|
Скачати 74.24 Kb.
|
Урок позакласного читання у 6 класі «Невмируща поезія Лесі Українки» Підготувала учитель української мови та літератури Монастирищенської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 Михайлець Наталя Вікторівна 2012 р. Урок позакласного читання 6 клас (Слайд№1) Тема: Невмируща поезія Лесі Українки. Мета: розвивати вміння виразного читання, навички вільного володіння словом; виховувати в учнів гордість за наші національні таланти, почуття любові до рідної землі, впевненість у своїх силах, знаннях. Обладнання: портрет поетеси, збірник поезій, тематична стінгазета. Тип уроку:урок позакласного читання. Хід уроку І. Організаційний момент. (Вітання вчителя з учнями. Для того щоб швидко організувати клас, пропоную: Перша команда: «Усі підведіться!» Друга: «На стелю мерщій подивіться!» Третя: «Тихесенько сіли за парти, увага на дошку!» ІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд №2) Літературна вікторина
10.Як підписувала мати вірші тринадцятирічної Лесі, відсилаючи їх до друку в Галичину? (Леся Українка) 11.Душею родинних літературних і народних свят сім'ї Косачів завжди була Леся, де їй відводилась роль…(Сценариста, режисера, костюмера) 12.До яких міст їздила письменниця на лікування? (Одеси, Ялти, Євпаторії) ІІІ. Перевірка домашнього завдання. IV. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.(Слайд №3,4) V. Основний зміст уроку. (Слайд №5) Поезія – це не кращі слова в кращому порядку, це – вища форма існування мови. Й. Бродський В Червону книгу запишіть поетів, Поети теж зникають на землі. Л. Костенко (Слайд №6) Слово вчителя.(Звучить тихенька мелодія. Учитель читає вірш Ганни Світличної «Лесі Українці»)(Слайд№7,8) Лесі Українці Боюсь торкнутись імені твойого, Але зоря, ота, що у вікні, Твоя зоря задумлива і строга, Зорить подовгу уночі й мені. Молюсь на неї, сподіваюсь їй, Її тремтіння ніжно зберігаю. Сім струн твоїх у тиші золотій, Сім вічних струн в душі моїй співає, І вже не знаю, на якій із хвиль Моя ріка в твою впадає круто. Д слова – слово, як до болю біль. До думи – дума, як до рути рута. І вже не знаю, у чиїм житті, З ким це було, з тобою чи зі мною? На барикади мужності круті Встає дзвінка поезія до бою. Слово вчителя Термін «поезія» вживається в кількох значеннях. Передусім цей термін визначає мистецтво слова, яке тяжіє до піднесеності, звеличення духовного і земного, у вужчому ж розумінні поезія є способом мовлення, позначеним особливою ритмічно-музичною будовою. Поезія на відміну від прози звертається до асоціацій , керуючись внутрішнім ритмом і уявою, вільною стихією образів. Головний жанр поезії – вірш. Це порівняно короткий запис або виклад події, характеристики чи почуття. Вірш – найзагальніша поетична форма. Використання того чи іншого віршованого жанру залежить виключно від волі автора, його вподобань та ліричного настрою. У давні часи до поетичного викладу зверталися з метою краще запам’ятати важливий або складний текст. Віршування виникло як своєрідна форма мовлення. Аналіз поезії Лесі Українки «Конвалія»
«Конвалія» Поезія «Конвалія» Росла в гаю конвалія Під дубом високим, Захищалась від негоди Під віттям широким. Та недовго навтішалась Конвалія біла, - І їй рука чоловіча Віку вкоротила. Ой на балі веселая Музиченька грає, Конвалії та музика Бідне серце крає. То ж панночка в веселому Вальсі закрутилась, А в конвалії головка Пов'яла, схилилась. Промовила конвалія: «Прощай, гаю милий! І ти, дубе мій високий, Друже мій єдиний!» Та й замовкла. Байдужою Панночка рукою Тую квіточку зів'ялу Кинула додолу. Може, й тобі, моя панно, Колись доведеться Згадать тую конвалію, Як щастя минеться. Недовго й ти, моя панно, Будеш утішатись, Та по балах у веселих Таночках звиватись. Може, колись оцей милий, Що так любить дуже, - Тебе, квіточку зів'ялу, Залишить байдуже!..
Хвилинка відпочинку (Слайд №12)
(Колективна робота ) Конвалія Панночка
Творча робота (Слайд№14) І варіант Міні-твір «Я…» (Літературна героїня) ІІ варіант Прес-клуб (інтерв’ю) «Що я ціную в людині»
VІ. Розв'язування кросворда. (Слайд №15)
VІІ. Оголошення та мотивація оцінок. VІІІ. Домашнє завдання та його коментар (Слайд №16)
|
Тема. Творчість Лесі Українки Мета Мета. Розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати... |
«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає (... Обладнання: портрет Лесі Українки, ілюстрації до твору, грамзапис, комп'ютерні технології |
ВОЛИНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ЛЕСІ УКРАЇНКИ Рецензенти: Гаврилюк С. В., доктор історичних наук, професор, завідувач кафедри документознавства і музейної справи Волинського національного... |
До 140 – річчя від Дня народження Лесі Українки І читець Легендарна поетеса Маруся Чурай, Марко Вовчок, Олена Пчілка, Ольга Кобилянська, Ліна Костенко та ін. У цьому сузір’ї незгасною зорею... |
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІНТЕГРАЦІЇ СТУДЕНТІВ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ... Оксана Бартків – доцент Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, Оксана Дурманенко– аспірантка Східноєвропейського... |
Талант то Божа Іскра (до річниці від дня народження Лесі Українки) Святково прикрашена сцена, прямо – портрет Лесі України у рушнику, вислови поетеси. На сцену виходять учні, вороги та прихильники... |
Текстологічні засади повного зібрання творів Лесі Українки Додаткові факти із життя |
Маршрут вивчення теми «Світ української поезії. Творчість Івана Франка, Лесі Українки» |
I. Актуальність дослідження Кафедра прикладної лінгвістики, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Україна, м. Луцьк, пр. Волі, 13, E-mail |
Пед н., доцент СЄНУ імені Лесі Українки Л. В. Заремба ФОРМИ НАВЧАЛЬНО-КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ, ЩО МАЮТЬ ПОРУШЕННЯ ЗОРОВОГО АНАЛІЗАТОРА |