Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі). Мета


Скачати 58.38 Kb.
НазваРечення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі). Мета
Дата28.10.2013
Розмір58.38 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Історія > Документи
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі).

Мета: узагальнити й систематизувати знання з розділу «Відокремлені члени речення», сформувати цілісну систему особистих знань учнів з теми, структурувати вивчений теоретичний матеріал, удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; розвивати творчі вміння самостійно розв'язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обґрунтовувати тощо; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу (на краєзнавчій основі) розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини, виховувати свідомих громадян України.

Tип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми, мети й завдань уроку

ІІІ. Узагальнення й систематизація теоретичних положень з теми

Мовознавча вікторина

- Дати відповіді на запитання.

Яку функцію в реченні виконують відокремлені члени речення?

Які члени речення можуть бути відокремленими?

Чи завжди відокремлюються означення? Навести приклади.

За яких умов відокремлюються прикладки?

Як відрізнити відокремлені члени від відокремлених уточнювальних членів речення?

Які розділові знаки вживаються в реченнях з відокремленими членами?

У яких стилях мовлення переважають речення з відокремленими членами?

Яким синтаксичним конструкціям синонімічні речення з відокремленими означеннями й обставинами? Відповідь проілюструвати прикладами.

ІV. Виконання системи практичних завдань на узагальнення практичних умінь і навичок

Лінгвістична діагностика з елементами кодової роботи

► Прочитати текст. Записати його, розставляючи потрібні розділові знаки. Визначити номери речень, що відповідають поданим характеристикам:

А Речення, не ускладнені відокремленими членами.

Б Речення, ускладнені відокремленим означенням.

В Речення, ускладнені відокремленим додатком.

Г Речення, ускладнені відокремленою обставиною.

1.Миколаїв довший час був містом, закритим для сторонніх відвідувачів. 2.Скинувши із себе броню військового і секретного, воно могло і туристів запрошувати.3. Демонструвати їм аж так багато нічого, але кілька архітектурних пам'яток в Миколаєві все-таки існує. 4.Одна з найзначніших - колишній будинок штабу флоту, зведений в 1793 року за проектом архітектора П.Нєйолова.5. Піднімаючися вулицею Адміральською , вам зразу кинеться в вічі ця споруда.6. Вся будівля в колонах, з портиками тосканського ордеру, через що видається вищою (а всього-то одноповерхова!) та більшою, аніж є насправді.7. Важко спочатку повірити, але будинок зведений з дерева. 8. Окрім самої споруди , солідності додають і бронзові погруддя адміралів Нахімова, Ушакова, Корнілова, Бутакова, Лазарева та Бєллінсгаузена.

Пошуково-вибіркова робота

Прочитати текст . Визначити його стильову належність, тип мовлення. Аргументувати . Визначити речення, в яких є відокремлені члени речення. Зробити синтаксичний розбір першого речення (за поданим у підручнику алгоритмом).

Перший герб Миколаєва , затверджений 7 жовтня 1803 року імператором Олександром I, мав вигляд щита ,розділеного від верхньої середини до нижніх кутів, у чорному полі, над срібною кадильницею був зображений золотий хрест, оточений променями, а по сторонах: у блакитному полі Архієрейська митра і в золотому полі Архієрейський посох. Сучасний міський герб затверджений у День міста, на урочистому засіданні міської Ради, 26 вересня 1997 року. Беручи за основу герб , прийнятий 1883 року, автори прибрали герб Херсонської губернії. У лазуровому полі на хвилястій срібній окраїні золотий корабель з чорними веслами, супроводжуваний в главі щита золотою архієрейською митрою на двох таких же, навхрест покладених костурах. Щит увінчаний срібною короною і покладений на два золотих якорі, з'єднаних Олександрівською стрічкою. Цікава історія прапора Миколаєва і його символіки. Білий колір має означати мир та благополуччя мешканців міста, дві хвилясті блакитні смуги — це символ двох річок, в гирлі яких народилося місто Миколаїв. 10 вересня 1999 р. у день 210-ліття Миколаїв прапор, освятивши, підняли над міськвиконкомом.mykolaiv coa old.png



Творчий диктант

Актовський каньйон на річці Мертвовод тягнеться від с. Актово на 3 км до с. Петропавлівка . Глибина каньйону досягає 40-50 м , площа - понад 250 га. Актовський каньйон являє собою унікальний комплекс лісової та водної екосистем з ансамблем скель та гранітних валунів . Єдиний у Європі, він за своїми геолого - ландшафтним показниками в мініатюрі з величезною точністю в часі освіти нагадує знамениті каньйони Північної Америки. Химерна витіюватість русла Мертвоводу ( від великої концентрації сірководню у воді), стрімкі стіни, примітна краса гранітно - базальтових скель (заввишки до 100 м) і унікальна природна краса приваблюють туристів зі всієї Європи . Складний рельєф місцевості не дає легкої можливості сплаву по річці, приваблюючи тим самим шанувальників екстриму скелелазів,альпіністів.

- Об'єднавшись у пари, скласти продовження тексту (3—4 речення), використовуючи відокремлені члени.

- Зробити висновок про функцію відокремлених членів у мовленні.

Робота в парах . Пунктуаційний практикум ( на заздалегідь підготовлених картках)

Прочитайте , розставляючи потрібні розділові знаки. Знайти відокремлені члени, підкреслити їх.

В історії кожного народу є пам'ятні події прив'язані до певних географічних місць. Через них ті місця події дати висвічуються на­щадкам сива давнина пізнається ними власна далека й близька іс­торія. Звідти з правічних часів і з недавніх століть долинає відгомін життя й боротьби наших предків. Знані й невідомі давні події Київської Русі немов глибинні живлющі джерела напоїли наснажили ге­роїчним духом легенди й богатирські поеми-билини. Від них і нині свідомість сповнюється почуттям захоплення від донесених із давніх віків реальних картин буйної природи краси рідної землі. А брали від неї все потрібне для свого існування і хліб і м'ясо і рибу і мед. І співали прославляючи свою працю (За О. Засенком).

Дослідження-трансформація

- Трансформувати речення так, щоб вони були ускладнені відокремленими членами. Визначити їх вид.

Миколаївський академічний український театр драми та музичної комедії — учасник багатьох всеукраїнських і міжнародних конкурсів та фестивалів, в яких посідав почесні місця. За роки свого існування театр побував на гастролях майже в 100 містах ; і сьогодні він активно гастролює по області, працює в інших регіонах України. У серпні 1959 року було об'єднано трупи Миколаївського державного театру юного глядача та Миколаївського пересувного українського театру ім. Т. Г. Шевченка в один колектив — Миколаївський обласний український музично-драматичний театр

Творче конструювання

- Подані речення ускладнити відокремленими членами. Визначити синтаксичну функцію відокремлених членів.

1.Відокремленим означенням: Ці квіти ростуть на землі….як символ девізу Миколаївського зоопарку «Тільки нашими спільними зусиллями ми збережемо світ диких тварин» …

2.Відокремленою прикладкою: Микола Берсон…….. докладає максимум зусиль для того, щоб Миколаївський український театр драми та музичної комедії став найкращим в Україні.

3.Відокремленим додатком: У Миколаєві є безліч видатних місць…..

4.Відокремленою обставиною: Інгул витікає з невеликого лісового озерця біля села Бровкове, що на північний захід від Кіровограда ,тече переважно в південному напрямку… .

Довідка для вчителя: 1. надісланій з різних зоопарків світу ….2…. заслужений діяч мистецтв України, заслужений працівник культури України, доцент, директор Миколаївського академічного українського театру драми і музичної комедії. 3. …зокрема Миколаївський обласний художній музей імені В.В. Верещагіна, водолікувальниця Кенігсберга, дитяче місто "Казка". 4…. біля Миколаєва впадаючи в Південний Буг.

V. Підсумок уроку

. Домашнє завдання

Скласти узагальнювальну схему з теми «Відокремлені члени речення», на основі якої підготувати повідомлення в науковому стилі.

Скласти твір-мініатюру на тему «Наша далека й близька історія», використовуючи речення з відокремленими членами.

Схожі:

Уроку. Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого
Відокремлені обставини", пам'ятки "Основні принципи роботи в групах", "Схема синтаксичного розбору речення з відокремленими членами...
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення
Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти...
1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору...
Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними...
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета
Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське...
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі
Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій
Уроку. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складносурядне речення»
Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчений матеріал про складносурядні речення
УРОК № ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ
За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи...
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому»
Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;...
Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник
Мета: повторити й систематизувати вивчене про прислівник як частину мови та його пра
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник»
Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка