|
Скачати 49.25 Kb.
|
Матеріал опубліковано в газеті Шкільний світ №8, лютий 2009 «О зупинись, життєва мите…» Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок) (Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1) Мета та очікувані результати: Навчити бачити в картині саме те, що хотів сказати своєю картиною художник. Розвивати асоціативне мислення, дати учням зрозуміти, що будь яка їхня думка має право бути почутою іншими. Прививати навики створення настрою у композиції, вміння радіти за власні досягнення. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок. Орієнтована структура уроку: Представлення теми та очікуваних результатів(3 хв.) Організація та мотивація навчальної діяльності (3 хв.) Подача нового навчального матеріалу (10 хв.) Перегляд фільму «Шевченко – художник»(10 хв.) Самостійна творча робота учнів (15 хв.) .Підсумок уроку (4 хв.) Обладнання: Мультимедійна дошка, проектор, фільм «Шевченко –художник». Класична музика. Репродукція з картина Т.Г.Шевченка «Селянська родина» Вступне слово вчителя: Ви мали випереджувальне завдання:
(1 група);
(звучить класична музика ) Музичний твір – це ріка звуків. Замовкнувши, музика залишається в пам’яті, впливаючи на настрій. Художник, малюючи картину, неначе зупиняє мить життя, а настрій полотна передає з допомогою фарб. «Ви в ефірі…»Доповідає доповідач від першої групи Репортаж з музею: Доповідає доповідач від другої групи Умузеї Т.Г.Шевченка в м. Києві експонується невелике за розміром полотно, проте багатозначне за змістом. На картині зображена стара, під солом’яною стріхою хата. Тут у затишку наприкінці робочого дня зібралась селянська родина – молоді батьки та їх синочок. Малюк, що цілий день бавився з дідусем, ненароком розбив глиняний горщик, що висів на тину і був неабиякою цінністю родини. Першим порухом батька було покарати хлопчика за вчинену шкоду. Але мати заступилася за сина, благаючи батька простити. І той полагіднішав, заспокоївся, взяв люльку і наче вибачаючись перед дружиною, прагне пригорнути сина. За цією драмою стежить дворовий пес. Трохи далі у променях призахідного сонця гріється сивий дідусь, якому байдуже до того, що діється. Художник гостро, насторожено, драматично вдивляється в життя людей. Т.Г.Шевченко у цьому полотні передав свій біль за скривджений, підневільний народ. Цей біль від душевної рани змушує малювати. Це не лише доля героїв картини, а це й його доля. Учитель: Бесіда:
Учитель: Спробуйте відтворити хроніку життя українців, зображеного на полотні Т.Г.Шевченка (Слайд2) Заповнює сегменти доповідач від третьої групи (Слайд3) Учитель: Хто він, автор полотна? Пропоную знайомство з художником, переглянувши фільм «Шевченко - художник» Перегляд фільму : Учитель: Які асоціації викликав у вас перегляд фільму? Створіть асоціативну павутину від словосполучення «Шевченко – художник» ( Слайд 4) Учитель: Зробіть соціальний вимір (порівняйте теперішнє й минуле) життя українців, зображеного у картині «Селянська родина», та інших епізодах з переглянутого фільму. Бесіда:
Тепер спробуйте створити свою композицію пейзажу – настрою на поезію Олександра Олеся: (Слайд 4)
Річка ллється і шумить. Тихо, тихо вітер віє І з травою гомонить. 2.) Як тут всидіти у хаті, Коли все живе, цвіте. Скрізь дзвенять пташки крилаті, Сяє сонце золоте.» Рефлексія: Уявіть, що ви вмієте вмикати почуття. «Натисніть кнопку» «радість» чи «сум». Проаналізуйте свої почуття, переживання. Які спогади супроводжують ці почуття? Учитель: (звучить інструментальна музика) Всі учні, хто « ввімкнув кнопку «радість», займають місця в одному ряду, виконують картину пейзажу на уривок з поезії. Хто «ввімкнув кнопку» « сум», розміщуються в другому ряду і виконують малюнок лише на перший стовпчик вірша. Ну що ж , починаємо! Пам’ятайте, ви надзвичайно талановиті… Але іронія долі в тому, що кожен з нас - природжений художник, поет, музикант, та вже в першому класі ми стримуємо свої бажання, підкоряємося правилам. Згадаймо: в садочку - розмаїття фломастерів, а в школі – однакові ручки, всі кольори стають синіми, як і наші творчі здібності. То ж відкинемо сині ручки і ризикнемо. Бо творчість – це ризик. І у вас все вийде, бо ви - найкращі! Пейзаж – не просте копіювання натури, а прояв відношення до неї настрою, переживань. Чим багатші почуття, тим змістовніший буде ваш натюрморт. На рисунок даю вам дві – три хвилини, основне почуття зображуєте фарбами. Головне завдання- колористичне. Пам’ятайте, роботу слід починати з лінії горизонту.. (Слайд 5) Самостійна робота учнів: В процесі самостійної роботи вказую на типові недоліки. Підсумок уроку: Бесіда Якими засобами можна передати настрій у картині? Учитель: Якщо не все у вас вийшло так, яким був задум, не засмучуйтесь. Таємниці природи доступні лише спостережливій, добрій людині. А спостережливість, доброта залежить лише від вас. Потрібно більше спостерігати, робити зарисовки з натури окремих елементів: хмар, дерев, листя, трави і т. д. Ілля Рєпін навіть під час офіційних зустрічей окурок чи сірник вмочав у чорнило і малював. Можливо, не всім сподобалось творити поганий настрій, адже, як відомо, відчуття суму, якщо воно триває довгий час, руйнує нас зсередини. Таму кожен з нас може самостійно дати раду своїм емоціям. Психологи радять при тривалому поганому настрої виконати вправу «мокрий пес». Всі, напевне бачили, як веде себе пес, коли виходить з води. Як він обтрушує воду. От і ми, люди, теж можемо позбуватись поганих емоцій. Для цього потрібно закрити очі, пригадати все, що гнітить вас, відкрити очі і струсити з себе весь негатив, як це робить собака, що вийшов з води. Ви побачите, що поганий настрій пропаде. Цією вправою ви можете користуватись тоді, коли виникне потреба. Оцінювання: Спробуйте дати назву своїй картині. Якщо вам вдалось це зробити, напишіть назву у нижній частині малюнку. При оцінюванні буде враховуватись дійсне відтворення назви, а також творчий підхід до роботи. Учитель: Проведемо «Виставку однієї картини» Хто бажає віддати своє творіння на суд колективу? Бажаючі по черзі оцінюватимуть роботу. Література: Дмитро Степовик «Скарби України» Київ «Веселка» 1990 рік ст.113 |
Урок-дослідження Тема: Т. Г. Шевченко. Поема "Кавказ" тема національно-визвольної... Тема: Т. Г. Шевченко. Поема "Кавказ" – тема національно-визвольної боротьби. Т. Шевченко і Яків де Бальмен. Лірична композиція поеми.... |
Урок №9 Тема: Історичні пісні Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний... |
Тема: «Сюжет в живописі. Біблійна тема.» Навчити висловлювати власне естетичне ставлення до творів мистецтва, помічати непомітні, на перший погляд, речі |
Урок №6 Тема: «Поема «Гайдамаки» Тема: «Поема «Гайдамаки». Історична основа твору. Сюжет і композиція. Героїчний характер поеми. Робота над текстом» |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.» Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація |
Тема. Підсумковий урок Мета Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення, роздатковий матеріал |
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів " Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи |