|
Скачати 18.75 Kb.
|
Підготовка до сприймання казки-притчі У Емми Андієвської є цикл не зовсім звичайних казок-притч, об'єднаних спільним початком і закінченням. Казки були опубліковані разом у 2000 р. видавництвом «Зерна» і частина казок була видана видавництвом «Піраміда». Частина казок також опублікована у книжці «Джалапіта», виданій у 2006 р. львівським видавництвом «Піраміда». Структура оповідань Збірка казок містить вісімнадцять оповідань. Перед самими казками, між ними та після них відбувається розмова між шакалом та консервною бляшанкою. Ці двоє, зустрівшись ввечері, домовляються розповідати один одному казки. Вони почали розмовляти про те, що люди їх не розуміють, забувають, «що речі, які перебувають в людському оточенні, олюднюються», теж мають душу. При цьому шакал розповідає казки із сумним закінченням, а бляшанка — казки із щасливим кінцем. Кожну розказану казку обоє коментують та інтерпретують її мораль по своєму. Як і в багатьох інших творах Андієвської, в казках відбувається олюднення речей. Шакал та бляшанка обговорюють власне уподібнення до людей. Мораль казок В казках піднімаються питання моралі такі як дружба (Говорюща риба та Казка про гадюку й орла, або невдячного приятеля), воля (Казка про упиреня, що живилося людською волею), шкідливість пихатості (Казка про пихатість), важливість віри людини у себе (Казка про чоловіка, що заступав Усевишнього), осудження егоїзму (Казка про яян). Але ці казки були не зовсім звичайні — це були притчі. Персонажі казок, такі як блискавка, море та живі істоти також наділені людськими якостями. Теорія літератури (Учні записують визначення до літературознавчих словничків) Притча — невелике оповідання, яке містить повчання в алегоричній формі. В притчі події підпорядковані повчальній частині. Притча схожа на байку. Однак смисл притчі більш значимий: вона ілюструє важливу ідею, торкаючись проблем моралі, загальнолюдських законів. Притча часто служить для прямої настанови читачу щодо поведінки, вчинків. У кінці цього циклу казок консервна бляшанка прощається із шакалом і говорить, що їй бракуватиме його товариства. Вона зауважує, що «час надто швидко збігає, коли він приємний, і надто повільно, коли несе лихо». Шакал не обіцяє ще раз прийти, говорячи, що обов'язки не для нього і «повертатися туди, де тобі бодай на коротку мить було добре, завжди означає розчаруватись». Він іде в пустелю й зникає з очей. Консервна ж бляшанка розповідала шакалові «Казку про яян», зауважуючи при цьому: її вона досить часто чула від батьків, що пильнували, аби надмірне зосередження на власній особі не призвело до зайвих ускладнень. Робота над текстом «Казки про яян» |
Тема. Перемога Обладнання. Мультимедійний проектор для демонстрації слайдів, телевізор, мультфільм «Снігова королева», аудіозапис мелодії до передачі... |
Урок читання 3 клас І семестр Урок узагальнення. Пригадайте, поміркуйте. Казки Мета «секретів» створення казки, розвивати логічне мислення, мовлення школярів, увагу, пам'ять, виховувати активну читацьку позицію |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т ема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
3. У лівому вусі кобилячої голови бабина дочка побачила Слова "Сказала б казки — не вмію, сказала б приказки — не вмію, сказала б небилиці — так багато плутаниці" відносяться до зачину... |
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Методика для діагностики відносин між дітьми КАЗКИ ДЮССА (ДЕСПЕРТ) Однією з проективних методик, яка допомагає вивчити стосунки сиблінгів у сім'ї є «Казки Дюсса». Вона запропонована дитячим психологом... |
5 клас ( 2 год на тиждень, 70 год на рік) Народна казка. Казка як жанр фольклору. Казки про тварин — один з найдавніших різновидів казки. Т. Л: народна казка, «мандрівний... |
Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ЖИВІ КАЗКИ Автор:... «Живі казки» відображають яскраві риси дітей «іскри» особистостей вихованців автора казок, різні аспекти з їх внутрішнього світу,... |