Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок)


Скачати 49.25 Kb.
НазваТема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок)
Дата11.04.2013
Розмір49.25 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Матеріал опубліковано  в газеті Шкільний світ №8, лютий 2009
«О зупинись, життєва мите…»

Тема: Композиція у живописі. 5 клас.(4 урок)

(Виявлення задуму композиції, відповідних настроїв засобами художніх технік.(Слайд 1)

Мета та очікувані результати:

Навчити бачити в картині саме те, що хотів сказати своєю картиною художник.

Розвивати асоціативне мислення, дати учням зрозуміти, що будь яка їхня думка має право бути почутою іншими.

Прививати навики створення настрою у композиції, вміння радіти за власні досягнення.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок.

Орієнтована структура уроку:

Представлення теми та очікуваних результатів(3 хв.)

Організація та мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Подача нового навчального матеріалу (10 хв.)

Перегляд фільму «Шевченко – художник»(10 хв.)

Самостійна творча робота учнів (15 хв.)

.Підсумок уроку (4 хв.)
Обладнання:

Мультимедійна дошка, проектор, фільм «Шевченко –художник». Класична музика.

Репродукція з картина Т.Г.Шевченка «Селянська родина»

Вступне слово вчителя:

Ви мали випереджувальне завдання:

  • Дізнатись про історію написання картини Т.Г.Шевченка «Селянська родина»

(1 група);

  • Які події відтворено на полотні? (2 група);

  • Як жило українське село в 19 ст.?(3 група)


(звучить класична музика )

Музичний твір – це ріка звуків. Замовкнувши, музика залишається в пам’яті, впливаючи на настрій. Художник, малюючи картину, неначе зупиняє мить життя, а настрій полотна передає з допомогою фарб.

«Ви в ефірі…»Доповідає доповідач від першої групи
Репортаж з музею: Доповідає доповідач від другої групи

У музеї Т.Г.Шевченка в м. Києві експонується невелике за розміром полотно, проте багатозначне за змістом. На картині зображена стара, під солом’яною стріхою хата. Тут у затишку наприкінці робочого дня зібралась селянська родина – молоді батьки та їх синочок. Малюк, що цілий день бавився з дідусем, ненароком розбив глиняний горщик, що висів на тину і був неабиякою цінністю родини. Першим порухом батька було покарати хлопчика за вчинену шкоду. Але мати заступилася за сина, благаючи батька простити. І той полагіднішав, заспокоївся, взяв люльку і наче вибачаючись перед дружиною, прагне пригорнути сина. За цією драмою стежить дворовий пес. Трохи далі у променях призахідного сонця гріється сивий дідусь, якому байдуже до того, що діється. Художник гостро, насторожено, драматично вдивляється в життя людей. Т.Г.Шевченко у цьому полотні передав свій біль за скривджений, підневільний народ. Цей біль від душевної рани змушує малювати. Це не лише доля героїв картини, а це й його доля.

Учитель:
Бесіда:

  • Опишіть настрій полотна.

  • В чому відчувається сум автора?

  • Прослідкуйте за колоритом твору.

  • Зверніть увагу на обличчя героїв картини.

  • Чому художник – революціонер, борець за краще життя народу, обрав для малювання таку, здавалось би, незначну тему?

  • Спробуймо відтворити в пам’яті поезію Т.Г.Шевченка, де б оспівувалась чудова українська природа.



Учитель:

Спробуйте відтворити хроніку життя українців, зображеного на полотні Т.Г.Шевченка (Слайд2)

Заповнює сегменти доповідач від третьої групи

(Слайд3)

Учитель: Хто він, автор полотна? Пропоную знайомство з художником, переглянувши фільм «Шевченко - художник»
Перегляд фільму :

Учитель: Які асоціації викликав у вас перегляд фільму?

Створіть асоціативну павутину від словосполучення «Шевченко – художник»



( Слайд 4)

Учитель:

Зробіть соціальний вимір (порівняйте теперішнє й минуле) життя українців, зображеного у картині «Селянська родина», та інших епізодах з переглянутого фільму.

Бесіда:

  • Чи може людина, яка не має в своїй душі глибокої любові до Батьківщини писати подібні твори?

  • Яку поезію інших поетів про красу рідного краю ви знаєте?

  • За допомогою яких засобів художник передав настрій полотна?

Тепер спробуйте створити свою композицію пейзажу – настрою на поезію Олександра Олеся:
(Слайд 4)

  1. «Все навколо зеленіє

Річка ллється і шумить.

Тихо, тихо вітер віє

І з травою гомонить.
2.) Як тут всидіти у хаті,

Коли все живе, цвіте.

Скрізь дзвенять пташки крилаті,

Сяє сонце золоте.»
Рефлексія:

Уявіть, що ви вмієте вмикати почуття. «Натисніть кнопку» «радість» чи «сум». Проаналізуйте свої почуття, переживання. Які спогади супроводжують ці почуття?

Учитель:

(звучить інструментальна музика)

Всі учні, хто « ввімкнув кнопку «радість», займають місця в одному ряду, виконують картину пейзажу на уривок з поезії. Хто «ввімкнув кнопку» « сум», розміщуються в другому ряду і виконують малюнок лише на перший стовпчик вірша.

Ну що ж , починаємо! Пам’ятайте, ви надзвичайно талановиті… Але іронія долі в тому, що кожен з нас - природжений художник, поет, музикант, та вже в першому класі ми стримуємо свої бажання, підкоряємося правилам. Згадаймо: в садочку - розмаїття фломастерів, а в школі – однакові ручки, всі кольори стають синіми, як і наші творчі здібності.

То ж відкинемо сині ручки і ризикнемо.

Бо творчість – це ризик.

І у вас все вийде, бо ви - найкращі!

Пейзаж – не просте копіювання натури, а прояв відношення до неї настрою, переживань.

Чим багатші почуття, тим змістовніший буде ваш натюрморт.

На рисунок даю вам дві – три хвилини, основне почуття зображуєте фарбами. Головне завдання- колористичне.

Пам’ятайте, роботу слід починати з лінії горизонту.. (Слайд 5)

Самостійна робота учнів:

В процесі самостійної роботи вказую на типові недоліки.

Підсумок уроку:

Бесіда

Якими засобами можна передати настрій у картині?
Учитель:
Якщо не все у вас вийшло так, яким був задум, не засмучуйтесь. Таємниці природи доступні лише спостережливій, добрій людині. А спостережливість, доброта залежить лише від вас. Потрібно більше спостерігати, робити зарисовки з натури окремих елементів: хмар, дерев, листя, трави і т. д. Ілля Рєпін навіть під час офіційних зустрічей окурок чи сірник вмочав у чорнило і малював.

Можливо, не всім сподобалось творити поганий настрій, адже, як відомо, відчуття суму, якщо воно триває довгий час, руйнує нас зсередини. Таму кожен з нас може самостійно дати раду своїм емоціям. Психологи радять при тривалому поганому настрої виконати вправу «мокрий пес». Всі, напевне бачили, як веде себе пес, коли виходить з води. Як він обтрушує воду. От і ми, люди, теж можемо позбуватись поганих емоцій. Для цього потрібно закрити очі, пригадати все, що гнітить вас, відкрити очі і струсити з себе весь негатив, як це робить собака, що вийшов з води. Ви побачите, що поганий настрій пропаде. Цією вправою ви можете користуватись тоді, коли виникне потреба.

Оцінювання:

Спробуйте дати назву своїй картині. Якщо вам вдалось це зробити, напишіть назву у нижній частині малюнку.

При оцінюванні буде враховуватись дійсне відтворення назви, а також творчий підхід до роботи.
Учитель:

Проведемо «Виставку однієї картини»

Хто бажає віддати своє творіння на суд колективу? Бажаючі по черзі оцінюватимуть роботу.
Література:

Дмитро Степовик

«Скарби України» Київ «Веселка» 1990 рік ст.113

Схожі:

Урок-дослідження Тема: Т. Г. Шевченко. Поема "Кавказ" тема національно-визвольної...
Тема: Т. Г. Шевченко. Поема "Кавказ" – тема національно-визвольної боротьби. Т. Шевченко і Яків де Бальмен. Лірична композиція поеми....
Урок №9 Тема: Історичні пісні
Обладнання: музичний інструмент, посібник-зошит 4 клас, фонохрестоматія 4 клас, ППЗ «Музичне мистецтво 4 клас», ноутбук, мультимедійний...
Тема: «Сюжет в живописі. Біблійна тема.»
Навчити висловлювати власне естетичне ставлення до творів мистецтва, помічати непомітні, на перший погляд, речі
Урок №6 Тема: «Поема «Гайдамаки»
Тема: «Поема «Гайдамаки». Історична основа твору. Сюжет і композиція. Героїчний характер поеми. Робота над текстом»
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Урок фізкультури. 7 клас Тема: Баскетбол

Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Урок-подорож. 6 клас «Лондон. Визначні місця.»
Розробка уроку, 8 клас «Famous People of the World. William Shakespeare». Презентація
Тема. Підсумковий урок Мета
Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення, роздатковий матеріал
Урок №4 10 клас Тема: "Елементарний склад організмів "
Базові поняття і терміни уроку: органогенні елементи, органічні речовини, макроелементи та мікроелементи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка