План навчального проекту Автор навчального проекту


Скачати 188.67 Kb.
Назва План навчального проекту Автор навчального проекту
Дата 11.04.2013
Розмір 188.67 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи

План навчального проекту




Автор навчального проекту:

Прізвище, ім’я та по-батькові:

Кучковська Наталія Володимирівна

Місце роботи / Назва навчального закладу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Інститут філології й журналістики

Місце проживання автора проекту:

м. Вінниця, вул. 50-річчя Перемоги, 22/241




Відомості про тренінг:

Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):

Кобися Алла Петрівна

Місце проведення тренінгу:

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Дати проведення тренінгу:

06.11.2012 – 26.12.2012



Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?

Так Ні




Опис проекту

Назва проекту:

Жнива скорботи


Основні питання:

Ключове питання:

Чи можна змінити хід історії?

Тематичні питання:

  1. Голодомор 33-го – біль України чи всього світу?

  2. Про що можуть говорити символи?

  3. Яким постає історичне минуле на сторінках літератури?

Змістові питання:

  1. Які були причини голодомору в Україні 1932-33рр.?

  2. Якими були наслідки голодомору в Україні?

  3. Чим відрізняються події про голодомор, описані в художній літературі з реальними подіями?

  4. Чи можна було уникнути голод?

  5. Чи згодні ви з думкою про те, що голод визнають геноцидом?

  6. Що таке символ?

  7. Яка роль символу у художньому творі?

  8. Які симоли голодомору з творів української літератури вам відомі?

  9. Символом чого виступає образ Марії з однойменного роману-хроніки «Марія» Уласа Самчука?

  10. Які символи голоду присутні у даному романі?

  11. Що таке роман-хроніка?

  12. Які відмінності з текстом роману-хроніки і його екранізацією?

  13. Марія прожила 71 рік 11 місяців. Як ви думаєте, чому письменник так суворо дотримується опису усіх днів життя героїні?

  14. Чи проглядається надія на життя у трагічному закінченні “Марії”? Як саме?

  15. Як голод підступав до сім’ї Марії?

  16. Які інші проблеми піднімає письменник у романі?

Стислий опис:

Проект з української літератури для учнів 11 класу, оснований на матеріалі роману-хроніки «Марія» Уласа Самчука, що описує страшні сторінки голодомору 1932-33 років.

Основна ідея проекту пролягає у розвитку в учнів навичок збирання, аналізу та класифікації інформації, висування гіпотез та ідей, вивчення нашої історії з метою уникнення помилок минулого у майбутньому.

Отримавши завдання, учні діляться на динамічні групи, шукають необхідну інформацію (з області інформатики, географії, історії, соціології, правознавства, політології, української літератури), аналізують проблему голодомору в романі Уласа Самчука «Марія», висловлюють власну думку щодо минулого українського народу, проблеми голоду в Україні.

Учні розвиватимуть вміння працювати в групах, що сприятиме виробленню в них навичок колективної праці, згуртованості, відповідальності; сприятиме розвитку почуття взаємоповаги, підтримки, взаємодопомоги.

Учні виразно і вдумливо читатимуть роман-хроніку, розповідатимуть про горе нашого народу, яке описано в романі . Створюватимуть уявні словесні картини. Висловлюватимуть власні судження про лихоліття голодомору в Україні, його причини та наслідки. Створюватимуть діаграми, схеми, таблиці, в яких відображатимемуться статистичні дані про жертви голодомору в Україні та в їх місцевості. Учні порівнюватимуть голод в Україні з голодом в інших пострадянських країнах.

Під час роботи над проектом вдосконалюватимуть навички роботи з персональним комп’ютером; навички аналізу художніх творів, причин голоду, історичних фактів, що сприятиме всебічному розвиткові особистості.

Участь у даному проекті сприятиме вдосконаленню мовленнєвих вмінь учнів (зокрема, вмінню висловлювати власні думки, давати оцінку явищам та подія, критикувати, засуджувати або схвалювати ті чи інші події, обґрунтовувати твердження).

Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект

Основи економіки

Українська мова і література

Зарубіжна література

Музика, образотворче мистецтво

Інформатика

Всесвітня історія

Іноземна мова

Людина і суспільство/Основи філософії

Я і Україна/Довкілля/ Природознавство

Фізика, астрономія

Математика

Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ

Біологія

Географія

Хімія

Історія України

Основи правознавства

Трудове навчання

Інше:

Інше:

інше:      

Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект

1–4

5-7

Інше:      

8-9

10-11

Інше:      

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Освітня галузь "Мови і літератури"

Знати основні факти з життя і творчості У. Самчука. Називати основні його твори, їхню проблематику.

Аналізувати роман “Марія”, коментувати його проблематику, характеризувати образ Марії, розкривати її символічний смисл.

Аналізувати художні засоби твору.

Уміти пояснити значення творчості письменника.
Освітня галузь «Правознавство»

Розтлумачувати поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини і наводити приклади.

Називати міжнародні документи з прав людини і прав дитини.

Пояснювати чому права дитини виділені в окрему категорію прав.

Аналізувати зміст окремих статей Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини.

Пояснювати, які органи й організації покликані захищати права і свободи людини.

Аналізувати правові ситуації, використовуючи окремі положення міжнародних документів з прав людини.

Висловлювати власні судження про значення захисту прав людини і громадянина в Україні
Освітня галузь «Історія України»

Bизначати хронологічні межі періоду економічної та соціальної стабілізації в Україні та співвідносить їх з аналогічним періодом в країнах Європи та світу, визначає хронологічну послідовність головних подій цього періоду;

Показувати на карті та пояснювати зміни у територіально-адміністративному устрої України у 1921—1928 рр.;

Аналізувати, узагальнювати факти щодо входження України до складу СРСР та обґрунтовувати власну позицію з цього питання, викладати її у формі усної відповіді та історичного есе;

Характеризувати і порівнювати прояви і процеси стабілізації економічного й соціального життя в Україні за часів непу з аналогічними загальноєвропейськими та світовими;

Узагальнювати основні факти щодо непу в Україні та формулювати власну оцінку цієї політики;

Описувати та порівнювати зрушення у повсякденному способі життя різних верств українського населення;

Визначати сутність політики українізації, зіставляти різні точки зору щодо її оцінки;

Визначати та обґрунтовувати зв’язки між основними тенденціями розвитку культури і духовного життя.

Освітня галузь «Інформатика»

Операційні системи

  • правила використання програм-архіваторів;

  • призначення антивірусних програм;

  • правила профілактики та „боротьба” з комп’ютерними вірусами;

Графічний редактор

  • основні операції щодо створення та редагування зображень за допомогою графічного редактора;

  • правила роботи в середовищі графічного редактора;

  • правила роботи з графічними файлами в середовищі графічного редактора;

Текстовий редактор

  • основні операції, які можна виконувати з текстом за допомогою текстового редактора;

  • правила роботи з текстовим редактором;

  • правила зміни параметрів символу та абзацу;

  • правила зміни параметрів сторінки;

Глобальна мережа Інтернет.

  • запускати на виконання програму-браузер; переглядати гіпертекстові сторінки; працювати з програмами-браузерами, створювати закладки на потрібних веб-сторінках; переміщуватися на сторінках в прямому і зворотному напрямках; вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки;

  • змінювати вид кодування при перегляді гіпертекстових сторінок;

користуватися тематичними каталогами, пошуковими та метапошуковими системами для здійснення пошуку потрібних відомостей в Інтернеті.

Комп’ютерні презентації.

  • створювати найпростіші комп’ютерні презентації, що складаються із текстових слайдів, слайдів з малюнками, таблицями, діаграмами, схемами;

  • здійснювати перегляд слайдів;

налагоджувати, зберігати і запускати презентації.



Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:



Учні знайомляться з вчительською публікацією «Жнива скорботи» з метою вивчити проект, ознайомлюються з його змістом, завданнями, формами роботи, строками проведення проекту та визначають для себе свою роль в ньому.

Учні читають роман-хроніку Уласа Самчука «Марія» для того, щоб бути компетентними в проблемі голодомор у Україні у 1932-33 рр. На сторінках літератури.

Аби визначити рівень знань учнів з даної теми вони розв’язують тест за твором. Це сприятиме розвитку логічного мислення, кмітливості в учнів, реалізації виховного впливу, стимулюватиме до виконання завдань проекту.

Поділяються учні на групи з метою диференціації проектної діяльності, полегшення роботи. Таким чином буде виховуватися відповідальність за доручену роботу.

Учні вчаться проацювати над проектом самостійно під незначним дистанційним контролем вчителя. Так вони почуваються вільніше, мають змогу зреалізувати свої можливості.

На учнів лежить велика відповідальність за майбутню роботу над проектом, яку вони виконюють самостійно і згодом продемонструють всіх, кого зацікавить.


Учні вивчають історичні документи з метою визначення причин та наслідків голодомору в Україні 1932-33 років. Це виховуватиме почуття національної свідомості, любов та співчуття до українського народу.

Даний вид роботи допоможе учням усвідомити справжню трагедію українського народу. Під час виконання завдання учні розвиватимуть навички логічного мислення, аналізу, навчаться співставляти інформацію та виокремлювати спільне й відмінне.

Для визначення значення історичного минулого для оточуючих, їх національної свідомості та того, як до проблеми голодомору ставляться сьогодні, учні проводять соціальне опитування, результати якого відображають у діаграмі.

Виконуючи пропоноване завдання, учні спілкуються з очевидцями голодомору в Україні 1932-33 років, записують їх свідчення, таким чином доводячи злочинний характер сталінізму.

Для того, щоб довести, що голодомор 1932-33 років – це не лише біль України, але й всього світу учні досліджують, як вшановують пам’ять жертв голодомору в Україні та за кордоном.


Вивчивши новий літературознавчий термін, учні матимуть змогу збагатити свій багаж знань новим поняттям

Учні за твором створюють цитатну характеристику днів життя Марії. Це допоможе більш глибше вивчити образ головної героїні, прищепить любов до неї, співпереживання та співчуття.

На основі матеріалу роману-хроніки учні визначають проблематику «Марії» та представляють свою роботу у вигляді гронування. Дане завдання виховуватиме патріотизм школярів, переживання за долю України.

Учні порівнюють образ головної героїні роману-хроніки Марії Перепутько з образом Богоматері. Свою роботу представляють у вигляді таблиці. Це розвиватиме навички порівнювати, аналізувати та синтезувати. Виховуватиме повагу до головної героїні та Богоматері.

На основі творів художньої літератури про голодомор в Україні 1932-33 років учні виділяють символи голодомору 1932-33 рр., визначають їх значення. Результат роботи представляють у публікації «Про що говорять символи?»

Учні вивчають нове поняття. Тлумачать його значення та роль у художньому творі.
На основі роману-хроніка «Марія» та інших творів української літератури про голодомор учні виділяють символи, з’ясовують їх значення. Результатами учнівської роботи стане пам’ятка символів про голод в Україні 1932-33 рр.
Простежити символіку імені головної героїні, в результаті написати статтю у газету «Уроки минулого для прийдешнього» «Про що говорять символи?». Дане завдання сприятиме розвитку логічного мислення, узагальнення опрацьованого матеріалу.


Працюючи над випуском щотижневика «Уроки минулого для майбутнього», учні розвиватимуть навички працювати в групах, самостійно обирати й опрацьовувати матеріал, робити певні висновки.


Учні, підсумовуючи всі свої напрацювання під час роботи над проектом, роблять висновки. Представляють свою роботу на загал на вечорі-реквієм пам’яті жертв голодомору в Україні 1932-33 рр., куди будуть запрошені свідки голодомору, старшокласники й дирекція школи. Таким чином учні поділяться своєю роботою. Виховуватимуть національну свідомість у глядачів.

І етап
1. Учні знайомляться зі змістом, завданнями та формами роботи, строками проведення проекту, висвітленими у вчительській публікації.


2. Після опрацювання вчительського буклету учні читають роман-хроніку Уласа Самчука «Марія»

3. Учні розв’язують тест по твору Уласа Самчука «Марія».

4. Учні діляться на динамічні групи: історики, біографи, літератори та отримують свої завдання для реалізації проекту.

5. Отримавши групові завдання, учні обговорюють їх, консультуються з учителем, висловлюють думки щодо подальшої роботи над проектом, висувають свої ідеї та пропозиції.
6. На основі відібраного матеріалу, виокремлюють, узагальнюють інформацію, систематизують її.



ІІ етап – робота в групах
Історики:

• Дослідити та проаналізувати історичні події 1932-33 років, як результат створити гронування причин голодомору в Україні 1932-33 рр.

• Порівняти історичні події з подіями описаними у художній літературі та проаналізувати, які відмінності між історичною дійсністю та художнім вимеслом у зображенні проблем голодомору в Україні 1932-33 рр. Працювати з історичними документами, творами українських письменників

• Провести й проаналізувати соціальне опитування серед учнів та вчителів школи про визнання голодомору актом геноциду;


• Довести злочинний характер сталінізму, спілкуючись зі свідками голодомору;


• Дослідити, як вшановують пам’ять жертв голодомору в Україні та за кордоном.
Результатом роботи групи є створення календаря «Голодні роки», збірник спогадів очевидців Голодомору «Людської пам’яті мости»
Літератори:

• Ознайомитися з новим літературознавчим терміном (роман-хроніка);
• Схарактеризувати та оцінити дні життя Марії;

• Визначити та проаналізувати проблематику роману-хроніки Уласу Самчука «Марія»;

• Порівняти та проаналізувати образ Марії з Богоматір’ю;
• Визначити й оцінити значення символіки голодомору в романі.
Результатом роботи групи є створення веб-сайту «Голодомор в літературі».

Символісти:

• Дати тлумачення літературознавчому поняттю символ та проаналізувати його значення у літературному творі;
• Простежити, які символи голоду присутні у романі-хроніці «Марія», оцінити їх цінність у творі;
• Визначити й проаналізувати символи голодомору, які представлені у творах українських письменників;
• Проаналізувати роль символу у художньому творі;

• Визначити символом чого виступає образ Марії з однойменного роману-хроніки «Марія» Уласа Самчука;
Результатом роботи групи є створення альманаху «Україна пам’ятає – світ визнає», в якому представлені пам’ятники вшанування жертв голодомору в Україні у 1932-33 рр.

ІІІ етап
Усі свої напрацьовані завдання, а також проміжні результати дослідження учні публікують у щотижневій газеті «Уроки минулого для прийдешнього»


ІV етап

1. На підсумковому етапі учні висловлюють власну думку, судження про трагічне минуле українського народу.

2. Доводять цінність знань про історію України (опираючись на матеріали власних досліджень, отриманих у результаті роботи над проектом.)

3. свою роботу представляють на вечорі-реквієм пам’яті жертв голодомору в Україні 1932-33 рр.




Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

4 тижні

Вхідні знання та навички:

  • Учні повинні мати функціональні знання клавіатури та вміння користуватися мишею. Знати основи форматування текстових документів, зокрема, копіювати, вставляти, змінювати шрифти та кольори, положення тексу на сторінці. Вміти зберігати інформацію на комп’ютері,здійснювати запис інформації на носії (диски, флеш-карти). Мати навички роботи зі сканером, принтером ( вміння сканувати, форматувати сканований текс, вміння роздруковувати документи).

  • Учні повинні мати базові знання з історії України, зокрема, володіти знаннями періоду більшовицької влади, її діяльності щодо України, про причини і наслідки голодомору 1932-33 рр. Орієнтуватися у хронології історичних фактів та подій, вміння давати їм оцінку, висловлювати власні судження щодо тих чи інших явищ у суспільстві.

  • Необхідно вміти аналізувати художні образи та засоби виразності у творі. Орієнтуватися у визначеннях жанрових, тематичних, композиційних особливостях твору. Учні повинні вміти співставляти, порівнювати, знаходити спільне та відмінне .

  • Учні повинні мати навички аналізу змісту твору, вміння виокремлювати головне і другорядне у змісті, простежувати сюжетні лінії, колізії твору.

  • Учні повинні знати права людини, куди звертатися у разі їх порушення Розуміти поняття «права і свободи людини», описувати види прав і свобод людини. Пояснювати, які органи й організації покликані захищати права і свободи людини. Висловлювати власні судження про значення захисту прав людини і громадянина в Україні




Матеріали та ресурси:

Обладнання (відмітити необхідні прилади):


Фотоапарат

Принтер

Цифровий фотоапарат

Програвач DVD-дисків

Засоби для зв’язку з Інтернетом

Лазерний диск

Відеокамера

Проектор

Сканер

Телевізор

Комп’ютер(и)

Відеомагнітофон

Обладнання для проведення відеоконференцій

Інше:      

Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):

Бази даних

Табличний процесор

Видавничі системи

Програми для підтримки роботи з електронною поштою

Енциклопедія на компакт-диску

Програми опрацювання зображень

Веб-браузер для перегляду веб-сайтів

Програми для створення мультимедійних презентацій

Програми для створення веб-сайтів

Текстовий редактор

Програми для створення публікацій

Архіватори

Інше:     

Друковані матеріали:

  1. Самчук Улас. Марія. Український історичний роман.— К.— 1997.— С.3.

  2. Я. Грицак “Нарис історії України”, с. 30-36.

  3. Історія української літератури ХХ ст.— К.: 1994.— Кн. 2.— Ч. 1.

  4. Жив’юк А. Дерманські береги Уласа Самчука // Слово і час.— 1995.— №1.

  1. Історія української літератури XX століття: кн 2./ За ред. В.Г. Дончика. – К., 1993, 1998.

  1. Думанська О., Лисенко М. Тема голодомору в українській поезії і прозі. – Львів, 2000.

  2. Линь О. Урок пам’яті «Чорна сповідь твоя, Україно». У. Самчук «Марія». Тема голодомору 1932–1933. -2001. – Березень. – №7.

  3. Фасоля А. Українська людина на зламі століть двох епох (Роман «Марія» Уласа Самчука) /А. Фасоля // . – 1999. – №4.

  4. Федоренко В. Буття українців за романом «Марія» / В. Федоренко // Українська мова і література. – 2005. – №5

  5. Шовкова О. Роман «Марія»: ідейний зміст, проблематика, образи / О. Шовкова // Дивослово. –2006. – №6.

  6. Чечель Н. Матеріали за романом «Марія» У. Самчука / Н. Чечель // Українська мова і література. – 2006. – №6–8

  7. Улас Самчук. Марія. Український історичний роман. – К. – 1997.

Додаткове приладдя та витратні матеріали:

Свічки, хліб, вишиті рушники, запрошення на вечір-реквієм пам'яті жертв Голодомору в Україні у 1932-33 роках, музичний супровід

Ресурси Інтернету:

http://www.ukrlib.com.ua

http://www.ukrreferat.com

http://referats.allbest.ru

http://ua.coolreferat.com

http://uadocs.exdat.com

http://www.nplu.org/ua

http://www.state-gov.sumy.ua

http://uk.wikipedia.org/wiki/Голодомор_в_Україні_1932—1933

http://shvaika-oksana.at.ua/index/istorija_ukrajini_10_klas_golod_1921_1923_rokiv/0-28

http://narodna.pravda.com.ua/history/4b4d6a0087cc6/

http://nslowo.free.ngo.pl/z_istoriji_kultury/holod_1932-33.htm

Інше:

Запрошення директору школи, учителям та старшокласникам, запрошення очевидцям на вечір-реквієм пам’яті жертв голодомору в Україні 1932-33 рр.

Диференціація навчання:

Проект передбачає підготовку учнями репродуктивних, творчих і практичних завдань різного рівня складності.

Клас ділиться на динамічні групи з метою полегшеного та організованого виконання поставлених завдань.

Учням надається можливість самостійно обирати завдання для виконання.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Знання та навички учнів оцінюються за розробленими формами оцінювання. Оцінюється їх діяльність у створенні презентацій, публікацій та web-сайту.

Ключові слова:

Роман-хроніка, голодомор, голокост, геноцид, проблематика, права людини, символ, образ-символ, символіка голодомору.



Intel® навчання для майбутнього
©2005 Intel Corporation. Всі права захищені



Схожі:

План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Всі інші учасники конкурсу розробляють Web-сайт, презентацію проекту та висновок з ключового питання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут філології й журналістики
План навчального проекту Автор навчального проекту
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, природничо-географічний факультет
План навчального проекту Автор навчального проекту
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
План навчального проекту Автор навчального проекту
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка