|
Скачати 53.9 Kb.
|
Тема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору М.Сигнаївського «Осіння гра» 1.Що сховалось у скриптограмі? Запиши. ______________________________________________________________ 2. Забарвленням голосу передай музику слова, яку чуєш під час читання. Бджілка грає на скрипці. Джміль - на контрабасі. У сопілку вітер виграє Дощик б'є в цимбали. Б'ють краплини-молоточки срібно, тихо, лунко, густо, дрібно, мов по струнах. Спробуй намалювати музику. 3. Прочитай весело у швидкому темпі . Вітер взяв сопілку в руки: — Ду-ду-ду! Хто зі мною потанцює у саду? Захиталися жоржини: … Тут як зірвуться листочки із дубка,із вербички, із берези, із кленка,— Як закрутяться у танці угорі! І низенько над землею, у дворі. (Катерина Перелісна) Чи доводилось тобі спостерігати осінні танці листопаду? Яким ти уявляєш вітер? 4. Розділи вислови на дві музичні доріжки (тобто поміть кожен вислів певним знаком). Перша доріжка — веселе щебетання птахів; друга доріжка — пісня ллється, розноситься, дзвенить, бринить, переливається. О Жайвір співає, тішиться, просить, благає, молить. О Соловейко у вербах лящить, витьохкує, виспівує, захльобується. О Трави співають свою радісну пісню. О Осіннє листя шурхотить. О Срібне павутиння у повітрі дзвенить. О Бджоли над лугами крильцями легкими дзвонять навкруги. О Тужливо курличуть журавлі. О Ліс дзвенить пташиним співом. О Золотом дзвенить осінь. 5. Зазирни в осінній ліс. Поміркуй, чи можна цими висловами змалювати пишний килим осені. Під ногами шарудить різнобарвне листя, земля вкрита пломенистим строкатим килимом, золотим дощем сиплються різьблені листочки, пломеніють кущі шипшини; тремтять червоними монетками листя осики; жовто-золотавим полум'ям палають клени; пожовкли берези; багряними стали дуби; незвичайна осінь, сонячна, замріяна, золота; небо голубе-голубе; повітря прозоре, як джерельна вода; високо в небі пропливають білі павутинки. (За С. Черкасенко ) Горить кленове листя; все навколо нарядила осінь в дороге намисто; обриває вітер пелюстки печальні; кольорові фарби вийняла з кишені і малює осінь жовтим по зеленім. (За М. Хоросницькою) Заплющ очі, поринь у барвисте царство осіннього лісу, потім підкресли кожен вислів відповідним кольором. Із запропонованих висловів добери ті, які близькі до вислову — "все палає, як жар": ______________________________________________________________ _____________________________________________________________ . 6. Вибери з поданих висловів ті, якими можна змалювати ліс восени. Золотистий, барвистий килим; квітучі сади; купаються жита; червоніють маки; дзвенять колосочки; вітер гладить колосся; синіють проліски; хмарки мчать на конях; квіти вмиваються в росі; шурхотить опале листя; багряне листя клена; струмок, як стрічечка; метелик, мов свічечка; химерні мережива бабиного літа; сірим змієм плазує шлях із гори у долину поміж зеленою травою безкрайого степу; полум’я гаями попливло. Підкресли вибрані слова таким кольором, який, на твою думку, передає "характер" слів. 7. Пригадай запахи нашого лісу. Прочитай речення. Які пахощі ллються разом з ними? _____ Ожиною й чорницею пахне лісове озеро. _______ Пахне терпко малиною ліс. _______ Пташки несуть запашні суниці. _______ Білка золоті горішки ліщини і червоногарячі корали горобини. _______ Кабани ласують грибами й печерицями, _______ а їжачок — кислицями. Намалюй осінній листочок біля тих висловів, що справді «осінні» 8. Відшукай осінню казку в лісі. Щебетали птахи в лісі на крислатому горісі. В лісі звірі танцювали — аж травичку потоптали. А як змерзли вуха й ноги, звірі в нори і барлоги повтікали. Поселився вітер в лісі серед ночі на горісі,— І на всіх деревах віти почали тоді тремтіти, бідолахи. І злетіло в небо листя понад лісом золотистим, ніби птахи. (П. Осадчук) 9. Прочитай казкові рядки Г. Тютюнника. Осички просили на зиму чобітки, а дуби наглухо застібали кожухи. Навіщо осичкам чобітки, а дубам кожушки? 10. Поміркуй! Чи знайдеться на нашій милій Україні ліс, в якому б не зустрілася вам білка. Певне, нема такого лісу. (М. Сингаївський) Чи доводилося тобі спостерігати за білкою? Чи знаєш ти осінні білчині ігри? 11. Простеж, як грається білка в оповіданні Миколи Сингаївського «Осіння гра». Як змінюються її вигляд і поведінка взимку? Знайди і прочитай рядки, що римуються. Знайди в тексті уривок, зображений на малюнку. 12. Прочитай, передаючи темп руху білки. Граються білки у хованки, граються білки з горішками, граються самі з собою, грається білка з білкою, з променем-зайчиком, з тінню, грається з листком, грається з гілкою. Пограйся і ти з білкою: підкресли ті ігри, які помітив спостережливий і щирий співець природи Микола Сингаївський у творі «Осіння гра». 13. Якими барвами, звуками, запахами багатий осінній ліс? 14. Які картини виникають у твоїй пам’яті під час читання цих рядків? Сонце золотило дерева, вкриваючи кожен листочок такими витонченими мережками, що навряд чи художник зміг би намалювати їх на папері. (Ю. Збанацький) Намалюй осінній ліс, яким ти його уявляєш. |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Важко сонечку пробиватися промінням крізь хмари. Волохаті, неначе брудні, нависають над землею |
Тема. П оетичн і картиниосен і Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Прочитай уважно вірш Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь». Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш вірш? |
ЗАВДАННЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПРИРОДОЮ Сучасна методика ознайомлення дошкільників з природою вважає природу важливим фактором всебічного розвитку, а тому процес ознайомлення... |
Тема: Вчимося розуміти та поважати інших Очікувані результати: після проведеної дискусії з елементами психотренінгу учасники зможуть |
2. Основи конструювання РЕС Вимоги до знань та вмінь. Студенти повинні знати і розуміти основні поняття з основ конструювання РЕС, розуміти еволюцію та місце... |
ОСВІТА як соціокультурний феномен Особливості ставлення до дитини... Цілі і завдання освіти є елементом ціннісно-нормативної культури суспільства, похідною від соціальних уявлень про природу і можливості... |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ, ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБІТ... С, розуміти природу й особливості основних інститутів та механізмів цього правопорядку, давати їм правову оцінку, бути здатним гармонізувати... |