|
Скачати 102.24 Kb.
|
Верхньоторецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Серія «Інтегрована позакласна робота» Інтегрована інтелектуальна гра-змагання «Мови рідної розмай!» Розробку підготувала член ініціативної творчої групи «Інтер», учитель української мови та літератури Верхньоторецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ясинуватського району Донецької області Попова Т. Ю. Тема: «Мови рідної розмай!» Мета навчальна: • поглиблювати інтерес до вивчення української мови й літератури, розвивальна: • розвивати потяг до знань, бажання примножувати свій інтелектуальний набуток; • розвивати соціальну (вміння працювати в команді, колегіально приймати рішення), комунікативну й полікультурну компетентності учнів; виховна: • виховувати відповідальність, товариськість, любов до рідної мови, бажання вивчати її впродовж життя. Унаочнення: картки із завданнями до конкурсів, мультимедійна презентація до гри із назвами конкурсів, паперові деревця, квітки, яблука, метелики, сонце й хмарка для колажу, географічні карти України, збірка «Кобзар» Т. Шевченка. Підготовчо-організаційна робота • підготовка приміщення для проведення гри: гра проводиться в класній кімнаті, яка святково прикрашена плакатами – рекламою української мови. • формування команд гравців: з учнів 6 і 7 класів формуються дві команди, які придумують собі назви; • визначення складу журі: членами журі можна запросити вчителів-філологів, педагога-організатора, бібліотекаря. Час проведення Практикуємо проведення гри до Дня української мови й писемності ( 9 листопада). Перебіг гри І. Вступне слово ведучої – учителя української мови й літератури. Учитель української мови й літератури.
Починаймо літературно-мовну гру! ІІ. Презентація команд та журі. У грі беруть участь дві команди. Учитель представляє склад команд , а учасники – презентують гасло. Команда 6 класу – «Українські поліглоти»
Гасло: «Поліглоти ми найкращі, знаєм мову нашу!» Команда 7 класу – «Я люблю українську мову!»
Гасло: Ми переможемо, тому що ми – справжні українці! ІІІ. Представлення журі.
ІV. Власне гра. Учитель української мови й літератури. Тож мови рідної розмай Ти, школярику, стрічай! У завданнях незвичайних Мову рідну відкривай! 1 конкурс – «Лінгвістична вікторина» - кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Треба трохи розім'ятися, Щоб у грі змагатися, Ось розминка – вікторина, Будь уважним, не зівай І хутчіш відповідай! Командам по черзі ставиться запитання, на обговорення якого відводиться 15 секунд. Запитання лінгвістичної вікторини
За снопами – новий сніп, А якщо з кінця читати, - Будуть миші враз тікати (тік – кіт).
Хто турбує, тих щипаю, А коли з кінця читати, Буду птахом я кричати (рак – кар).
2 конкурс – «Географічна подорож» оцінюється 10 балами. Буавє, що без алфавіту Не можна подорож здійснити. Абетку українську пригадайте – Мандрівку Україною складайте! Командам треба скласти маршрут географічної подорожі Україною, який би спирався на 10 міст, розташованих в алфавітному порядку (на допомогу вчитель пропонує скористатися картою і записати маршрут на двох паперових деревцях. Після виконання завдання команди зачитують маршрути географічної подорожі, а учитель прикріплює паперові деревця на дошку). 3 конкурс – «Загадка художника» оцінюється 10 балами. У малюнках – заховалася мова, А точніше, фразеологія чудова. Вислови цікаві треба пригадати Загадки художника швидше відгадати! Учитель демонструє на екрані через мультимедійний проектор ілюстрації до фразеологізмів. Командам треба по черзі розгадати п'ять фразеологізмів сучасної української мови, зображених на малюнках, пояснити значення. Після відведеного на виконання завдання часу команди називають фразеологізм та його значення та прикріплюють квітки на дошку, поміж деревами. 4 конкурс – «Історична довідка» оцінюється 8 балами. Мова та історія поруч теж ідуть, Дух епохи історики передають, Тож, друзі, у довідці історичній Знайдіть недоліки у змісті та лексичні. Командам треба відредагувати текст історичної довідки, зберігши дух тієї історичної епохи, про яку розповідається. Історична довідка для першої команди (недоліки виділені жирним шрифтом, поруч у дужках – правильний варіант). Запорозька Січ Січ – то була простора площа на дніпровім острові Козачий (Хортиця). З усіх боків омивали цей острів глибокі води Славути (Дніпра), а ще, крім того, на самім острові був викопаний глибокий рів, наповнений водою, та високий, гострий частокіл з міцними брамами. Довкола площі були побудовані хатки, так звані «хмарочоси»( курені) з плетеними стінами. Ті хатки були накриті шифером (очеретом). У такій хатці жив один курінь з кошовим командиром (отаманом). У курені солдати (козаки) тільки спали або пересиджували негоду. Посередині Січі стояла невелика церква святої Меланки (Покрови), знадвору дуже скромна, зате повна золота й срібла зсередини. Козаки були набожні і дуже дбали про свою церкву, тому частину армійської (військової) добичі завжди призначали для неї. Історична довідка для другої команди (недоліки виділені жирним шрифтом, поруч у дужках – правильний варіант). Звичаї та обряди козаків-запорожців Хто хотів стати козаком, мусив спочатку відслужити три роки в старого солдата (козака). Він виконував усяку роботу й носив за козаком другий автомат (рушницю). Щойно тоді, коли джура навчився від старого армійця (козака) володіти зброєю й набрав справності в битвах, ставав правдивим козаком і діставав зброю. За широким поясом носили рюкзак (торбину) із харчами, кулями й порохом. Запорожці голили голови, залишаючи посередині косу (оселедець). Святкове вбрання козаків складалось із жупана, каптана барвистого, широких червоних або іншого кольору джинсів (шароварів), пояса з китайки, шапки. На екскурсії (у походи) запорожці вирушали в найгіршому вбранні. Жінок на Січі не було, і ніхто не смів їх мати, навіть сам кошовий командир (отаман). Після відведеного на виконання завдання часу команди зачитують по черзі тексти історичних довідок та прикріплюють паперових метеликів на дошку, поміж деревами. 5 конкурс «Літературна кухня» кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. У літературній кухні Шаради треба відгадати, З частинок слово слід зібрати Й Шевченкову поезію назвати. Кожна команда по черзі дістає паперове яблуко із шарадою. Учитель зачитує завдання. На його виконання відводиться 1 хвилина. Після відведеного часу команда називає зашифрований у шараді поетичний твір Т. Шевченка й прикріплює на деревця яблука. Мовні шаради – назви творів Т. Шевченка
Друге – застаріле слово (архаїзм), якому зараз відповідає слово «район», У цілому – назва твору Т. Шевченка, який перекладений на багато мов світу, і це слово – іменник другої відміни. Відповідь – «Заповіт».
Друге – прийменник, Третє – шоста нота, У цілому – назва балади Т. Шевченка, і це слово – іменник першої відміни. Відповідь – «Тополя».
Друге – прізвище українського письменника, Третє – займенник І особи однини, У цілому – назва балади Т. Шевченка, і це слово – іменник першої відміни. Відповідь – «Лілея».
Друге – китайське ім'я Третє – займенник І особи однини, У цілому – назва поеми Т. Шевченка про козацька отамана, і це іменник І відміни. Відповідь – «Гамалія».
Друге слово – синонім до слова «звання» із трьох літер, Третє слово – прийменник, У цілому назва балади Т. Шевченка, якою відкривається «Кобзар», і це іменник І відміни. Відповідь – «Причинна».
Друге слово – українське «так» - російською мовою, Третє слово – назва червоної польової квітки у множині, У цілому – назва поеми Т. Шевченка на історичну тему, і це іменник І відміни множини. Відповідь – «Гайдамаки». 6 конкурс – «Лінгвоматематика» - правильна відповідь оцінюється 1 балом. Математика і мова, здається, несумісні, Щоб заперечити цю думку, ми навмисне, Завдання з нелегких дібрали І «Лінгвоматематика» його назвали. Командам треба на одержаних картках поєднати поширені математичні терміни іншомовного походження з їхніми українськими відповідниками. Час виконання – 5 хвилин. Завдання для першої команди Завдання для другої команди Конус – Двократ Перпендикуляр – Поземний Вертикаль – Поперечник Циркуль – Оник Піраміда – Прямовис Куб – Колорис Діаметр – Гостриця Нуль – Трикрат Квадрат – Стіжок Горизонтальний – Простопад Відповіді Відповіді Конус – Стіжок Перпендикуляр – Простопад Вертикаль – Прямовис Циркуль – Колорис Піраміда – Гостриця Куб – Трикрат Діаметр – Поперечник Нуль – Оник Квадрат – Двократ Горизонтальний – Поземний Після відведеного на виконання часу команди по черзі зачитують результати виконання завдання і додають до колажу сонечко й хмаринку. Підбиття підсумків гри. Визначення й нагородження переможців. V. Підбиття підсумків гри. Заключне слово вчителя української мови та літератури. Дорогі діти! Подивіться на дошку, який чудовий сад української мови ми сьогодні зростили. А допомогли в цьому ваша кмітливість, товариськість і головне – знання рідної мови, любов до неї. Видатний французький філософ Вольтер порівнював мову із садом, який неодмінно треба доглядати. Тож нехай завжди квітне й дає плоди мовний сад, а ви, як розумні садівники, доглядайте за ним, оберігаючи від шкідників! Мови рідної розмай Ти лелій і доглядай! Визначення й нагородження переможців. Використані література та Інтернет-ресурси
|
Інтелектуальна гра «Кращий знавець рідної мови» Мета Україна як держава. Розширювати знання про виникнення української писемності, красу і багатство української мови. Пробудити почуття... |
Гра – подорож у царство рідної мови ... |
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА З ІНФОРМАТИКИ У грі беруть участь 7 учні 10-х класів, визначені попередньо за їх бажанням чи призначені вчителем. На заході присутні вболівальники... |
Сценарій до дня української писемності та мови "свято української мови" Мета: Виховання любові до рідної землі, до рідної мови, до її носія – українського народу, до держави Україна, до народних традицій;... |
Низка повідомлень про Міжнародний день рідної мови Публікація «21 лютого – Міжнародний день рідної мови!» на шпальтах Хмельницької обласної щотижневої громадсько-політичної газети... |
Гра передбачає змагання за право одержати «у власність» ту чи іншу... Батьківська це те, що завжди згадується, сниться, що ніколи не забувається і гріє Вона булла світом наших які тут народжувалися і... |
Тема: Інтелектуальна гра «Я люблю Україну» Мета: Перевірити рівень і якість знань і умінь учнів з основ наук та навколишнього |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
УРОК РІДНОЇ МОВИ Тема. Рідна мова пісня солов’їна Виховувати глибокі почуття любові до рідного краю, до маминої пісні, до рідної мови. Допомогти школярам зрозуміти, що без народної... |
Мовна гра «Ерудит» «Ерудит». Чому «Ерудит»? Тому що це слово в перекладі з латинської означає «освічений», презентує людину, яка має глибокі різносторонні... |