Уроку з теми: Диво – птиця Слово вчителя


Скачати 44.01 Kb.
Назва Уроку з теми: Диво – птиця Слово вчителя
Дата 29.05.2013
Розмір 44.01 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Методичні матеріали до уроку з теми:

Диво – птиця
Слово вчителя

Ви вже не раз малювали птахів і пам’ятаєте, з яких частин складається їх тіло. Перевірте себе, заповнивши ребус.











П













Т




























А







Х




























А





(Тулуб, голова, лапи, крила, хвіст)

Хвилинка-цікавинка

Пташиний світ дуже численний і різноманітний. Птахи відрізняються один від одного довжиною і формою тулуба, ніг, шиї, хвоста. Забарвлення у птахів також різне. У одних воно непомітне в середовищі, де знаходяться горобець, соловейко), а у інших – дуже яскраве ( папуга, павич, півень). Птахи відрізняються і розмірами. Найменша пташка – колібрі. Довжина її тіла всього 3-4см, а вага всього 5г. Найбільша птаха – страус, його висота досягає 2м, а вага – до 300кг.

Слово вчителя

Часто майстри декоративно-прикладного мистецтва, оздоблюючи свої вироби, використовували зображення птахів. В малюнках вони мали стилізований (спрощений) вигляд. Фантазія майстрів поєднує в один візерунок зображення квітів, колосся злаків, плодів, грон ягід, метеликів і птахів, що символізують красу і родючість нашої землі.

На Дніпропетровщині знаходиться село Петриківці, яке славиться на весь світ своїми майстрами розпису. Роботи народних художників так і називають – петриківський розпис. З давніх-давен займаються розписом цілими сім’ями. Раніше використовували натуральні барвники, виготовлені з рослин і замішані на жовтку яйця, що надавало фарбам яскравості. Малювали саморобними пензликами, виготовленими з кошачої шерсті.

До старшого покоління петриківських майстрів належать Тетяна Пата, Ірина Пилипенко, Надія Білокінь, Надія Тимошенко, Поліна Глущенко, Ганна Ісаєва. Спільною рисою творчості майстринь є безпосередність, щирість, загострене відчуття декоративності. Вони будують свої композиції на одночасному контрасті основних і додаткових кольорів.

В основі петриківського розпису лежать такі різновиди мазків:

«гребінчик», «зернятко», «горішок», «перехідний мазок», «тичок».

«Грібінчик”»– мазок, який починається з потовщення, зробленого натиском пензля та завершується тонким вусиком який виконується легким дотиком кінчика пензля. Прокладені разом декілька таких мазків нагадують

гребінець.




«Зернятко» – мазок, починають з легкого дотику кіником пензля до сильного натиску його основи. Коли мазки “зернятко” покладені по обидві сторони стебла кінчиком назовні, зображення нагадує колос. Звідси і назва.


«Горішок» – складається з двох напівзігнутих мазків, розташованих дзеркально. У вільне місце між мазками поставити мазок “зернятко”. Отримаємо форму, схожу на лісовий горіх.




«Перехідний мазок» – накладається одним пензлем, але двома фарбами. При цьому сухий пензель занурюють в одну фарбу, а потім кінчик пензля – в іншу фарбу. На папері залишається слід від двох фарб, які плавно переходять одна в одну.



«Тичок» - виконується пучкою пальця. Палець занурюють у фарбу і злегка торкаються до паперу. Від сили натиску залежить розмір тички. Можна виконувати тичок і торцем пензля.



Запрошуємо на виставку

Помилуйтесь чудовими роботами майстрів петриківського розпису. Зверніть увагу на те, як вони зображували птахів, як вдало розміщували на тілі птахів візерунки. Птахи на роботах художників яскраві, різнобарвні. Вони піднімають настрій, на них приємно дивитися.









Практична робота

Намалюйте і ви свого диво – птаха. Для цього приготуйте такі матеріали: тонований папір, гуашеві фарби, пензлик з кошачої шерсті та звичайний круглий пензлик великого розміру.

Дотримуйтесь такої послідовності:

  1. Великим пензлем намалюйте форму тулуба птаха та голову.

  2. Кошачим пензлем виконайте дрібні деталі та елементи. Не забувайте про основні види мазків.

  3. По завершенню роботи доповніть зображення елементами чорного кольору. Це додасть роботі яскравості та виразності.





Методичний коментар

Звернути увагу учнів на контрастність колірних сполучень. Закріпити уміння змішувати фарби на палітрі, досягаючи необхідних відтінків кольору. Можна запропонувати виконати роботу в теплих або холодних тонах.

Слідкувати, щоб діти малювали крупно, узгоджуючи розмір зображення із розміром зображувальної площини.

Щоб приготувати пензлик з кошачої шерсті («кошачку»), використовують пучки кошачої шерсті середньої довжини. Місце зрізу змащують клеєм ПВА і за допомогою нитки примотують до підготовленої палички.

Схожі:

Урок вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, таблиці. Хід...
Слово вчителя. На попередніх уроках ви опрацювали матеріал, який стосується теми «Складне речення». Сьогодні на уроці ми поглибимо...
Урок на тему: Світовий океан та його частини
Мотивація ( вступне слово вчителя, об’ява теми та мети уроку, епіграф, план уроку, проблемне питання – слайди №1,2,3)
Уроку з теми: Щедра осінь Слово вчителя
Восени люди збирають врожай не тільки на полях, садках, городах, а і на баштанах, де вирощують кавуни та дині
Уроку з теми: Писанка Слово вчителя
З приходом весни розквітає природа, воскресає життя. Надходять Великодні свята і беруться українці за давнє мистецтво розписування...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 6 ий клас
Методи та прийоми: слово учня, вступне слово вчителя, коментоване письмо, «Лінгвістичний футбол», попереджальний диктант, вправа...
Уроку з теми: Пори року Слово вчителя
Різні пори року мають свій колір. Колір є одним із засобів передачі настрою художника і характеру того, що він малює
Ведучий Здрастуй, Слово, Українська Мово! Здрастуй на межі тисячоліть!...
Мета: вшанувати пам’ять славнозвісних просвітителів слов’ян – Кирила та Мефодія
Уроку з теми: Хитра пляма Слово вчителя
Пригадайте казку про Буратіно. Коли він потрапив до Мальвіни, дівчинка почала навчати дерев’яного хлопчика писати чорнилом. Але швидкий...
Методичний аспект діяльності вчителя й учнів на уроці
Повідомлення теми, обгрунтування мети і завдань уроку, визначення структури уроку
Уроку математики на тему
Звертаю увагу учнів на ключове слово, яке стоїть в епіграфі – піраміда, що відноситься до теми і мети уроку. Здійснюємо аналіз вислову...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка