|
Скачати 56.15 Kb.
|
Розробка уроків з української літератури у 6 класі за творчістю Ірини Жиленко Урок № 1 Слайд 1 Тема. І.Жиленко “Жар - птиця” Слайд 2 Мета: ознайомлити учнів із життєвим і творчим шляхом І.Жиленко; вчити, аналізувати поезію“Жар - птиця”,вміти коментувати її зміст,знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього,про цінності,які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення,увагу,спостережли – вість, уміння творчо мислити,робити власні висновки; формувати кругозір,світогляд учнів; виховувати почуття дружби,вміння бачити красу навколо,цінувати доброту,прище- плювати повагу до творчості І.Жиленко,інтерес до наслідків власної праці: Слайд 3 Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І.Організаційний момент. ІІ.Актуалізація опорних знань. - Що таке казка? Слайди 4,5,6 - Для чого і з якого метою письменники у своїх творах застосовують реальне та уявне? - Чому боротьба добра і зла є вічною проблемою? - А що ви знаєте про Жар – птицю – казкову істоту? - В якій народній казці ви вже читали про цього птаха? - А що вам відомо про новорічні свята? ІІІ.Повідомлення теми,мети та завдань уроку.Мотивація навчальної діяльності. ІV.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу. Людина створена для щастя, як птах для польоту. В.Короленко Слайд 7 1.Ознайомлення учнів з життям та творчістю І.В.Жиленко Слайди 8,9,10 2.Опрацювання програмового твору І.Жиленко “Жар - птиця” Слайди 11,12,13,14,15,16 - Виразне читання поезії Тема: зображення Жар – птиці,яка, перебуваючи у клітці, а потім покинувши її, освітила все довкола у столиці і принесла людям радість і щастя. Слайд 17 Ідея: возвеличення краси екзотичного птаха,який робить всіх радісними,веселими;засуд- ження заздрості. Слайд 18 Композиція: поезія побудована як протиставлення доброго, світлого, радісного і злого, заздрісного, лютого. Експозиція: покинувши чарівницю через відчинені дверцята клітки, жар – птиця на волі освітлює “казково столицю” Зав’язка: радість люду від світла жар – птиці, заздрість ґави птаху. Кульмінація: чудесний птах “простудився трішки”, його лікування. Розв’язка: сподівання на швидке одуження жар –птиці, сподівання, що вона принесе “новорічну радість” усім людям. 3.Евристична бесіда. - Де і в яких умовах жила Жар – птиця? - Чому птах покинув чарівницю?Як люди сприняли його появу? - А як поводиться ґава?Як вона себе називає? - Чому “скрекотняву” ґаву поетеса називає лютою? - Через що у людей “посмутніли лиця”? - Що трапилося із Жар - птицею?Як про це сказано в творі? - А що необхідно робити, щоб не захворіти узимку? - Як ви думаєте,чому люди не байдужі до того,що трапилося з Жар – птицею? - А як ви ставитесь до птахів узимку?Для чого ми повині їм допомагати? - Як ви розумієте народну мудрість: “Не лови ґав”? 4.Із бабусиної скрині. Що таке загадка? Відгадайте: Без сокири і без рук, а дім будує. Слайд 19 (Пташка) Прилетіли гості,сіли на помості, Без сокири,без лопати Поробили собі хати. Слайд 20 (Пташки) 5.Характеристика героїв твору. 1) Жар – птиця: “золота”, “очі - намистинки”, “чудесна”, “непристойно яскрава”, “нескромна птиця”, “птаха екзотична,південна,до снігів незвична”, чита “ Барвінок” і “Мурзилку”, “клює родзинки”,п’є молоко. 2) Ґава: “трьохсотлітня”, “старезна,без ока”, “кульгава”,у неї “люта стрекотня”,заздрі- сна,підступна,називає себе Павою. - Знайти і пояснити художні засоби у творі.Самостійна робота. Епітети: “золота,чудесна жар - птиця”, “жар – птиця непристойно яскрава”, “люта скрекотнява”, “нескромна птиця”, “лиха ґава”. Порівняння: “очі – намистинки”. Метафора: “яснішали лиця”, “освітилась казково столиця”, “лиця посмутніли”, “жар – птиця простудилася”, “птаха чита”, “справа пішла”. Повтори: “яскра”. Риторичні запитання: “Її нема, бо розумієте?”. Риторичні оклики: “Ганьба!”, “Вона яскра – яскра – яскарава!”, “О,не сумуйте!”, “на новорічну радість нам!”... V.Підсумки уроку VI.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів. VII.Д/з. Виразно читати поезію І.Жиленко,коментувати її зміст,знаходити і пояснювати приклади художніх засобів. Підготувати малюнки до твору. Слайд 21 Використана література 1.Дудіна Т.К.,Панченков А.О. Українська література: 6 кл.:Підручник – К.:А..С.К. 2006. 2.Жиленко І.Казки буфетного гнома. – К.,1985. 3.Українська література.5 – 9 класи: Програма для загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання / За ред. Р.Мовчан. – К.:Перун; Ірпінь, 2005. 4.Українська література.Хрестоматія нововведених творів. / Упор. Мовчан Р. – К.:Генеза, 2002. – 496с. 5.Косогова О.О.Метод проектів у практиці сучасної школи. – Х.: Вид – во “Ранок”. 6.Марина Павленко про П.Тичину, Н.Суравцову, В.Симоненка, В.Стуса, І.Жиленко / М.Павленко – Київ: Грені – Т.2009 – 120с.іл. – (Серія “Життя видатних дітей”. 7.Паращин В.В.Українська література.6 клас.Комплексний зошит для контролю знань. – Х.:Вид – во “Ранок”. 8.Презентація спогадів І.Жиленко. “Свобода” (газета), 30 грудня 2011р.,с.18 9.Шарова Є. Ірина Жиленко / Історія української літератури ХХ століття: Удвох кн. – К.,1995 – Кн.2 – ч.2 10.Шингоф І.Л.Українська література.Хрестоматія 6 клас. – Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів,1999. |
Урок №2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті” Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?” |
Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок) Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1) |
Урок №39/6 СЛАЙД 1 Тема: Урок узагальнення знань з теми «Надклас Риби» Обладнання: таблиці з теми «Риби», індивідуальні картки, комп’ютер, проектор, презентація, листки для контролю знань учнів |
Тема: Відеомонгаж Слайд-шоу це відеоряд з фотографій з відповідним звуковим та текстовим супроводом Існує два підходи в налаштуванні тривалості показу... |
Уроку Організаційний момент Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1) |
Тема майстер класу Слайд: Тема майстер класу Алгоритм введення лексики на уроці французької мови як другої іноземної |
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри... Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри підприємництва та основ менеджменту; Марущак С. М., викладач... |
Тема. Північний Льодовитий океан. Слайд 1 Мета Північного Льодовитого та Атлантичного океанів; розвивати вміння працювати в малих групах |
Тема. Порівняльна характеристика океанів. Практична робота (слайд 1) Мета: виявити рівень знань учнів про кожен океан на основі проведення порівняльної |
Уроку з теми: Диво – птиця Слово вчителя Ви вже не раз малювали птахів і пам’ятаєте, з яких частин складається їх тіло. Перевірте себе, заповнивши ребус |