». Капелюх легко надягти і зняти. Жоден інший предмет туалету не можна вдягнути або зняти так швидко і легко. Це відноситься і до нашої ситуації, оскільки ми повинні вміти вдягати і знімати різні кольорові капелюхи з такою ж легкістю.

Крім того, капелюхи вказують на роль. Солдати носять спеціальні каски. Міліціонери можуть носити кашкета, щоб позначити свою роль. У деяких країнах судді носять особливі головні убори. Отже, надягаючи капелюха мислення, ми приймаємо на себе роль, на яку ця капелюх вказує.

(Матеріали для співдоповідей містять інформацію про можливості різних сервісів Веб 2.0 (мал..3))

Кожний доповідач інформує про можливості того чи іншого сервісу, наводячи приклади-демонстрації в Мережі.

Члени педагогічної ради поділяються на пʼять груп, у кожної – капелюшок певного кольору. Шостий – білий капелюх («Інформація») – у співдоповідача.





Всі уважно слухають доповідача. По закінченні виступу, порадившись кілька хвилин, члени кожної групи, одягнувши свій капелюшок, виражають думку групи, яка була сформульована, відповідно до кольору капелюха. Обговоривши таким чином питання, групи міняються капелюхами, а наступний співдоповідач одягає капелюх білого кольору.

ІV. Заключне слово основного доповідача (скорочено).

Соціальні мережі надають освітянам такі можливості:

  • швидкої комунікації з «першоджерелом», незалежно від географічного місця розташування, професійного розвитку, для розвʼязання своїх професійних проблем;

  • спільного створення продуктів, індивідуальної та колективної творчості (як з дітьми, так і з колегами);

  • здобути статус «значущого» (експерта) в професійному співтоваристві;

  • істотно оптимізувати свої часові та фінансові витрати на організацію своєї діяльності ( у мережі завжди є професіонали, які можуть надати допомогу і поділитися вже готовим напрацюванням);

  • відкрито висловлюватися з різних питань.

Участь у мережевих педагогічних спільнотах допомагає набувати навички та відкривати нові можливості використання ІКТ у освіті; сприяє взаємодії з колегами-однодумцями; відкриває доступ до бібліотек методичних матеріалів; допомагає у збагаченні новими ідеями, спонукає до подальшого пошуку та експериментів.

Крім того, Мережеві спільноти можуть служити педагогічній практиці для виховання таких умінь:

  • спільне мислення (перехід від егоцентричної позиції до розуміння ролі і значення інших людей, інших способів конструювання реальності, що є важливим етапом психологічного розвитку особистості).

  • толерантність ( важливо виховати людину, здатну подивитись на подію з іншої точки зору, бути готовою розуміти людей з незнайомих раніше соціальних культур і шарів).

  • освоєння децентралізованих моделей та екологічних стратегій.

  • критичність мислення (спільна діяльність безлічі агентів, готових видозмінювати гіпотези, відіграє вирішальну роль у пошуку помилок, перевірці теорій фальсифікацій).

V. Ухвалення рішення

1. Проект

З метою вдосконалення навчально-виховної роботи і науко-методичної діяльності навчального закладу, створення його інформаційно-освітнього середовища та розширення загальноосвітнього сегменту в українському педагогічному Інтернет-середовищі, підвищення ефективності методичної роботи учителів, удосконалення наукової та навчальної діяльності учнів :

  1. Організувати проведення тренінгів з технологій Web 2.0 для педагогів (за схемою)





(Методична рада, ТТГ учителів – до… )

  1. Обʼєднати навчально-методичні та науково-педагогічні матеріали та розробки з предметів шкільного курсу в одній шкільній інформаційній системі.

(Методична рада, ТТГ учителів – до… )

  1. Організувати колективну діяльність педагогів через створення учительської спільноти та залучення до неї учителів інших навчальних закладів.

(Методична рада – до… )

2. Внесення змін, уточнення.

3. Голосування щодо внесених змін.

4. Прийняття ухвали вцілому.

VІ. Рефлексія

(Оцінка проведення роботи учасниками)

VІІ. Самоаналіз діяльності адміністрації з проведення засідання педагогічної ради.
ДОДАТОК 1

Матеріали для підготовки основної доповіді

Веб 2.0 – друге покоління мережевих сервісів Інтернету. На відміну від першого покоління сервісів (the mostly read-only Web) Веб 2.0 (the wildly read-write Web) дозволяє користувачам спільно діяти - обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії. Тому технології Веб 2.0. ще називають соціальними сервісами Інтернету.

Появу терміну Веб 2.0 прийнято повʼязувати зі статтею Тіма ОʼРейлі «Що таке Веб 2.0». За Тімом ОʼРейлі «Веб 2.0 – це не просто інтеграція сервісів, це ідея використання колективного розуму».

Концепцію Веб 2.0 розроблено в результаті спільного мозкового штурму видавництва OʼReilly Media та компанії MediaLive International під час проведення коференції FOO Camp. На малюнку 1 показано мапу Веб 2.0, яка ілюструє основні ідеї та принципи Веб 2.0.

Ключовими факторами зростаючого успіху технологій Веб 2.0 є відкритість інформаційного наповнення, оперативність доступу й розміщення, незалежність від індивідуального графіка включення учасників в процес комунікацій під час спільної роботи. Відвідування ресурсів Веб 2.0 за останні роки зросло на 668%, тобто в 7 разів. Так, в 2004 році в США кількість ресурсів Веб 2.0 складало лише 2% від загальної кількості переглянутих сайтів, в той час зараз це число дорівнює 12%.
Мал.1. Мапа Веб 2.0, яка ілюструє основні ідеї та принципи Веб 2.0.



В 2006 році американський журнал Time присвоїв титул людини року всім користувачам сервісів Веб 2.0. «Людина року – ти. Так, саме ти. Ти контролюєш інформаційну еру. Ласкаво просимо в твій світ», - говориться на обкладинці журналу.



Розглянемо основні принципи функціонування технологій Веб 2.0:

  1. Простота та доступність.

Сюди відноситься максимальна легкість опанування технологій користувачами-початківцями, функціональність інтерфейсу, проста навігація, наочність та не переобтяженість дизайну.

  1. Контент, який створюють користувачі.

Інформацію (текстову, мультимедійну тощо) може розмістити на сайті будь-який користувач, а інші відвідувачі використовувати, поліпшувати, оцінювати, коментувати, тобто контролювати процес формування інформаційних ресурсів.

  1. Архітектура співучасті і як наслідок мережеві ефекти, а саме ефект «колективного інтелекту», принцип «координації замість контролю», принцип «some rights reserved» – мінімальний захист інтелектуальної власності.

  2. Фолксономія - народна класифікація, практика колективної (спільної) категоризації інформації (текстів, фото, посилань, відео тощо).

Для класифікації використовуються ключові слова, які називаються мітками або тегами. Ключові слова задають самі користувачі.

Поширена форма візуалізації сукупності всіх тегів ресурсу – «хмаринка тегів». «Хмаринка тегів» відображає область інтересів авторів, які розміщують контент на даному ресурсі. Вибравши тег, можна отримати список категоризованих матеріалів з даної теми.

  1. Веб, як платформа.

Надання можливості користувачам застосовувати прикладну програму винятково за допомогою веб-оглядача.

  1. Сервісність.

Проекти Веб 2.0 пропонують користувачам вирішення конкретної задачі: організацію власної фото- або відео-галереї, пошук інформації, створення набору закладок на улюблені сайти та інше.

  1. Постійна бета.

Сервіси покращуються постійно, в режимі реального часу, більше не існує релізів програмного забезпечення.

Основні типи сервісів

Соціальні пошукові системи – системи, які дозволяють користувачам самим визначати в якому напрямку вести пошук, які сайти переглядати насамперед, на які слова звертати першочергову увагу і яким чином представляти знайдені результати.

Пошук можна адаптувати до певної тематики та співтовариства.

Засоби для збереження закладок - засоби для збереження посилань на веб-сторінки, які Ви регулярно відвідуєте

На відміну від традиційних методів збереження закладок, нові соціальні сервіси дозволяють:

  • додавати посилання з будь-якого компʼютера, підключеного до мережі Інтернет;

  • посилання будуть доступні з будь-якого компʼютера, підключеного до мережі Інтернет;

  • позначати кожну закладку одним або кількома тегами ( мітками-категоріями).

Засоби збереження закладок відносяться до так званих народних класифікаторів.

Соціальні сервіси збереження мультимедійних ресурсів – сервіси мережі Інтернет, які дозволяють безкоштовно зберігати, класифікувати, обмінюватися цифровими фотографіями, аудіо- і відеозаписами, текстовими файлами, презентаціями, а також організовувати обговорення контенту.

Мережеві щоденники (блоги) - сервіс Інтернет, що дозволяє будь-якому користувачеві вести записи з довільної тематики. За аналогією з особистими щоденниками блоги називають мережними щоденниками.

ВікіВікі (WikiWiki) – соціальний сервіс, що дозволяє будь-якому користувачеві редагувати текст сайту (писати, вносити зміни, видаляти, створювати посилання на нові статті).

Різні варіанти програмного забезпечення Вікі дозволяють завантажувати на сайти зображення, файли, що містять текстову інформацію, відеофрагменти, звукові файли і т.д.

Карти знань (англ. Mind map) — спосіб зображення процесу загального мислення за допомогою схем. У російських перекладах термін може звучати по-різному — карти розуму, карти памʼяті, інтелект- карти, майнд-мэпи.

Соціальні геосервіси – сервіси мережі Інтернет, які дозволяють з досить високою точністю знаходити, відзначати, коментувати, доповнювати фотографіями різні обʼєкти на карті Землі. Використовуються реальні дані, отримані за допомогою навколоземних супутників.
Мал.3. Основні типи сервісів.



ДОДАТОК 2

Інструктивна картка для використання прийому

«Шість капелюхів мислення»

ОСНОВНА КОНЦЕПЦІЯ: «Мислення ділиться на шість різних режимів».

Коли ми маємо справу з практичним мисленням, виникають три фундаментальні проблеми:

    1. Емоції. Часто ми схильні не думати взагалі, а спиратися у наших діях на почуття, емоції і забобони.

    2. Безпорадність. Нашою реакцією може бути відчуття неадекватності: «Я не знаю, як про це думати. Я не знаю, що робити далі».

    3. Плутанина. Ми намагаємося втримати у своєму розумі все відразу, і в результаті виходить мішанина.

Шість капелюхів мислення - простий і практичний спосіб подолати всі троє труднощів. Емоції - важлива частина мислення і, врешті-решт, всі рішення і вибори робляться на основі наших почуттів. Емоції на правильній стадії мислення абсолютно необхідні. Емоції там, де вони не потрібні, можуть бути згубними. Метод шести капелюхів дозволяє використовувати емоції і почуття в потрібний момент. Безпорадність виникає, коли у нас немає спільних стратегій мислення, які можна було б застосувати. Метод шести капелюхів дає нам основну структуру мислення. Тепер є конкретні «подальші кроки», які можна виконувати. Плутанина виникає, коли ми надто багато намагаємося зробити відразу. Часто, коли ми починаємо думати про щось, наші думки забирає в декількох різних напрямках одночасно. Метод шести капелюхів дозволяє нам думати в одному напрямку за раз.

Шість Кольорів, Шість капелюхів. У методі шести капелюхів мислення ділиться на шість різних режимів, кожен з яких представлений капелюхом свого кольору. Ось короткий опис кожного з режимів (повний опис буде дано пізніше):

Червоний Капелюх. Емоції. Інтуїція, почуття і передчуття. Не потрібно давати обгрунтування почуттям. Які в мене з цього приводу виникають почуття?

Жовтий Капелюх. Переваги. Чому це варто зробити? Які переваги? Чому це можна зробити? Чому це спрацює?

Чорний Капелюх. Обережність. Судження. Оцінка. Чи правда це? Чи спрацює це? У чому недоліки? Що тут неправильно?

Зелений Капелюх. Творчість. Різні ідеї. Нові ідеї. Пропозиції. Якими є деякі з можливих рішень і дій? Які альтернативи? Білий Капелюх. Інформація. Питання. Якою ми володіємо інформацією? Яка нам потрібна інформація?

Синій Капелюх. Організація мислення. Мислення про мислення. Чого ми досягли?Що потрібно зробити далі? Можна запропонувати багато інших капелюхів для інших аспектів мислення. Однак, я переконаний, що цих шести капелюхів достатньо. Більша кількість капелюхів було б громіздким і заплутують. Менша кількість - неадекватним.


ДОДАТОК 3

Зразок анкети (для учителів та учнів)

      1. На якому рівні ваша здатність користуватися компʼютером (за 4- бальною шкалою).

      2. Чи використовуєте ви можливості мережі Інтернет у роботі (навчанні)?

      3. Які саме можливості?

      4. Чи чули ви про технології Web 2.0? Що саме?

      5. Чи відомо вам щось про соціальні сервіси? Які саме?

      6. Чи використовуєте ви можливості цих сервісів? У якій діяльності (навчальній, позаурочній, методичній, науковій тощо)?

      7. Чи відчуваєте необхідність оволодіти навичками роботи з Web 2.0?

Схожі:

Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої...

Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої...

Мельник Оксана Миколаївна, директор Монастирищенської спеціалізованої...

6 клас Кудин Валентина Миколаївна, учитель української мови та літератури...
Мета: ознайомити учнів з творчістю Б. Грінченка, викликати в них глибоке співчуття до знедолених дітей
Л. А. Задворська, заступник директора школи з виховної роботи Христинівської...

Педагог-організатор Жашківської спеціалізованої школи№1 з поглибленим...
Педагог-організатор Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради
«Невмируща поезія Лесі Українки»
Підготувала учитель української мови та літератури Монастирищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2
П’ятківської загальноосвітньої школи І-І ІІ ступенів Чуднівської...
П’ятківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чуднівської районної ради Житомирської області з 17 листопада по 07 грудня 2015...
Куцупатра Алла Миколаївна Демонстраційний експеримент з фізики
Кам'янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 Кам’янської районної ради Черкаської області
Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка