Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів


Скачати 57.09 Kb.
Назва Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Дата 22.02.2016
Розмір 57.09 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Тема.

У золото вбралася земля


Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору

Ю. Збанацького «Щедра осінь»

1. Склади і прочитай приказки


2. А чи знаєш ти, що…

є календарна осінь і астрономічна?

Календарна осінь складається з трьох місяців:

у Північній півкулі - вересня, жовтня і листопада,

у Південній - березня, квітня і травня.

Астрономічна осінь умовно ділиться на чотири підсезони.

1 підсезон - початок осені. Починається з появи перших жовтих пасом у кронах беріз, лип і в'язів, а закінчується він тоді, коли число жовтого і зеленого листя стає приблизно рівним, що частіше буває в останні дні вересня, інколи на початку жовтня. Безліч малих павучків відчуваючи осінь плетуть павутину, а ти помічаючи її, без якогось злого помислу обриваєш їхні хованки.

2 підсезон - золота осінь. Триває приблизно з кінця вересня до середини жовтня. Протягом нього листя на деревах все сильніше жовтіє і починається інтенсивне опадання листя, відлітають зграї перелітних птахів.

3 підсезон - глибока осінь (друга половина жовтня). Із закінченням листопада у берези, осики і в'яза починається і триває глибока осінь до першого снігу. Здається, що стовбури дерев темніють, вони втомилися і хочуть спати. Стає все холодніше, пролітають на південь останні зграї гусей, лебедів і качок. Швидко охолоджуюються повітря і вода, мешканці яких проявляють все менше активності.

4 підсезонпередзим’я - листопад. У усьому відчувається холодне дихання осені. Деревам без птахів стало холодно і самотньо. Останній осінній підсезон є одночасно переходом до зими, починається від першого снігу і закінчується льодоставом на водоймах. Недаремно, у народі говорять «Листопад зимі ворота відчиняє.»
3. У легенді про осінь відшукай, за що люди люблять осінь.
За народним переказом осінь – старша дочка Сонця . Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай усе моє багатство. Я відаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе. І осінь, як ви бачите виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки плодів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом!
4. Прочитай. Допиши речення.

Осінь золотая тихо-ніжно ходить; доцвітав вересневий ранок; небо синє чисте, гуляли високі і спокійні хмари; жовтіли верби; падали листочки буро-золотаві; дзвеніло кришталевим дзвоном повітря. (За Є.Гуцалом).

Це буває _________________ (на початку в середині, в кінці осені).
5. Які слова про осінь викликають інші почуття? Підкресли їх.

Заплакали, завили сердиті вітри; світить та не гріє сонце золоте; плаче сіре, похмуре небо; плачуть хмари сиві; зірвані вітром листочки співають прощальну пісню; осінь ходить, яблука золотить; плаче день, гуля вітер, листя боязко тремтить; йдуть, і йдуть, і йдуть дощі, стали чорними кущі, і дерева чорні стали. (За М. Познанською))

6. Вибери вислови, якими можна описати золоту осінь. Підкресли їх.

Горить кленове листя; горять ліси янтарним листом; пожовкла трава; оголені віти; ллє дощ; золоті осінні дні; осінь сипле золоті листочки; листя вкриває землю строкатим м'яким килимом; теплий ще вересень дивну мережку золотом червоним на листі заплів. (С. Черкасенко)



3 яким почуттям автор говорить про осінь? Чому ти так думаєш?

7. Прочитай, як змальована осінь. Підкресли "слова-барви".

Ішла осінь чорноброва.

(Т. Коломієць)

Скільки барв кругом розлито:

пурпур, охра, зелень, просинь.

Це минає тепле літо,

золота надходить осінь.

Край наш, писанка неначе,—

треба тільки вміти бачить!

(Сергій Сухомлинський)

***

В парках і садочках

на доріжки й трави

падають листочки

буро-золотаві.

( Катерина Перелісна «Золота осінь»)
***

Де не глянь, навколо

килим кольористий…

***

Осінь золотая

тихо-ніжно ходить.

( Катерина Перелісна «Золота осінь»)
8. Якою ти уявляєш осінь за описом?

Осінь — золотоволоса красуня, з чорними очима і рудими віями. Вона носить яскраві сукні і плете вінки з жовтого листя. (Т. Кравченко)

Намалюй осінь за поданим описом і своїм уявленням. Із букв слова «золотоволоса» склади нові слова і запиши їх.
9. Відшукай у тексті Ю. Збанацького «Щедра осінь» слова і вислови, чим же щедра осінь. Допиши відповідь.

Всім я багата: ___________________________________________ .

10. Відшукай витівки чародійки-осені. Допиши слова-дії.

Осінь піддобрюється, гризе, ____________________________________ .

До слова славословить підбере слова близькі за значенням.

11. З’єднай стрілками, що робить кожна пора року.

вишкребе

Осінь частує

Літо вичавить

Зима податувало

Весна засипле

випалить

6. Доберіють слова в риму і дізнайтесь про багатства осені.

Осіннє листячко летить

І під ногами … ШУРХОТИТЬ

А колір листя розмаїтий,

Теплом і сонечком … ЗІГРІТИЙ

Бо осінь просто пречудова,

Щодня на осені … ОБНОВА!
Вітрець легенький повіває,

І листя з дерева … ЗЛІТАЄ,

І тихо падають листочки

На стежку, на траву й … ГРИБОЧКИ,

Вкривають землю жовтим цвітом,

Не так, як це буває… ЛІТОМ.
Чаклунка осінь — ніби та царівна,

Красива, сонячна, … ЧАРІВНА.

Весела, радісна, багата

В садочку яблуня … КРИСЛАТА

Плоди достиглі всім дарує,

А осінь далі все … ФАРБУЄ,

Убрався клен у жовті шати,

Горіхи треба вже … ЗБИРАТИ,




Каштани падають «тук-тук»,

І я беру каштан до … РУК.

Давай підем до лісу з нами,

Там пахне мохом і … ГРИБАМИ,

І чимсь таким, що я не знаю.

Так тільки осінню … БУВАЄ

Схожі:

Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Т ема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Тема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Важко сонечку пробиватися промінням крізь хмари. Волохаті, неначе брудні, нависають над землею
Тема. П оетичн і картиниосен і Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Прочитай уважно вірш Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь». Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш вірш?
Осіннє золото осипалось до ніг, Пташки давно у вирій полетіли, Далеко...
В верхвів'ї сосен вітерець співає. На самоті осінній сум звучить. Земля втомилась і відпочиває
Сценарій свята до Дня вчителя
Поволі падає золоте листя і вкриває задуману землю розкішним килимом. Тонке павутиння «бабиного літа» спроквола пливе у повітрі....
Завдання 1 х: real; { аргумент функції } у: real; { значення функції } Завдання 2
Смутна пора! Очей чарівність!'); writeln('Приємна мені твоя прощальна пора.'); writeln('Люблю я пишне природи в'янення'); writeln('У...
Основа: біблійна історія → сюжетна канва + багатий матеріал для повчань
Найрозповсюдженіший тип: тема визначається якимось релігійним святом: загальновідома тема, що живе у свідомості кожного християнина...
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим...
Вона є важливим чинником формування духовного світу особистості, її морально-естетичного розвитку
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка