|
Скачати 65.6 Kb.
|
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів із вивченої теми; удосконалювати вміння визначати граматичну основу, види підмета та присудка, якою частиною мови вони виражені, складати таблиці; формувати пунктуаційну грамотність; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, творчі здібності; виховувати моральні якості, повагу до мудрого слова. Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого. Обладнання: таблиці, картки, пам’ятка «Алгоритм складання сенкану». Хід уроку
«Здавна з прислів’ям нічого не розходиться», - кажуть у Японії. На чому ж засноване незаперечне визначення крилатих висловів? У кожного народу вони посідають особливе місце тому, що є довершеним утіленням у слові своєрідного морально-етичного кодексу, скарбниці знань, перевірених багатовіковим досвідом, істин, що сягають рівня загальнолюдських. Їх із однаковим правом можна віднести до пам’яток літератури, історії, філософії, логіки, етики, естетики, моралі, мови. Перед вами влучні вирази з досвіду різних народів. Прочитаймо їх.
Про які ж моральні якості йде мова у цих висловах? Відповідь учнів: гостинність, чесність, терпіння, терпимість, миролюбність.
Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське прислів’я). Оголошення теми й мети уроку. На основі афоризмів ми узагальнимо і систематизуємо наші знання з теми «Головні члени речення»; удосконалюватимемо вміння визначати граматичні основи, види підметів і присудків, якою частиною мови вони виражені, працювати з таблицями; формуватимемо пунктуаційну грамотність; розвиватимемо пам'ять, увагу, логічне мислення, творчі здібності. Отже, сьогодні ми піднімемося на одну сходинку вище та винесемо для себе належний урок. Бажаю вам виваженості й мудрості. ІІІ. Актуалізація опорних знань.
ІV. Робота над матеріалом, що узагальнюється.
Підмет
Присудок
V. Виконання вправ на вдосконалення умінь і навичок. 1. Міні-диктант. Деякі вислови видатних людей уже давно стали афоризмами. Ось деякі і запишемо. 1. Скромність – це дисципліна людських стосунків, вчинків, бажань, думок і почуттів, волі й характеру (В. Сухомлинський). 2. Умій бути вдячним (В. Сухомлинський). 3. Двоє можуть врятувати один одного там, де один гине (О.Бальзак). 4. Без ядра горіх ніщо, так само як і людина без серця (Г.Сковорода). 5. Ніхто не може судити про інших, доки не навчиться судити про себе самого (Й.В.Ґете). 2. Дослідження-аналіз (по групах – ряди). І група – Визначити (підкреслити) головні члени речення. За таблицею дати їм характеристику. Указати, якими частинами мови вони виражені (перше та друге речення). ІІ група – Визначити (підкреслити) головні члени речення. За таблицею дати їм характеристику. Указати, якими частинами мови вони виражені (третє та четверте речення). ІІІ група – Визначити (підкреслити) головні члени речення. За таблицею дати їм характеристику. Указати, якими частинами мови вони виражені (п’яте речення). Охарактеризувати друге речення. Пояснити розділові знаки у першому реченні.
Завдання №1. Зробити морфологічний розбір слова двоє. Завдання №2. Зробити синтаксичний розбір (за членами речення) третього речення. Завдання №3 (усно). Назвати частини мови у третьому реченні.
З’ясування лексичного значення слова лицемірити – чинити підступно, бути нещирим.
№1 Переробити речення так, щоб між групою підмета та групою присудка стояло тире. 1.Поведінка є дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя (Й.В.Ґете). 2.Сумління є найкращий порадник (Народна творчість). 3.Зняти капелюха є труд не дуже важкий(Ю.Збанацький). 4.Турбота є рух душі(Народна творчість). №2 У реченнях замінити допоміжне дієслово іншими словами, щоб присудок означав: а) необхідність (потрібно, необхідно, мусити, повинен); б) можливість, здатність (уміти, могти, здатний, спроможний).
№3 Замініть прості присудки складеними.
№4 Замінити прості підмети складеними.
V. Підведення підсумків уроку. Сенкан. Алгоритм складання сенкану.
Головні члени речення. VІ. Домашнє завдання. Кожен вибирає собі завдання індивідуально (творче конструювання). Повторити теоретичний матеріал (п. 6-11).
Джерело знань, хочемо допомагати, досягнення, хай буде щаслива, буду вчитися, зобов’язаний допомогти, були раді стати помічниками. |
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти... |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій |
УРОК № ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи... |
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі). Мета Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі) |
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи... |
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення» Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення |
Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник Мета: повторити й систематизувати вивчене про прислівник як частину мови та його пра |
«Речення. Граматична основа речення. Головні і другорядні члени речення» Методична розробка з дисципліни Українська мова. Підготувала Ладика О. В., викладач Машинобудівного коледжу Донбаської державної... |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |