|
Скачати 57.09 Kb.
|
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору Ю. Збанацького «Щедра осінь» 1. Склади і прочитай приказки 2. А чи знаєш ти, що… є календарна осінь і астрономічна? Календарна осінь складається з трьох місяців: у Північній півкулі - вересня, жовтня і листопада, у Південній - березня, квітня і травня. Астрономічна осінь умовно ділиться на чотири підсезони. 1 підсезон - початок осені. Починається з появи перших жовтих пасом у кронах беріз, лип і в'язів, а закінчується він тоді, коли число жовтого і зеленого листя стає приблизно рівним, що частіше буває в останні дні вересня, інколи на початку жовтня. Безліч малих павучків відчуваючи осінь плетуть павутину, а ти помічаючи її, без якогось злого помислу обриваєш їхні хованки. 2 підсезон - золота осінь. Триває приблизно з кінця вересня до середини жовтня. Протягом нього листя на деревах все сильніше жовтіє і починається інтенсивне опадання листя, відлітають зграї перелітних птахів. 3 підсезон - глибока осінь (друга половина жовтня). Із закінченням листопада у берези, осики і в'яза починається і триває глибока осінь до першого снігу. Здається, що стовбури дерев темніють, вони втомилися і хочуть спати. Стає все холодніше, пролітають на південь останні зграї гусей, лебедів і качок. Швидко охолоджуюються повітря і вода, мешканці яких проявляють все менше активності. 4 підсезон – передзим’я - листопад. У усьому відчувається холодне дихання осені. Деревам без птахів стало холодно і самотньо. Останній осінній підсезон є одночасно переходом до зими, починається від першого снігу і закінчується льодоставом на водоймах. Недаремно, у народі говорять «Листопад зимі ворота відчиняє.» 3. У легенді про осінь відшукай, за що люди люблять осінь. За народним переказом осінь – старша дочка Сонця . Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: - Забирай усе моє багатство. Я відаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе. І осінь, як ви бачите виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки плодів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом! 4. Прочитай. Допиши речення. Осінь золотая тихо-ніжно ходить; доцвітав вересневий ранок; небо синє чисте, гуляли високі і спокійні хмари; жовтіли верби; падали листочки буро-золотаві; дзвеніло кришталевим дзвоном повітря. (За Є.Гуцалом). Це буває _________________ (на початку в середині, в кінці осені). 5. Які слова про осінь викликають інші почуття? Підкресли їх. Заплакали, завили сердиті вітри; світить та не гріє сонце золоте; плаче сіре, похмуре небо; плачуть хмари сиві; зірвані вітром листочки співають прощальну пісню; осінь ходить, яблука золотить; плаче день, гуля вітер, листя боязко тремтить; йдуть, і йдуть, і йдуть дощі, стали чорними кущі, і дерева чорні стали. (За М. Познанською)) 6. Вибери вислови, якими можна описати золоту осінь. Підкресли їх. Горить кленове листя; горять ліси янтарним листом; пожовкла трава; оголені віти; ллє дощ; золоті осінні дні; осінь сипле золоті листочки; листя вкриває землю строкатим м'яким килимом; теплий ще вересень дивну мережку золотом червоним на листі заплів. (С. Черкасенко) 3 яким почуттям автор говорить про осінь? Чому ти так думаєш? 7. Прочитай, як змальована осінь. Підкресли "слова-барви". Ішла осінь чорноброва. (Т. Коломієць) Скільки барв кругом розлито: пурпур, охра, зелень, просинь. Це минає тепле літо, золота надходить осінь. Край наш, писанка неначе,— треба тільки вміти бачить! (Сергій Сухомлинський) *** В парках і садочках на доріжки й трави падають листочки буро-золотаві. ( Катерина Перелісна «Золота осінь») *** Де не глянь, навколо килим кольористий… *** Осінь золотая тихо-ніжно ходить. ( Катерина Перелісна «Золота осінь») 8. Якою ти уявляєш осінь за описом? Осінь — золотоволоса красуня, з чорними очима і рудими віями. Вона носить яскраві сукні і плете вінки з жовтого листя. (Т. Кравченко) Намалюй осінь за поданим описом і своїм уявленням. Із букв слова «золотоволоса» склади нові слова і запиши їх. 9. Відшукай у тексті Ю. Збанацького «Щедра осінь» слова і вислови, чим же щедра осінь. Допиши відповідь. Всім я багата: ___________________________________________ . 10. Відшукай витівки чародійки-осені. Допиши слова-дії. Осінь піддобрюється, гризе, ____________________________________ . До слова славословить підбере слова близькі за значенням. 11. З’єднай стрілками, що робить кожна пора року. вишкребе Осінь частує Літо вичавить Зима податувало Весна засипле випалить 6. Доберіють слова в риму і дізнайтесь про багатства осені. Осіннє листячко летить І під ногами … ШУРХОТИТЬ А колір листя розмаїтий, Теплом і сонечком … ЗІГРІТИЙ Бо осінь просто пречудова, Щодня на осені … ОБНОВА! Вітрець легенький повіває, І листя з дерева … ЗЛІТАЄ, І тихо падають листочки На стежку, на траву й … ГРИБОЧКИ, Вкривають землю жовтим цвітом, Не так, як це буває… ЛІТОМ. Чаклунка осінь — ніби та царівна, Красива, сонячна, … ЧАРІВНА. Весела, радісна, багата В садочку яблуня … КРИСЛАТА Плоди достиглі всім дарує, А осінь далі все … ФАРБУЄ, Убрався клен у жовті шати, Горіхи треба вже … ЗБИРАТИ, Каштани падають «тук-тук», І я беру каштан до … РУК. Давай підем до лісу з нами, Там пахне мохом і … ГРИБАМИ, І чимсь таким, що я не знаю. Так тільки осінню … БУВАЄ |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т ема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Важко сонечку пробиватися промінням крізь хмари. Волохаті, неначе брудні, нависають над землею |
Тема. П оетичн і картиниосен і Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Прочитай уважно вірш Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь». Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш вірш? |
Осіннє золото осипалось до ніг, Пташки давно у вирій полетіли, Далеко... В верхвів'ї сосен вітерець співає. На самоті осінній сум звучить. Земля втомилась і відпочиває |
Сценарій свята до Дня вчителя Поволі падає золоте листя і вкриває задуману землю розкішним килимом. Тонке павутиння «бабиного літа» спроквола пливе у повітрі.... |
Завдання 1 х: real; { аргумент функції } у: real; { значення функції } Завдання 2 Смутна пора! Очей чарівність!'); writeln('Приємна мені твоя прощальна пора.'); writeln('Люблю я пишне природи в'янення'); writeln('У... |
Основа: біблійна історія → сюжетна канва + багатий матеріал для повчань Найрозповсюдженіший тип: тема визначається якимось релігійним святом: загальновідома тема, що живе у свідомості кожного християнина... |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим... Вона є важливим чинником формування духовного світу особистості, її морально-естетичного розвитку |