|
Скачати 60.61 Kb.
|
Урок № 2 Тема. Ірина Жиленко “Підкова”, “Гном у буфеті”. Слайд 1,2 Мета: поглибити знання учнів про життєвий та творчий шлях І.Жиленко;вчити аналізувати її програмові твори,вміти прокоментувати їхній зміст,знаходити і пояснювати художні засоби; висловлювати власні роздуми про щастя і шлях до нього,про цінності,які потрібно берегти в сучасному світі; розвивати культуру зв’язного мовлення,увагу,спостережливість,уміння творчо мислити, робити власні висновки; формувати кругозір,світогляд учнів; виховувати почуття дружби,вміння бачити красу навколо,цінувати доброту,прищеплювати повагу до творчості І.Жиленко,інтерес до наслідків власної праці. Слайд 3 Тип уроку: засвоєння нових знань Хід уроку І.Організаційний момент ІІ.Перевірка д/з. - Які почуття у вас викликає Жар – птиця?Чому “хороше жити під сонцем Жар – птиці?” - Як ви вважаєте,кого уособлює в собі Ґава? - Яка основна думка твору? - Чого навчає нас дана поезія? ІІІ.Повідомлення теми,мети та завдань уроку.Мотивація навчальної діяльності. Для дітей І.Жиленко ніколи не стомлюється писати, навпаки, багато її “дорослих” віршів пронизані теплими і щасливими спогадами про дитинство, що є другим її життєдайним джерелом, яке ніколи не замулюється і не висихає.Для неї дитинство – це “святкова казка”.Поетеса хоче, щоб всі діти вірили у добрі і прекрасні чудеса,у гномів, у Діда Мороза, у те, що квіти уміють танцювати вальс, а ляльки – розмовляти.На її думку, це не зашкодить майбутньому науковому мисленню, зате на все життя закладає ніжність до всього живого, осяє світ чарівним світом краси і радості.І в цьому ми переконаємось на сьогоднішньому уроці, вивчаючи її поезії “Підкова”, та “Гном у буфеті”. ІV.Сприйняття і засвоєння учнями навчально матеріалу.
“Підкова” Слайд 4,5 2.Виразне читання твору 3.Аналіз поезії - Яка тема твору?( Зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула,що б за її допомогою здійснилися всі мрії.) Слайд 6
Слайд 7 Основна думка: кожна дитина мріє про здійснення власних бажань,вірить у Діда Мороза і щасливу підкову. - Передайте будь ласка, сюжет поезії. 4.Охарактеризуйте героїв твору (Лірична героїння вірить у силу чарівних речей, фантазерка, мрійниця,порядна, відповідальна) Слайд 8 5.Бесіда за змістом - Опишіть красу зимової природи. Як про це сказано у творі? - Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди? - Якою у творі ми бачили підкову? - Яке враження справила підкова на оточуючих? - З яким проханням звернулась лірична героїня твору до підкови? - Чому діти вірили у чарівність підкови? - Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу? - Чи здійснюються бажання, які ви загадуєте на Новий рік? - За що ви любите це свято? - А що необхідно зробити для обов’язкового здійсненя наших мрій? - Чим ця поезія пов’язана з поезією “Жар – птиця”, яку ми вивчали на попередньому уроці? 6.Самостійна робота.Слайд 9 7.Виразне читання та аналіз твору “Гном у буфеті” Слайди 10,11,12 - Яка тема поезії? (Шанобливе ставлення до буфетного гнома,який у всі століття живе в реальній дитячій уяві) - Визначте тему поезії. (Возвеличення почуття пошани, любові до гнома як сімейної реліквії) Слайд 13 - А яка ж основна думка твору? (Дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки ) Слайд 14 - Охарактеризувати образ гнома за планом. 8.План характеристики образу гнома 1.Давній мешканець людського будинку. 2.Обов’язки гнома: а) гукав пустунам: “Ая – яй!”; б) слухняним давав шоколадки; в) золотить на свято сервізи; г) нашіптує дітям казки. 3.Риси характеру: а) чемний; б) працьовитий; в) відповідальний; г) вихований; д) вміє підтримувати дружні стосунки; е) полюбляє смачно поїсти і солодко поспати. 4.Гном – франтом 5.Значення образу гнома для виховання не одного покоління дітей. Слайд 15 9.Бесіда за змістом поезії. - Хто такі гноми? Що ви про них знаєте? - Як поетеса ставиться до гнома? - Чому гнома вважали сімейною реліквією? - Як гном виховує малят?Як про це сказано у творі? - Що любить смакувати гном? Як це його характеризує? - Хто і для чого навчив гнома чемним манерам? - Які звуки у буфеті свідчать про наявніст у ньому гнома? - За що діти люблять гнома? - Чого навчає нас ця поезія? 10.Самостійна робота.Визначити групи художніх засобів, ужитих в поезії,з’ясувати їхню роль у творі. - Охарактеризуйте художні особливості твору ( Епітет: “буфетний гном”. Метафора: “золотить сервізи”, “багріє його ковпачок”. Риторичні оклики: “Ая – яй!”, “прислухайтеся!”. Слайд 16 11.Гра “Заповни анкету”( за віршем І.Жиленко “Гном у буфеті”. Анкета
Слайд 17 - Яка ж основна думка поезії? 12.РЗМ.Скласти твір – мініатюру “В чому чаруюча краса дивосвіту (за твором І.Жиленко)” V.Підсумок уроку. Гра “Хто швидше?”. Слайд 18 VІ.Оголошення результатів навчальної діяльності учнів. VІІ.Д/з.Вивчити на пам’ять одну з поезій І.Жиленко.Поміркуйте про роль батьківського дому в житті людини,про відповідальність за власну родину (за творами І.Жиленко) VІІІ.Пояснення д/з Використана література 1.Дудіна Т.К.,Панченков А.О. Українська література: 6 кл.:Підручник – К.:А..С.К. 2006. 2.Жиленко І.Казки буфетного гнома. – К.,1985. 3.Українська література.5 – 9 класи: Програма для загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання / За ред. Р.Мовчан. – К.:Перун; Ірпінь, 2005. 4.Українська література.Христоматія нововведених творів. / Упор. Мовчан Р. – К.:Генеза, 2002. – 496с. 5.Косогова О.О.Метод проектів у практиці сучасної школи. – Х.: Вид – во “Ранок”. 6.Марина Павленко про П.Тичину, Н.Суравцову, В.Симоненка, В.Стуса, І.Жиленко / М.Павленко – Київ: Грені – Т.2009 – 120с.іл. – (Серія “Життя видатних дітей”. 7.Паращин В.В.Українська література.6 клас.Комплексний зошит для контролю знань. – Х.:Вид – во “Ранок”. 8.Презентація спогадів І.Жиленко. “Свобода” (газета), 30 грудня 2011р.,с.18 9.Шарова Є. Ірина Жиленко / Історія української літератури ХХ століття: Удвох кн. – К.,1995 – Кн.2 – ч.2 10.Шингоф І.Л.Українська література.Христоматія 6 клас. – Донецьк: Центр підготовки абітурієнтів,1999. |
Урок №1 Слайд 1 Тема. І. Жиленко “Жар птиця” Мета: ознайомлити учнів із життєвим і творчим шляхом І. Жиленко; вчити, аналізувати |
Бичок Ірина Анатоліївна ... |
Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри... Жиленко В. П., доц, канд екон наук; Божаткін С. М., викладач кафедри підприємництва та основ менеджменту; Марущак С. М., викладач... |
Божаткін С. М., Жиленко В. П., Марущак С. М «Вступ до спеціальності», «Економіка підприємства», «Статистика», «Менеджмент», «Операційний менеджмент», «Стратегічний менеджмент»,... |
К. е н., доц. Воробйова Ірина Аркадіївна, студ. Гр. 5441 Тонченко Анастасія Сергіївна |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |