Урок №1 Слайд 1 Тема. І. Жиленко “Жар птиця”


Скачати 56.15 Kb.
Назва Урок №1 Слайд 1 Тема. І. Жиленко “Жар птиця”
Дата 08.02.2014
Розмір 56.15 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок
Розробка уроків з української літератури

у 6 класі

за творчістю Ірини Жиленко

Урок № 1

Слайд 1
Тема. І.Жиленко “Жар - птиця”

Слайд 2

Мета: ознайомлити учнів із життєвим і творчим шляхом І.Жиленко; вчити, аналізувати

поезію“Жар - птиця”,вміти коментувати її зміст,знаходити і пояснювати художні засоби;

висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього,про цінності,які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення,увагу,спостережли – вість, уміння творчо мислити,робити власні висновки; формувати кругозір,світогляд учнів; виховувати почуття дружби,вміння бачити красу навколо,цінувати доброту,прище- плювати повагу до творчості І.Жиленко,інтерес до наслідків власної праці:

Слайд 3
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

- Що таке казка? Слайди 4,5,6

- Для чого і з якого метою письменники у своїх творах застосовують реальне та уявне?

- Чому боротьба добра і зла є вічною проблемою?

- А що ви знаєте про Жар – птицю – казкову істоту?

- В якій народній казці ви вже читали про цього птаха?

- А що вам відомо про новорічні свята?

ІІІ.Повідомлення теми,мети та завдань уроку.Мотивація навчальної діяльності.

ІV.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Людина створена для щастя,

як птах для польоту.

В.Короленко

Слайд 7
1.Ознайомлення учнів з життям та творчістю І.В.Жиленко

Слайди 8,9,10
2.Опрацювання програмового твору І.Жиленко “Жар - птиця”

Слайди 11,12,13,14,15,16

- Виразне читання поезії

Тема: зображення Жар – птиці,яка, перебуваючи у клітці, а потім покинувши її, освітила все довкола у столиці і принесла людям радість і щастя.

Слайд 17

Ідея: возвеличення краси екзотичного птаха,який робить всіх радісними,веселими;засуд- ження заздрості.

Слайд 18

Композиція: поезія побудована як протиставлення доброго, світлого, радісного і злого, заздрісного, лютого.

Експозиція: покинувши чарівницю через відчинені дверцята клітки, жар – птиця на волі освітлює “казково столицю”

Зав’язка: радість люду від світла жар – птиці, заздрість ґави птаху.

Кульмінація: чудесний птах “простудився трішки”, його лікування.

Розвязка: сподівання на швидке одуження жар –птиці, сподівання, що вона принесе “новорічну радість” усім людям.

3.Евристична бесіда.

- Де і в яких умовах жила Жар – птиця?

- Чому птах покинув чарівницю?Як люди сприняли його появу?

- А як поводиться ґава?Як вона себе називає?

- Чому “скрекотняву” ґаву поетеса називає лютою?

- Через що у людей “посмутніли лиця”?

- Що трапилося із Жар - птицею?Як про це сказано в творі?

- А що необхідно робити, щоб не захворіти узимку?

- Як ви думаєте,чому люди не байдужі до того,що трапилося з Жар – птицею?

- А як ви ставитесь до птахів узимку?Для чого ми повині їм допомагати?

- Як ви розумієте народну мудрість: “Не лови ґав”?

4.Із бабусиної скрині.

Що таке загадка?

Відгадайте:

Без сокири і без рук, а дім будує.

Слайд 19 (Пташка)

Прилетіли гості,сіли на помості,

Без сокири,без лопати

Поробили собі хати.

Слайд 20 (Пташки)

5.Характеристика героїв твору.

1) Жар – птиця: “золота”, “очі - намистинки”, “чудесна”, “непристойно яскрава”, “нескромна птиця”, “птаха екзотична,південна,до снігів незвична”, чита “ Барвінок” і “Мурзилку”, “клює родзинки”,п’є молоко.

2) Ґава: “трьохсотлітня”, “старезна,без ока”, “кульгава”,у неї “люта стрекотня”,заздрі- сна,підступна,називає себе Павою.
- Знайти і пояснити художні засоби у творі.Самостійна робота.

Епітети: “золота,чудесна жар - птиця”, “жар – птиця непристойно яскрава”, “люта скрекотнява”, “нескромна птиця”, “лиха ґава”.

Порівняння: “очі – намистинки”.

Метафора: “яснішали лиця”, “освітилась казково столиця”, “лиця посмутніли”, “жар – птиця простудилася”, “птаха чита”, “справа пішла”.

Повтори: “яскра”.

Риторичні запитання: “Її нема, бо розумієте?”.

Риторичні оклики: “Ганьба!”, “Вона яскра – яскра – яскарава!”, “О,не сумуйте!”, “на новорічну радість нам!”...

V.Підсумки уроку

VI.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

VII.Д/з. Виразно читати поезію І.Жиленко,коментувати її зміст,знаходити і пояснювати приклади художніх засобів.

Підготувати малюнки до твору.

Слайд 21
Використана література

1.Дудіна Т.К.,Панченков А.О. Українська література: 6 кл.:Підручник – К.:А..С.К. 2006.

2.Жиленко І.Казки буфетного гнома. – К.,1985.

3.Українська література.5 – 9 класи: Програма для загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання / За ред. Р.Мовчан. – К.:Перун; Ірпінь, 2005.

4.Українська література.Хрестоматія нововведених творів. / Упор. Мовчан Р. – К.:Генеза, 2002. – 496с.

5.Косогова О.О.Метод проектів у практиці сучасної школи. – Х.: Вид – во “Ранок”.

6.Марина Павленко про П.Тичину, Н.Суравцову, В.Симоненка, В.Стуса, І.Жиленко / М.Павленко – Київ: Грені – Т.2009 – 120с.іл. – (Серія “Життя видатних дітей”.

7.Паращин В.В.Українська література.6 клас.Комплексний зошит для контролю знань. – Х.:Вид – во “Ранок”.

8.Презентація спогадів І.Жиленко. “Свобода” (газета), 30 грудня 2011р.,с.18

9.Шарова Є. Ірина Жиленко / Історія української літератури ХХ століття: Удвох кн. – К.,1995 – Кн.2 – ч.2

10.Шингоф І.Л.Українська література.Хрестоматія 6 клас. – Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів,1999.

Схожі:

Урок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”
Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?”
Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок)
Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1)
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби»
Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів
Тема: Відеомонгаж
Слайд-шоу це відеоряд з фотографій з відповідним звуковим та текстовим супроводом Існує два підходи в налаштуванні тривалості показу...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Тема майстер класу
Слайд: Тема майстер класу Алгоритм введення лексики на уроці французької мови як другої іноземної
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри...
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри підприємництва та основ менеджменту; Марущак С. М., викладач...
Тема. Північний Льодовитий океан. Слайд 1 Мета
Північ­ного Льодовитого та Атлантичного океанів; розвивати вміння працювати в малих групах
Тема. Порівняльна характеристика океанів. Практична робота (слайд 1)
Мета: виявити рівень знань учнів про кожен океан на основі проведення порівняльної
Уроку з теми: Диво – птиця Слово вчителя
Ви вже не раз малювали птахів і пам’ятаєте, з яких частин складається їх тіло. Перевірте себе, заповнивши ребус
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка